Kell, vagy sem, itt nem ez volt a lényeg. Ha egy 2x1-es mellékút vezetett volna át a hídon, akkor azt kapta volna Dunaújváros, de mivel az M8 tervei adottak voltak, ezt építették meg (legalább az M8 építésénél egy gonddal/költségnövelő tényezővel kevesebb). Nekünk például 20-25 kilométer megtakarítást jelent, hogy nem kell lemenni Dunaföldvárra, amikor Dunaújvárosba megyünk.
Ahogy olvasom, többek között ez is (2003-2010) szerepet játszott abban, hogy 2003-ban leállt az M9 alföldi szakasza, és az uniós pénzeket más utak építésére használták fel... Miután a feltárások lezáródtak, úgy tűnik nincs pénz a befejezésre, máshol nyílván égetőbbek a gondok.
DE hogy 2001-ben valóban kinek volt fene sürgős az M9-et építgetni, az abszolút talány... Az M3 Polgárig volt megépítve, az M5 még csak Kiskunfélegyházáig tartott, M6 sehol nem volt (joggal, tehetnénk hozzá...), az M7 Zamárdiig és még sorolhatnám...
Mert a Dunavecsei hidat akkor kellett volna megépíteni, mikor odaér az M8 (ahogy most az M44-híd készül, de annak se sok értelme lesz ha csak Szentkirályig megy).
Mint ahogy a szekszárdi hídnak se sok értelme van így: aki délről megy, az már Bajánál át tud menni, aki meg észak felől, az már eleve az M6-on megy... csak a Baja meg Kalocsa között lakók használják ha éppen úgy esik az útjuk.
"(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)"
Hát ez ugye olyan, hogy ha a puszta közepére, érdemi csatlakozó útvonalak nélkül lehajítasz egy hidat, akkor, nohát, nem lesz rajta forgalom. Az Albertfalvai- meg a Galvani-hidakkal is az van, hogy oké, legyen darabja 20mrd, viszont sanszosan többszázmrd. az értelmes csatlakozó úthálózat, ami nélkül nem biztos, hogy akár az optimális kihasználtság közelében leszel egyáltalán.
Ha belekalkuláljuk, hogy a szürke régióban mindent kb. 2x annyiba kerül megépíteni, mint a másik kettőben, nagyjából meg is vagyunk az egyharmad-egyharmad-egyharmaddal.
(Lehet persze még sokmindent varázsolni, súlyozni 2x3 sávosokkal, hidakkal stb., ezek nyilván mind pesti túlsúlyt mutatnak, és nyilván nem alakítják át az összképet számottevően.)
A másik szempont, hogy az ott lévő infra alapvetően mennyire elég a helyi, illetve a tranzit számára. Vidéken alapvetően azért az infra egész jól kiszolgálja a helyi közlekedési igényeket (most főleg az autóút+ kategóriára gondolok, kapacitáshiányt alacsonyabb szinten nem olyan nagyon nehéz találni). Pesten ez nyilván nem igaz. Viszont mikor a tranzitról van szó (és tranzit az is, hogy én menni akarok valahova, akár országon belül, akár először a saját országomon át, tehát itt nem a románoknak befekvést kell érteni), akkor azt látjuk, hogy elsősorban a pesti infrastruktúra van tranzitra kitalálva. Leegyszerűsítve, a tranzitot úgy tervezzük, hogy hát van a Pest-* meg a *-Pest igény, és akkor minden jó lesz. Na ezt szívjuk most, nyilván mondtam már többször, hogy nem találtam még jobb útvonalat a Szeged-Balaton, Szeged-Horvátország, Szeged-Sopron, Szeged-Graz igényekre, mint ami az M0-t érinti, aztán meg nézegetjük a vastag fekete vonalakat az M0-on és helyi jelentőségű útvonalakkal akarjuk enyhíteni a helyzetet. Nem fog menni, viszont legalább kurva drága is lesz.
Én Érdnek az M7 által levágott részéről beszéltem. Tudom, mert rendszeresen odajártam nagybátyámék hobbitelkére. A 80-as évektől kezdett egyre több lakóház lenni, most meg már csak azok vannak...
Egyébként elég furcsa falu volt az, a központban (a 6-os mellett) tele emeletes panelházakkal...