Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49340

Csak érfekesség,Németországban 212Duna híd van.

dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 2 49339

M8 kell Lepsénytől Szolnokig,

nem a dunaföldvári híd duplázása....

Előzmény: józsi24 (49335)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49338
Előzmény: smith (49336)
Avaar Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49337

Kell, vagy sem, itt nem ez volt a lényeg. Ha egy 2x1-es mellékút vezetett volna át a hídon, akkor azt kapta volna Dunaújváros, de mivel az M8 tervei adottak voltak, ezt építették meg (legalább az M8 építésénél egy gonddal/költségnövelő tényezővel kevesebb). Nekünk például 20-25 kilométer megtakarítást jelent, hogy nem kell lemenni Dunaföldvárra, amikor Dunaújvárosba megyünk.  

Előzmény: józsi24 (49335)
smith Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49336

Megkérdezhetem, hogy ezek mikori adatok?

Előzmény: dimelo (49326)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49335

Fantorpikus!

 

Ezexerint nem nott az elmult 10 evben...

 

9200ra meg qrvara kell a 2x2 sav... 😣

Előzmény: dimelo (49326)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49334

Aztán 2015-ben miért állt le megint.

Annak idején a solti töltésről lehetett látni végig a feltárásokat a mellette épülő 51-es alatt, de végül megépült. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49333)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.02.17 0 1 49333

Ahogy olvasom, többek között ez is (2003-2010) szerepet játszott abban, hogy 2003-ban leállt az M9 alföldi szakasza, és az uniós pénzeket más utak építésére használták fel... Miután a feltárások lezáródtak, úgy tűnik nincs pénz a befejezésre, máshol nyílván égetőbbek a gondok.

Előzmény: troglodita (49331)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49332
Előzmény: józsi24 (49324)
troglodita Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49331

DE hogy 2001-ben valóban kinek volt fene sürgős az M9-et építgetni, az abszolút talány... Az M3 Polgárig volt megépítve, az M5 még csak Kiskunfélegyházáig tartott, M6 sehol nem volt (joggal, tehetnénk hozzá...), az M7 Zamárdiig és még sorolhatnám...

Előzmény: nyebojsza (49327)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 4 49330

"Jaja, tudom, a rongyrazo tanyasiaknak csak a zotopalya az ut..."

 

Már megint ész nélkül vagdalkozol, de ezen most nagyon meglepődtem. Ja nem. :-)

 

Valami relevánsat is terveztél írni a témához, vagy csak unatkozott a csillag gomb a billentyűzeteden?

Előzmény: józsi24 (49324)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 2 49329

"Es mivan akkor ha 2x annyiba kerul?"

 

Ha esetleg megpróbálnál olvasni is, akkor mindjárt értetted volna. Persze te nem próbálsz, csak ráugrasz és vandálkodsz. :-)

Előzmény: józsi24 (49325)
NAR Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49328

Mint említetted, hobbitelek övezet, nem város.

Előzmény: józsi24 (49323)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49327

Mert a Dunavecsei hidat akkor kellett volna megépíteni, mikor odaér az M8 (ahogy most az M44-híd készül, de annak se sok értelme lesz ha csak Szentkirályig megy).

Mint ahogy a szekszárdi hídnak se sok értelme van így: aki délről megy, az már Bajánál át tud menni, aki meg észak felől, az már eleve az M6-on megy... csak a Baja meg Kalocsa között lakók használják ha éppen úgy esik az útjuk.

Előzmény: józsi24 (49324)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49326

M8:   9000

52:   7200

 

Egységjárműben 12 300  vs. 9200

Előzmény: józsi24 (49324)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -5 0 49325

Es mivan akkor ha 2x annyiba kerul?

 

De van rajt 10x-20× akkora forgalom?

 

Akkor VALOJABAN a tanyasi szellempalyak a qrva dragak, mert juzerre vetitve 5-10x annyiba kerulnek...

 

Ebbol ugye az is kovetkezik, hogy a tanyasi megyek megyematricait 5-10× dragabvan kene arulni... 😁

Előzmény: ghosty9 (49316)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -7 0 49324

Jaja, tudom, a rongyrazo tanyasiaknak csak a zotopalya az ut...

Nekik derogal fouton autozni, mert annyira el vannak kanaszitva...

 

Szoval a tenyeknel maradva: a foldvari hidnak volt 20ezres forgalma, aztan jott a dujvarosi szellem8 hid, oszt eloszlott a forgalom 10+10ezerre...

 

Azota nemtom hol tart, de tul nagy nem lehet, hiszen nem pirosit arrafele a vaze...

Előzmény: ghosty9 (49319)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49323

Miert, a turul alatti hobbitelek ovezet mar nem tatabanya?

 

Amugy ezen az alapon az m4 is mehetett volna monorhoz kozelebb, hiszen a strazsahegyi pinceplacc mar nem monor...

Előzmény: NAR (49320)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49322

Az első mondatod a költségek felé visz.

Nem mélyednék bele, de általánosan igaz, hogy arra felé többe kerül, bár ma már mindenfelé drágaság van... (M44 Szentkirály)

 

Maradjunk a gyorsforgalmi úthálózat hosszánál. Megnéztem régiónként is:

   É-Alföld       É-MO     Dél-Alföld                                   Ny-D       Dél-D    Közép-D

A probléma az például, hogy Kelet Magyarország 49 ezer km2,

a Dunántúl 36 ezer km2 = majdnem Hollandia, kicsit több, mint Belgium...

Nem hasonlítom az összes paramétert, de határokon belül lett egy "Hollandiánk"....

 

A megyénkénti bontás is érdekes lehet... (megyematrica-egyenérték)

majd ha időm engedi...

 

Előzmény: ghosty9 (49316)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49321

Csak irónia volt, amin először én is gondolkodtam, hogy az-e vagy komoly, de volt semmi "emoji" ezért komolynak vettem, de azóta már leírta...

Előzmény: NAR (49320)
NAR Creative Commons License 2020.02.17 0 1 49320

Tatabányát nem vágja ketté az autópálya, mellette megy el. 

Előzmény: józsi24 (49202)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49319

"(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)"

 

Hát ez ugye olyan, hogy ha a puszta közepére, érdemi csatlakozó útvonalak nélkül lehajítasz egy hidat, akkor, nohát, nem lesz rajta forgalom. Az Albertfalvai- meg a Galvani-hidakkal is az van, hogy oké, legyen darabja 20mrd, viszont sanszosan többszázmrd. az értelmes csatlakozó úthálózat, ami nélkül nem biztos, hogy akár az optimális kihasználtság közelében leszel egyáltalán.

Előzmény: józsi24 (49304)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49318

Vagy ahogy olvasom az első panelek átadásakor lett város 1978ban.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49317

Mondjuk amikor épültek a panelek már város volt,de itt 1év különbségről beszélünk.

Előzmény: nyebojsza (49312)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49316

Ha belekalkuláljuk, hogy a szürke régióban mindent kb. 2x annyiba kerül megépíteni, mint a másik kettőben, nagyjából meg is vagyunk az egyharmad-egyharmad-egyharmaddal.

 

(Lehet persze még sokmindent varázsolni, súlyozni 2x3 sávosokkal, hidakkal stb., ezek nyilván mind pesti túlsúlyt mutatnak, és nyilván nem alakítják át az összképet számottevően.)

 

A másik szempont, hogy az ott lévő infra alapvetően mennyire elég a helyi, illetve a tranzit számára. Vidéken alapvetően azért az infra egész jól kiszolgálja a helyi közlekedési igényeket (most főleg az autóút+ kategóriára gondolok, kapacitáshiányt alacsonyabb szinten nem olyan nagyon nehéz találni). Pesten ez nyilván nem igaz. Viszont mikor a tranzitról van szó (és tranzit az is, hogy én menni akarok valahova, akár országon belül, akár először a saját országomon át, tehát itt nem a románoknak befekvést kell érteni), akkor azt látjuk, hogy elsősorban a pesti infrastruktúra van tranzitra kitalálva. Leegyszerűsítve, a tranzitot úgy tervezzük, hogy hát van a Pest-* meg a *-Pest igény, és akkor minden jó lesz. Na ezt szívjuk most, nyilván mondtam már többször, hogy nem találtam még jobb útvonalat a Szeged-Balaton, Szeged-Horvátország, Szeged-Sopron, Szeged-Graz igényekre, mint ami az M0-t érinti, aztán meg nézegetjük a vastag fekete vonalakat az M0-on és helyi jelentőségű útvonalakkal akarjuk enyhíteni a helyzetet. Nem fog menni, viszont legalább kurva drága is lesz.

Előzmény: dimelo (49311)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49315

B+, mar 1700km es a pesti aggloban meg mindig durva kapacitashiany van...

 

Szerintem inkabb ugy kene csoportositanod, hogy pest+agglo (3M lakos) kontra az orszag tobbi resze...

 

Ugy jol latszana, hogy milyen durva aranytalansagok vannak...

Előzmény: dimelo (49311)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49314

Jo kerdes...

 

Szerintem az m4/ullo es az m0/31 cspokban is turbo korforgalmak kellenenek...

Előzmény: dimelo (49307)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49313

Bp-egom vacon keresztul???

 

Vegig a dunakanyari kirandulouton...

 

Nagyobb kerulot (es hujeseget) nem tucc kitalalni?

 

Az m0ny/m10 a "nemakarasnak nyoges a vege" klasszikuss iskolapeldaja...

Előzmény: . kata31 (49309)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49312

Én Érdnek az M7 által levágott részéről beszéltem. Tudom, mert rendszeresen odajártam nagybátyámék hobbitelkére. A 80-as évektől kezdett egyre több lakóház lenni, most meg már csak azok vannak...

 

Egyébként elég furcsa falu volt az, a központban (a 6-os mellett) tele emeletes panelházakkal...

Előzmény: trizs77 (49218)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49311

Na, összejött valamennyire...:)

Metodikai kérdés van még a felhajtók-szervizutak miatt is. (kihagytam)

 

Közelítőleg 2020. 02. 08:   1693 km (benne 21, 67, 8. utak)

 

Ha valakinek másról van tudása, mutassa meg nekünk:)

Előzmény: dimelo (49284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!