Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49328

Mint említetted, hobbitelek övezet, nem város.

Előzmény: józsi24 (49323)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49327

Mert a Dunavecsei hidat akkor kellett volna megépíteni, mikor odaér az M8 (ahogy most az M44-híd készül, de annak se sok értelme lesz ha csak Szentkirályig megy).

Mint ahogy a szekszárdi hídnak se sok értelme van így: aki délről megy, az már Bajánál át tud menni, aki meg észak felől, az már eleve az M6-on megy... csak a Baja meg Kalocsa között lakók használják ha éppen úgy esik az útjuk.

Előzmény: józsi24 (49324)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49326

M8:   9000

52:   7200

 

Egységjárműben 12 300  vs. 9200

Előzmény: józsi24 (49324)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -5 0 49325

Es mivan akkor ha 2x annyiba kerul?

 

De van rajt 10x-20× akkora forgalom?

 

Akkor VALOJABAN a tanyasi szellempalyak a qrva dragak, mert juzerre vetitve 5-10x annyiba kerulnek...

 

Ebbol ugye az is kovetkezik, hogy a tanyasi megyek megyematricait 5-10× dragabvan kene arulni... 😁

Előzmény: ghosty9 (49316)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -7 0 49324

Jaja, tudom, a rongyrazo tanyasiaknak csak a zotopalya az ut...

Nekik derogal fouton autozni, mert annyira el vannak kanaszitva...

 

Szoval a tenyeknel maradva: a foldvari hidnak volt 20ezres forgalma, aztan jott a dujvarosi szellem8 hid, oszt eloszlott a forgalom 10+10ezerre...

 

Azota nemtom hol tart, de tul nagy nem lehet, hiszen nem pirosit arrafele a vaze...

Előzmény: ghosty9 (49319)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49323

Miert, a turul alatti hobbitelek ovezet mar nem tatabanya?

 

Amugy ezen az alapon az m4 is mehetett volna monorhoz kozelebb, hiszen a strazsahegyi pinceplacc mar nem monor...

Előzmény: NAR (49320)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49322

Az első mondatod a költségek felé visz.

Nem mélyednék bele, de általánosan igaz, hogy arra felé többe kerül, bár ma már mindenfelé drágaság van... (M44 Szentkirály)

 

Maradjunk a gyorsforgalmi úthálózat hosszánál. Megnéztem régiónként is:

   É-Alföld       É-MO     Dél-Alföld                                   Ny-D       Dél-D    Közép-D

A probléma az például, hogy Kelet Magyarország 49 ezer km2,

a Dunántúl 36 ezer km2 = majdnem Hollandia, kicsit több, mint Belgium...

Nem hasonlítom az összes paramétert, de határokon belül lett egy "Hollandiánk"....

 

A megyénkénti bontás is érdekes lehet... (megyematrica-egyenérték)

majd ha időm engedi...

 

Előzmény: ghosty9 (49316)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49321

Csak irónia volt, amin először én is gondolkodtam, hogy az-e vagy komoly, de volt semmi "emoji" ezért komolynak vettem, de azóta már leírta...

Előzmény: NAR (49320)
NAR Creative Commons License 2020.02.17 0 1 49320

Tatabányát nem vágja ketté az autópálya, mellette megy el. 

Előzmény: józsi24 (49202)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49319

"(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)"

 

Hát ez ugye olyan, hogy ha a puszta közepére, érdemi csatlakozó útvonalak nélkül lehajítasz egy hidat, akkor, nohát, nem lesz rajta forgalom. Az Albertfalvai- meg a Galvani-hidakkal is az van, hogy oké, legyen darabja 20mrd, viszont sanszosan többszázmrd. az értelmes csatlakozó úthálózat, ami nélkül nem biztos, hogy akár az optimális kihasználtság közelében leszel egyáltalán.

Előzmény: józsi24 (49304)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49318

Vagy ahogy olvasom az első panelek átadásakor lett város 1978ban.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49317

Mondjuk amikor épültek a panelek már város volt,de itt 1év különbségről beszélünk.

Előzmény: nyebojsza (49312)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49316

Ha belekalkuláljuk, hogy a szürke régióban mindent kb. 2x annyiba kerül megépíteni, mint a másik kettőben, nagyjából meg is vagyunk az egyharmad-egyharmad-egyharmaddal.

 

(Lehet persze még sokmindent varázsolni, súlyozni 2x3 sávosokkal, hidakkal stb., ezek nyilván mind pesti túlsúlyt mutatnak, és nyilván nem alakítják át az összképet számottevően.)

 

A másik szempont, hogy az ott lévő infra alapvetően mennyire elég a helyi, illetve a tranzit számára. Vidéken alapvetően azért az infra egész jól kiszolgálja a helyi közlekedési igényeket (most főleg az autóút+ kategóriára gondolok, kapacitáshiányt alacsonyabb szinten nem olyan nagyon nehéz találni). Pesten ez nyilván nem igaz. Viszont mikor a tranzitról van szó (és tranzit az is, hogy én menni akarok valahova, akár országon belül, akár először a saját országomon át, tehát itt nem a románoknak befekvést kell érteni), akkor azt látjuk, hogy elsősorban a pesti infrastruktúra van tranzitra kitalálva. Leegyszerűsítve, a tranzitot úgy tervezzük, hogy hát van a Pest-* meg a *-Pest igény, és akkor minden jó lesz. Na ezt szívjuk most, nyilván mondtam már többször, hogy nem találtam még jobb útvonalat a Szeged-Balaton, Szeged-Horvátország, Szeged-Sopron, Szeged-Graz igényekre, mint ami az M0-t érinti, aztán meg nézegetjük a vastag fekete vonalakat az M0-on és helyi jelentőségű útvonalakkal akarjuk enyhíteni a helyzetet. Nem fog menni, viszont legalább kurva drága is lesz.

Előzmény: dimelo (49311)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49315

B+, mar 1700km es a pesti aggloban meg mindig durva kapacitashiany van...

 

Szerintem inkabb ugy kene csoportositanod, hogy pest+agglo (3M lakos) kontra az orszag tobbi resze...

 

Ugy jol latszana, hogy milyen durva aranytalansagok vannak...

Előzmény: dimelo (49311)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49314

Jo kerdes...

 

Szerintem az m4/ullo es az m0/31 cspokban is turbo korforgalmak kellenenek...

Előzmény: dimelo (49307)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49313

Bp-egom vacon keresztul???

 

Vegig a dunakanyari kirandulouton...

 

Nagyobb kerulot (es hujeseget) nem tucc kitalalni?

 

Az m0ny/m10 a "nemakarasnak nyoges a vege" klasszikuss iskolapeldaja...

Előzmény: . kata31 (49309)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49312

Én Érdnek az M7 által levágott részéről beszéltem. Tudom, mert rendszeresen odajártam nagybátyámék hobbitelkére. A 80-as évektől kezdett egyre több lakóház lenni, most meg már csak azok vannak...

 

Egyébként elég furcsa falu volt az, a központban (a 6-os mellett) tele emeletes panelházakkal...

Előzmény: trizs77 (49218)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49311

Na, összejött valamennyire...:)

Metodikai kérdés van még a felhajtók-szervizutak miatt is. (kihagytam)

 

Közelítőleg 2020. 02. 08:   1693 km (benne 21, 67, 8. utak)

 

Ha valakinek másról van tudása, mutassa meg nekünk:)

Előzmény: dimelo (49284)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49310

Azt gyanítom, hogy általam okkal letiltott nickről az M0NY kapcsán reagálhattak rám. Nem olvastam a reakciókat, bocs.

. kata31 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49309

Ezekben teljesen igazad van. Sőt a Váci híd Esztergomnak is egy opció,hogy az M2-n érje el a várost.

Az M0 nyugat is ezért maradt az M10 csonka megépülése miatt is opció,hiszen a város elkerülője, másodlagos funkciója csak a befelé jutás és abban is az elosztó szerepe jelentős,hogy ma nem egy vonalon keljen mindenkinek bemenni,majd onnan szanaszét a városba,mert ez a végén mindenütt dugót okoz. Kint is bent is,hiszen egymást akadályozzák csak a célirányok felé tartva.

 

Az M100 pedig már csak Únynak érdekes, az M10 étjutást a jól ismert 10-es uitas video készítői ma sem akarják Tinnyén.. Jobb is,hogy Komáromba került a nemzetközi forgalom Fehérvárnak,majd onnan tovább a Dunaújvárosi hídon át az M6-M5-nek elterelve a fővárostól a forgalmat.

 

Az M10 teljes megépülésének meghíusulása itt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153785020&t=9018195

 

A Főváros meg még is az agglomerációjával a legnagyobb gazdasági térség, az ország harmada. Ma it nagy a gond. Az M0 nyugat nem várhat és a szerződése is két hét múlva eredményt követel. 

Az M0 nyugat a városi problémára megoldás és a zsámbéki-pilis medencének...a fővárost távol elkerülők pedig folyamatban vannak, ami így helyes.

Előzmény: Hírfigyelő (49302)
mauzi Creative Commons License 2020.02.17 0 1 49308

Azért van torlódás, mert le van zárva a belső sáv, megszüntetik az ideiglenes üzemi átjárót a két pályairány között.

Előzmény: RadiX (49305)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49307

Gyömrő és a 31. út felől jön a tömeg, de a rossz csomóponti kiosztás miatt például Monorierdőről 10 km-es kerülő az M4-en bejutni Pestre.

https://www.google.com/maps/dir/47.3083146,19.5005713/47.3957699,19.3679298/@47.3455434,19.4260891,11847m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Ehhez jönnek még Vasad, Csévharaszt, Nyáregyháza ingázói, akik a régi 4. úton maradtak.

Összetorlódnak a körforgóban.

 

Miért nem látták a közlekedésszervezők és a tervezők, hogy mi az oka?

https://www.google.com/maps/dir/47.4294579,19.4225246/47.4183848,19.2501998/@47.4257746,19.3197207,11829m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Az M0 -31. csp.nál még hosszabb a dugó...

és mi a megoldás?

Előzmény: józsi24 (49303)
RadiX Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49306

Közben Szolnoknál is volt egy baleset a déli elkerülőn, teljes útzárral, még mindig dugó van minden irányból:

Előzmény: RadiX (49305)
RadiX Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49305

De miért mutat torlódást a befelé irányban a főpályán? Ott mennie kellene a forgalomnak, nem?

Előzmény: józsi24 (49303)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49304

Jaja, mar regen 2x2 savra...

 

(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)

Előzmény: Hírfigyelő (49302)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -3 0 49303

Nab+, az m4 ulloi cspban megint gigantikos a torlodas, gyomro fele 3kmes torlodas...

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.17 -1 1 49302

Az egész Budapest-környéki gyorsforgalmi- és főút-hálózatot úgy kellene átalakítani, hogy Budapestre egyáltalán ne menjen be olyan forgalom, amelynek nem a Főváros a célja, hanem ami nem oda tart, az Bp.-tól messzebb kerülhesse el a Fővárost. Ezért tartanám jónak Vácnál az ott már régóta hiányzó Duna-híd megépítését, mert az mér 40 km-rel van É-ra Bp.-től, és ezért lenne jó ha az Alföldről a Dunántúlra tartó forgalom fő átkelőpontja nem Budapest, hanem Dunaföldvár és Dunaújváros lenne. Mindkét helyen van főútvonali híd, tehát a hálózat ezt már most lehetővé teszi. Különösen Dunaújvárosnál, ahol gyorsforgalmi úti híd van, azaz 2×2 sávos. Nem mellesleg a dunaföldvári(!!) hidat is már régen 2×2 sávosra kellett volna felbővíteni, mivel az a Dél-Dunántúl egyik főgerincére, a 61-es főútvonalra vezet rá az 52-es és a 44-es főutak irányából!

Előzmény: . kata31 (49300)
. kata31 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49301

..de már nem az M0 nyugat elmaradásán rugózik és tudja,hogy a pilisi KÖTET bejelentette az ITM-ben tett legutóbbi vizit után, hogy nem lesz végig M10!

..akkor pedig nincs pilisben kerengő nyugati elkerülés,mert a tinnyei régió videósai megint körbefutják a sajtót,hogy ott ne legyen összekötés-átkötés felhajtás az M100 és a csonka M10 közt!

 

Marad az M0 nyugat, majd belenyugszanak.. Ott meg határidő van! 

 

Szerződés vége: 2020.03.02
https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/

Előzmény: józsi24 (49298)
. kata31 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49300

.sőt a Komáromi híddal oda az esztergomi nemzetközi tranzit szerepe..

 

Még hatástanulmányra sem lett kiírva,mert a tótok nem támogatják.  Erről Mosóczi már nyilatkozott.

Érdemes lenne,most egy huszárvágással oda helyezni a megye székhelyet.. :D

Akkor a megyeszékhely összekötésekben lenne forrás az M10-re...de azt meg nem szabad az M0 nyugat előtt, mert akkor a budaörsi dugót már Bicskénél arra akarják elkerülni és még az Aquincumi híd is leszakad a terheléstől Óbuda térségében.

...pedig csak most jelentette,be Erő Zoltán,hogy elindítja..

Előzmény: Hírfigyelő (49226)
. kata31 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49299

Az egy dolog,de ettől az még 2x2 sáv és a forgalom töredéke a tranzit kamion az M0 nyugaton..Kb 55-60 ezer járműből jó ha 3 ezer.. te ezt a maradék rengeteget engednéd 2x1 sávra..

 

Na mindegy érdekes lesz, a kötbér kérdése!

Hétfőtől 2 hét és lejár a teljesítési határidő a címlapfotóval kapcsolatban!
- M0 nyugati szektor, 10 sz. főút – M1 autópálya közötti szakasz előkészítése
Összeg: 683 000 000 Ft
Szerződő fél: NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM
Szerződés kezdete: 2017.03.03
Szerződés vége: 2020.03.02
https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/

 

és egy emlékeztető: https://www.youtube.com/watch?v=R_yhAn-5EoI

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (49297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!