Azért egy nyáron Görögországból hazafelé tartó embert meglep, hogy dugó lesz/van a határon akkor ott nagy a baj az útra való felkészültséggel.
Ha megvizsgáljuk az előző 10 órában a kocsiban utazók mit kerestek meg az okostelefonjaikon akkor millió olyan dolgot találunk ami nem pont az utazáshoz kell.
zene + kislibák ára + divat + bulvár.
De a határinfó nincs közte.
Akinek meg a zene fontosabb mint a határinfó azt nem sajnálom.
Álljon nyugodtan 9,5 órát Horgosnál mint a tegnapi rádió riportalany.
Megette a fene ha egy Görögországból a nyári csúcsforgalomba Magyarországra hata felé tartó autósnak a szerb határ előtti 6-10 km-en jut csak eszébe, hogy dugó lehet a határnál.
Ha addig nem gondolkodott akkor álljon be a sor végére és várjon ott 10 órát.
Már a határ előtt kb. 80-100 km-re gondolkodni kell arról, hogy hol lehet, vagy hol célszerű letérni a pályáról, egy jobb megoldás reményében.
Azért vagyunk felnőttek.
Persze ha valaki a cél előtt 5-10 km-re még mindíg azt erőlteti a kocsiban lévő beszélgetésben, hogy :
- ......"......Képzeld a szomszéd lánya teherbe esett, ...........mondtam is az anyjának miért nem vigyáz jobban a lányára............"
*** = Leírtam pontosan, hogyan kell Budapestről Brüsszelbe eljönni kocsival. 1380 km.= kb. 13-14 óra.
9 év alatt több tucat embernek elküldtem.
Volt benne egy olyan mondat is, hogy ha Linznél elkanyarodtál már jobbra Passau felé akkor kb. 700 km-t jössz egyenesen.
Ne kanyarod el semerre csak gyere egyenesen.
Ez kb. 6-7 óra vezetés.
De Köln előtt figyeljetek mert az A3-as autópályáról át kell térnetek az A4-es autópályára.
Kb. 630 km-k volt arra, hogy a nyílegyenes A3-son (német szakasz) megbeszéljék a szomszédék magán ügyeit.
De a feleségnek (Ő volt a navigátor) pont Köln előtt kellett belefognia abba, hogy férjét (aki vezetett) tájékoztassa a szomszéd kislány teherbe esésének általa ismert körülményeiről.
Persze, hogy nem kanyarodtak el, hanem tovább mentek egyenesen.
Kb. másfél óra múlva hívtak fel, hogy segítsek mert egyelőre nem tudják hol vannak.
S ők nem az ÉSZBONTOK című műsor kanapé szereplői voltak, hanem egy orvos házaspár.
Amikor sok órás késéssel megérkeztek hozzánk Brüsszelbe számon kértem Őnagyságát, hogy mi búbánatos...........ért pont akkor kell kezdeni mesélni a férjének amikor 6-7 óra egyenes vezetés után épp le kell térni az addigi útról ?
Tudod mit válaszolt ?
Már annyira untam azt a hosszú egyenest (Linz-Köln kb. 700 km) hogy gondoltam felélénkítem a kocsiban a hangulatot.
Engem 3 éve Szabadkáról jövet riasztott meg annyira a fegyelmezett kamionok sora, hogy meg sem álltam a bácsalmásiig. Ott az egyik kedves rác határőrnő eltanácsolt Hercgszántóhoz, mert kanadai útlevéllel ott nem lehet átmenni. Go figure…
Aztán végül az udvari lett a nyertes, mert Budára mentem. Innen az ismerettség.
Legközelebb kipróbálom a tiédet is. Reméljük nem lesz gond az útlevél színével, mert nincs sok kedvem még keletebbre próbálkozni.
A párommal beszélgettünk erről vasárnap is meg ma is.
Háborogtam neki, hogy nem igaz, hogy valaki nem találja fel magát amikor már 2 órája áll a sorban és még mindíg 7 km a határ.
Miért nem veszi elő a térképet?
Miért nem nyit meg egy alkalmazást az okostelefonján, vagy a laptopján.
Azt válaszolta, mert nem készül fel, mert jobban fél attól, hogy eltéved, mint a várakozástól.
Eljön Görögországból az autópályán Kishegyesig vagy Topolyáig de a 800-1100 km alatt nem jut eszébe, hogy megkérje a feleségét, gyermekét ugyan vegye már elő az oldalzsebből a térképet és keressen alternatív útvonalt ha Horgos-Röszke bedugulna.
Végig beszélgetik az utat (nehogy apu vezetés közben elaludjon) de nem készülnek fel a mi van ha-ra.
Inkább beáll a dugóba, és áll 8-11 órát.
Amikor vasárnap este a szomszéd elmondta, hogy 14 órát állt Horgos-Röszkénél, visszakérdeztem mert nem hittem el neki.
De tényleg.
Baszki legalább annyit állt ott egy helyben mint amennyit Görögországból/tól odáig vezetett.
Abba már bele gondolni is rossz, hogy mire maga mögött hagyta Röszkénél a magyar határt és neki indult az M5-nek Budapest felé, már huszonsok órája volt talpon/ébren.
Milyen állapotban vezethette le a magyar oldalon azt az utolsó 180-200 km-t Rákospalotáig ?
Röszke megint elesett: óriási sorok a fullasztó kánikulában
Akár egy fél napot is igénybe vehet, hogy valaki átjusson a röszkei határon – írtuk a hétvégén az Indexen. Akkor úgy tapasztaltuk, hogy bár a rendőrség tájékoztatója szerint mindössze négy óra a várakozás, de olvasóink arról számoltak be, hogy fél napra is elnyúlhat a határátlépés.
Akármi miatt javítják, a javítás végeredménye a működő vonal lesz, és akkorra a jelzőrendszernek is működnie kell.
Másrészt, a fénysorompó elsötétülése nemcsak javítás miatt fordulhat elő, hanem -- és ez a több eset -- meghibásodás miatt is, az pedig mindig mihamarább kijavítandó.
(Ha van egy hibafajta, akkor annak az összes lehetséges változatát célszerű átnézni, mert a gyakorlatban mindegyik fajta hiba megeshet.)
Baszki, a beszélgetés onnan indult hogy áramszünet van a vonalon felújítás miatt, én erre reagáltam, az nem érdekel hogy neked nem megy a szövegértés és össze-vissza ugrálsz a témák közt.
Azt írtam: "Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!"
Azt írtam tehát, ha jön a vonat... ilyen esetben pedig már újra működő vonalról beszélünk! És ott működnie kell a jelzőberendezésnek, és ha ilyenkor meghibásodik a fénysorompós jelzőrendszer és / vagy a rúdsorompó, akkor azt azonnal ki kell javítani, mert balesetveszélyes!!!
Igen, és Zalában - legalábbis egy időben, úgy 10 éve kb. - divat volt miniatűr táblákat kitenni. Tehát nem csak az elhelyezés volt messze az ideálistól, hanem a méret is alig észre vehető :)
Akartam kérdezni: miért volt szükség arra a glóriára a Vásárhely előtt? Nem maradhatott volna a Földön a tervező? Kb. Ez zavar hatott meg ami a tótkomlósi kaland hoz vezetett…
"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."
Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.
Erről szándékosan nem szóltam, nem jár ott csak a helyismerettel rendelkező, vagy pocsékul beállított GPS-es. Ahogy mondod, külsős fejjel azt hittem, hogy Csongrádnak kevesebb pénz jut útkarbantartásra, mert A Békés táblától kiváló az út. Aztán ahogy romlottak az időjárási viszonyok (komoly vihar), úgy változott az út is. Több szeplőt eltakart az utat betakaró vízfelület: lehetett sakkozni vajon hol van igazi kátyú… de megúsztuk. Ténfergett pár megzavarodott őz is az úton, dehát sebességről ilyen körülmények között szó sem lehetett, ezért mindenki épségben mehetett haza.
"Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj."
Ettől eltekintve amúgy a 47-es is jó állapotban van (kb. egyszerre csinálták meg az 55-össel), Szeged-Békécsaba között vagy hogy. Csaba-Debrecen relációban borzalom.
(Illetve a kivágott fasorok pótlását nem nagyon igyekeznek befejezni, ami szintén nagy gáz. Meg a bicikliutat sem biztos, hogy mindig az út mellett kell vezetni, időnként egyenesen a bukótérben...)
"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."
Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.
"sorompó nyitva, lámpa nem ég!"
Én Röszke és Mórahalom között (kb. a kertek alatt) olyanba is belefutottam, hogy az átkelő előtt kerestem a vonatot jobbra-balra-jobbra-balra, nincs, de tudat alatt csak zavart valami.
"Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat."
Ez ebben a formában amúgy nem igaz. Itt Szegeden az M5-ös város melletti szakasza ingyenes volt, és az is maradt az elkerülő út megépülése után is(!). Viszont az M43-as fizetős volt mindig is (az M5-47-es út relációban is), pedig ott nincs és nem is volt alternatíva.
Aztán jött a megyei matrica a maga szokásos kapkodós módján, és minden visszafizetősödött.
"akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak"
Ilyet már láttam, pl. a 150-es felújtásánál valahol, hogy a fénysorompó nem üzemelt (lehet, hogy le is volt már szerelve), viszont egy kiegészítő táblát helyeztek el a vasúti átjáróra figyelmeztető tébla alá, hogy "a vasúti átjáró biztosítása megváltozott". Autós oldalról nézve ez lenne a normális.
Tehát biztosítatlan és automatikusan stop a közútnak. Az meg nem szabályozási kérdés, hogy szinte senki sem tartotta be...
A földi halandónak semmi köze hozzá. Neki egy dolog fontos: jöhet ott vonat vagy nem. Innentől kezdve go to 55984. Ha maximum csak a PFT-sek jönnek a kis sárga TVG-jükkel vmax=40-el, akkor mehet a fólia a fénysorompóra, maximum megállnak az átjáró előtt és az egyikük jelzőbottal fedezi az átjárót amíg átgurulnak rajta. Ha jöhet Szergej is 20 darab rakott teherkocsival (mint anyagvonat a felújítás miatt), akkor meg maradjon a fekete fénysorompó, mert az nem fog megállni az átjáró előtt.