Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49346

Még két hosszú év amíg elkészül az M4 északon, addig a román sofőrök itt próbálnak előzni a híd utáni ívben.

Előzmény: berva1 (49345)
berva1 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49345

A szolnoki elkerülőn történt baleset miatt az arról jövő kollégák 10 óra körül értek be a céghez...

 

https://www.szoljon.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/ket-gepjarmu-karambolozott-a-4-esen-a-szolnoki-elkerulo-uton-2200653/

Előzmény: RadiX (49306)
smith Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49344

Ez így igaz.

Előzmény: dimelo (49339)
smith Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49343

Azt hittem, van ennél frissebb...

 

Jól bányásztam a lényeget?
52 főút 46+ 300 43 + 869 50 + 970 2014 felszorzott 6781
52 főút 53+ 200 50 + 970 54 + 130 2014 felszorzott 11524
52 főút 55+ 050 54 + 211 57 + 575 2017 felszorzott 8881

Ebből az első a Kecskemét felé irányuló, a második a Solt belterületi átmenő, a harmadik a Földvár felől/felé.

Egy baj van mindhárommal. A számlált időszakban még lehetett normálisan közlekedni a nevezett szakaszokon, ma már nem mondható el ugyanez.

Nagyjából ugyanez mondható el az 51-ről az M8 felől bevezető szakaszon, itt:
51 főút 84+ 500 77 + 811 85 + 234 2014 felszorzott 10241

 

Egy baj van mindegyik számmal. A számlált időszakban még lehetett normálisan közlekedni a nevezett szakaszokon, ma már nem mondható el ugyanez. Szóval azokkal a nem tudom honnan kalkulált szorzószámokkal komoly tévedés van.
Mi történt nagyjából a számolt időszak óta? '13-ban elindult a HU-GO, az M0 délin évek óta tartó sz@rakodás, és végül 18 nyarán a 62 teljes elkerülőzése is elkészült. Az utóbbi a Seregélyes feletti szakaszt a a máshonnan áttérő transittal kb. ki is nőtte a forgalom.

Előzmény: dimelo (49338)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49342

Ahogy látom, azt a szakaszt 2010-ben újrakezdték, aztán 2012-ben "ideiglenesen" kifulladt, válszeg régészeti és anyagi forráshiány (értsd: EU) indokok miatt. Talán 21-24 között befejezik az 51-54 sz. utak közötti részt (lehet, hogy megérem a 25 fős szalagavatót).

 

A 2015-ös huzavona a Vasvár-Z.egerszeg R76 szakaszán történt, nem Bácsban.

Előzmény: nyebojsza (49334)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49341

Hajózható részen 47híd van .Legritkábban Romániában vannak a hidak.

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49340

Csak érfekesség,Németországban 212Duna híd van.

dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 2 49339

M8 kell Lepsénytől Szolnokig,

nem a dunaföldvári híd duplázása....

Előzmény: józsi24 (49335)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49338
Előzmény: smith (49336)
Avaar Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49337

Kell, vagy sem, itt nem ez volt a lényeg. Ha egy 2x1-es mellékút vezetett volna át a hídon, akkor azt kapta volna Dunaújváros, de mivel az M8 tervei adottak voltak, ezt építették meg (legalább az M8 építésénél egy gonddal/költségnövelő tényezővel kevesebb). Nekünk például 20-25 kilométer megtakarítást jelent, hogy nem kell lemenni Dunaföldvárra, amikor Dunaújvárosba megyünk.  

Előzmény: józsi24 (49335)
smith Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49336

Megkérdezhetem, hogy ezek mikori adatok?

Előzmény: dimelo (49326)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -1 0 49335

Fantorpikus!

 

Ezexerint nem nott az elmult 10 evben...

 

9200ra meg qrvara kell a 2x2 sav... 😣

Előzmény: dimelo (49326)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49334

Aztán 2015-ben miért állt le megint.

Annak idején a solti töltésről lehetett látni végig a feltárásokat a mellette épülő 51-es alatt, de végül megépült. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49333)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.02.17 0 1 49333

Ahogy olvasom, többek között ez is (2003-2010) szerepet játszott abban, hogy 2003-ban leállt az M9 alföldi szakasza, és az uniós pénzeket más utak építésére használták fel... Miután a feltárások lezáródtak, úgy tűnik nincs pénz a befejezésre, máshol nyílván égetőbbek a gondok.

Előzmény: troglodita (49331)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49332
Előzmény: józsi24 (49324)
troglodita Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49331

DE hogy 2001-ben valóban kinek volt fene sürgős az M9-et építgetni, az abszolút talány... Az M3 Polgárig volt megépítve, az M5 még csak Kiskunfélegyházáig tartott, M6 sehol nem volt (joggal, tehetnénk hozzá...), az M7 Zamárdiig és még sorolhatnám...

Előzmény: nyebojsza (49327)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 4 49330

"Jaja, tudom, a rongyrazo tanyasiaknak csak a zotopalya az ut..."

 

Már megint ész nélkül vagdalkozol, de ezen most nagyon meglepődtem. Ja nem. :-)

 

Valami relevánsat is terveztél írni a témához, vagy csak unatkozott a csillag gomb a billentyűzeteden?

Előzmény: józsi24 (49324)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 2 49329

"Es mivan akkor ha 2x annyiba kerul?"

 

Ha esetleg megpróbálnál olvasni is, akkor mindjárt értetted volna. Persze te nem próbálsz, csak ráugrasz és vandálkodsz. :-)

Előzmény: józsi24 (49325)
NAR Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49328

Mint említetted, hobbitelek övezet, nem város.

Előzmény: józsi24 (49323)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49327

Mert a Dunavecsei hidat akkor kellett volna megépíteni, mikor odaér az M8 (ahogy most az M44-híd készül, de annak se sok értelme lesz ha csak Szentkirályig megy).

Mint ahogy a szekszárdi hídnak se sok értelme van így: aki délről megy, az már Bajánál át tud menni, aki meg észak felől, az már eleve az M6-on megy... csak a Baja meg Kalocsa között lakók használják ha éppen úgy esik az útjuk.

Előzmény: józsi24 (49324)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49326

M8:   9000

52:   7200

 

Egységjárműben 12 300  vs. 9200

Előzmény: józsi24 (49324)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -5 0 49325

Es mivan akkor ha 2x annyiba kerul?

 

De van rajt 10x-20× akkora forgalom?

 

Akkor VALOJABAN a tanyasi szellempalyak a qrva dragak, mert juzerre vetitve 5-10x annyiba kerulnek...

 

Ebbol ugye az is kovetkezik, hogy a tanyasi megyek megyematricait 5-10× dragabvan kene arulni... 😁

Előzmény: ghosty9 (49316)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -7 0 49324

Jaja, tudom, a rongyrazo tanyasiaknak csak a zotopalya az ut...

Nekik derogal fouton autozni, mert annyira el vannak kanaszitva...

 

Szoval a tenyeknel maradva: a foldvari hidnak volt 20ezres forgalma, aztan jott a dujvarosi szellem8 hid, oszt eloszlott a forgalom 10+10ezerre...

 

Azota nemtom hol tart, de tul nagy nem lehet, hiszen nem pirosit arrafele a vaze...

Előzmény: ghosty9 (49319)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.17 -2 0 49323

Miert, a turul alatti hobbitelek ovezet mar nem tatabanya?

 

Amugy ezen az alapon az m4 is mehetett volna monorhoz kozelebb, hiszen a strazsahegyi pinceplacc mar nem monor...

Előzmény: NAR (49320)
dimelo Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49322

Az első mondatod a költségek felé visz.

Nem mélyednék bele, de általánosan igaz, hogy arra felé többe kerül, bár ma már mindenfelé drágaság van... (M44 Szentkirály)

 

Maradjunk a gyorsforgalmi úthálózat hosszánál. Megnéztem régiónként is:

   É-Alföld       É-MO     Dél-Alföld                                   Ny-D       Dél-D    Közép-D

A probléma az például, hogy Kelet Magyarország 49 ezer km2,

a Dunántúl 36 ezer km2 = majdnem Hollandia, kicsit több, mint Belgium...

Nem hasonlítom az összes paramétert, de határokon belül lett egy "Hollandiánk"....

 

A megyénkénti bontás is érdekes lehet... (megyematrica-egyenérték)

majd ha időm engedi...

 

Előzmény: ghosty9 (49316)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49321

Csak irónia volt, amin először én is gondolkodtam, hogy az-e vagy komoly, de volt semmi "emoji" ezért komolynak vettem, de azóta már leírta...

Előzmény: NAR (49320)
NAR Creative Commons License 2020.02.17 0 1 49320

Tatabányát nem vágja ketté az autópálya, mellette megy el. 

Előzmény: józsi24 (49202)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49319

"(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)"

 

Hát ez ugye olyan, hogy ha a puszta közepére, érdemi csatlakozó útvonalak nélkül lehajítasz egy hidat, akkor, nohát, nem lesz rajta forgalom. Az Albertfalvai- meg a Galvani-hidakkal is az van, hogy oké, legyen darabja 20mrd, viszont sanszosan többszázmrd. az értelmes csatlakozó úthálózat, ami nélkül nem biztos, hogy akár az optimális kihasználtság közelében leszel egyáltalán.

Előzmény: józsi24 (49304)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49318

Vagy ahogy olvasom az első panelek átadásakor lett város 1978ban.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.17 0 0 49317

Mondjuk amikor épültek a panelek már város volt,de itt 1év különbségről beszélünk.

Előzmény: nyebojsza (49312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!