Jól bányásztam a lényeget? 52 főút 46+ 300 43 + 869 50 + 970 2014felszorzott 6781 52 főút 53+ 200 50 + 970 54 + 130 2014 felszorzott 11524 52 főút 55+ 050 54 + 211 57 + 575 2017felszorzott8881
Ebből az első a Kecskemét felé irányuló, a második a Solt belterületi átmenő, a harmadik a Földvár felől/felé.
Egy baj van mindhárommal. A számlált időszakban még lehetett normálisan közlekedni a nevezett szakaszokon, ma már nem mondható el ugyanez.
Nagyjából ugyanez mondható el az 51-ről az M8 felől bevezető szakaszon, itt: 51 főút 84+ 500 77 + 811 85 + 234 2014 felszorzott10241
Egy baj van mindegyik számmal. A számlált időszakban még lehetett normálisan közlekedni a nevezett szakaszokon, ma már nem mondható el ugyanez. Szóval azokkal a nem tudom honnan kalkulált szorzószámokkal komoly tévedés van. Mi történt nagyjából a számolt időszak óta? '13-ban elindult a HU-GO, az M0 délin évek óta tartó sz@rakodás, és végül 18 nyarán a 62 teljes elkerülőzése is elkészült. Az utóbbi a Seregélyes feletti szakaszt a a máshonnan áttérő transittal kb. ki is nőtte a forgalom.
Ahogy látom, azt a szakaszt 2010-ben újrakezdték, aztán 2012-ben "ideiglenesen" kifulladt, válszeg régészeti és anyagi forráshiány (értsd: EU) indokok miatt. Talán 21-24 között befejezik az 51-54 sz. utak közötti részt (lehet, hogy megérem a 25 fős szalagavatót).
A 2015-ös huzavona a Vasvár-Z.egerszeg R76 szakaszán történt, nem Bácsban.
Kell, vagy sem, itt nem ez volt a lényeg. Ha egy 2x1-es mellékút vezetett volna át a hídon, akkor azt kapta volna Dunaújváros, de mivel az M8 tervei adottak voltak, ezt építették meg (legalább az M8 építésénél egy gonddal/költségnövelő tényezővel kevesebb). Nekünk például 20-25 kilométer megtakarítást jelent, hogy nem kell lemenni Dunaföldvárra, amikor Dunaújvárosba megyünk.
Ahogy olvasom, többek között ez is (2003-2010) szerepet játszott abban, hogy 2003-ban leállt az M9 alföldi szakasza, és az uniós pénzeket más utak építésére használták fel... Miután a feltárások lezáródtak, úgy tűnik nincs pénz a befejezésre, máshol nyílván égetőbbek a gondok.
DE hogy 2001-ben valóban kinek volt fene sürgős az M9-et építgetni, az abszolút talány... Az M3 Polgárig volt megépítve, az M5 még csak Kiskunfélegyházáig tartott, M6 sehol nem volt (joggal, tehetnénk hozzá...), az M7 Zamárdiig és még sorolhatnám...
Mert a Dunavecsei hidat akkor kellett volna megépíteni, mikor odaér az M8 (ahogy most az M44-híd készül, de annak se sok értelme lesz ha csak Szentkirályig megy).
Mint ahogy a szekszárdi hídnak se sok értelme van így: aki délről megy, az már Bajánál át tud menni, aki meg észak felől, az már eleve az M6-on megy... csak a Baja meg Kalocsa között lakók használják ha éppen úgy esik az útjuk.
"(Csak tudnam minek, hiszen a forgalmat torlodas nelkul elvezeti 2x1 savon is...)"
Hát ez ugye olyan, hogy ha a puszta közepére, érdemi csatlakozó útvonalak nélkül lehajítasz egy hidat, akkor, nohát, nem lesz rajta forgalom. Az Albertfalvai- meg a Galvani-hidakkal is az van, hogy oké, legyen darabja 20mrd, viszont sanszosan többszázmrd. az értelmes csatlakozó úthálózat, ami nélkül nem biztos, hogy akár az optimális kihasználtság közelében leszel egyáltalán.