Keresés

Részletes keresés

Jared- Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49425

Nyilván túlzsúfolt autópálya sosem lesz errefele, de szerintem a Száva-hid elkészültét mindenképp meg kéne várni hogy reálisan fel lehessen mérni az igényeket. Ugy értem, az a tény hogy jelenleg az A5 egy folyóban végzödik szerintem elég jó érv arra hogy miért van kevesebb forgalom rajta.

 

Ès még ha Nyugat-Európából nem is, de Bécsböl pl megérné erre menni Szarajevoba. Már csak azért is mert egyel kevesebb matricát kell venni mint Szlovénia felé.

Előzmény: dimelo (49422)
drummond Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49424

Ez az amit nem tudok pontosan, mivel a létesítendő M4 Abony Kelet csp. pont megye határon van, az M4 -32 csp, pedig bőven Szolnok megyében van. 

Előzmény: Törölt nick (49420)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49423

Emlékeim szerint Forgalmi igény és meglevő utak túlterhelése alapján az elkerülő elkerülőzésére lenne a legnagyobb szükség az M1 és M5 aztán talán egészen az M4-ig. Ez amiatt tudna igazán sokat segíteni, hogy a távolsági tranzit nagyját leválasztaná az M0-ról, ami a lassabb járművek számottevő résznek elterelését jelentheti.

 

Ez nem érinti a többi decentralizálós ötletet, ugyanakkor a zöldnek ebben a formában nincs sok értelme a Dunaújvárosi kitérővel. Kb Ercsi alatt lenne jó vezetni a zöldet.

Előzmény: Hírfigyelő (49412)
dimelo Creative Commons License 2020.02.19 0 1 49422

Találtam egy témába vágó önkritikus horvát tudósítást:

(Fordítás Google)

"Annak ellenére, hogy folyamatosan növekszenek az áthaladó járművek és a kapott díjak, az A5 autópályán (együttes nevén Slavonika)

a forgalom továbbra is csekély - a teljes horvátországi autópálya-forgalom kis része - csak egy százalék.

A horvát autópályák adatai szerint az A5-es autópálya idén januártól november végéig összesen 861 496 járműforgalmat bonyolított le, és az autópályadíjak 63,24 millió HRK-t tettek ki, Áfa nélkül.

A 2018 első 11 hónapjához képest a forgalom 8,6%-kal, az útdíjbevétel 11%-kal nőtt. -

Látjuk az A5 növekedésének, forgalmának és bevételének éves tendenciáját, bár ennek még mindig nincs teljes funkcionalitása.

A forgalom és a bevétel növekedése ezen az autópályán azt is támasztja alá, hogy az 5C-folyosó építésének folytatása

rendkívül fontos Szlavónia és Baranja csatlakozásához a meglévő autópálya-hálózathoz.

Ugyanakkor a többi autópálya forgalmának növekedése a HAC és a Fiume - Zágráb Autópálya d.d joghatósága alá tartozik. (ARZ).

2019 november végéig ezután összesen 2,81 milliárd HRK autópályadíjat kapott, ami 4,2 százalékos növekedést jelent 2018 azonos időszakához képest.

Ez év januártól november végéig 57,31 millió jármű volt az összes autópályánkon, ami 5% -kal növekedett az előző évhez képest.

 

A forgalom és a bevételek folyamatos növekedése ellenére a Beli Manastir – Eszék – Svilaj autópálya egyértelműen még mindig nem elég ahhoz,

hogy az éttermek, a kereskedők és az egyéb autópálya-forgalmi szolgáltatók érdeklődjenek a Slavonika mind a négy megállója iránt.

A HAC rámutat, hogy a négy pihenőhely közül kettő - a legnagyobb és legteljesebben felszerelt Ivandvor keleti és nyugati részén - amelyek benzinkutakkal,

üzletekkel rendelkeznek, vannak jelenleg teljes üzemben."

 

Egyszerűbben:

A5 Eszék és A3 (Dakovo) között 2019. 01-11. havi összes forgalma:

861 496/334 = 2579 gépjármű/nap

 

M6  Bóly:     7307 /1668

M60:           6719 /  982

56. Udvar: 1370 / 347

 

Ha az előző hsz.-ben leírt A3 forgalmat összevetjük ezzel, akkor világos a horvát-bosnyák forgalomáramlás iránya:

Nemcsak kelet felől, hanem délről is nyugat felé akarnak közlekedni.

 

Előzmény: dimelo (49282)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49421

Egy biztos,Bp és Dunaújváros közt nagy távolság van híd nélkül.

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49420

Melyik a következő mefye első lehajtója?

Előzmény: drummond (49419)
drummond Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49419

Igen erre leszek nagyon kíváncsi, hogy honnan kell majd a Szolnok megyei matrica az M4-esre? Ha csak a 32-es - M4 csp.tól, akkor igazad van, viszont ha már az Abony Kelet csp.-tól, akkor a Szolnokinak is el kell gondolkodni a Szolnoki matricán, nemcsak a Pestin.

Előzmény: Avaar (49398)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49418

Akkor most hány Duna hídról beszélünk? A rajzon Dunaújvárostól kb 60 kilométerre északra vizionálsz egy új autópálya hidat a Dunán. Most tényleg ezt gondolod?

Előzmény: Hírfigyelő (49412)
Mézgár Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49417

Rólad ez jut eszembe:

 

Egy ember a sztrádán halad és hallgatja a közlekedési híreket:

– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!
– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!!!

Előzmény: nyebojsza (49393)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.02.19 0 1 49416

Az menni fog mindenképpen. Akkor azt hiszem az M4-es változat fog maradni. Ami a felvételt illeti, kérdés, felül fogja-e írni az új rész a régit. De talán az M4-es rész megmarad. :)

Előzmény: dimelo (49415)
dimelo Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49415

Bármelyiket választod,

kapcsold be a kamerát:)))

 

Köszi!

Előzmény: Landsmann_ (49408)
aladar644 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49414

Jó terv,annyi kiegészítésem lenne,hogy Dombóvárról Szekszárd,a Szent László híd fele vinném az utat.Egyrészt,mert a megye két nagy városa között nincs igazi összeköttetés, és az M6-on meg is van  akapcsolat a Pentele híddal,meg a majdan épülő Paks Kalocsa közti híddal is.

Nem látom szükségét még egy, az M6-al,és most már az R67-el is majdnem párhuzamos D-É szakasznak.

Az M9 nyomvonalát tartanám Szegedig,vagy az M5-ig.

A Pentele hídtól Szarvasig pedig az M8 van kijelölve.

 

Előzmény: Hírfigyelő (49412)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.19 -1 1 49413

Jav.: Az egyik link nem a neki megfelelő kommentre visz rá. Javítva itt van: >>

 

Előzmény: . kata31 (49300)

 

<-- Így már helyes a link.

Előzmény: Hírfigyelő (49412)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.19 -1 1 49412

Nos, én azért említettem a dunaföldvári híd szerepét, mert van az országban Budapest és a keleti, déli, és nyugati országhatárok között félúton fekvő, kb. 60-70 km széles sáv, amely már elég messze esik Budapesttől ahhoz, hogy az e sávban élők Budapesten és a legfőbb sugaras autópályákon át közelítsék meg egymást. Ha viszont közvetlen kapcsolattal közelíthetik meg egymást, azzal sok idő és sok kilométer spórolódik meg az egyikből a másikba történő utazás során (pl.: Dombóvárról Szentesre vagy Szarvasra; vagy Veszprémből Szolnokra vagy Törökszentmiklósra). -- (A Veszprém-Szolnok út Bp.-n át a "8-M7-M0-M4" útvonal lenne, a Dombóvár-Szarvas út pedig Bp.-n át a "61-M6-M5-M0-M44" útvonal lenne; míg ha a Fővárost és környékét elfelejtenénk, akkor az említett városok közötti útvonal messze a Főváros környékétől is igen távol esne. Erre viszont a főúthálózatnak csak azon elemei alkalmasak, melyek messze elkerüli a Fővárost.) -- Ebben a sávban van Mór, Veszprém, Celldömölk, Keszthely, Nagykanizsa, Kaposvár, Dombóvár, Kalocsa, Kecskemét, Kiskunhalas, Szentes, Szolnok, Törökszentmiklós, Tiszafüred, Eger, Gyöngyös, Ózd, stb. ... . Ha ui. felesleges forgalom nem terheli Budapestet, az mindenkinek jó: Bp.-nek azért mert kevesebb lesz a dugó és a légszennyeződés, az autósoknak meg azért mert megússzák a dugók okozta mérgelődést és a jelentős utazásbani késedelmeket.

 

Egy Budapestet elkerülő decentralizált főúthálózat ebben a formában is jó lehetne Magyarországnak, mint ahogyan azt az országos áttekintő úttérképre itt rávetettem. Ezen a térképen a főutak színei a következőket jelentik:

 

* lila, kék, zöld, piros: az országon átmenő olyan lehetséges tranzitutak, amelyek elkerülik a Fővárost (javarészt gyorsforgalmi utak kellenének ide);

* vörösbarna: a határ menti térségeken körbefutó vidéki decentralizáló körgyűrű (főleg gyorsforgalmi út vagy országos elsőrendű főút lenne ide jó);

* világosbarna: az egyéb olyan főutak, melyek szintén elkerülik a Fővárost (főleg másodrendű főutak kellenének ide);

* szürke: a Fővárost és környékét a többi gyorsforgalmi úthoz és a fontosabb főutakhoz hozzákapcsoló Főváros-környéki főúthálózat (ide főleg gyorsforgalmi utak és/vagy elsőrendű főutak lennének jobbak);.

 

A Magyarországon lehetséges kialakítású -- (a Fővárost elkerülő) -- decentralizált úthálózat térképe: >>

 

Előzmény: józsi24 (49304)
Előzmény: Hírfigyelő (49302)
Előzmény: . kata31 (49300)
Előzmény: Hírfigyelő (49226)

Előzmény: ghosty9 (49319)
. kata31 Creative Commons License 2020.02.19 -1 0 49411

Azért ezt gondold át. Az M0 esetében a fizetni a város tehermentesítéséről szól..

 

..és akkor még volt valaki aki a pilisi kerengésben hitt az M10-M100-m1-n ahol három megyére kell cetli?

Előzmény: Avaar (49387)
RadiX Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49410

Én az M4 felé mennék, a 405-ön igen cifra baleseteket lehet kifogni néha, akár 1 órás araszolással, ennek az M4-en és a hozzáadódó M0 szakaszon kisebb az esélye.

Előzmény: Landsmann_ (49408)
mauzi Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49409

A lehetséges szopóroller az M0-áson van, leginkább az M51 betorkollásánál, valamint a Csepel-szigeti szakaszon. Az pedig mindkét útvonal esetén benne van.

 

Bár a 405-ös szépen kiürült, de én nem mennék már arra. Fölösleges. Az M4-en Ceglédtől az Üllő/Gyömrő csomópontig hasítani lehet. Azt nem tudom, hogy ott befejezik-e addig az üzemi átjáró befoltozását, de szombaton reggel valószínűleg semmi izgalom nem lesz annál sem.

Előzmény: Landsmann_ (49408)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49408

Véleményetek szerint a 4-esról az M1-re kijutni melyik verzió a jobb? Időben 2 perc és távolságban 1 km különbséget ad a Google maps. Szóval egyik verzió: 4/M4-en végig az M0-ig, majd innen az M1-ig. MÁsik verzió: 4/M4-en Albertirsáig, onnan a 405-ösön M5-ig, majd azon az M0-án át az M1-re. Szombat kora reggeli indulás, majd kora délután vissza.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49407

És ez már vagy 2éves.

Előzmény: RadiX (49403)
mauzi Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49406

> Na ezeket főleg nem értem

 

Az emberek nagy része megszokásból közlekedik, illetve a járt utat nagyon nehezen hagyja el a járatlanért, pláne külföldön. Szépen fokozatosan el fognak ezek tűnni a 4-esről, csak adjunk még egy kis időt neki. Ne magunkból induljunk ki, mert mi percről percre tudjuk, hogy hol mit adtak épp át, és merre hatékonyabb menni akár pár perccel is.

 

A gúgelmapsz már tervez az M4-re, bár 4-es útnak hívja. A vazze (tudom: waze) viszont konkrétan tervez a frissen átadott szakaszra, de leterel a régi, Vecsés-Üllő elkerülő szakaszról. Akinek pedig valami hagyományos, offline navigációja van, annak meg hosszú ideig ismeretlen marad még az új út. A táblázás kaotikus, a régi utakon néhány kivétellel még a régi táblák vannak kint. Szerintem térjünk vissza a témára 2-3 hónap múlva, az már sokkal reprezentatívabb lesz.

 

Előzmény: radio100jozsi (49402)
RadiX Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49405

Jogos, a Közgépre gondoltam.

Előzmény: totyit (49404)
totyit Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49404

Közgép lesz az aki levonult a d nap utáni szerződés bontáskor.

A Vegyépszer 15 évvel korábbi fideszes oligarha.

Előzmény: RadiX (49403)
RadiX Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49403

> 5./ Törökszentmiklós átvezető szakasz legelején félbehagyott nagy földmunka. Lehet, hogy elkerülő lesz ?

 

 

Az ott az M4 leendő végcsomópopontjának a része szeritnem, bár benne van egy 46-os elkerülő lehetősége is, délnyugat felől kerülve a várost.

 

Sokminden nem változott itt mióta a Vegyépszer levonult:

Előzmény: trizs77 (49400)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49402

Ma délután fél 5-kor irány Köki Csévharasztról, este 7-kor meg vissza. Számomra ismét teljesen indokolatlanul zsúfolt 4-es út Monortól Üllőig. Kamionok, személyautó karavánok, sőt nem egy román rendszámú utánfutó kisbusz. Na ezeket főleg nem értem, mert gondolom Albertirsán felmennek az M4-re megszokásból, de ha ennyire csórók a matrica miatt, akkor legalább Üllőig mehetnének az M4-en Szolnok felől. Este fél 8-kor előzni nem lehet akkora forgalom Pest felé Üllő-Monor között a 4-esen. Azt hiszem most már kipróbálom a Monori átkelést az M4-el, mert kb az is jobb, mint a 4-esen menni.

 

Üllő előtt a régi kétoldali pályaátkötésnél belső sáv zárva, 60/80-as táblákkal, viszont a jobb pálya azaz a Szolnok felé vezető totálisan indokolatlanul hosszan lezárva egészen már az új szakaszon át a Gyömrő/Üllő kihajtóig. Délután hatalmas torlódás, mint a régi szép időkben. Aki nosztalgiázni akar annak ajánlott az M4-esen menni Üllőnél.

A legjobb, hogy egy 7,5-ös teherautó az elválasztó részen a táblaerdőben fordult vissza, persze nem tudom, hogyan sikerült, mert a folyamatos forgalom miat nem nagyon tudott kihajtani. Nem is értettem a manővert, miközben a csp-ban a felüljárón át simán szabályosan vissza lehet fordulni.

berva1 Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49401

"Csak arra is gondolj, hogy 2x1 sávon nagyobb eséllyel kapsz egy román kamikazét az arcodba." Ami egyébként megtörtént tegnap reggel egy vétlen autóssal. Az út lezárása után beragadtak, pedig 2 órán keresztül járathatták a motort egy helyben állva, a hideg miatt.

Előzmény: Autobahn89 (49399)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.18 0 2 49400

Ma :- Rákospalota - M0 - M4 - 4- 46 - Békéscsaba - 44 - M44 - 44 - M5 - Mo - Rákospalota.

 

Indulás 8.00, Rákospalota MÁV telep.

Szomorkás idő.

 

1./ M3 pár km eseménytelen

 

2./ M0 az M3-tól az M4-ig, kb. 30 km. Élénk forgalom, jó tempó.

 

3./ M4 végig. Üllőig telített, onnan jó úton nyugodt tempo (110 km/h), forgalom alig. Cegléd utántól sűrűsödik a forgalom.

 

4./ Ahol véget ér az M4 és újból kezdődik a 4-es út, onnan forgalom besűrűsödik, kicsit lelassul, kb. 80 km/h. Az út elhasznált a burkolat dobálós, nyomvályus, foltozott.

Szolnok Tisza híd után sűrű forgalom majd a régi négysávos szakasz (Szajol körül) eléggé elhasznált.

 

5./ Törökszentmiklós átvezető szakasz legelején félbehagyott nagy földmunka. Lehet, hogy elkerülő lesz ?

 

6./ 46-os út.

Törökszentmiklós-Mezőtúr-Gyomaendrőd-Mezőberény = 66 km

Mai szintű kétszámjegyű út.

Mint régen, 1995 előtt a három vagy négyszámjegyű utak.

Elhanyagolva, össze-vissza toldozva-foltozva, részben nyomvályús.

Már 90 km=h-nál is dobálja a kocsit.

A forgalom délelőtti, tűrhető.

Minden kisvárosba betér, a kisvárosokon belül kacskaringózik.

Az érintett 4 város egyikének sincs elkerülő útja.

Figyelni kell nagyon mert a kitáblázottság jó, de a táblák olvashatósága pocsék.

El és lekopottak, félig kidőltek, koszosak.

A kisvárosokban az útburkolati jelek alig láthatók.

Majd minden város kijáratánál, táblahatár előtt 1 km-rel ma traffipaxoztak.

Tempó 90-110 km/h.

 

 

7./ 47-es út Mezőberény- Békéscsaba

Mint előbb a 46-os.

Békéscsaba előtt útépítés.

Békéscsabára érkezés 10.30

 

8./ Békéscsabán útbaigazitás kérés, pont olyan int 1970-ben:

     a./ - kedveském itt forduljon vissza, mondja a néni a 4 sávos út szélén középen záróvonalnál,

     b./ - menjen el a Lári pékségig ott forduljon fel jobbra, mondja egy sík városban ahol nincs fel irány, és nem tudod hol van a Lári pékség,

     c./ - ez jó, csak menjen a Rendőrségig, onnan már látja a malmot, amögött van a harmadik olyan bejáró félénél, csak ott nem lehet bemenni. Ebből csak a malmot meg a rendőrséget nem tudja az idegen.

 

Szórakoztató, végtelenül kedves, jóakaratú, segítőkész, semmilyen segítséget nem adó  a címet keresőnek.

 

 

9./ Békéscsabáról ki a 44-sen kb. 20 km. Erős forgalom, a 44-es és M44-es elágazásig.

Az elágazástól a forgalom 60-70%-a vagy több ? a régi 44-es úton megy tovább. Mi az M44-t választottok.

Kíváló út 59 km hosszan, iciri forgalommal.

Tiszaug előtt véget ér az M44, onnan ismét síma 44  Kecskemétig.

Borzalmas útminőség.

Erős forgalom, sok kamion.

Végig az 59 km-n 110 km/h

 

10./ Kecskemét repülőtértől 445 az M5-ig.

Komoly forgalom, tekergőzés, jó minőségű út, kb. 50 km/h átlagsebesség.

 

11./ M5 jó tempó, kb. 100 km/h.

Már nagyon sok kamion.

Már vannak kamion vonatok, ahol 10-15 kamion megy szorosan egymás mögött.

Lehet haladni.

 

12./ M0 = kb. 35 km.

Nyugodt tempó, jó út.

 

Érkezés 14,30 = 479 km.

 

 

Autobahn89 Creative Commons License 2020.02.18 0 5 49399

2x2 sav nem csak gyorsabb, hanem biztonsagosabb is. Utobbin van a hangsuly, foleg M4es eseteben. Ha neked jobb a varosokon keresztul docogni, akkor hajra. Csak arra is gondolj, hogy 2x1 savon nagyobb esellyel kapsz egy roman kamikazet az arcodba. Fillerbaszas sokszor megbosszulja magat, de ne legyen igy. Ahogy erzed.

Előzmény: nyebojsza (49393)
Avaar Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49398

Épp ez az, hogy nem mennek le. Az előző (előtti) hsz-ben lett megemlítve a Szolnok-Törökszentmiklós ,,szellempálya”, amit nem egészen értettem (lehet, hogy én értettem félre). Egyébként a Szolnokiak nagyon jól fognak járni, mert a 32-esen már Pest megyeivel is felmehetnek az M4-re a 32-es úton (ha minden igaz).

Előzmény: nyebojsza (49393)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.18 0 0 49397

Miért mennének le a kamionok délre, ha mehetnek tovább az M4-en északra? Kivéve az a néhány amelyik a 442-ről Debrecen felé tart, de azért meg felesleges a 2x2 sáv.

Előzmény: Avaar (49396)
Avaar Creative Commons License 2020.02.18 0 4 49396

Ahol megmaradt a régi nyomvonal, ott a lent felsoroltak közül megvalósult egy, vagy több:

-a korábbi elkerülő nyomvonal nem alkalmas a magasabb sebességre, vagy csak szimplán beépült

-a korábbi nyomvonalat nem az autópálya nyomvonalaként építették (lásd: 44-es főút elkerülők)

-a nyomvonal időközben megváltozott

 

Mivel itt a fentiek közül egyik sem valósult meg, adta a dolog, hogy a régi nyomvonalat bővítsék. Szolnok az már más tészta, mert:

-így olcsóbb volt (megspórolt Zagyva-híd, valamint nem rossz a talaj)

-ipari terület feltárása

-az abonyi elkerülőre még csak halvány tervek lehettek akkoriban, így nem volt lényege

 

Egyébként nem gondolnám, hogy ,,szellempálya” lenne belőle, sőt..a kamionok kivétel nélkül arra fognak menni (kivéve, ha szolnoki a célpont).

A külföldiek 10 napossal járnak többnyire, így nyilván nem hajtanak le a 4-esre.

A rendszeres utazóknak pedig nem fog fájni az a JNSz megyei matrica (még nekünk sem, pedig csak évente 6-7 oda-visszánk van Békéscsabára). 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!