A probléma gyökere az, hogy a tömeg azon felekezetek mögött van, akik nem fogják árusítani a könyvet, szóval a fizikai megjelenésen túl kellene egy piackutatást is végezni. Irtó ütős gondolatok vannak benne különben.
tehát te azt várod hogy valaki 1:1-ben megmondja neked hogy mikor mit csinálj, mint valami robot?
a senki által nem érthető vallási szakkifejezések használatával vádolni engem meg megintcsak megmutatja a rosszindulatodat, ugyanis egyik írásomban se használok ilyeneket, mivel én is utálom őket.
te nép vagy? aki várja a parancsokat a felettesektől? az írásaid alapján nekem úgy tűnik hogy te tudatosan "buta nép" akarsz lenni, aki várja hogy a "nagytanítók" kiadják a parancsokat...
azt se értem miért írod, hogy "sándor vagy". csak mert van valamiről meggyőződésem akkor már "sándor" vagyok (és itt sándor alatt valami nagyon rosszat gondolsz nyilván)
részemről ezentúl ignorállak, szerintem pofátlanság amit csinálsz velem...
"mit cselekedjünk atyámfiai férfiak?" ez minden tanítás lényege szerintem. Ezt fogja a nép kérdezni, jogosan. Tegyük fel Sándor vagy és tényleg érted a szentháromságot, vagy annak tagadását értő Sándor vagy, mindegy. Én a nép kérdezem, hogy "jó, és?"
Valami ilyesmi:
"És Jézus szóla hozzájuk: "Mondjátok, ki vagyok én?" És ők felelék: "Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégső értelme tárul fel előttünk." És Jézus szóla: "Mi?""
meg még az jutott eszembe, hogy talán isten azért szól álomban, mert nem akarja hogy az ember megőrüljön, hogy ébren szól hozzá ("hangokat hallok") :) úgy értem, ha ébren szól isten, akkor az valami nagyon nagy dolog esetén szokott lenni, olyan emberekkel, akikre valami különleges feladat vár. ha folyton ébren hallanánk "hangokat", az eléggé az őrület kategóriájába esne... na meg a bibliában ha isten az ébren lévő emberhez szól, az tényleg hallható hang, és nem a "fejünkben" halljuk.
álomban meg amúgy is "megszoktuk" hogy "hallunk" (álmodunk) mindenfélét, és ez minden emberrel megtörténik. (valójában az álmok nagy része az éjszakai agyműködés eredménye. az agy alvás közben rendszerezi a napközben megszerzett adatokat, élményeket. ennek a rendszerezésnek az "áthallatszódása" a tudatos énünkbe az átlagos álom)
mint már írtam, az szerintem is jó meglátás, hogy a világos, nem zavaros álmok lehetnek istentől.
de amúgy itt megint valami olyan tanítást érzek, hogy az ember tehetetlen ha a démonok támadják meg. álmában tehetetlen, ezért előre imádkozni kell. mert az álomban az embert megtámadhatják a démonok és mindenféle hazugságot belesugallnak a fejébe. na most ha mindenféle hazugságot belesugallnak, akkor felébredek és megítélem ezeket a hazugságokat, nem? nem vagyok tehetetlen ellenük, és az alvás közbeni tehetetlenségemben nem okozhatnak kárt nekem.
meg hogy éjszaka nagy a "szellemi aktivitás". hát, ez is érdekes. a világ legnagyobb szellemi aktivitása tuti hogy jézus szolgálata alatt történt, amikor hirdette isten igéjét meg csodákat tett. ezeket nem alvás közben tette. :)
ezzel nem mondom azt hogy az álmok nem lehetnek az ördögtől, igenis lehetnek, de nem hiszem hogy ez valami súlyosabb dolog lenne mint bármikor máskor. "álljatok ellene és elfut előletek" - ez mennyivel tisztább, egyszerűbb tanítás... egyáltalán nem olvasok olyat a bibliában, hogy éjszaka, alvás közben veszélyesebb lenne számomra bármi...
valahogy úgy érzem hogy itt megint hogy NS valami különleges nagy dolgot akart mondani, ami igazából inkább zavaros...
"a hgy-ben nem igazán láttam én testvéri szeretetet..."
"Mi tudjuk, hogy átmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük testvéreinket: aki nem szereti a testvérét, az a halálban marad. Aki gyűlöli a testvérét, az embergyilkos; azt pedig tudjátok, hogy az embergyilkosnak nincs örök élete. Abból ismerjük a szeretetet, hogy ő az életét adta értünk; ezért mi is tartozunk azzal, hogy életünket adjuk testvéreinkért."
Még mielőtt vita lenne a szeretetről, ennek van egy mértéke: I. Kor. 13. Mert ez nem a szeretetről, hanem a Szeretetről szól.
"Az isteni szeretet türelmes és jóságos. Ez a szeretet nem féltékeny, nem irigy, nem dicsekszik, nem büszke,5 nem viselkedik gorombán, nem a maga hasznát keresi, nem lesz indulatos, nem tartja számon, ha valaki rosszul bánik vele,6 nem örül az igazságtalanságnak, de együtt örül az igazsággal.7 Az isteni szeretet mindent eltűr, mindig hisz, mindig remél, mindenben kitart."
Mondjuk én még távol vagyok ettől, de bízom az Úrban, hogy elvezet ide, hiszen ez a szeretet a Lélek gyümölcse. Ijesztő, és egyben rengeteget elárul rólunk, hogy ez mennyire hiányzik a mai látható egyházakból.
"Akinek pedig világi javai vannak, de elnézi, hogy a testvére szükséget szenved, és bezárja előtte a szívét, abban hogyan maradhatna meg az Isten szeretete?" Az a pásztor aki a szegények tizedéből (nekem még azt tanították, hogy bármilyen kicsi a bevételed, abból is kell adni) bővölködik, abban vajon megmarad-e Isten szeretete?
"Mert azok az Isten fiai, akiket Isten Szelleme irányít.15 Hiszen a Szent Szellem, akit befogadtatok, nem tesz újra félelemmel megkötözött rabszolgává benneteket. Ellenkezőleg! Isten fiaivá tesz, és az ő segítségével így kiálthatunk Istenhez: „Abba!”[b]16 Maga a Szent Szellem a mi szellemünkkel együtt megerősíti, hogy Isten gyermekei vagyunk. "
Ebből következőleg, örök életünk van, mert a kettő összetartozik.
"Ezeket írtam néktek, akik hisztek (engedelmeskedtek végig) az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök életetek van, és hogy higyjetek az Isten Fiának nevében."
Nem tudom melyik fordítást idézted, mert én ezeket találtam:
"Ezt azért írtam nektek, akik hisztek Isten Fia nevében, hogy tudjátok: örök életetek van. "
Revidiált Károli
"Ezeket nektek írom, akik már hisztek Isten Fiának nevében. Azért írom, hogy egészen biztosak legyetek benne: nektek már most örök életetek van!" EFO
"Ezeket azért írtam nektek, hogy tudjátok, hogy örök életet kaptatok, ti, akik hiteteket vetettétek az Isten Fiának nevébe." Csia
Sőt:
"A ki hiszen ő benne, el nem kárhozik; a ki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében."
Az engedelmesség a hit gyümölcse. A keveredést szerintem az okozza, hogy nagyon sokféle hitről gondolják, tanítják, hogy az üdvözítő. Pl. nem üdvözítő hit, ha hiszed azt, hogy Jézus mai is gyógyít, nem üdvözítő hit, ha hiszel a tizedben, ha hiszel abban, hogy Jézus szeret, ha azt hiszed, hogy Istennel rendben van a kapcsolatod, ha bizonyos gyülekezetbe jársz stb. Nem juttat üdvösségre, ha elmondasz egy megtérő imát, ha azt nem gondolod komolyan, csak valamiféle nyomásra teszed. Egyébként az üdvbizonyosságot nem emberi erőfeszítéssel és megvallással lehet megkapni, hanem az Úr Lelke jelenti ki nekünk.
miért ilyedszc meg? miért vagyj tehetetlen? írjál összevissza mindenfélét és valamelyik biztos betalál. NS is ezt csinálja IT címszóval. Kuszáld össze az agyát gondolattyát és nem kérdez többet, hanem magába zuhan, hogy most mi volt ez.
akkor már csak egyet magyarázz meg, miért kérdezted azt hogy kihez kell imádkozni? miért vártad el, hogy az írásomnak erről is szólnia kéne?
komolyan nem értem...
MIÉRT kéne egy írásnak egy adott témában MINDENRŐL szólnia?
az az írás egy bizonyos, szerintem érdekes dologról szólt (párhuzam az emberben lévő "több" és Isten több-személyiségűsége között).
erre te számonkértél rajtam olyan egyéb tanításokat, amelyekre bizonyára választ vársz, vagy amelyek fontosak neked. de miért kellett volna az írásomnak ERRŐL IS szólnia??????
azt meg elhiszem hogy te is tudsz írni "esszéket", csak azt nem értem hogy jön ez ide megint. az ellenkezőjéről tudsz írni? és? komolyan nem értem hogy ez mi mellett érv vagy mi ellen. mert ha leírnád a konkrét érveket, akkor az érv lenne, de ha leírod azt hogy te is tudsz "esszéket" írni, az nem érv. az megmondom mi: nyafizás. kislányos nyafi. ugyanaz a kislányos nyafi, mint amikor valaki azért nyafog, hogy 30.000 egyház mást és mást tanít és nyaf nyaf milyen gonosz a világ nyaf, miért nincs csak 1 egyház aki majd jól megmondja mi az igazság, és akkor az egyénnek nem kell kutatnia és keresnie, hanem csak behabzsolnia az 1 egyház által kijelentett igazságot...
Biztos, hogy jó a szándékod, mint minden szentháromságértő Sándornak. És még ingyen is magyarázod, ritka az ilyen Sándor. De én akkor sem értem, ennek ellenére simán tudok egy ilyen esszét írni erről és ennek az ellenkezőjéről egy tonna igeverssel. Sok Sándorom volt, szentháromságértő is volt és tagadó is volt, elég komoly tudással bibliailag, szeretetből.
Pedig jogos, egyszerű, gyakorlatias kérdések, majd a Sándorok válaszolnak biztos, testvéri szeretetből, bibliai alapokon. Képzeld vannak olyan Sándorok, akik szerint jahósuához vagy kihez kell imádkozni és az sem mindegy hogy mondod, mert nem ér semmit az ima, ha nem jól ejted a nevet. Ezeknek a Sándoroknak mondjuk már én sem hittem, pedig sok Sándorom volt.
nem értem miért szólna ez az írás arról hogy kihez kell imádkozni. ez valamiről szól, arról szól. te mindentől azt várod hogy az mindent megmagyarázzon?
Én szeretném magam becsapni, mert az jó érzés, hogy az én Sándorom az igazi Sándor, csak nem tudom. Érted? Csak kamillázok itt, hogy világos a biblia, minden Sándornak az, a Sándorok ilyenek. Én még törvénytartó is voltam, nemhogy ördögűző, mert az akkori Sándorom azt mondta, szeretetből persze. Nehéz volt, de jó érzés. Az ördögöt könnyebb űzni, mint a törvényt tartani, még éjszaka is, senkinek nem ajánlom.