Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A logikus megoldásoktól a legvadabb összeesküvés elméletig sokfélét olvastam róla. Már mindent el tudok képzelni; az emberi elme határtalan - negatív értelemben is.
Sajnos ezek már csak másodsorban repülők. Főállásban fegyver - gépek. Az összes repülőtulajdonságnál többet nyom a latban a radarkeresztmetszet, a fegyverzet, és a számítógépkapacitás. Meg a háttéripar. Az AWACStól a csavargyárig.
Felenel azert valoszinuleg tobb igaz.:) "Sebesseg, manoverezokepesseg, hatotav, fv. rendszer". Optimistan nyilatkoznak, de a 4-bol harmat ki lehet pipalni (ezeket mar a nyugati szakertok is megjosoltak az elso pillanatban), az utolsoval lehet vitatkozni, de ivaneknak nyilvan tobb adatuk all rendelkezesukre mindket geprol mint nekunk.
Fele sem igaz. Hehe. Az F22es fejlesztéseiről alig hallunk valamit. Csak nem a 20 éve tervezett cuccokkal repül? Azokkal hiába hasonlítja össze a még gyártásban se levő T50et.
Egy cikk: http://kitekinto.hu/europa/2010/09/18/vegs_tesztfazisban_az_uj_orosz_raptor-gyilkos&s=hs Meglepoen gyorsan eljutottak a guruloprobaktol idaig (nyolc honap az semmi), de mar az elejen latszott, hogy nem egy technikai demonstrator amit meg nyolcszor at kellene tervezni.
Ugyanez az ismerősöm állította, hogy sokkal nehezebb zavarni a csöves elektronikát, mint a félvezetőset, ill. kevésbé érzékeny.
Egyébként a fejlődés fintora, hogy amíg mindenben a haditechnikai ipar járt elöl - sokszor elérhetetlen távolságban a polgári ipar számára, ez az elektronikára - ma már nem igaz. Illetve fordítva igaz a "kihordási idő" miatt. S e tekintetben nem számít az se, hogy a katonai szabványok sokkal szigorúbbak.
Az amerikai űrrepülőgépekről sztorizta informatikus ismerősöm, hogy a NASA úgy kajtatott processzorok után, mert már a kutya se foglalkozott a 80-as évekbeli IC-kel rajtuk kívül...
Nem kétséges, melyik lesz a kifinomultabb, precízebb kidolgozású... Ezzel együtt nekem jobban tetszik a ruszki gép. Tudom, ez beteg dolog, de nekem pl. a TU-144 prototípusa is sokkal jobban tetszik, mint a Concorde, illetve annak prototípusa. Ahogy fel ill. leszáll úgy néz ki, mint egy ősmadár...
86ban nálunk is állt a laktanyaudvaron 2 kamion. Valami számítógépek voltak. Szerintem akkor már a boltban lehetett venni ugyanazt tudó cuccot aktatáska méretben. Persze számtalan oka lehet csöves cuccok alkalmazásának. Úgy tudom atomcsapás esetén a félvezetős végleg tönkre mehet.
Na ja. Abban az országban, ahol ahol a genetika és a kibernetika /meg a pszichológia, szociológia stb. stb./ egy ideig imperialista áltudománynak számított... Mai napig nem heverték ki s nem érték utol a világot.
Egy nyugdíjas légvédelmi rakétamérnök ismerősöm mesélte az anekdotát, hogy amikor itthon a kétajtós szekrény Videoton számítógépeket használták, nekik büszkén mutatták a szovjetek egy légvédelmi harcállásponton egy nagyobbacska szobában elhelyezett számítógépüket: konkrétan tele volt a helység a csöves hőerőművel...
De azért ezen kívül is van pár részlet, ami igénytelen. Azt gondolom, nem akartak pepecselni az időt rabló kidolgozással, inkább arra koncentráltak, hogy minél hamarabb repülőképes legyen. A mai óvatos berepülési szemlélethez képest meglehetősen korán repült látványosat Putyinnak. Érthető a mai óvatosság. Ma sokkal komplexebbek még a prototípusok is, mint régen a sorozatgyártás, s az akár évtizedekig(!) elhúzódó tervezés, prototípus építés csillagászati összegekbe kerül. Gyakorlatilag csak a Dassaultra volt jellemző, hogy egy típus első prototípusával is már az első repülésen átlépik a hangsebességet.
A prototípus gyártás aranykora számomra az ötvenes évek közepe-hatvanas évek eleje volt: elég csak a MIG irodára gondolni: szinte számtalan különböző sárkányt készítettek el.