Keresés

Részletes keresés

Hpasp Creative Commons License 2010.10.15 0 0 285
Lehet hogy itt offtopic a kínai lopakodó?

Előzmény: gacsat (284)
gacsat Creative Commons License 2010.10.15 0 0 284
misinator Creative Commons License 2010.10.14 0 0 283
A logikus megoldásoktól a legvadabb összeesküvés elméletig sokfélét olvastam róla.
Már mindent el tudok képzelni; az emberi elme határtalan - negatív értelemben is.
Előzmény: gacsat (282)
gacsat Creative Commons License 2010.10.14 0 0 282
gacsat Creative Commons License 2010.09.20 0 0 281
Sajnos ezek már csak másodsorban repülők. Főállásban fegyver - gépek. Az összes repülőtulajdonságnál többet nyom a latban a radarkeresztmetszet, a fegyverzet, és a számítógépkapacitás. Meg a háttéripar. Az AWACStól a csavargyárig.
Előzmény: r1 (280)
r1 Creative Commons License 2010.09.20 0 0 280
Felenel azert valoszinuleg tobb igaz.:) "Sebesseg, manoverezokepesseg, hatotav, fv. rendszer".
Optimistan nyilatkoznak, de a 4-bol harmat ki lehet pipalni (ezeket mar a nyugati szakertok is megjosoltak az elso pillanatban), az utolsoval lehet vitatkozni, de ivaneknak nyilvan tobb adatuk all rendelkezesukre mindket geprol mint nekunk.
Előzmény: gacsat (278)
r1 Creative Commons License 2010.09.20 0 0 279
Ev elejen aztatat nyilatkoztak, hogy meg az iden elkeszul tovabbi harom, ami bekapcsolodik a tesztekbe.
Előzmény: gacsat (277)
gacsat Creative Commons License 2010.09.19 0 0 278
Fele sem igaz. Hehe. Az F22es fejlesztéseiről alig hallunk valamit. Csak nem a 20 éve tervezett cuccokkal repül? Azokkal hiába hasonlítja össze a még gyártásban se levő T50et.
Előzmény: r1 (276)
gacsat Creative Commons License 2010.09.19 0 0 277
Több s van belőle? Ez nem a rossz üvegű.
Előzmény: r1 (276)
r1 Creative Commons License 2010.09.18 0 0 276
Egy cikk:
http://kitekinto.hu/europa/2010/09/18/vegs_tesztfazisban_az_uj_orosz_raptor-gyilkos&s=hs
Meglepoen gyorsan eljutottak a guruloprobaktol idaig (nyolc honap az semmi), de mar az elejen latszott, hogy nem egy technikai demonstrator amit meg nyolcszor at kellene tervezni.
misinator Creative Commons License 2010.09.17 0 0 275
Köszi!
Régebben átolvastam.
Mostanában nem néztem meg, ha lesz egy kis időm, újra átolvasom.

A többi linket is köszi!

Mindig jó elbarangolni az exszovjet éra egzotikus világában...
Előzmény: gacsat (271)
gacsat Creative Commons License 2010.09.16 0 0 274
Nna!, ezt akartam betenni:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9041260
gacsat Creative Commons License 2010.09.16 0 0 273
http://englishrussia.com/index.php/2010/09/15/chernobyl-2-a-pearl-of-the-past/2/
gacsat Creative Commons License 2010.09.14 0 0 272
 Hát, ha tényleg messzire kellene mennem, én is Moszkvicsot választanék.
Előzmény: misinator (269)
gacsat Creative Commons License 2010.09.14 0 0 271
Előzmény: misinator (268)
gacsat Creative Commons License 2010.09.14 0 0 270
misinator Creative Commons License 2010.09.13 0 0 269
Ugyanez az ismerősöm állította, hogy sokkal nehezebb zavarni a csöves elektronikát, mint a félvezetőset, ill. kevésbé érzékeny.

Egyébként a fejlődés fintora, hogy amíg mindenben a haditechnikai ipar járt elöl - sokszor elérhetetlen távolságban a polgári ipar számára, ez az elektronikára - ma már nem igaz. Illetve fordítva igaz a "kihordási idő" miatt. S e tekintetben nem számít az se, hogy a katonai szabványok sokkal szigorúbbak.

Az amerikai űrrepülőgépekről sztorizta informatikus ismerősöm, hogy a NASA úgy kajtatott processzorok után, mert már a kutya se foglalkozott a 80-as évekbeli IC-kel rajtuk kívül...
Előzmény: gacsat (267)
misinator Creative Commons License 2010.09.13 0 0 268
Nem kétséges, melyik lesz a kifinomultabb, precízebb kidolgozású...
Ezzel együtt nekem jobban tetszik a ruszki gép.
Tudom, ez beteg dolog, de nekem pl. a TU-144 prototípusa is sokkal jobban tetszik, mint a Concorde, illetve annak prototípusa.
Ahogy fel ill. leszáll úgy néz ki, mint egy ősmadár...

http://www.youtube.com/watch?v=0ynaDW3cho4

1:36 - 1:46 és 2:26 - 2:47

Miközben egy totális csődtömeg volt.

Előzmény: gacsat (266)
gacsat Creative Commons License 2010.09.13 0 0 267
 86ban nálunk is állt a laktanyaudvaron 2 kamion. Valami számítógépek voltak. Szerintem akkor már a boltban lehetett venni ugyanazt tudó cuccot aktatáska méretben. Persze számtalan oka lehet csöves cuccok alkalmazásának. Úgy tudom atomcsapás esetén a félvezetős végleg tönkre mehet.
Előzmény: misinator (264)
gacsat Creative Commons License 2010.09.13 0 0 266

http://www.youtube.com/watch?v=g94C5CNIPOQ

 

 Ez komolyabbnak néz ki az orosz cuccnál.

misinator Creative Commons License 2010.09.11 0 0 265
Egy - gondolom - számítógép részlete a Szovjetunióból - gondolom - az ötvenes évekből.

Myasishchev M-50 Bounder

http://www.youtube.com/watch?v=OF3zGCra1e4&feature=related

0:35-től 0:43-ig
Előzmény: gacsat (263)
misinator Creative Commons License 2010.09.11 0 0 264
Na ja.
Abban az országban, ahol ahol a genetika és a kibernetika /meg a pszichológia, szociológia stb. stb./ egy ideig imperialista áltudománynak számított...
Mai napig nem heverték ki s nem érték utol a világot.

Egy nyugdíjas légvédelmi rakétamérnök ismerősöm mesélte az anekdotát, hogy amikor itthon a kétajtós szekrény Videoton számítógépeket használták, nekik büszkén mutatták a szovjetek egy légvédelmi harcállásponton egy nagyobbacska szobában elhelyezett számítógépüket: konkrétan tele volt a helység a csöves hőerőművel...
Előzmény: gacsat (263)
gacsat Creative Commons License 2010.09.10 0 0 263
Az oroszok mindig is nagy prototipus építők voltak. Biztos több volt a munkáskéz, mint a számítógépkapacitás.
Előzmény: misinator (262)
misinator Creative Commons License 2010.09.10 0 0 262
Ismerősnek tűnt.

De azért ezen kívül is van pár részlet, ami igénytelen.
Azt gondolom, nem akartak pepecselni az időt rabló kidolgozással, inkább arra koncentráltak, hogy minél hamarabb repülőképes legyen.
A mai óvatos berepülési szemlélethez képest meglehetősen korán repült látványosat Putyinnak.
Érthető a mai óvatosság.
Ma sokkal komplexebbek még a prototípusok is, mint régen a sorozatgyártás, s az akár évtizedekig(!) elhúzódó tervezés, prototípus építés csillagászati összegekbe kerül.
Gyakorlatilag csak a Dassaultra volt jellemző, hogy egy típus első prototípusával is már az első repülésen átlépik a hangsebességet.

A prototípus gyártás aranykora számomra az ötvenes évek közepe-hatvanas évek eleje volt: elég csak a MIG irodára gondolni: szinte számtalan különböző sárkányt készítettek el.
Előzmény: gacsat (261)
gacsat Creative Commons License 2010.09.10 0 0 261
 Szerintem ez 1 29es darabja. Csak azért tettem be, hogy megmutassam, hogyan jelölik a csavarok helyzetét.
Előzmény: misinator (260)
misinator Creative Commons License 2010.09.09 0 0 260
Elképesztő.
Lesz bennük akarat "szebb, lopakodóbb" illesztéseket sorozatban gyártani!?
Előzmény: gacsat (259)
gacsat Creative Commons License 2010.08.31 0 0 259
Előzmény: gacsat (258)
gacsat Creative Commons License 2010.08.31 0 0 258
 Lehet ezért szeretik a csavarhúzós csavarokat:
gacsat Creative Commons License 2010.07.28 0 0 257
falconfun Creative Commons License 2010.07.13 0 0 256
Igazad van, sztatikus kisütők.
Előzmény: misinator (251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!