Keresés

Részletes keresés

gacsat4 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 571

Feltámadhat a Concorde?

A szuperszonikus utasszállítás gazdaságtalan volt, drága, hangos és veszélyes, 2003 óta nem is létezik sehol a világon. De több cég is dolgozik azon, hogy újra elhozza a hangsebességnél gyorsabb repülőket. Tovább »

forrás: Index.hu

Biga Cubensis Creative Commons License 2012.04.03 0 0 570
gacsat Creative Commons License 2012.03.21 0 0 569

1 kis nevetnivaló:

Négyszárnyú repülő lehet a Concorde utódja

Az új szuperszonikus repülőgép terve egy ötvenes évekbeli kétfedelűére alapul. Tovább »

forrás: Index.hu

gacsat Creative Commons License 2012.03.16 0 0 568

 Ez még 1 jó állapotban levő példány a meglevő párból. Amikor legutóbb láttam, a havat takarították róla. Többszáz tonna hó tud összegyűlni a szárnyain. Azt hiszem ez repült utoljára.

Előzmény: Balikaa (567)
Balikaa Creative Commons License 2012.03.16 0 0 567

Elég szomorú állapozok...

Előzmény: gacsat (566)
gacsat Creative Commons License 2012.03.16 0 0 566
gacsat2 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 565

Concorde-hajtómű az eBayen, félmilliárdért

A 6 méter hosszú, 3,5 tonnás Rolls-Royce-hajtómű elszállításáról a szerencsés nyertesnek kell gondoskodni. Tovább »

forrás: Index.hu

Dynax 7 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 564

Tu-144-esek a Zsukovszkij légibázison

Nem szeretek különösebben moralizálni a blogon, hiszen a spotterkedés inkább "technikai sportág", az alábbi pár kép nézegetése kapcsán azonban óhatatlanul eszembe jutott néhány gondolat a csodák múló dicsőségéről. A CCCP-77115 lajstromjelű Tu-144D a MAKS 2007-en. Ez a gép[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

GYA Creative Commons License 2011.11.02 0 0 563

Az első kép:
Párizs, CDG

második:
New York, Intrepid

harmadik:
Washington, udvar-Hazy Center

Előzmény: Balikaa (562)
Balikaa Creative Commons License 2011.11.01 0 0 562

S ezek hol vannak?

Előzmény: GYA (561)
GYA Creative Commons License 2011.10.31 0 0 561

A közelmúltban, néhány napon belül, sikerült 3 Concordal is találkoznom.

 

 

 

Balikaa Creative Commons License 2011.10.28 0 0 560

Tessék néhány kép az egyik barátunkrol, felélesztendő a topicot:

Ramius Creative Commons License 2010.12.13 0 0 559

Elgondolkodtam rajta, hogy direkt csinálod, hogy intenzíven kiakassz mindenkit, vagy tényleg ennyire...

 

Gyurikám, én mondtam azt, hogy szerintem NEM jó ötlet.

 

 

Te meg az vagy, aki az EGYETLEN olyan érvet hozta fel az alkalmazás ellen, aminek semmi köze sem volt magához a JP-7-hez, mivel AZ a probléma a repülőgép sárkányszerkezetéből, kialakításából, repülési sebességéből, meg az általam születésem óta messziről tisztelt hőtágulásból állt össze.

 

 

De az égadta világon semmi köze sem volt a JP-7-hez...

 

 

A JP-7 ellen persze sok másik érv szól, amelykere persze te egyetlen apró írásjel erejéig sem reagáltál...

 

 

Gyuri, azt mondanám: igyál valamit, vagy ne igyál többet!!

Előzmény: Vgyuri (558)
Vgyuri Creative Commons License 2010.12.13 0 0 558

Már megint belekapaszkodsz egyetlen, történetesen rossz példába, amire nálad még sohasem volt példa :-)

 

Rendben van, elismerem az igazságodat, a JP7-est nyugodtan lehet használni utasszállító gépeken is, mert az SR-71 eseknél soha semmilyen nehézség és biztonsági probléma nem volt vele.

Előzmény: Ramius (555)
BJani Creative Commons License 2010.12.13 0 0 557

Közel ugyanez a hőtágulási probléma jelentkezik a +2M sebességgel repkedő SST-knél is.

 

A torlóponti hőmérséklet az SR-71 esetén kb. 410 fok C

A Concord esetén kb. 110 fok C

Egy normál utasgép esetén kb. -25 fok C

 

Ezután a hőtágulást mindenki saccolja meg maga.

Előzmény: Vgyuri (553)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 556

JP-7, természetesen.

Előzmény: Ramius (555)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 555

Már bocsánat a szóhasználatért, de bazmeg Gyuri, a csepegésnek mi köze volt az SR-71-esnél ahhoz, hogy mit tankoltak bele.

 

JetA1-el is csepegett volna, ha nem is ennyire.

 

Nem azért csepegett, mert Jet A7-et tankoltak bele, hanem azért, mert nem volt tömör a tartály.

 

 

Lassan kezdem megérteni, hogy miért is kap Tőleg aktív hajhullást a fél Fórum.

 

 

Ennyire antilogikus érveléssel nem csoda, hogy saját topikot kaptál...  :-))

 

 

Előzmény: Vgyuri (554)
Vgyuri Creative Commons License 2010.12.12 0 0 554

Abban igazad van, hogy a Boeing nem csinált SST-t.

 

De a spéci üzemanyag spéci problémái miatt az SR-71 üzemanyaga problematikus lenne a civil repülésben, te is ezt írtad. Ha megkeresed az eredeti hozzászólásomat, megláthatod, én csak azt az általánosságot írtam: éppen elég probléma volt ezzel az üzemanyaggal az SR-71nél is. A hőtágulás miatti csepegés egy volt ezek közül, amikor Gacsat rákérdezett.

Előzmény: Ramius (551)
Vgyuri Creative Commons License 2010.12.12 0 0 553

Közel ugyanez a hőtágulási probléma jelentkezik a +2M sebességgel repkedő SST-knél is.

Előzmény: gacsat (550)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 552

Na, ezt mondom én is...

Előzmény: gacsat (550)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 551

Gyuri, az Isten szerelmére!!

 

NE BESZÉLJ EKKORA MARHASÁGOKAT!!!

 

Mi a szarért kellene a Böing alatt gyűjtögetni??

 

 

Hogy tudsz ilyen ökörségeket összehordani?????????????

 

 

Az SR-71 azért eresztett egy csomó helyen, mert ekkora hőingadozás, illetve az abból fakadó alakváltozás mellett nem tudták megoldani a tökéletes zárást.

Mivel a gép nagy sebességnél felmelegedett, így zárta a szivárgási pontokat.

 

 

De bakker, ezt Te hogy tudod összehozni a Bőinggel????

 

Vagy tényleg ennyire ... vagy, hogy komolyan eszedbe sem jut, hogy a Böingből a fentiek miatt ez a lé nem fog csurogni?!?!?!

 

 

 

Előzmény: Vgyuri (549)
gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 550

 De Gyuri! Az nem a petró miatt volt, hanem azért, mert a Rigónak nem volt külön naftatartája, hanem a cucc a szárnyban lötyögött. A szárny lemezeit meg nem lehetett pontosan illeszteni a hatalmas hőtágulás miatt. Ugyanez a pertó 1 normál gépből nem csöpögött volna. Pl. a Concordeból sem.

Előzmény: Vgyuri (549)
Vgyuri Creative Commons License 2010.12.12 0 0 549

Miért, szerinted az általad is említett piroforikus gyújtású üzemanyagot nyugodtan lehet a bőing szárnya alatt vastálcákba gyűjtögetni, amíg a gép fel nem száll?

Előzmény: Ramius (546)
Vgyuri Creative Commons License 2010.12.12 0 0 548

Te megkérdezted, miért nem használják az SR-71 es petróját polgári repülésben? Én megmondtam, hogy a (reológiai)  tulajdonságai az igen nagy sebességű repüléshez vannak kitalálva. Ez nem elég ok arra, hogy 600-1000 km-es sebességű gépeknél ne lehessen használni?

Előzmény: gacsat (545)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 547

No, hát szerintem azért, mert túl bonyolult lenne. Mármint részben a meglévő hajtóművek alkalmatlanok, azaz gyakorlatilag le kellene kicserélni az összes göbzi összes motrát.

Másrészt meg a piroforikus gyújtás miatt nem is biztos, hogy jó gondolat, hogy utasforgalomba kerüljön.

 

Előzmény: gacsat (540)
Ramius Creative Commons License 2010.12.12 0 0 546

Ugyan már, hát semmi. De Gyuri imád összefüggéstelen dolgokat összehozni! :-)))

 

 

Előzmény: gacsat (545)
gacsat Creative Commons License 2010.12.12 0 0 545

Na de mi köze ennek a petróhoz?

Előzmény: Vgyuri (544)
Vgyuri Creative Commons License 2010.12.12 0 0 544

A normál hőmérsékleten kifolyt a tartályból, külön tálcát kellett alá rakni a gépnek. Amikor M2-3 körül felmelegedett a gép felülete, akkor kezdtek tökéletesen zárni az integrál tartályok tömítései.

Előzmény: gacsat (543)
gacsat Creative Commons License 2010.12.11 0 0 543

Miért?

Előzmény: Vgyuri (542)
Vgyuri Creative Commons License 2010.11.05 0 0 542

Az SR-71esnél is éppen elég baj volt vele :-(

Előzmény: gacsat (540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!