Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6372

Mennyire gyakori hiba hogy az 1.4pdtdi váltó üresben csapágy hangot ad, netán zörög is? 

Kinél mi a helyzet?

Esetleg akinél volt ilyen javítás, hogyan zajlott?

Avant1 Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6371

Elfelejtettem: értelemszerűen cseredarabos megoldás.

Azonban: olajjal feltöltve szállítják. 

A szállítási költség benne van az árban (Németországon belül) de hazahozás is hasonló, van rá megoldás.

Előzmény: Avant1 (6370)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6370

2 év garanciával generálozva 400 euro.  Én nem vacakolnék mással. 

Előzmény: h.c.s (6368)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6369

"jó állapotú ewq"

 

Az eladó szerint jó állapotú. Még a kocsi szétszedése elött, előre megvettem, így nem volt összehasonlítási alapom. Tapasztalatlan voltam. Tanulópénz.

Végülis működik, de ma már nem venném meg. 50.000Ft volt és Gyöngyösig autóztam érte.

Előzmény: h.c.s (6368)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6368

Ha nem titok, mennyit kóstál egy jó állapotú ewq váltó? köszi

Előzmény: Avant1 (6367)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6367

Ha nem jön össze, akkor esetleg tudok forrást jó állapotú bontott váltóhoz. A TR shopot is érdemes néha lekérdezni, vannak meglepő cuccaik néha. Most éppen a Typ81 vonalon találtam olcsónak számító k-jet elemeket 

 

Kissé off: ha szövetet keresel régi Audihoz, amely már nincs a TR shopban sem, könnyen lehet, hogy nálam akad - pl. Kensington velúr féleségek, vagy átlós kord (nautikblau), sierra,  ilyesmi. Főleg A80, 90, 100, 200, Coupe vonalra.

Előzmény: Törölt nick (6366)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6366

El kell ismernem, a váltó szétszedéssel, nem igazán tudom mibe kezdek. Csak remélem hogy a józan paraszti logika segít majd.

A hibajelenség már az autó vásárlásakor is fennállt. Üresben felengedett kuplunggal, csapágyhang a váltóból. Cseréltem váltóolajat, de kb fél év használat alatt, sokkal hangosabb lett, zörög.

Volt gond a 3.fokozatal is, 2ből-3ba recsegett, ha lassan és darabosan váltottam, akkor nem. Olajcsere után, lassan fokozatosan több ezer km alatt, a 3. fokozat teljesen megjavult.

Váltó csere elött már vállalhatatlanul hangos volt az eredeti váltó. Csak remélem hogy a váltóház, fogaskerék stb még nem sérült. 

A bontott váltó jól működik, de van hangja, ugyanúgy rossz lesz idővel és összességében elhasználtabb is. Váltókulissza is és a difi kihajtás is kotyogós, az eredetin meg stabil. Szóval sikerült szart vennem.

Úgy gondolom az eredeti váltómban csak 1db csapágyat kell cserélnem (meg szimeringet), behajtótengely hátsó csapágy: 02A311123D VAG

Előzmény: Avant1 (6365)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.26 0 0 6365

Szia,

ezek a váltószétszedések izgalmas dolgok lehetnek. Ha nincs vesztenivaló, és érdekel a belseje, hajrá.

Váltóalkatrészekhez sem könnyű "utcáról" hozzájutni, jellemzően csak szakszervízeknek adnak el. 

Viszont a váltószervíz azért specialista, mert nagyon gondos szét- és összeszerelést szokott igényelni és vannak egyedi trükkök, amit az átlag user nem tud, nem fér hozzá az információhoz. Ilyen például az, hogy

mennyi hézag legyen pl. egy differenciálmű csapágycseréjénél, a tengelykihajtási oldalakon. Például annak üzemmelegen kell tökéletesen futnia, számolva a hőtágulással. 

A könnyű váltó "megpörgethetőség nem feltétlenül olyan jó dolog. Ha belül már "lazák" az alkatrészek, akkor könnyebb "megpörgetni". Olajjal feltöltve már jóval tapadósabb. A motor persze azzal is játszva elbánik.  Alapvetően, a nyelestengely lógása, annak mértéke, és a kihajtási oldalak szög holtjátéka árulja el a nagyjábóli belső kopási állapotot. Persze ekkor még simán lehet a kapcsolással probléma, vagy esztétikai (zaj, vibrációs) probléma, ami legalább olyan idegesítő, mint egy tökéletlen kapcsolhatóság. A kapcsolóvillák (belül) kopása is többnyire beszerelés után szokott kiderülni.  A saját sk szétszedésnél nagyon nagy valószínűséggel lehet vibrációkat "belegyártani" egy sebességváltóba. Sajnos ez még a hivatalos váltószervíznél is előfordult az ismeretségi körömben (igaz, quattro váltónál). 

 

Egyébként ezek a váltók 500-600e km-t jelentősebb kopások nélkül  vígan, ki kell, hogy bírjanak. Felhasználók teszik őket tökre félreolajozással, és hasonlókkal. 

Előzmény: Törölt nick (6364)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.25 0 0 6364

Néha járok Dél-Budán, de nem, nem ottani vagyok. Csak nem láttál lökhárító nélkül? :) (pár napig úgy közlekedtem)

 

A dízel sebváltókat kiszedett állapotban hasonlítottam össze. A nyelestengelynél forgatva, üresben volt "látványos" a különbség. A bontott váltót, majdnem megpörgetni lehetett, az eredet váltómat meg alig bírtam megforgatni, megmozdítani, kézzel. A kerekek felől, difimű felől már nem volt ennyire látványos különbség. Szerintem a hátsó kerékhez ne hasonlítsd, a difimű mindenképp fogja a kereket. 

Mostanában el vagyok havazva, a benzines A2, új olajszivattyúját sem raktam még össze.

1-2 hónapon belül szétszedem a csapágyas váltót, megjavítom ha sikerül. Majd fotózóm azt is, milyen lett a kb. fél éves olaj benne.

Amúgy bárcsak olyan könnyen működne a dízel váltója is mint a benzinesé. A benzinesét sokkal jobb, sokkal kellemesebb használni.

Előzmény: freeeride (6356)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.25 0 0 6363

Most hogy már tudom, ehhez is értek :) , 3 év múlva ha kell, 2k lakkot kapnak a fényszórók.

A fehér (félig beszáradt) ragasztó, "sos javítás" volt, mert akvárium lett a lámpában, majdnem teljes hosszában repedt. Bár csak én látom és csak leszedett motorháztetővel, azért majd cserélem fekete olajteknő ragasztóra. (Van műanyag hegesztőm is, de féltem a foncsort, inkább ragasztom) Valamint mostmár a megégett helyzetjelző izzós részt is ki akarom műteni, az a terv hogy visszavágom a foglalatig és "szabadon" lesz az izzó. Úgy képzelem még mutatósabb is lesz mint eredetileg.

Előzmény: Avant1 (6348)
zsolie Creative Commons License 2021.04.22 0 1 6362

Amit én tapasztaltam az 2-3 éves autó volt, az A2-nél ez nem működik. Pl. az A2 nem jegyzi a pontos hiba időpontját sem, ezért arra nem számítanék, hogy magától rendbejön. Főleg hogy egy aktív biztonsági eszközről beszélünk ami életet menthet. 3-5 ezerért egy független szervízben kitörlik a hibakódokat, de lehet, hogy programozni is kell hogy a rendszer felismerje a különböző egységeket. Így a fórumon csak találgatni tudunk, de szerintem abban mindenki egyetért, hogy a biztonságod többet ér mint pár ezer forintk, ezen én nem spórolnék. Mondhatnám, hogy én is ki tudom (sokan mások közülünk) neked törölni (több fórumtársnak is segítettem ) és szívesen meg is tenném ha nem a légzsákról és ezáltal a biztonságodról lenne szó.

Előzmény: Mészáros András (6361)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6361

Hála nektek minden nap okosabb vagyok! Szóval ha jól értem, lehetséges hogy néhány nap használat után nem jelez a műszerfal hibát? Az hogy kiolvasható lesz nekem nem gond,csak ne virítson! :)

Előzmény: zsolie (6360)
zsolie Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6360

Igen, ha minden jó az autóban akkor kell törölni a hibát. Vannak olyan vezérlők, hogy ha minden rendben akkor  x indítás után nem jelzi ki a műszerfal és működő képes a rendszer de kiolvasáskor a hiba megmarad. Az x lehet 40-50 felett is jóval, én nem várnám meg ezt, VCDS-el kitörőlni egy perc.

Előzmény: Mészáros András (6358)
Octi19 Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6359

igen, jobb esetben.

Előzmény: Mészáros András (6358)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.22 0 0 6358

Kicseréltem a légzsákvezérlőt. Szeretek bütykölni,de olyan érzésem támadt ha még egyszer légzsák vezérlőt kell cserélnem tuti-biztos hogy sírva fogom tenni! :)   Tehát:   

 

   Légzsák csere/pipa     -   öv feszítő/pipa    - légzsákvezérlő/pipa    

 

A légzsák visszajelző természetesen még jelez. Akkor most következik a hiba törlése? Köszi!

 

 

Előzmény: freeeride (6356)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6357

Aztaaa! Köszönöm! Adva van a donor, szóval kimazsolázom a vezérlőt is! Hihetetlen milyen hasznos infókkal láttok el,még egyszer köszönöm!! Szuper ez a csoport!!

Előzmény: freeeride (6356)
freeeride Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6356

Szia András, meglehetősen szerény tudásom szerint ha nyílt a légzsák, akkor a (övfeszítő, légzsák, gyorsulásérzékelő is? mellett) légzsák vezérlőt is cserélni kell sajnos (kézifékkar mellett van). Lehet javítani is: szétszedik a vezérlőt, EPROM-ot kiforrasszák, a karambolos adatokat törlik, hibamentesre visszaállítják a szoftvert, visszaforraszt, visszaszerel.. szerintem egyszerűbb venni egy bontottat karambolmentes autóból. Szóval csak diagnosztikával szerintem nem megoldható:(

 

Kaper kolléga: le a kalappal!:) sokan vagyunk akik nem irkálunk, de azért nagy figyelemmel kísérjük a projektedet! (Te véletlenül nem dél-budai vagy?)

Írad, hogy szorult a váltód.. lehet, hogy nálam is szorul valami? ha fel van emelve a kocsi, üresben megforgatva az első kereket mennyire kell annak könnyen forognia? Nálam a hátsó kerékkel össze se lehet hasonlítani.. mi tud benne szorulni?   Mellesleg, pár hónapja cseréltem váltóolajat, majd pár hete megint, az eltelt kb 4-5000Km alatt zavarossá vált az olaj.. ez normális?

 

 

Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6355

Köszönöm a gyors válaszokat! Jó fejek vagytok! :)

Octi19 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6354

Ilyesmire a legjobb egy BT csatoló amivel a telefonodon futtatott alkalmazás is képes a hibakódok törlésére.

Olyat keress, hogy: ELM327

 

Itt van róla egy videó.

Előzmény: Mészáros András (6352)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6353

Kínai olcsó műszert nem ajánlanék, mert károkat is okozhat. Rendes AutoDia vagy hasonlót inkább megérné már akkor. 

A legegyszerűbb és legolcsóbb lenne bármelyik márkafüggetlen, felkészültebb helyre elvinni és megbízni őket ezzel. Ha egyébként diag műszer nem kellene rendszeresen.

Előzmény: Mészáros András (6352)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6352

Sziasztok! Korábban írtam miszerint a légzsák ikon(jogosan) világít! Vezető oldali ülés légzsák(komplett ülés csere) és öv feszítő cseréje korrekt módon megtörtént! Most ott tartok hogy még jelez a műszer mivel a központi egység nem lett törölve. Az lenne a kérdésem ilyenkor hogyan érdemes ezt elvégezni? Azt valahogy az alap elvem nem engedi hogy egy szervizben lehúzzanak ,mert gondolom ez egy ilyen: "rádug-műszer-kész" "30 eft"!! :)   Akkor már inkább egy diagnosztikai műszerre ruházok be ha van ilyen.  Tudtok ajánlani valami megoldást? "Ocsó" Kínai  műszer?? Köszi! Éljen a "homemade"!!!

Mészáros András Creative Commons License 2021.04.21 0 0 6351

Köszi !

Előzmény: Octi19 (6350)
Octi19 Creative Commons License 2021.04.20 0 0 6350

Elméletileg nem kell engedély, de ha nem biztonságosan van feltéve, vagy a formája, alakja, vagy bármilyen jellemzője szerint kilóg a jogszabályokban megengedett keretekből, akkor lehet belőle gond a műszakin.

Előzmény: Mészáros András (6349)
Mészáros András Creative Commons License 2021.04.19 0 0 6349

Sziasztok urak! Vettem 15 ezer jó magyar forintért egy elvileg (az eladó szerint kifejezetten audi) a2-hez spoiler szettet! Vortex,votex ha jól emléxem ezt mondta az öreg úr! Az lenne  a kérdésem hogy ezeket ha felszerelem kell valamilyen engedély? Igazából 2 küszöb toldat 1 első,1 hátsó toldat. Azért kérdezem mert ha problémás akkor nem vesződök vele(fényezés,felszerelés) felrakom jófogásra! Köszi a választ!

Avant1 Creative Commons License 2021.04.16 0 0 6348

Jól eldolgoztál vele! :) Én biztos kidobtam volna a kukába s vettem volna egy újat. Rossz hírem van sajnos, a dobozos lakkok mind besárgulnak idővel, max 3 évet bírnak. A 2k pisztolyból kiszórt lakkok jellemzően jobbak (de a legjobb a gyári bevonat, ami 15+ évig jó)

A fület kéne még újraműteni, mert az nagyon látványos így.

Előzmény: Törölt nick (6339)
zombi112233 Creative Commons License 2021.04.14 0 0 6347

WoooooooW! Nem tudom honnan ástad ezt elő, de nagyon szépen köszönöm! :) 

Előzmény: Törölt nick (6343)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6346

Szia! Az esélytelenek nyugalmával kezdtem bele. Nem bíztam benne hogy sikerülni fog, ezért sima olcsóbb 1K lakkot vettem. Elvileg illik alapozót és 2k lakkot használni. Közvetlen a matt csiszolt felületet lakkoztam, nem volt polírozás. Felért egy varázslattal ahogy a matt csiszolt felület a lakktól tökéletesen fényes és átlátszó lett. Sokkal könnyebb és egyszerűbb az egészet megcsinálni mint ahogy álltalában előadják. Semmi szükség csiszológépre vagy polírozóra. Simán kézzel és vizes csiszolópapírral, könnyedén lecsiszolható a régi lakk.

Ezt fújtam rá:

Előzmény: Number-1 (6345)
Number-1 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6345

Sziasztok!

Kaper!A 2000-res papir után  csak lakkoztad,milyen lakkal?Kösz a választ...

Előzmény: Törölt nick (6339)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6344
Előzmény: Törölt nick (6343)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.13 0 0 6343
Előzmény: zombi112233 (6341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!