A Toller balesetnek semmi köze nem volt az M6-os priorításához,mivel egyidőben kezdődött a konkrét építkezés a baleset bekövetkeztével. Tollernek, és az akkori pécsi lobbynak viszont nyilván volt,de jóval korábban,mert mint tudjuk az építkezés a döntés után akár évekkel indul.
"Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.
A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb..."
Meg azért tekerjünk vissza kicsit az időben, akkor még nem volt román tranzit (oké, valamennyire nyilván létezett, de a mainak a töredéke volt a volumene). Akkor a 6-os főút volt a halálút; tök érthető volt, hogy tizenöt éve a 6-os kapott prioritást.
(Viszont így, hogy legyen pálya Pécsre, de azért elsősorban Pestről induljon -- na így sikerült elcseszni a vonalvezetést; igazából nem az igazi alternatíva az M6+M60 egy Pest-Pécs útvonalon.)
Csakhogy nem tudok szó nélkül átsiklani néhány megállapításodon, még az okokként felsorolt tények ellenére sem.
El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4.
Ez igaz, - szerintem is -, de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)
Illetve: Miért lehet az M4-et 3 féle paraméterrel építeni, ha mindenki számára evidens, hogy a most épülő utaknál nagyobb forgalmú útvonal ma is?
Az M6 az M1, M5-nek nem lesz vetélytársa (M5 alter, csak havaria esetén)
Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.
A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb...
Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják.
Igaznak tűnik, ma még. Azt most is érzékeljük, hogy Bécs irányába sokkal több bosnyák utazik, mint Prága felé...
De csak addig használja majd az M6-ot, amíg az M9 lobbi el nem éri a célját. (ekkor megoszlik, no persze: 20 év)
ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni.
Ezzel a Baranya M6 lobbit idegesítheted, még kiderülhet, hogy kamuztak?
Persze bizonyíték csak az M6 átadása után lesz, akkor meg már mindegy - széttárják a karjukat - így jártunk...
Engedelmeddel az utolsó mondatokat lefordítom - M4-re:
Szükség lenne Románián át egészen Ukrajnáig kiépíteni, illetve Odessán át egészen Volgográdig. Erre azonban a következő 80-100 évben nem sok az esély.
Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna).
De még rémítőbb opció: az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog a Föld...
A kamionok, meg általában a tranzitosok úgy is fizetnek, akkor a 2x2 sávot fogják használni (kivéve amelyik az ipari parkba megy), a déli elkerülő felszabadul :)
Viszont a délről jövő ingázókon semmit nem segít, csak ha lenne egy második híd be a városba, de sokan már most is a kórház felé kerülnek.
Viszont hiába van akárhány híd, amíg mindenki autóval hozza-viszi a gyerekét iskolába, meg szakkörre, meg edzésre... addig mindig lesznek csúcsok meg dugók...
El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4. Ennek két fő oka van:
nem fűződik hozzá akkor népességű és vásárlóerejű terület ami végig több tízezres forgalmat generálna,
elsősorban a Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják. Északra (Lengyelország felé) pedig gondolom nincs számottevő forgalom.
Ráadásul déli irányba egy "zsákutcába vezet", ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni.
Szükség lenne Bosznián át egészen az Adriáig kiépíteni, illetve Podgoricán át egészen Tiranáig. Erre azonban a következő 30-40 évben nem sok az esély. Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Bosznia-Hercegovina (vagy Montenegró és Albánia).
Időszakfüggő, de ettől függetlenül természetesen mindenkinek jól fog jönni. Problémás időszakokban talán még a 32-442 is megéri majd erre a Belvárosi híd helyett, ezzel ott is kialakul majd egy körgyűrű, mint jelenleg Budapesten, Kecskeméten, Székesfehérváron, valamint Veszprémben.
Én a 2022-t azért írtam biztos pontnak, mert lehet, hogy egy esetleges új kormány máshogy gondolná. Ha nem lesz kormányváltás, vagy az új kormányt nem zavarná a dolog, akkor bizony sok idő lesz ez még, hónapokban talán 3 számjegy.
A megyei matrica user interface szempontjából egyszerű, SMS-ben is könnyen lehet rendelni. Azon gondolkoztam, hogy ha a MÁV tud(?) 50 km-es bérletet kiadni és ellenőrizni, akkor mennyivel lenne nehezebb megoldani, hogy megyematrica helyett mondjuk adott útszakaszra (pl. M3 Aszód - Budapest M3-M0 csomópont) venni matricát (az ingázóknak úgyis ez kell). SMS-be annyira nem szeretném beírni, hogy mondjuk M7 Székesfehérvár-kelet...
Ha van egy csöpp eszük és 2021 végére el is készül Törökszentmiklósig az M4, 2022-ben még ingyenes lesz és Jász-Nagykun megyei matrica sem lesz még. Illetve lehet ilyen matrica, de csak azért, hogy megszorongassa a veszprémit, a legfölöslegesebb matrica címéért vívott nemes küzdelemben...
Jaj, dehogy, dehogy!!! Teljesen félreértetted a térképvázlatomat, csak mert nem írtam oda rá azt, hogy ott azokat az utakat, ahol több színes vonal is fut, azalatt egy mindig nyomvonal és egy útvonal értendő, csak ezek a színes vonalak azt mutatják, hogy az adott úton hányféle célforgalmi irány közlekedik, vagyis hogy hányszoros a terhelése.
Pl. a 60-es úton kétféle, ill. Kaposvár-Dombóvár, és Pogányszentpéter-Nagykanizsa szakaszán háromféle színes vonal is fut végig, de az nem több egymással párhuzamos utat jelent, hanem azt hogy ott hányszoros terhelhetőségűre (= forgalmi sávszám!) kell átméretezni és felbővíteni a jelenlegi utat. A Dunaújvárostól általad 60 km-re É-ra látott vonal az a jelenlegi M0-ás gyorsforgalmi útvonal, és az ott pl. szürke vonalszínű, ami a rajzhoz a Hírfigyelő (49412) kommentben hozzá írt alapján azt jelenti, hogy a szürke szín szerint az Főváros-környéki úthálózat részét képezi az adott út, a besorolása szerint gyorsforgalmi út. Vagy pl. a vörösbarna határ menti körgyűrű a magyarázat szerint gyorsforgalmi út vagy elsőrendű főút is lehet -- a térképi vázlat-terv szerint -- , a decentralizáló gyűrű részét képezi, és ha gyorsforgalmi út akkor 2×2 sávos, ha elsőrendű főút akkor pedig 2×1 sávos 10 m burkolatszélességű nagyon széles elsőrendű főút kell hogy legyen (a jövőben), vagy például az 52-es úton háromféle (kék, lila, és zöld) színű vonal halad végig, a 81-es úton pedig kétféle (zöld, és lila) színű vonal húzódik végig rajta, vagyis hogy ennyi főforgalmi irányra kell majd átméretezni és felbővíteni őket. Ahol pedig a rajz gyorsforgalmi utat jelez, oda 2×2 vagy 3×2 sávos gyorsforgalmi út szükséges, ahová pedig világosbarna szín van, oda 2×1 sávos 8,5 m széles másodrendű főútvonal kell, ahová pedig vörösbarna vonal van berajzolva, oda pedig 2×1 sávos 10 méter széles elsőrendű főút vagy 2×2 sávos gyorsforgalmi út kell majd a jövőben.
Vagy pl. a Dunaújváros-Cegléd-Szolnok-Jászkisér-Füzesabony útszakasz mivel zöld színű, ezért oda meg majd 2×2 sávos gyorsforgalmi út (autóút vagy esetleg autópálya) kell majd a jövőben, és mivel csak egyféle színű vonal (a zöld színű) van oda rárajzolva, így ide elég a 2×2 sáv; míg ahol kétféle vagy háromféle színű vonal van odarajzolva, oda pedig majd 2×3 sávos autópálya gyorsforgalmi út lesz a jövőben szükséges.
Tehát így értelmezed légy szíves a térképvázlatomat! (A jelmagyarázat szerint erre gondoltam ugyanis.)
BREAKING!!! A Google Mapsen M4 szerepel egészen a 311-es főútig..mondjuk kicsit túllőttek a célon, mert az M4-es másik vége szerintük a Csévéző utca (Bp.).