Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49468

na igen, inkább Gyurcsi "pécsisége", no meg a Kulturális Fővárosi cím volt a lényeges

Előzmény: aladar644 (49467)
aladar644 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49467

A Toller balesetnek semmi köze nem volt az M6-os priorításához,mivel egyidőben kezdődött a konkrét építkezés a baleset bekövetkeztével. Tollernek, és az akkori pécsi lobbynak viszont nyilván volt,de jóval korábban,mert mint tudjuk az építkezés a döntés után akár évekkel indul.

Előzmény: ghosty9 (49466)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49466

"Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.

A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb..."

 

Meg azért tekerjünk vissza kicsit az időben, akkor még nem volt román tranzit (oké, valamennyire nyilván létezett, de a mainak a töredéke volt a volumene). Akkor a 6-os főút volt a halálút; tök érthető volt, hogy tizenöt éve a 6-os kapott prioritást.

 

(Viszont így, hogy legyen pálya Pécsre, de azért elsősorban Pestről induljon -- na így sikerült elcseszni a vonalvezetést; igazából nem az igazi alternatíva az M6+M60 egy Pest-Pécs útvonalon.)

Előzmény: dimelo (49464)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49465

Rendben,

tudod, hogy lesz másik híd (Csáklya utca),

és Szanda elkerülő is - egyszer.

 

Ettől még nem lesz üres a déli elkerülő.

 

Még 2 év és megtudjuk:)))

 

Előzmény: nyebojsza (49463)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49464

Legtöbbször egyetértünk, a lényegben most is.

 

Csakhogy nem tudok szó nélkül átsiklani néhány megállapításodon, még az okokként felsorolt tények ellenére sem.

 

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4.

Ez igaz, - szerintem is -, de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)

Illetve: Miért lehet az M4-et 3 féle paraméterrel építeni, ha mindenki számára evidens, hogy a most épülő utaknál nagyobb forgalmú útvonal ma is?

 

Az M6 az M1, M5-nek nem lesz vetélytársa (M5 alter, csak havaria esetén)

Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.

A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb...

 

Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják.

Igaznak tűnik, ma még. Azt most is érzékeljük, hogy Bécs irányába sokkal több bosnyák utazik, mint Prága felé...

De csak addig használja majd az M6-ot, amíg az M9 lobbi el nem éri a célját. (ekkor megoszlik, no persze: 20 év)

 

ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni.

Ezzel a Baranya M6 lobbit idegesítheted, még kiderülhet, hogy kamuztak?

Persze bizonyíték csak az M6 átadása után lesz, akkor meg már mindegy - széttárják a karjukat - így jártunk...

 

Engedelmeddel az utolsó mondatokat lefordítom - M4-re:

Szükség lenne Románián át egészen Ukrajnáig kiépíteni, illetve Odessán át egészen Volgográdig. Erre azonban a következő 80-100 évben nem sok az esély.

Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna).

 

De még rémítőbb opció: az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog a Föld...

 

 

 

Előzmény: bp01 (49460)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49463

A kamionok, meg általában a tranzitosok úgy is fizetnek, akkor a 2x2 sávot fogják használni (kivéve amelyik az ipari parkba megy), a déli elkerülő felszabadul :)

Viszont a délről jövő ingázókon semmit nem segít, csak ha lenne egy második híd be a városba, de sokan már most is a kórház felé kerülnek.

Viszont hiába van akárhány híd, amíg mindenki autóval hozza-viszi a gyerekét iskolába, meg szakkörre, meg edzésre... addig mindig lesznek csúcsok meg dugók...

Előzmény: dimelo (49461)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49462

P? 

Azaz KözéP-Magyarország = Budapest és Pest megye

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49457)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49461

Akkor annál fontosabb lesz az északi elkerülő (díjfizetése)

Előzmény: nyebojsza (49455)
bp01 Creative Commons License 2020.02.20 0 2 49460

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4. Ennek két fő oka van:

  • nem fűződik hozzá akkor népességű és vásárlóerejű terület ami végig több tízezres forgalmat generálna,
  • elsősorban a Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják. Északra (Lengyelország felé) pedig gondolom nincs számottevő forgalom. 

Ráadásul déli irányba egy "zsákutcába vezet", ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni. 

Szükség lenne Bosznián át egészen az Adriáig kiépíteni, illetve Podgoricán át egészen Tiranáig. Erre azonban a következő 30-40 évben nem sok az esély. Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Bosznia-Hercegovina (vagy Montenegró és Albánia). 

 

 

Előzmény: dimelo (49429)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49459

Sajnos pesten nincs körgyűrű.

Előzmény: Avaar (49456)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49458

akkorát azért senki nem fog kerülni, ha nem megy a Tiszaliget felé, akkor megy a kórház felé

Előzmény: Avaar (49456)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49457

...a P lemaradt az ábráról...

Előzmény: dimelo (49452)
Avaar Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49456

Időszakfüggő, de ettől függetlenül természetesen mindenkinek jól fog jönni. Problémás időszakokban talán még a 32-442 is megéri majd erre a Belvárosi híd helyett, ezzel ott is kialakul majd egy körgyűrű, mint jelenleg Budapesten, Kecskeméten, Székesfehérváron, valamint Veszprémben. 

Előzmény: nyebojsza (49455)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49455

a 32-46 meg vissza, az nem 10-15 perc, a belvárosi Tisza-híd miatt az inkább 20-30, vagy több

Előzmény: dimelo (49449)
Avaar Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49454

Én a 2022-t azért írtam biztos pontnak, mert lehet, hogy egy esetleges új kormány máshogy gondolná. Ha nem lesz kormányváltás, vagy az új kormányt nem zavarná a dolog, akkor bizony sok idő lesz ez még, hónapokban talán 3 számjegy. 

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.20 0 1 49453

Igen,erre gondoltam én is.

Amíg nem ér el az M8ig addig ingyenes lesz.

Ez kb 2026ban lesz.

Előzmény: Avaar (49451)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49452

Nézd távlatosabban a kérdést... (Már megint ez a ... megyematrica)

 

Ne mindig arról értekezzünk, hogy lehet megúszni az ötezrest.

Írom annak ellenére, hogy nem értek egyet a szisztémával.

 

Ideillesztem a a gyorsforgalmi utak régiónkénti területi eloszlását:

 

Ezek alapján Bp, Nyugat-Mo, Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl régiókban megéri,

Kelet-Magyarországon drága... (De ez látszik is az eladások adatain)

 

Kb. 5 év múlva sem lesz közelítő a helyzet, csak kozmetikázódnak a fajlagos mutatók (itt is - ott is)

 

Előzmény: Avaar (49451)
Avaar Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49451

Az M44 már most is megy JNSZ megyében, de mivel 2022-ig biztosan ingyenes lesz, így nem került bevezetésre az ottani matrica.

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49450

Ha az M44 elkészül az is megy JNSZ megyében.

Előzmény: troglodita (49446)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49449

Nézd távlatosabban a kérdést... (Már megint ez a ... megyematrica)

Ha Törökszentmiklósig elkészül (2021 vége és a türelmi idő) fejvakarós helyzetbe kerül mindenki aki a 4. 42. 46. 34. utakról közelít.

Nyilván használni akarja az északi M4 szakaszt, tehát kényszerül a matricára (legfeljebb nem a megyeire)

 

Akik azonban a 32-46 (4-42) vonalon tudnának nagyot nyerni időben (10-15 perc) és hosszban (3-8 km) is, abszolút díjkötelezettek.

https://www.google.com/maps/dir/47.1805493,20.3667277/47.2136713,20.1394304/@47.1818386,20.2182808,11884m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Nem megy mindenki Pestre, így a megyematrica bevezetése még 18 km-re is (32-46 utak között) releváns,  2x a veszpréminek.

 

Az pedig kiemelten hangsúlyozandó, hogy folytatni kell az M4 építését Berettyóújfaluig.

Előzmény: troglodita (49446)
NAR Creative Commons License 2020.02.20 -1 0 49448

A megyei matrica user interface szempontjából egyszerű, SMS-ben is könnyen lehet rendelni. Azon gondolkoztam, hogy ha a MÁV tud(?) 50 km-es bérletet kiadni és ellenőrizni, akkor mennyivel lenne nehezebb megoldani, hogy megyematrica helyett mondjuk adott útszakaszra (pl. M3 Aszód - Budapest M3-M0 csomópont) venni matricát (az ingázóknak úgyis ez kell). SMS-be annyira nem szeretném beírni, hogy mondjuk M7 Székesfehérvár-kelet...

Előzmény: Autobahn89 (49447)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.02.20 0 2 49447

Szerintem a vp matrica ilyen szempontbol legyozhetetlen :)

Ertelmetlenseg netovabbja. Ideiglenesen beolvaszthattak volna somogy vagy fejer megyebe a matrica rendszeren belul. 

Előzmény: troglodita (49446)
troglodita Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49446

Ha van egy csöpp eszük és 2021 végére el is készül Törökszentmiklósig az M4, 2022-ben még ingyenes lesz és Jász-Nagykun megyei matrica sem lesz még. Illetve lehet ilyen matrica, de csak azért, hogy megszorongassa a veszprémit, a legfölöslegesebb matrica címéért vívott nemes küzdelemben...

Előzmény: drummond (49445)
drummond Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49445

Így már viszont szolnoki lakos biztosan nagyon kevés fog venni Szolnok megyei matricát, addig amig meg nem épülüt a Törökszentmiklós utáni szakasz.

Előzmény: Törölt nick (49437)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49444

elütés miatt jav.:

helyesen így: "Pl. a 61-es úton kétféle, ill. Kaposvár-Dombóvár, és Pogányszentpéter-Nagykanizsa szakaszán háromféle [...]"

Előzmény: Hírfigyelő (49443)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49443

Jaj, dehogy, dehogy!!! Teljesen félreértetted a térképvázlatomat, csak mert nem írtam oda rá azt, hogy ott azokat az utakat, ahol több színes vonal is fut, azalatt egy mindig nyomvonal és egy útvonal értendő, csak ezek a színes vonalak azt mutatják, hogy az adott úton hányféle célforgalmi irány közlekedik, vagyis hogy hányszoros a terhelése.

 

Pl. a 60-es úton kétféle, ill. Kaposvár-Dombóvár, és Pogányszentpéter-Nagykanizsa szakaszán háromféle színes vonal is fut végig, de az nem több egymással párhuzamos utat jelent, hanem azt hogy ott hányszoros terhelhetőségűre (= forgalmi sávszám!) kell átméretezni és felbővíteni a jelenlegi utat. A Dunaújvárostól általad 60 km-re É-ra látott vonal az a jelenlegi M0-ás gyorsforgalmi útvonal, és az ott pl. szürke vonalszínű, ami a rajzhoz a Hírfigyelő (49412) kommentben hozzá írt alapján azt jelenti, hogy a szürke szín szerint az Főváros-környéki úthálózat részét képezi az adott út, a besorolása szerint gyorsforgalmi út. Vagy pl. a vörösbarna határ menti körgyűrű a magyarázat szerint gyorsforgalmi út vagy elsőrendű főút is lehet -- a térképi vázlat-terv szerint -- , a decentralizáló gyűrű részét képezi, és ha gyorsforgalmi út akkor 2×2 sávos, ha elsőrendű főút akkor pedig 2×1 sávos 10 m burkolatszélességű nagyon széles elsőrendű főút kell hogy legyen (a jövőben), vagy például az 52-es úton háromféle (kék, lila, és zöld) színű vonal halad végig, a 81-es úton pedig kétféle (zöld, és lila)  színű vonal húzódik végig rajta, vagyis hogy ennyi főforgalmi irányra kell majd átméretezni és felbővíteni őket. Ahol pedig a rajz gyorsforgalmi utat jelez, oda 2×2 vagy 3×2 sávos gyorsforgalmi út szükséges, ahová pedig világosbarna szín van, oda 2×1 sávos 8,5 m széles másodrendű főútvonal kell, ahová pedig vörösbarna vonal van berajzolva, oda pedig 2×1 sávos 10 méter széles elsőrendű főút vagy 2×2 sávos gyorsforgalmi út kell majd a jövőben.

 

Vagy pl. a Dunaújváros-Cegléd-Szolnok-Jászkisér-Füzesabony útszakasz mivel zöld színű, ezért oda meg majd 2×2 sávos gyorsforgalmi út (autóút vagy esetleg autópálya) kell majd a jövőben, és mivel csak egyféle színű vonal (a zöld színű) van oda rárajzolva, így ide elég a 2×2 sáv; míg ahol kétféle vagy háromféle színű vonal van odarajzolva, oda pedig majd 2×3 sávos autópálya gyorsforgalmi út lesz a jövőben szükséges.

 

Tehát így értelmezed légy szíves a térképvázlatomat! (A jelmagyarázat szerint erre gondoltam ugyanis.)

Előzmény: hegyaljai3 (49418)
Avaar Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49442

BREAKING!!! A Google Mapsen M4 szerepel egészen a 311-es főútig..mondjuk kicsit túllőttek a célon, mert az M4-es másik vége szerintük a Csévéző utca (Bp.).

Avaar Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49441

De, már hivatalosan vissza van számot a, csak éppen a táblázás foghíjas..viszont az új táblákon már 4-es főút van írva. 

Előzmény: Thibczy (49440)
Thibczy Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49440

A 400-as utat nem fogják visszaszámozni 4-esre?

Törölt nick Creative Commons License 2020.02.19 0 0 49439

Amúgy Kecskemétre sem szoktam venni külön,lemegyek Lajosmizsénél,onnan meg kb 3km a 4Sávos.út.

Előzmény: radio100jozsi (49438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!