Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49519

"- ki a halál fogja a Boráros téren (és főleg hol?) megépíteni a jövendő állomást? "

 

Az már félig-meddig mélyállomás lenne, ha jól értem. A Közvágóhíd környékétől kezdene süllyedni (mint az M3 Nagyvárad tértől befelé).

 

"a Kálvin téri M3+M4 csatlakozás mellé ki és hol fog még H6+H7 végállomást is építeni a föld alá?"

 

Az M3 alá?

Előzmény: troglodita (49517)
NAR Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49518

A főpolgármestert választják, az államtitkárt meg (a tanácselnökhöz hasonlóan) kinevezik.

Előzmény: aladar644 (49513)
troglodita Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49517

"Távlati vízióként" mindenképp érdekes dolog a Margit sziget magasságában szaggatott vonallal merőlegesen belevezetni a H5-be a jövendő M5-öt ;-)))

Amúgy nagyon szép fantázia, de:

- ki a halál fogja a Boráros téren (és főleg hol?) megépíteni a jövendő állomást?

- a Kálvin téri M3+M4 csatlakozás mellé ki és hol fog még H6+H7 végállomást is építeni a föld alá?

De mondjuk már az ábra címe is totál hülyeség ("HÉV-ből gyorsvasút"), elvégre amit mi HÉV-nek nevezünk, az már ma is gyorsvasút, semmiképp nem helyi érdekű. Ami száz évvel még jelentett valamit (hogy nem MÁV-os központi, hanem helyi érdekből épült), az mára már csak egy kényelmes szókapcsolattá változott, de valódi tartalmat nem hordoz.

Előzmény: netuddkivogymuk (49510)
dimelo Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49516

Ma ér véget a mohácsi Busójárás, ahol a tudósítások szerint rekordot döntöttek, mégtöbb busóálarcos és kíváncsi látogató volt.

 

Sajnos a forgalmi adatok egyelőre nem ismertek, csak 2018-ból.

Ezért elővettem a 2018-as tudósítást:

https://www.delmagyar.hu/eletstilus/busojaras-2018-mutatjuk-a-vasarnapi-kepeket-603100/

 

A mohácsi fesztivál népszerűsége töretlen, a szervezők becslései szerint a busójárás kiemelt rendezvényei 80-100 ezer látogatót vonzanak.

Az érdeklődők szórakoztatásáról idén rekordszámú, 1350 maskarás gondoskodik, a busójárás hat napja alatt 35 helyszínen 80 program várja az érdeklődőket.

 

Látható-e ez a népvándorlás az odavezető M6 -57-56. utak forgalmán?

 

A forgalom figyelemmel kísérése című kiadványból copy-ztam  a releváns adatsort:

 

M6 Véménd (megyehatár)         tgk  szgk kistgk busz

Január  Vasárnap    4814  5352   347 4075 362 17
            Hétköznap  7077  9610 1671 4604 768 21

Február Vasárnap   6811   7574   475 5676 578 43
             Hétköznap 7471 10410 1940 4621 865 22

 

Március Vasárnap    6073  6582    324 5093 557 28
             Hétköznap 7912 10926 1991 4979 866 26

 

Az 57. útról nincs Mohács közeli adat, de az 56-osról van: Mohács külső 7458 mérőhely

 

Január Vasárnap   2156 2379 127 1801 201 16
          Hétköznap  3066 3777  416 2137 450 37

 

Február Vasárnap 2617 2913  153 2133 282 36
           Hétköznap 2935 3682  437 1962 468 40

Március Vasárnap 2525 2679   68  2121 279 25
           Hétköznap 3233 4054 483 2151 518 41

 

Ettől fókuszáltabb adatkövetést nem publikáltak, így csak az biztos, hogy azon az egy héten, amíg zajlik a Busójárás, kiemelten vasárnap,

jól látszik az emelkedés. (Február nagyobb, mint március) De pontosítani csak feltételekkel lehetséges.

 

A februári 4 vasárnapból hármat (januári) átlagosnak tekintve a Busójárás csúcsnapján

mintegy +4000 szgk., + 800 kistgk és +100 autóbusz haladt az M6-on.

              +1200           + 300                + 80                         az 56. úton

és még a tehergépkocsik száma is növekedett kissé..

 

Ebből levonható-e biztos következtetés?  Nevezzük szórakoztató kísérletnek...

 

 

 

totyit Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49515

Majd ha elindul bármilyen építkezés.

 

Az sem garancia arra hogy el is készül, lásd M4 Szolnoknál.

Bár talán most nekiugranak megint.

Előzmény: Törölt nick (49511)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49514

A magam részéről azt látom -- és itt igyekszem kerülni a pártpolitikát --, hogy

  • a dolog részben az állami újraelosztás rendszeréből fakad, ki milyen forrásokkal rendelkezik és mi a feladata
  • részben pedig  a Főváros (meg kerületei) és Pest megye (és agglomerációs települései) egyáltalán nem találták meg a megfelelő együttműködést az elmúlt 3 évtizedben. Nemhogy a közelében sincsenek, hanem a pályán sem. Mivel a dolog legalábbis három évtizedre nyúlik vissza, aligha kötődik a vezetők személyéhez. Valahogy kódolva van a rendszerbe, hogy nem érdekeltek ebben?
Előzmény: aladar644 (49513)
aladar644 Creative Commons License 2020.02.25 0 0 49513

azt nem értem,hogyha van Bp-et fejlesztő államtitkár,miért van szükség főpolgármesterre? vagy fordítva?

Ez uniókonformnak tűnik. Szovjetunió konform...

NAR Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49512

Még mindig tervezésről van szó, nem építkezésről. Papírt már sokat fordítottak erre, de az nem fog senkit elvinni sehova...

Előzmény: netuddkivogymuk (49510)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49511

Majd ha elindul bármilyen építkezés.

Előzmény: netuddkivogymuk (49510)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.02.24 -6 2 49510

Szegény Budapestet épp elnyomja a kormány.

 

https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/a.792002570868851/2736189293116826/?type=3&theater

 

Ja, nem. De karigeri majd megfúrja.....

Előzmény: dimelo (49509)
dimelo Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49509

Mintha nem korrelálna a kormány politikájával... "ahová nem indokolt, oda meg, ugye, minek."

 

M86, M44, M85, M4, M76, M25  autóutak

 

nem indokolt?

 

Manapság oda is autópálya épül, ahol nem indokolt, de adnak rá EU-s pénzt...

Előzmény: ghosty9 (49508)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.24 0 1 49508

"Nekem konkrét kifogásaim az M6-M60 Tolna-Baranya szakasszal voltak akkor is -  most is.

Főleg, hogy autópályaként épült meg, bár azidőtájt még nem volt nagy költségkülönbség az autóút és -pálya között..."

 

Költségekben kb. 15% emlékeim szerint.

 

Ahová indokolt azt autóút, azt (ilyen árkülönbség mellett) szerintem eleve pályaként kell megépíteni; ahová nem indokolt, oda meg, ugye, minek.

Előzmény: dimelo (49500)
dimelo Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49507

nekem legkedvezőbb???

 

Menj fel a közút honlapra és bogarászd ki,

mennyire nem kedvező 2000-2005 között egyik sem.

Előzmény: ghosty9 (49505)
dimelo Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49506

Ha 1999-ben 6739 - (4320+2531)=6851 az utak forgalma

akkor 2000: 4572 -  (5319+2795)=8114

 

A sárgával jelzett években masszív adathiányok láthatók.

  

a többit követheted, ha akarod...

Előzmény: dimelo (49504)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49505

"Vártam:))"

 

De akkor meg minek, de most tényleg.

 

Ha tudod, hogy a "2000-2005" intervallumból neked a legkedvezőbb a 2005, és hajlandó is vagy kicsit jobban megnézni a korábbiakat is, akkor miért kell kapásból a 2005-ös szélsőértékkel kezdeni? Főleg ha nyilvánvaló, hogy a "2000-2005" az egy körülbelüli intervallum?

Előzmény: dimelo (49504)
dimelo Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49504

Vártam:))

 

Csakhogy ilyen kis idő alatt nem kezdtem bogarászni a korábbiakat.

De a net nem felejt, így megtaláltam:

Előzmény: ghosty9 (49503)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49503

Azt ugye tudod, hogy a "2000-2005" az nem egy kivonás? :-)

Előzmény: dimelo (49502)
dimelo Creative Commons License 2020.02.24 0 1 49502

Bocsi az eltérés nem elterelés...

A nyomvonal hibáival egyetértünk.

 

2005-ös forgalmi adatok alapján "megbocsátható"

Hát nem, sőt nagyon nem...

OKKF 2005: megyei átlagok

            Összes Járműegység teher

Pest      12221     15536     2128
JNSz        9160     12547     2121

Tolna       8110     10207    1258
Baranya  9191     10654    1129

 

A J-N-Szolnok megyei 4. főút átlagát lehúzza egy brutális adathiány, amelyet a gördülő számlálás alkalmazása miatt 5 évig "nem vettek észre".

 

Olvastam erről a neten.

Ténylegesen látszik is...

7340 6246 8557  1475
3428 5368 7372  1274


6719 5010 6898  1227

4149 5292 5782    602  A 42. út forgalma hiányzik

 

és még így is magasabb a JNSZ átlag, mint Tolna, sőt egységjárműben Baranyánál is.

 

Minisztériumi intézkedés történt (forgalomszámlálás), ezt láthatod 2007-ben és később is.

 

Közben eldőlt néhány prioritási kérdés...

 

Előzmény: ghosty9 (49501)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.24 0 1 49501

"de nem kellene eltérni az M6 kapitális hibáitól."

 

Hmmm, a vonalvezetést ugye jeleztem már én is, tehát ott nincs szó terelésről.

 

Viszont hogy 2000-2005-ös forgalmi adatok alapján legalábbis megbocsátható, ha az M6 kiemelt prioritást kapott, az fix. Nyilván, volt 1%-nyi látnok (téged is beleszámolva), akik tudták, mi fog következni, meg voltak lokálpatrióták is (téged megintcsak beleértve), akik a saját térségük fejlesztését tekintették elsődlegesnek.

Előzmény: dimelo (49477)
dimelo Creative Commons License 2020.02.24 0 0 49500

Nem az eszmetörténetet kérdőjeleztem meg.

Történetesen ott voltam a 2006-os Érd-Dunaújváros szakasz átadásán.

Az elsők között gurultam át a Pentele hídon. Remélve az M8 gyors folytatását is.

 

Nekem konkrét kifogásaim az M6-M60 Tolna-Baranya szakasszal voltak akkor is -  most is.

Főleg, hogy autópályaként épült meg, bár azidőtájt még nem volt nagy költségkülönbség az autóút és -pálya között...

 

Főleg a nyomvonalvezetése az irritáló.

Respect for Pósta Zoltán!  Remélem ismerős... Többször találkoztam vele.

 

Akivel nem találkoztam, pedig lehet, hogy hasznos lett volna (ámbár hírét és tevékenységét 2 évvel később megismerve kétséges)

az a döntésmanipulátor, akinek"méregződ" mentalitása okozta az M4 nyomvonalainak zátonyra futtatását,

miközben az M6 szépen haladt...

 

Fácánkertnél éppen egy 3 km-es sugarú kurflival...

Vagy Véméndnél az alagutakból völgyhidakra vivő nyomvonalon kialakított csomóponttal,

amelytől Pécsvárad felé az út azért maradt, mint tekergő sikló. (útkorrekció "nem fért bele")

 

Így aztán se nem rövidebb, se nem gyorsabb, igazi "hungarikum": nem hasznos, de legalább drága...

 

Az M60 iránya, és az M9 csp. alatti szellemforgalom már csak következmény...

 

 

Előzmény: aladar644 (49499)
aladar644 Creative Commons License 2020.02.24 0 1 49499

Az Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszt 2006. június 11-én adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008. szeptember 23-án. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz átadása 2010. március 31-én volt.

Az M6-os autópálya további szakaszai: Bóly és az országhatár között az építését még csak tervezik. Bóly térségében az M60-as autópálya elágazik Pécs irányába.

 

-erre gondoltam,illetve olvashattad volna te is.

Tehát már 2006 előtt megvolt az egész M6-ra a szándék, az akarat és a pénz is rá. vagy legalábbis a finanszirozás elképzelés szintjén a PPP formában. Nyilván szakaszokban épült,a déli részek lettek készen a legkésőbb.

Előzmény: dimelo (49474)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.23 0 0 49498

Az előzetes tervekkel ellentétben mégsem végeztek az M4-en az Üllői elkerülőn az elválasztó korlát visszaépítésével, így a belső sáv zárás nem került ma feloldásra. Most kedd délután ígértek, így a dugó hétfőn folytatódik.

kamant Creative Commons License 2020.02.23 0 0 49497
Avaar Creative Commons License 2020.02.23 0 0 49496

Így igaz. Viszont még mindig jobban bízom benne, mint egy olyan oldallal, ami nem ezzel foglalkozik. Nyilván ha nekem a biológiai felfedezésekről kéne cikket írnom (amihez nem értek), nem venném észre a pontatlanságokat, amiket leírok. 

Előzmény: dimelo (49495)
dimelo Creative Commons License 2020.02.23 0 0 49495

Szived joga.

Én is ránézek, kellő óvatossággal...

 

Mert ott is működik a copy/paste (from NIF)

Előzmény: Avaar (49494)
Avaar Creative Commons License 2020.02.23 0 0 49494

Végülis már most is el lehet jutni Varsóba csak gyorsforgalmi úton...Ausztrián és Németországon keresztül. Már elég régóta ez megy a gyorsforgalmi utakkal: tele vannak valótlan állításokkal a róluk szóló cikkek. Viszont a direkt ilyenekkel foglalkozó oldalak általában hitelesebbek (én a magyarepitok.hu-t szoktam sasolni, általában pontos információk vannak, nem találtam még nagyobb tévedést a két év alatt, mióta olvasom).

Előzmény: dimelo (49493)
dimelo Creative Commons License 2020.02.23 0 3 49493

Hogy mi az időszerű, az a legfelsőbb szinteken manipulált.

 

Íme egy friss propagandacikk (MTI-től átvett):

https://www.szoljon.hu/orszag-vilag/a-via-carpatia-utolso-magyarorszagi-szakasza-2021-vegeig-keszul-el-2212554/

 

Néhány idézet bizonyítja, hogy köszönőviszonyban sincs a valósággal:

"2021 végére a Via Carpatia teljes, mintegy 340 kilométeres, Miskolcot és Debrecent is érintő magyarországi szakasza használható lesz."

https://www.google.com/maps/dir/%C3%81rt%C3%A1nd,+4115/Tornyosn%C3%A9meti/@47.8207448,20.8884851,9z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x474650211e2a3939:0x52fea25e6bb5d059!2m2!1d21.7568167!2d47.1241958!1m5!1m1!1s0x473f3b545d3f9fbd:0x400c4290c1e8dd0!2m2!1d21.2506927!2d48.5202757!3e0

 

Én kérek elnézést minden balf... újságíró miatt, aki kritikátlanul átveszi a messziről bűzlő FAKENEWS-okat!

 

Határtól-határig 220 km a teljes M4-M35-M3-M30 hossza.

 

 

"...lengyel infrastrukturális miniszter bejelentette: a Via Carpatia a dél-lengyelországi Rzeszów és a kelet-lengyelországi Lublin között épülő szakaszának köszönhetően

2022-ben egészen Varsóig lehet majd gyorsforgalmi utakon eljutni délkeleti irányból."

 

Az utolsó mondatot ki kell egészíteni: ...Lengyelországon belül.

 

Mert Ukrajnából és Szlovákiából nincs gyorsforgalmi csatlakozás...

 

Az E40 (M-10) Ukrajnában településeken vezet át szintbeli keresztezésekkel:

https://www.google.com/maps/dir/49.5921694,24.5754473/51.2108826,22.6557586/@49.9362826,23.3597867,2813m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A Szlovák-Lengyel kapcsolat (E371) állapota 150 km-en kilátástalan (mint már többször kitárgyaltuk)

https://www.google.com/maps/dir/49.0075788,21.2489479/50.0098809,21.9656284/@49.4692157,21.5781133,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

 

Mire gondolnak odafenn, amikor ilyeneket közöl az állami hírszolgálat?

 

Előzmény: oculus2 (49490)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.22 0 0 49492

Mindezt tudom. Csak akkor már nekem meg eszembe jutott az összes hiányzó Duna-híd, és megnéztem azt is, hogy ezek pótlása esetén milyen új főútvonali kapcsolatok válhatnának valóra. Természetesen ezt az általuk a forgalomba újonnan bekapcsolt utak szükség szerinti feljavításával (csak burkolaterősítés, vagy szélességi bővítés is, kitáblázás és burkolati jelhiányok kiegészítése jó minőségűre és megfelelően hiánytalan sűrűségűre).

 

(Itt a legtöbb esetben nem gyorsforgalmi utakban gondolkodtam, csak az újonnan létrehozható távolsági régióközi új másodrendű főútvonalak kifejlesztésére a meglévő régebbi utak felújításával és felbővítésével.)

Előzmény: Törölt nick (49485)
dimelo Creative Commons License 2020.02.22 0 0 49491

A tervezés időszakában:

Környezetvédelmi Minisztérium Természetvédelmi Hivatal Zoológiai Osztálya

Magyar Madártani Intézet

Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség

vagy a "helyi erő": Ökotoxikológiai Laboratórium

 

micsoda véletlenek...

 

Az érdek-azonosságból következő összeférhetetlenség eléggé nyilvánvaló... volt...

Előzmény: Thibczy (49489)
oculus2 Creative Commons License 2020.02.22 0 1 49490

Az M30 nagyon időszerű. A határon túli autópályához képest szégyenteljes kontraszt a 3-as út Szikszón túli szakasza. Nem is értem, hogy hogyan maradt ki ez a tranzitút a felújításból, szélesítésből, amit már 2 számjegyű utak jelentős részén is elvégeztek, akár 20-25 évvel ezelőtt.  

Előzmény: dimelo (49483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!