Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy fakészítéshez milyen drótot érdemes venni és hol?
Ugye jól gondolom, hogy ha megvan a fa drótváza, akkor vastagságát és alakját mestertapasszal érdemes kialakítani, utána barnára festeni, ragasztósprayvel lefújni, majd fatipustól függően valamilyen finoman granulált zöld anyagba bele kell mártani...
Igen oda küldtem, most újra elküldtem a gmailes címemről, remélem így átmegy. Meg érdemes megnézni a kéretlenek között mert nekem mostanában egy csomó olyat is odapakol amit ismerősöktől kapok.
Én az átszelési váltóhoz raknám a kihúzó váltóját közvetlenül és azt az ellen ívet kivenném belőle( a sárga nyílnál) .Minél kevesebb nyeklés-nyaklás és minél nagyobb ívek lehetőleg.
Åtgondolom az egészet, jonak tünik, sok munka de az a legkevesebb, ha az állomást az asztal belseje felé teszem akor kivül hosszab marad a tároló, ez igy jonak tünik,de elötte még tervezgetek várok még ötleteket, aztán meglátjuk.
Igen így, mert csak így tudod növelni az állomási vágányok hosszát, hogy a szép hosszú szerelvényeid használhatóak legyenek. Ha jól számolom, kb 2 m-es állomási hosszal gazdálkodhatsz.
A tervezés elején a vonalkifejtés körül már ötleteltem, azóta háttérmegfigyelésben vagyok.
Szépen alakulgat az asztal, gratuláció érte.
A jelenlegi állomás kialakításához ötletnek csak annyit, hogy az igazán mutatós terepasztalok a nagyvasúti forgalmi követelmények támasztotta igény szerinti vágánykialakítással rendelkeznek.
Mivel a tároló nem egy látványelem, ezért funkcionálisan is a személyforgalmi állomás része.
Én azt javaslom, hogy a jelenlegi fűtőház másik oldalán vezesd ki a fővonalat, és az üzemi részt helyezd át a fűtőház másik oldalára.
Nem kapcsolódik a kihúzóvágány problémájához (ahhoz nem értek) :) , de a hosszú egyenes szakaszokat kiegyenesítheted egy pont jó szélességű lécdarabbal. Hacsak nem pont ez a cél...
Ha ki kellene valamit emelnem az autentikus járművek és a komplett látvány mellett, a pakompartos integető figura lenne, a bazi jól sikerült copfos előtt:)
Kicsit aktívkodtam 1:87-ben. A mozdonyok és a kocsik saját építés, majd értelemszerű öntés. Ugyanígy a szárítószínek, a rajzért köszönet Bakterpartnernek! A figurák erősen átalakított Preiserek. A B10-200-asokból álló bakoszlop Posch Modell. Ja, a lényeg: egy mozdony 23 mm hosszú, egy kocsi 17 mm :)
Nagyon jó elrendezés! Ha már fűtőház is van, akkor a tároló vágányokhoz lehetne elhelyezni a jármű javító műhelyeket. A hozzátartozó állomást hova tervezed?
A tárolóvágányok nagyon jók, hasznosak és mutatósak, de szükség lenne hozzájuk egy kihúzó vágányra, mert egy rendezésnél erre a célra az átmenő fővágányt nem lehet igénybevenni.
Elfogadom a tanácsát ezután majd W ben irok a javitás véget, én az ANGOL bilentyüzetet használom mivel nagyon sokat programozok a gépen, az ékezetes betüket én a szám kombináciokkal irom, pl Alt + 130 =é vagy Alt+160= á betü és igy tovább.Tudom most nem az ékezetes betükröl volt szó hanem a j es ly.
Korábban nem akartam írni, mer már volt ilyen vita, hogy miért szólunk, ha valaki nem ír helyesen, ez nem nyelvtani, hanem vasutas fórum. Nem tudom miről írod a hozzászólásaidat, de a számítógépen beállítható olyan opció, amely rögtön piros, hullámos vonallal aláhúzza a helytelenül írt kifejezést. Én sem értettem sosem, hogy miért keseríti meg életünket a j-ly alkalmazása, de hát tudomásul kell vennünk, hogy ilyen az anyanyelvünk. Én is a számítógép használata során jöttem rá, hogy a mindig szót rövid "i"-vel kell írni, holott beszéd közben, legalábbis én hosszú "Í"-vel ejtem.
A helyes irásbol tul gyönge vagyok sajnos, ezért az elnézésüket kérem, az iskolában is csak a Fizika Matek Vegytan volt kifogástalan, a többi az katasztrofa :)
Szép és nagy lesz az asztalod, ez nem vitás. Én csak sóvárgok egy ilyen után. Egyet viszont nem értek, miért írod pontos j-vel azt ami ly-os lenne? Kabalából? Kicsit fura így olvasni a hozzászólásaidat.
Én is annak látom, most javitom a másik hibám, az alagutban ot elég a 2-mm parafa de a nyilt páján most rakom a 2+2-mm parafát hogy ha feltöltöm kövel a sint akkor is maradjon közte gödör vagyis magasb legyen a töltés a tereptöl, kezdö hibák :D
Hát az nem semmi én 59 ben lettem, ugyhogy a lemaradás oriási, 20-éves koromban kezdet gyüjtögetni a MEHANO tol, utánna eladtam sok mindent a házépités végett. most juttam oda ugy 2-éve veszegetem az anyagot nézelödök a neten, mijen asztalok is vannak és igy lassan haladok, remélem pár éven belül kitudok hozni valamit az asztalbol.
Ez természetesen távolról sem az első modellasztalom, ez Z méretnagyságú, korábban nagyobb méretekkel építettem (H0, N).
Egy új modellasztal tervezése nálam hónapokig tart. Az elképzelés után számtalan skiccet készítek, majd a legmegfelelőbbnek találtaknak elkészítem pályarajzát. A végül is a kiválasztott tervnek megfelelően készítem el a végleges (most már részletes és teljesen méretpontos) rajzokat és vásárolom meg a sínanyagot. Az épületek és tereptárgyak egyrészét magam készítem el.
Neked is ezt tanácsolom. Egyrészt igen szórakoztató tevékenység, másrészt jelentős megtakarítás érhető el, tekintve a vasútmodellezés területén uralkodó árakra. (És nem marad az ember nyakán egy csomó felesleges dolog.)
No akkor tekintsd meg az egészet. Itt ugyan nincsennek nagy szintkülönbségek, de én nem is kivántam svájci stílusú hegyí pályát építeni. Itt van hely kisebb települések és különböző terepek elhelyezésére.
köszi, én már bánom hogy nem igy csináltam az asztalt mint ahogy itt a képen van nálad, most lesz mit kivagdosnom atalakitani hogy legyenek utak,aluljárok fojok a sikságon és kisebb hidak,dehát most már ez van, elképzelésem az van meglátjuk majd mijen lesz az eredmény.
Az igaz, most minden mozdony megy mind két irányba ugyhogy nem lép le a sinröl, mert elötte bizony volt ojan hogy hejenként kilépet az egyik irányban,és az pedig a helixnél volt, a helix dölése emelkedése nem volt tökéletes, a gözösökkel és a hoszab 6-tengelyes mozdonyokkal volt gond, most simán megy mind :)
Most jön a tárolo és az also pája épitése,van még munka böven.....
Epoxi : minden esetben két komponensű (legalább is tudomásom szerint)
Kötési ideje állt:6 - 48 óra de a ragasztók akár 2-4 óra alatt is (nem keverendő a kötés idővel).
Keverési arány állt : 1/1 -- től 1/25 / 1/75
Poli észter : állt. két komponensű (vagyis inkább három).Szóval van a gyanta aztán van az edzője és van az edző gyorsítója.A kötési idő gyorsaságát az edző gyorsítóval lehet beállítani ami a kobalt 0,5-4%-os adagolását jelenti . Az edző Etil-Metil peroxid vagy lehet Butil is ezt 0,5-1,5 közé kell beállítani.A lefolyási idő : 10 - 75 perc között szokott mozogni.(igen durva reakció hőmérsékleteket produkálva).Erőteljessen zsugorodik (2-4%,hőmérséklet függő akár 140-160 C)vastagságtól függően.
Az észterek általában nem kötnek meg a szabad levegőn ezért vagy vacuum kell nekik vagy valamilyen oxigen elzáró anyag ami lehet egyszerű parafin is.
Vinil észter : a poli észter fejlesztett változata.Állt a kobalt előre be van keverve (ha egyáltalán szükséges).Az edző ugyan csak valamilyen peroxid 1-1,5% ban.A lefolyási idő 20-40 perc és a melegedés jóval enyhébb , persze a zsugorodási tényező is csak 0,5-2%.
Az észterek ára töredéke az epoxi árának.
Acryl észter : az észterek tovább fejlesztett változata (ebből már biztos van egy komponensű és nedvesség hatására kötő is).Zsugorodás már szinte elhanyagolható (persze gyártótól függően). Álltalában autó lakkoknak szokták használni , (persze az áruk jó magassak) viszont a kezelhetőségük és az átlátszogássuk igen jó!!!
Nagyon klassz lett , de a "leejtésen" van még mit finomítani.
Tulajdonképpen ha nem akarok mágneseket szerelni a mozdonyra nameg reed-reléket a vágányzatra (ami persze csak egy irányba működik) akkor ezt a problémát hogy lehetne megoldani?
A múltkórjában meg lettem fedve mert egy (szerintem) szellemes megjegyzéssel elutasítottam az ezen oldalon való hirdetést. Szóval van egy "Börze" topik , na ott tessen hírdetni.
Lassan jön a nyár, egyre kevesebb idő jut a vasútra. Vettem egy Conrad gazdaságos jelzőt és mivel volt még egy szabad szervó vezérlőm, barkácsoltam alá egy szervót.
Való igaz, hogy elsősorban a víztartalmat kell megóvni, ezér a lakkozás talán jó.
De a szilikátok egy nagyon ravasz vegyületcsoport, és van rá esély, hogy a vízzáró lakkréteg alatt is - hosszabb idő alatt - átkristályosodik, és elhomályosodik.
Ha van más megoldás (pl. műgyanta), én nem javasolnám.
Köszönöm. Ezt a linket már egy párszor végig néztem, meg az angol megfelelőjét is. Ez lenne a következő lépés, a lucfenyő. Először, mivel egyszerűbbnek tűnt az erdei fenyővel próbálkozom, de pont erről kevesebb leírást találtam. Találtam a vázakról egy összehasonlítást.:
Én használtam már. A kölykökkel kellett az iskolában nagyon gyorsan egy diorámát készítenünk. Az friss végeredmény nagyon szép volt, de aztán idővel kiszáradt, "elporosodott". Most jelenleg egy repedezett jég felületnek néz ki. Szóval szerintem használhatatlan, hacsak nem lehet valahogy "konzerválni" a kezdeti állagát.
az én szememnek is meredeknek néz ki az utolso elötti tartonál, pedig ha mérek a táv jo, átmérem az egészet ujbol, lehet valahol elmértem. Pedig egy kör az 3.10 méter hosszu és egy kör alat 90-mm emelkedik a pája az meg nem lehet tul merdek, vagy tévedek?
Na valahogy így gondoltam , hogy nem kell ilyen sok mert ezek ilyen gyári alapra vannak gyártva és úgy néznek ki jól hogy a kidolgozási hibákat a nagy lomb tömeg kompenzálja.
Azért a filmezés elött tetem pár kört 75 % a mozdony max sebességének, a filmezés alat pedig mindösze 45 % ékkal ment ugyhogy nem lehet gond a kanyarokban, :)
Épités közben is álandoan probálgattam hosszu vagonokal, mert voltak ojan gondok hogy a helix nem jo let beálitva,és jobban dölt mint ahogy kellet volna, igy a vagon kerekei nem feküdtek rendesen fel a sinre, és már kis sebességnél is kiléptek, ezt a hibát a csavaroknak köszönhetöen könnyü volt kijavitani.
Nekem ilyenek vannak.Ezek nem szabvány épületek de az adott állomáson ilyenek voltak (ezek állomási rajzok alapján épültek,kisebb eltérések lehetnek mivel az állomási rajzból nem derül ki egyértelműen , viszont elmondás és egyéb szabványrajzok alapján ilyenek lehettek),persze az állomás hossz torzított , de ez itt amúgy sem látszik.
Ez a jellegű mérlegház a valóságban (is) ennyire picike? Vonatozva szoktam hasonlókat látni - pl. az 1-es vonalon. Kb. akkora, mint a nappalim??? Én ezeket nagyobbnak nézném.... Szerintetek?
Azt teszem köszi a tippet, minden ötlet jol jön mivel még nagyon kezdö vagyok, ugy probálom csinálni ahogy a neten látom, az akarat az megvan,de a végére én is nagyon kiváncsi vagyok hogy mijen lesz.
Szia! Én nem vagyok profi építő,de a magasságot egy rola kocsival próbálgattam le.Ráraktam egy légterelős kamiont,az ha elfér akkor minden elfér,kanyar kijáratoknál meg a leghosszabb személykocsikkal brobáltam le a kijáratokat hogy ne érjenek az oldalához az alagút kijáratoknak.
Na ezt jó hogy irtad, a ragasztó átfojik, tehát ragasztás kövezés elöt tenni kel valamit hogy ne fojjon át a ragasztó a parafán, gondolom egy lakk réteg, vagy jobb a plasztika sprey amit az elektrosok használnak PLASTIK 70, ez egy vékony film réteget alkot, ami teljesen átlátszó és igy megakadájozza hogy átfojjon a parafán a ragaszto, ezt a nyomtatot nyákoknál használom a nedvesség megakadájozása végett. Köszi szépen hogy ezt megirtad. Van egy rajz de attol már jo messzire eltértem.
Nekem az asztal telibe van ragasztva 2mm-es parafával, ahol meg látszik ott van töltésnek még 2 mm. Az a tapasztalat, hogy amíg ideiglenesen csak le volt rézdróttal kötözve csendes volt, mikor megkapta a kövezést a ragasztó átszivárgott a parafán és vele együtt beton kémény lett és persze a hangszigetelése is szinte megszűnt.
Van esetleg az asztalról valami digitális terv, amin látszódik, hogy hol lesz látható pálya?
Igaz hogy utban van, mikor az elsö spirált csinaltam már észre vettem, de mivel a spirál java része hegy lesz, nem fog látszani kivülröl, igy a megoldásom az lesz hogy minden toldásnál szerlek egy csuszkát ( tartot ) ami lenyomja az áram szedöt hogy ne akadjon meg ( törjön le ), az alagut kijáratánál meg ugyis már elöbb kell felrakni, hogy ugy nézzen ki mintha végig menne az egész alaguton a felsö vezeték,
remélem jo lesz ez a megoldásom, de a végén fog igazán kiderülni, ha meg az én elgondolásom nem jo, akor következik amit irtál.
Először én is így rögzítettem a spirálemelkedő darabjait egymáshoz, azután mikor a felsővezeték következett, kiderült, hogy a toldódarab útban van. Így szétszedés, majd a lapolt ragasztáshoz bemarás következett.
remélem nem, 2-mm parafa van a sinek alat, még a páján dolgozok, még egy ideig eltart mire kész leszek vele,edig amin probáltam futatni az nem volt hangos,az elsö kör az remélem pár nap és birom probálni, hát a terep öltöztetése az megint egy nagyon nagy munka lesz, és az még joval odébb lesz...
Az a fontos, hogy olcsó legyen, kelleni fog legalább 5-6 db. Aztán összecsukhatónak kell lennie, ha nem kell kis helyen is elférjen. Emellett valamennyire stabil is legyen... (tudom, hogy ezekből csak kettőt lehet választani... :)
A billiárd-asztal aljzat is jó lenne, de sanszos, hogy elég drága lenne... hosszabb távon valószínűleg megszüntetném az asztalomat jelenlegi formájában, csak egy kicsi fix rész maradna, a többi ilyen asztalokon lenne egymással összekötve...
IKEA asztalláb? A külön vásárolható lábak mindegyike (csereszabatos) lapos talplemezzel erősíthető az asztallap aljára, amelybe szerszám nélkül csavarható be a láb. Ilyenből van fix és állítható magasságú is, most két terméket mutatok hirtelen:
Szeretnék több mozgatható modult építeni a terepasztal mellé, tipikusan 100-140 cm hosszúságban és 70-100 cm szélességben. Ehhez szükség van lábakra és vázszerkezetre, amire a modult fel tudom rakni és rögzíteni. Olyan "alépítményt" szeretnék, ami nem sok helyet foglal, amikor nem használom, kvázi gyorsan össze lehet csukni vagy valami hasonló módon tárolható.
Ez a hagyományos mestertapaszos technikával készült. Egy angol fórumon olvastam, hogy gipszet használnak a kéreghez, és latex falfestéket. Én annyit vettem át, hogy nem barnára alapoztam, hanem szürkére és arra ment a barna, fehér és zöld szárazecsetelés.
Az általad csatolt nyilatkozat alaptalan és nem kompetens. A gödöllői kiállítás kitalálója és megalkotója, egyben főszervezője én vagyok és bár lecseréltem az eddigi szerződő partnert, a gödöllői kiállítás projekt természetesen folytatódik és idén ősszel lesz a harmadik találkozó változatlan minőségi asztalokkal és változatlanul a kastélyban. Részletes tájékoztató szeptembertől a Vasútmodell tv-ben. Szűcs Miki modulja természetesen jön!
Üdv. Ha nem ott, akkor máshol.:-))) Nekem is vannak mélypontjaim, olyankor messze elkerülőm még a műhelyt is.:-) Találkozó hason szőrűekkel, talán nemsokára lesz.
12 mm vastag, 15 cm széles rétegelt lemez, 50 x 50 cm-es osztásokban. Persze helyi adottságoktól függően lehet változtatni a rácsméreten. Nálam van ahol 70 cm-es tagolás is van. A sínek alá, ahol emelkedő is van, vagy esetleg spirál, oda a 10 mm vastag a javallott.
Köszönöm a hozzászólásokat.:-) Még egy kép madártávlatból és egy a híd b-oldaláról. Van még rajta mit csinálni. A hídkorlát, a hídnak színével nem vagyok megelégedve. Jelzők telepítése. Még három kép, Áta bejárati moduljáról.
Szép darab! Milyen vastag rétegelt lemezt használsz egyébként, és milyen távolságra vannak egymástól a tartók? (Bárki más is elmondhatja a saját véleményét és javaslatait :)
Nagyon szépen köszönöm a kedves jelentkezésed! :) Sajnos akárhogy próbálom nézni, nekem azt írja, hogy a te e-mailod sem publikus. Ilyen esetben hogy tudnánk felvenni a kapcsolatot?
A vízpart nagyon hálás téma.:-)) Egy fiktiv témában, mindig jobban elszáll a fantázia, mint egy kötött témában. Ott mindig azt próbálja a modellező vissza adni, ami a fotón van. Persze az is lehet hálás.:-))
Amikor elgondoltam és te megrajzoltad ezt az ívet, még nem volt elképzelésem, hogy milyen téma lesz.:-)) Ez teljesen a fantázia műve. Nem egy konkrét hely. Szétnéztem a szekrénybe, hogy miből van sok és így lett egy gatter. Sajnos csak most látom, hogy a képek elég életlenek. És te hogy haladsz?
Épp most készítek egy 7,5 méteres modul mely 6 részből áll.
Kétvágányú pálya, egy állomás van az elejében melynek a legkisebb szabad vágányhossza 3 méter. Az állomás végén bemegy a hegybe. Az állomás 3 vágányú és plusz egy kihúzóvágány van benne
Jelenleg szerkezet kész és a vágányok fekszenek a helyükön.
A te mailed nem publikus de az enyém az igen, ha gondolod akkor írj és egyeztetünk.
Üdvözlettel
V. Zsolt
Pár kép ízelítőnek ezek tavaly nyár végén készültek.
Én a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Művészeti Karára járok Fotográfia szakra. Nagyon szeretem a vasútmodellezést, régen volt is egy félig kész terepasztalom, de sajnos mostanában nincs időm rá (majd később folytatom ezt a szenvedélyem). Ezért is gondoltam, hogy vizsgamunkámhoz olyan képsorozatot szeretnék készíteni, amelyben vasútmodellezők szerepelnek a terepasztalukkal. Ehhez a sorozathoz keresek olyan modellezőket, akik hozzájárulnának, hogy felkeressem őket, és készítsek róluk néhány képet a terepasztalukkal. A képek csak iskolai körülmények között kerülnének megtekintésre. Természetesen hálám jeléül nagyon szívesen készítek további képeket a terepasztalukról, vagy bármiről, amit szeretnének, ezen felül az összes képet korlátlanul felhasználhatják. Tudunk csinálni részletfotókat a terepasztalról, műtermi fotókat a mozdonyokról, alkatrészekről stb.
Nagy öröm látni a Miniversum asztalán J. S. Bach mester eisenachi szülőházát! A zeneszerzés talán legnagyobb géniusza ma született 330 éve. Ez csak érintőlegesen vasútmodellezési téma - elnézést is érte, de egyben nagy köszönet a Miniversum alkotóinak a kis épületért!! ;) :D
Így van ez! Nekem az 5 négyzetméteres asztalon kb 160 gyári fenyő, valamint 60 körüli sk. készítésű lombos fa van, meg sok bokor, cserje, de még így is kissé üresnek hat!
Nem akarok kukacoskodni, de a X. Kerületből átmenni Budára nem egy nagy túra. Rossz esetben 30 perc. Nem egy Szombathely-Makó távolság. Sajna egy tekercs ilyen géz postás szállítása a legtöbb esetben több lesz, mint a géz ára.
hívd fel a legközelebbi patikát. Rendeld meg (ha mindezt délelőtt tetted volna meg, már folytathatnád az építést). A legtöbb patikába napi 2-szer szállítanak.
Eddig rendeltem egy debreceni cégtől, de drágább a posta mint a termék és mivel az asztal befejezéséhez mindössze egyetlen tekercs kellene így az most nem jöhet számításba. Sajnos épp az a baj, hogy elég kevés gyógyászati segédeszköz üzlet tartja, sokat felhívtam már de ha lehet valakinek egy tuti tippje az lenne a legegyszerűbb.
Gipszpólya, amit keresel. Elvileg bármelyik nagyobb gyógyszertárban tartanak. Ezen kívül orvosi boltban tudsz venni (talán a SOTE aljában van), de ha több kell, egyszerűbb orvosi ellátó cégtől rendelni, akkor házhoz is jön, és olcsóbb.
Gipszet? Hétköznap? Menj ki az utcára, indulj el tetszőleges irányba, és 3-500 méteren belül biztosan lesz egy festékboltot vagy építőanyag-kereskedést. :-)
Normál gipszkötést használok terepépítésre, de sajnos kifogytam az alapanyagból. Tud valaki Budapesten olyan üzletet ahol kaphatok?? X. kerület és környékén keresek ilyen üzletet. Tippeket előre is köszönöm.
Köszönöm!!! Polisztirol, Revell festékek, a kémény imitáció egyedül nyomtatott karton. Világítással is szereltem. Tudom, túl steril, egyelőre örülök, hogy ennyire eljutottam az épületkészítésben. :) :) Koszoláshoz, antikoláshoz még nem értek, az komolyabb munka lesz, mint épületet csinálni. :P Gondolom azt is úgy kell, mint ahogy természetes úton zajlik, fokról-fokra "leamortizálni" az épültet...
Szerintem, inkább a vágánnyal párhuzamosan megoldás lesz a nyerő. Én ilyen épületet még nem láttam nem a vágánnyal párhuzamosan. Meg a kép alapján nem is mutat valami jól...
15231 és 15233 hozzászólás ebben a fórumban.Azt a német oldalt lapozd át,még ha nem érted a nyelvet akkor is,mert sok érdekes fénykép van fakészítésről.
Újabb kérdésem van. Erdei fenyőt próbálok készíteni. Hogy lehet elérni, hogy a tűlevelek csomókban legyenek mint ezen a képen. Csak egyenletesen sikeröl. ( mondjuk lucnak pont jó lenne )
Köszi a válaszod akkor ha jól értem megfelelő dekodert veszek akkor tudom irányitani Roco MultiMaus vezérlővel .Van tapasztalatod ilyen téren vagy jobb a hagyományos kapcsolópult megoldás?
A Piko digit rendszerét nem ismerem, de a Roco Multimaus szerintem egy elég jó vezérlő. Itt van róla egy jó kis részletes írás.
Ha jól tudom, a Piko állítóművekben nincs beépített dekóder, tehát külön kell hozzá venni, ha az ember digitálisan akarja vezérelni (legyen az Multimaus vagy a Piko vezérlője).
Egy pár kérdést szeretnék feltenni szertnék egy kezdő digitális készletet venni csak nem tudom melyik a jobb piko vagy roco Én roco-ra gondoltam de szeretném a tanácsaitokat kérni . Ha roco lesz akkor lehet e piko váltóműveket irányitani vele
Köszönöm a választ!Sima légycsapós szóró ami van, semmi extra.Fenyőről küldök nagy képet,csak próbálkozás volt,azóta sem csináltam újakat,talán hamarosan megint lesz időm foglalkozni vele.
Néztem a fenyőid, klasszak lettek. Van róluk közelid? A német fórumom amit linkeltél 40 KV-os szórót emlegetnek. Te milyet használsz. Nem tudom az én házi gyártmányúm ami kb 1 KV-os élég lesz e?
Innen a fórumról : "A T az Telefont, a S pedig helyben kezelt sorompót jelent. Szokott még J lenni, az pedig jegykiadást. A térközszekrényeken is van "T" betű, mert van pályatelefon csatlakozás a szekrényben."
Kérdezném a hozzáértőktől,hogy a vasúti őrházakon szokott lenni fekete alapon fehér betű."T",azt hiszem "S"is néha.Ezek mit jelölnek?Illetve mekkora a fekete tábla nagysága?
Nézd meg a házban a cserepes növények gyökerét,ki tudod emelni őket földdel együtt!Ami jó azt ki kell "selejtezni"!Egyébiránt ha gondolod, küld a címed és postázok párat borítékban.Ezt a glicerines tartósítást pedig meg tudod oldani otthon is.
Törékenység ellen igen jó megoldás glicerin és víz 1:1 arányú keverése és abban áztatni egy darabig, hogy meddig, már nem emlékszem, de szerintem akár egy napig is lehet benne, utána megszárítani egy papíron, aztán lehet festeni, "öltöztetni" :-)
Nem biztos, ahogy olvastam értekezéseteket a kúszó növény készítésével kapcsolatban, eszembe jutott a szobapáfrány és annak léggyökere. Egy idősebb tövön nagyon sok van, talán használható az is. Így néz ki:
Hát ez nagyszerű! Már indulok is paradicsommagot venni! :-) Gondolom a lényeg, hogy bolyhos, vékony gyökere legyen - parlagfű az nem jó, pedig az magától is nő... :-)
Tréfát félretéve - én most mohát gyűjtöttem, gondoltam jó lenne valamire. Azt hogy érdemes konzerválni, hogy a szép élettel teli zöld szín ne barnuljon el a szárítás után? Egyáltalán érdemes mohával foglalkozni, olyan jó ötletnek tűnt....
Elkezdtem az alagút bejáratok környékét zöldíteni. A fák bokrok már elmennek. Most valami lecsüngő, felkúszó növényt szeretnék. Próbálkoztam festett huzallal és lomb szóróanyaggal. Van valami ötlet, hogy lehetne másképp?
Szia, előtte lespriccelted mosogatószeres vízzel? Ez segíti h. beszívja a ragasztót. Mondjuk ezt ágyazatnál csináltam, faragasztós víz beitatása előt, azért gondolom az sem mindegy mivel ragasztod.
Nem oly rég kezdtem el a modellvasutazást. Eddig csak modellgyűjtögetős voltam főleg, de szeretnék terepasztalt építeni H0-s méretarányban. Tudnátok segíteni esetleg abban, hogy milyen sínrendszerrel érdemes nekiállnom tervezgetni? Személy szerint a Fleischmann Profi sín nekem nagyon tetszik és ugye ágyazatos is, csak hát az ára igencsak borsos...Ágyazat nélküli sínekből melyik rendszert javasolnátok?
Nagyon szépen köszönöm előre is a választ és a segítséget!
A fólia sima mezei és a fa, vagy XPS gerinc tartja. Erre megy a fém háló, majd a gipsz. A gipsz kültéri, mert az nem fehérre, hanem szürkére szárad és nem nagy baj, ha véletlen összegányolunk vele valamit.
Jól látom, hogy a kis Mini-Morris hátulról közelíti meg a Bogarat egy félreeső parkolóban? :-)
Megkérdezhetem, hogy az valami speckó fólia a gipsz alatt? Illetve, amit nem láttam, mi van a fólia alatt, ami tartja a gipsz súlyát?! Illetve nem baj, hogy maga a gipsz nem köt semmihez? (hacsak nem ahhoz a fóliához)
Nagyon jó a fordítokorong is, de ezt már írták előttem !
Nagyon jó kezetek van.Tuti nem az első asztalotok!Szivessen megnézném ha elkészül,van kitűzve határidő?Várom majd mindig a képeket hogy tanuljak belőle.Gratula!
Az hozzátartozik, hogy nem plug-and-play dolog a pilz váltó. :)
Igaz nekem csak EGY darab van használatban (vitrinvonat a patikában) de az napi szinten. Azt kb fél napig reszelgettem (szívdarabot, meg csúcssíneket), de utána jó lett, azaz egyetlen siklás sincs.
Persze nem a saját állítóművével, hanem egy rendesen átalakított conrad állítóművel hajtom.
Nekem is polarizálva van, mert még így sem 100%, hogy rendesen odanyomja a váltóállító a csúcssínt.
Üdv: newl
(attól még érdekel, hogy Magicvideo kollega hol tudott 2,5 roco váltót venni - hiszen ez volt az eredeti kérdés :)
Végre láthattunk egy nem csak terveken szereplö. soha meg nem épülö gigantikus terepasztalt,és máris megy nemtetszés....HAJRÁ épitök,én csak azt tudom mondani.
Ezek mellett én is szivok a Pilzzel,de az ár nagyur ,és egy Piko A válto hogy 10000ft nonszensz dolog.Nekem még a Roco Hobbyline van.persze se szivdarab polarizácio,se változatos geometria,se szépség,csak megbizhatoság. 2500ft ért volt akkor,amiböl 35 db kellett,igy nem volt mindegy az ár.és évek ota teszik a dolgukat. Pilz szivdarabbot polarizáltam,mert anélkül használhatatlan volt,és ahogy alsomadár szaktárs is irja ,sok mozdonyom kiemelte,persze mindezt alagutba.
olyan kérdésem lenne ha valaki tudná, hogy egy mávos 2 fényű jelzőnek HO méretben milyen magasnak kellene lenni? (meg persze hogy ezek milyen magasak szoktak lenni ebben a méretben)
Régi, 2.5-ös, Roco váltó rendszeresen felbukkan a Láng-börzén, ( egy hete is láttam ), az állítómű már problémásabb, de olykor abba is beleszaladhatsz. Amúgy, nekem semmilyen gondom ezekkel nem volt, a perifériás részen beépült 2-2 Pilz(régi), Fleischman, ezekkel néha szívok, pedig sokkal kisebb "forgalom" zajlik rajtuk.
Ezeken a váltókörzet nagyrésze látható: ( hozzászólás dicsekvő része jön . :-) )
"A tillig pilz összerakhatója jelenleg (talán) a legolcsóbb, mondjuk az is üzembiztos (ezt meg én tanúsíthatom lassan egy éves napi tapasztalat alapján :)" - nem vita, csak a saját észrevételek megosztása: nagyon ellenkező véleményen vagyok. Mondhatni, a legnagyobb balgaság volt megvásárolnom, összeépítenem és elhelyeznem a terepasztalomon. Van vagy nyolc rajta, több mint a fele ráadásul rejtett tárolón.
Hibák:
- annyira rossz a csúcssín-tősín kapcsolata, hogy szívdarab-betáplálás nélkül működésképtelenek;
- az épp szabadon álló (a tősínre rá nem szorított) csúcssínre szemből, (főleg kitérő állásban) ráfutva némely mozdonyom hajlamos kiemelni azt - sejthető, hogy az alanti állomáson mivel jár ez... Csak modern, normális nyomkarimájú gépeket járatok. Megoldás lett volna: pontozóval elütni a csúcssín tengelyének végét, de ezt nem jelezte a szerelési útmutató;
- minden kitérőm közül (pedig használtam 2,7 mm-es Fleischmannt, 2,5-ös Rocót, Piko A-t, Pecót ezeken a legrosszabb az áthaladás, van is olyan irány, ahonnan bizonyos vonatokat nem ereszthetek be, mert garantált a siklás;
- gyári (Tillig), szabályosan elhelyezett állítóművel van olyan irány, ahonnan a hosszú túlnyúlású mozdonyok és motorvonatok egyszerűen nekiütköznek az állítómű házának, megakadályozva a továbbhaladást. A konkrét eset: balos váltó, amire közvetlenül a kitérő kiindulási oldalán egy balos ív csatlakozik. Tehát a gép orra épp kilendül az állítómű fölé, és a Ludmilla vagy a Kato DR 175-ös motorvonata neki is megy.
Egyetlen pozitív tulajdonsága az ára. Minden más (geometria, kinézet, kivitelezési minőség - ebből az első kettőt a megvásárlás előtt elfogadtam, az utolsóval utána szembesültem) azt a kort képviseli, amikor először piacra dobták. Ami lehetett vagy 40-50 éve. :-)
Még egy kérdés: hol lehet még venni 2,5mm-es roco váltót??
írtad:
A másik ok, pedig egészen egyszerű, 1.500,- ért nem adnak semmilyen váltót. Márpedig elég sok kellett belőle. :-)
A tillig pilz összerakhatója jelenleg (talán) a legolcsóbb, mondjuk az is üzembiztos (ezt meg én tanúsíthatom lassan egy éves napi tapasztalat alapján :), de a roco-é szebb.
Dicsekedj csak bátran tovább is!!! Mindenki azzal és úgy "építkezik" amije van, vagy amihez könnyen és olcsón hozzájut. A lényeg, hogy épüljön a pálya és örömét lelje abban, amit csinál!!!!!
Elfogadom én a kritikát, csak nem akárkitől és nem ilyen stílusban. Volt aki megkérdezte, hogy miért ezeket a kitérőket használtuk, elmondtam neki és megértette. Az ilyen megnyilvánulásokban több a rosszindulat és az irigység, mint a kritika. Félreértés ne essék, nem ért váratlanul, hiszen emlékszem milyen fikázás ment mikor megnyitott a Miniversum. Mindenkinek nem lehet megfelelni és nem is kell! Nincs annyi vasútmodellező ebben az országban, hogy eltartsanak egy ilyen vállalkozást ezért nem is ez a célközönség. A képeket csak dicsekvésből tettem fel :-)
Mondanám, hogy építsd meg magadnak, és akkor árban kb. ugyanott vagy (üzembiztonságban meg mindenek felett! :-) ), de ekkora mennyiség marha nagy meló lenne!
Na ezek a kitérők amilyen rondák, olyan üzembiztosak. A régi asztalomon használtam PIKO A kitérőket, de közel nem olyan biztos. A másik ok, pedig egészen egyszerű, 1.500,- ért nem adnak semmilyen váltót. Márpedig elég sok kellett belőle. :-)
Ne vedd fel, főleg az olyan véleményt, ahol alternatív javaslat helyett egy kurta kritika szerepel. Azokat a hozzászólásokat nézd, ahol biztatnak, és kétségtelen, ebből van a több. (A magamét is oda számolom. .-)
Szóval várjuk a további fotókat, ahogy haladtok előre.
Á, holnap első dolgom lesz, hogy lecserélem az összes kitérőt, csak azt nem írta meg a kolléga, hogy milyet szeretne látni, csak azt, hogy "cseréld le azokat a csúnya kitérőket". Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy kell e ide bármit is felraknom :-) Mivel sem időm, sem energiám nincs jelenleg az ilyen véleményekkel foglalkozni, inkább nem osztanék meg itt több infót. Akit érdekel majd eljön és megnézi. Már előre látom, mikor beesik egy óvódás csoport és a dadus megszólal "nézd már, ezek régi Roco 2,5-ös váltókat használtak, na menjünk innen!
Kb. 110 méter sínt fektettünk le és egy betáppal gyári MM-al simán körbe megy. Ez csak próba volt, hogy ne érjen meglepetés, főleg a spirálokban. Későbbiekben természetesen nem erről fog működni :-)
Hát itt lesz hely a szerelvényeknek! Hatalmas. Remélem lesz további videó az építés további alakulásáról is, de fényképeket is szívesen látna mindenki szerintem.
Megkérdezhetem hány méter sín lesz/van a pályán és milyen/mekkora tápellátás szükségeltetik hozzá?
Talán egy Roco MM-et láttam a videóban, a normál táppal mintha kb. 70m-ert írtak volna, amivel megbírkózik. (hogy hány és milyen mozdonnyal, szerelvénnyel, az már más kérdés)
Jól jön az ember lelkének minden dicséret, de hidd el, itt mindenki mindenkitől tanul. Megrágtuk már régebben ezt a kérdést itt a topikban, aminek talán az volt a lényege, hogy két okból írunk ide és teszünk fel képeket : 1.:dicsekszünk 2.: megosztjuk alkotásainkat mások esetleges hasznára. ( ld. a topik fejlécét !)
Nem kevés ötletet kaptam innen, és szeretném remélni, hogy én is adtam egyet-egyet.
Itt valami nagy zavar van, egy érthetetlen levelet is kaptam, most meg egy skicc ígéretét kéred számon. Mit tettem, amiről nem tudok. Az én hozzászólásomban (17329) semmilyen skicc ígérete nincs.
Nem vagyok pókember :) én is gondoltam arra hogy elég nehéz lesz megoldani a szerelést és karbantartást de arra gondoltam lesz 4 db szerelő nyilás ahol nem lesznek sinnek és ott nyugottan lefelé ki mint egy csapó ajtó le lehet nyitni de a görgőkön való el tolás se rossz
Csatlakozom BaTTka véleményéhez. Az első asztalom kb. 1 m 60 cm széles volt, és rettenetesen megszenvedtem vele a közepetáján lévő sínek ágyazatolásán, pedig akkor még "csak 54 éves voltam. A mostani 5 méter x 1 méter, egy szoba hosszabbik fala mellett áll, és kerekeken elhúzható a faltól, tehát így fél méter, amit be kell hajolni. Ez még roppant kedvező szélesség, mind az építés, mind a karbantartás, tisztítás szempontjából. Szélesebbet, most 10 évvel öregebben már nem vállalnék be, így is sajgott a derekam a középre eső vágányok zúzott kövezésénél. A középső rész kiemelhetőségével ez tényleg szépen megoldható, hisz így van ez Keszthelyen is, a Miniversumban is, sőt a MIWULA-ban is. Az asztalom TT-s, és a facebookon az albumaim közt megnézhető.
BaTTkának igaza van, igen nehéz lesz beépíteni, hacsak nem vágod ki kiemelhetőre a közepét...Én, anno, kerekek helyett az egészet elhúztam a faltól, és előre kimérve olyan szélesre terveztem, hogy a középső részre is beérjenek ügyes kezeim.Így is lettek gondjaim
a 180 cm szélességekkel. ( L alakú ) Csak jótanács, nehogy feladd !
Már régóta nyomon követem a fórumot sok érdekes dologról irtok kedvet kaptam én is egy terepasztal épitéshez .szivesen fogadom a véleményeiteket El készült az asztal és csináltam egy rajzot is lehet első ránézésre zavarosna tünik Sok kérdésem lesz hozzátok remélem feltehetem nektek
Nem igazán tudom, hol tehettem volna fel a kérdést, de kézi mini fúrót milyet és hol lenne érdemes venni - ami 1mm-től kisebb fúrószárat is be tud fogni ? Természetesen a fúrószár is érdekel.
Ha esetleg az alapot fújod, akkor szerintem vegyél mondjuk Tamiya akrilt? Ha ecsetelősbe gondolkodsz, akkor kérdezd meg, hogy tartanak e Maimeri polycolor festéket. Olyan jól fed, mint a Vallejo és ugyan azért az árért, úgy sacra 10-szer annyi adagot kapsz.
Olaj alapú modellfestékem van, mert vasútmodellezés előtt majetteztem (vagyis most is csak szüneteltetem :) ) igy van jó páe festékem. De van egy kreativ bolt nálunk oda akarok beugrani. Elég jó akril festékeik vannak.
Én az épületekre és mindenre ami nem modell a dulux perfect bázis falfestékét használom. Bármilyen színezővel keverhető, mikrószűrőn átszűrve pisztollyal is fújható....Pillanatok alatt szárad és a következő réteg, csak abban az esetben oldja az előzőt, ha nagyon sokat maszatolom.....
próbált ki, hogy elltérő bázisú festékekkel dolgozol. Mondjuk, ha az alap akril, akkor utána a beeresztéseket, folyásokat ... olajos bázissal végzed el. Néz körül művészéllatokba. Az olaj festékekhez meg ne vedd meg a méregdrága hígítót, hanem vegyél Zippo benzint. ócó és a legjobb higító amivel eddig dógoztam. Csak nem szabad közben rágyújtani. :)
Azért nem jött be a tempera nekem mert az akrilfestékkel ellentétben ez száradás után is oldható. Fehér és fekete keverékével átfestettem az egészet egy világos szürkére. Aztán csak fekete temperával tettem rá foltokat, melyet vizes ecsettel szétkentem ettől egész jó foltos lett. Viszont mikor száradás után hig fekete temperával befolyattam a hézagokat és utána le akartam törölni a véletlenül a téglákra ráfolyt festéket egy vizes szivaccsal akkor feloldotta az alapréteget is... aztán gondoltam kicsit szárazecsetelem nagyin világos szürkével na akkor megint oldotta az alapot és összemaszálta. Szókval az alapnak mindenképp olyan akril kell ami nem oldódik utólag. Pénteken veszek :)
Szerintem elenyésző a pontatlan illesztés, jó így közeli fotón látszik, de az asztalon ha van, úgy sem ilyen közelről nézi az ember. na és a másik, a valóságban is előfordul, hogy az illesztések a köveknél nem teljesen pontosak, meg is repedhet az a kő stb. Szerintem életszerű.
A szerszám érdekelne, talán az egyik képen mintha látszana, egy ecset fém része szőrtelenítés után lett ilyen formára alakítva?
Még itt is belefutottam abba hogy pontatlan volt az illesztés, de már jobb lett. A próbafal kapott egy próbafestést is, aminek a legfőbb tanulsága hogy a temperát el kell felejteni :) Ezt sejtettem is nagyjából de nem birtam magammal s csak ez volt itthon kéznél.
Húha! Én csak tovább vittem a Monty Python vonalat. Bocsi! :)
De mivel bontani nem akarsz, ezért miután az Antiochiai Szent Gránátból kihúztad a szent biztosítószeget számolj el újra háromig! de négyet szádra ne vedd, ha csak számolásod nem tart ötig. :)
Őszintén szólva nem sok mindent lehet kivenni ezekből a képekből. De a fűcsomó imitációkat kivenném. Kicsit olyan mintha ott robbantak volna fel az Antiochiai Szent Gránátok.
Ha a felsővezetéktartó oszlopokról van szó, akkor úgy rémlik, hogy a MÁV-nál egyenesben 75 méterenként vannak általában. A tábla témakörben a wiki szerintem jó kiindulóőont (itt, Lanhsamfahrsignale-tól lefelé)
Azt szeretném megtudni, hogy a leendő terepasztalomon szeretnék egy önürítős hidat és ahhoz milyen vagonokat érdemes venni?
Igazából a kérdésem az, hogy Roco-ban pl. nem láttam hidat eddig, igazából csak Piko-nak láttam. Vagon van sok önürítős, de azok csak megnevezésükben azok, vagy valóban mechanikailag is képesek rá?
Attól függ, hogy kitől választ el a közfal. Ha a csinos szomszédasszonytól, és azért bújik át a sínpár, hogy így lehessen közeledni hozzá, akkor támogatandó. :-)
Egyébként - meg ne bántsalak, nem áll szándékomban - egy keszekusza vágányhálózat, látható cél nélkül. Mire szeretnéd használni?
NYÁK tervezést, kivitelezést vállalok! A tervezést elküldött kapcsolási rajz alapján, a kivitelezést akár elküldött NYÁK terv alapján. Ár: mérettől függően.
Nah... gyakorlásképpen egy próbafal a próbaszerszámmal. Nem tökéletes de első próbálkozásnak nem vészes szerintem. Majd a sok gyakorlás teszi a mestert :-)
Hogy őszinte legyek én nagyon finoman meg szoktam "roppantani" egy kicsit a kőfalat. Amikor beereszted a színnel, ez nagyon jól kiemel egy esetleges erózió , talajsüllyedés által megmozdult kőfalat. Persze ezt nem kell mindig eljátszani.:-))
Az elképzelésem az hogy terepasztalt épitsek, kitalált pályával, terepel, de a terep az azért mentül élethübb legyen és hogy játszani lehessen rajta, nekem bár ez a célom, aztán majd meglátjuk hogy mi is lesz majd belöle.
A nem fér be a szerszám alatt nem egyre gondoltunk. :-) Magára a nyomófelületre gondoltam, hogy nem fér be. Főleg egy íves kiálló felület mellett. Lásd alább:
A csiszolással kapcsolatban: mondjuk csak a peremkő melletti sávot csiszolod mélyebbre, vagy az egész felületet, ami mélyebben van? Ha csak a melletti részt, akkor mennyit érdemes kicsiszolni, hogy ne tűnjön "rézsűs"-nek - azaz ne tűnjön úgy, hogy mintha a peremhez lejtene. (remélem érthetően fogalmaztam meg... :-) )
A darabonkénti megmunkálás is jó ötlet, de ha kirajzolod ami domborúbb, körülötte ki lehet csiszolni a mélyebb részeket. A csiszolt felület megadja kövek struktúráját is. Ezen a képen látszik a nyers felület alul és felette a már elkészült. A fedlapokon és a boltív peremkövein látszik, hogy kijjebb állnak.
A boltívek belső részénél én nemes egyszerűséggel levágtam az ecset szárát, így mindenhova befért.
A gipszkartonos megoldásnál is a csiszolással lehet a peremköveket, fedlapokat kiemelni a síkból.
Ez a belekapargatás már az elején megbukott nálam is a habok esetében a harmadik mozdulatnál. Az EPS-nél nagyobb darabok szakadtak ki a gyöngyök miatt, az XPS-nél pedig az általad bemutatott felületi hiba lett az óhajtott minta helyett. Hiába volt az éles tű, vagy vacsi új penge.
A gipszes verziónak is adok egy esélyt még, de nem nagyon szimpi nekem ez a kenjük be nem tudom hányszor és várjunk mindig, ameddig meg nem szárad. Most szigorúan a kő vagy téglaminta formázásról beszélek. Rendeltem levegőre száradó gyurmát, azt is kipróbálom és meglátom melyik fog jobban passzolni számomra. A gipszes megoldás előnye, hogy olcsóbb az anyag, a gyurmásé, hogy gyorsabban lehet haladni - illetve víz hatására a gyurma ismét képlékeny és lehet mókolni vele szükség esetén.
Természetesen ezek elvi tapasztalatok, a közeljövő fogja meghozni számomra a választ. Tanulnom kell még a türelmet is, ami egyelőre nem erősségem... :-)
Ki kell még próbálnom a gipszkartonos kapargatást is, a következő tesztprojekt egy alagútbejárat lesz, már nagyon kíváncsi vagyok mennyire lesz más mondjuk egy XPS csodaecsetes megoldáshoz képest a végeredmény.
A nyomott technikánál - ahová nem fér be már a csodaecset, ott még gondba leszek - de lehet, hogy most még jobban kiemelendő a 3D hatást, az alagút bejárat íves köveit, és a többi a síkból kiálló dolgot külön elemenként fogom elkészíteni és utána összerakni az egészet. Hozzáteszem, lehet jóval egyszerűbb, ha megveszi az ember, mert ezek még megfizethető kategóriába tartoznak.... :-)
Nekem is tetszik, esetleg egy kicsit több látható nyíltvonalat próbálnék meg kitalálni, akár például árkádos alagútfalakkal a spiráloknál. A hegyvidéki vasút elég látványos és szép téma, és az egymás alatt/fölött furcsa elrendezésben (f)eltűnő vágányok sem idegenek egy ilyen környezetben.
Nem szerettem volna teljesen egyforma téglaformát - inkább szabálytalanabb terméskőszerű falazatot próbáltam imitálni.
Ettől függetlenül ez akkor is vastag. Már találtam egy régi tollbetétet, megnézem azzal, mi a különbség, illetve a gyurmás verziót is kipróbálom vékony csavarnyúzóval a gipsz mellett. Utóbbinál nem tudom hányszor kellett volna bekennem, de ez az egy tutira kevés volt. A téglány nyomó varázsecset elkészítése is már folyamatban van.
A boltívet is valahogy jobban ki szeretném emelni, még ezen is agyalok, ez utóbbi is a gyurma mellett szól - egy másik Mester tanácsára, illetve a boltív még ívesebb kialakítása is megoldandó feladatként jött fel.
H0, Piko,sinek, Váltok, Flex ROCO 42200, Z21 fullos ( fekete dobozos) megy androidrol is, Multimaus rol, 180725 Faller szervo vezérlök 42615 Roco fordito, vezérlöje pedig TT-DEC-R van 8-db DCC mozdony, a végfejlet számitogépes vezérlés, de megmarad a kézi is mivel azzal kezdem. remélem a cikk számokat jol irtam, elnézést ha netán elirtam.
A sima EPS-t leváltotta az XPS. Tulajdonképpen majdnem mindent ugyan úgy csináltam és ez lett belőle. Természetesen bőven van még hová még fejlődni.... :-)
Az építőjellegű kritikát nagyon szívesen veszem, mint ahogy eddig is!
A vonalvezetéssel még mindig ugyanaz a baj, mint eddig: hiába a nagy alapterület,
- a vágányok a fallal és az asztal szélével párhuzamosan futnak,
- szűkek a látható ívek,
- aránytalanul kicsi az állomások kapacitása.
Nyúlj bátran a vágányelemekhez, próbálj meg egy átlós rajzolatot, lágyabb látható kanyarulatokkal.
További gond még a teknőszerű kiképzés. A néző irányából az asztalnak emelkedni kell. Ahogy látom, itt magasan futnak az asztalszéli sínpárok. Ez látványra és kezelhetőségre is rossz.
A terepasztal-tervezés kiváló mulatság. Azt hiszem, nem nagy tévedés, hogy a nagyon gyorsan túlesni akarókon és az elsőre is zseniálist alkotókon kívül átlagosan minden ötvenedik alaprajz valósul meg. :-)
Nézz körül gugli képnézegetőben, hogy milyen látványelemeket tudnál elképzelni az asztalon és ahhoz igazítsd a pályarajzot. (Magyarán nézz meg vagy 100 terepasztalt, és még több képet a valóságról.)
Amíg minden négyzetcentit telezsúfolsz sínnel, nem tudsz normális terepet kialakítani.
Lehet, hogy sokfelé tud menni a vonat, de nagyon lehangoló lesz a környezete.
Nem szerettem volna én beírni először ezt :) Tény: olyan mintha három "dilikör" asztalt egybeépített volna. Ekkora helyen nagyon jó vonalvezetésű pályákat lehetne építeni. Ha jól láttam a képeken akkor az asztal legalább két oldallal a "falnak támaszkodik. Oda beleférne egy emelt szint dombbal. Ez egy kis optikai csalódás, távolról nézve az emelkedő szint nagyobbnak mutatja az asztalt, és a pálya szem előtt lehet de mégsem unalmas. A fordítókorong és az előtte levő rész viszont jó, kevés helyen van meg az a lehetőség, hogy a valódi teljes fűtőházi részt meg lehessen építeni és nekem úgy tűnt megvan a hely a széntérnek, salakolónak és kapcsolódó berendezéseknek, a vágányok is jól vannak elhelyezve, ezt megmenteném belőle. De a többit újrarajzolnám.
Ez olyan, mintha sok dilikört egymásra pakoltál volna. Akármilyen szép lesz a terep, akkor sem fog nyomokban sem hasonlítani a nagyvasútra. Gondold még át a vonalvezetést. Ne legyenek szerintem ilyen párhuzamosok és "egyen ívek".
az egyik fele az két szintes lesz, a tárolo a szerelvényeknek, a szint külömbség a terv szerint 30-cm lesz, hogy jol láthato legyen az also is és hozzá is lehesen férni.
Az attól függ, sorban, vagy párhuzamosan kapcsolod az ellenállást a másik fogyasztóval (LED). Soros kapcsolásnál az áramerősség állandó, párhuzamosnál meg a feszültség. Ebben az esetben sorban vannak ("előtétellenállás"), mert az a cél, hogy a LED ~3V feszültséget kapjon.
Flexibilisek, minden gond nélkül lehet velük ívben fekvő peront is építeni. Én műanyag térkőlapokat szabok közé, de gipsszel is ki lehet tölteni (kinek, mi szimpatikusabb).
Ezek a peronszegélyek flexibilisek, hajlíthatóak minimálisan? Közte ki fogod önteni valamivel? Nem ismertem eddig ezt - ahogy rákerestem, az Auhagen peronszegély lenne?
Rajzolgattam még egy kicsit, igyekeztem ugy megrajzolni hogy 4-szerelvény tudjon egyidöben futni, és egyik se ütközzön a másikkal, remélem jol sikerült, a szineken látszik külön-külön, és mind a négy szerelvény tud menni bármelyik körön.
Komenteket szivesen elfogadok, negativ és pozitivokat egyaránt!
Sziasztok, egyenáramról több ledes vilagítás menne a terepasztalon. Az egyes bekötések párhuzamosak lesznek. Ilyenkor hová kell tenni az előtét ellenállást, közvetlen a pozitív bekötés után (egy darab), vagy minden párhuzamos ágon a fogyasztó előtt (annyi darab, ahány fogyasztó van)? Tudom, hogy ez alap kérdés, de nem vagyok jártas az elektronikában.
Illetve az lenne még kérdés, hogy hová érdemes tenni az előtét ellenállást, a mínuszra vagy a pozítívta? A kapcsolót a pozitívra tenném.
Szia! Ez akár a tatai is lehet. :) A vízház pedig innen-onnan összeválogatott, kicsit öszvér. Pl. az ablakok sokféleképpen láthatók szerte az országban, sok helyen van ilyen/hasonló vízház. Csorna, Hatvan, Herceghalom vagy Törökbálint.
Nekem ha ennyi helyem lennem, akkor biztos elhelyeznék 2-3 ipartelepet, plusz rakodókat.
Attól függően h mit szeretsz. Ha tartályokat, akkor valami olaj lerakatot, ha gabonás kocsikat, akkor magtár, ha nyitott teher, akkor valami bánya rakodót, stb.
Miklós:Az az igazság,hogy próbáltam azt is (Tesa papírragasztó szalag)de valamiért picit csipkés lett a széle a maszkolt felületnek.Ez viszont egyenes,feltéve hogy úgy is ragasztod fel!
Én egy kezdö vasút modelező vagyok vagy szeretnék lenni.
Csináltam egy terepasztalt, csatolva küldöm a méreteket, és egy kis rajzal amit elkezdtem rajzolgatni, van egy forditó korongom, 7db DCC mozdonyom, elég sok váltom is van.
A segitségüket, esetleg ötleteket kérnék hozzá ha lehetséges.
Saját készítés teljes egészében. Sokat fotóztam és mértem, rajzoltam, vágtam, csiszoltam. Az anyaguk polisztirol (fél és 1mm vastagságú lapokból), és Revell ill. különböző akril festékek.
Az se rossz. De olcsóbb és olyan széleset vágsz amilyet akarsz. Ha veszel olyan maszkolószalagot amilyet a festők használnak. Le ragasztod egy üveglapra és egy acélvonalzó mellett olyan széleset vágsz, amilyenre szükséged van.:-))
Tamiya 6mm-ből vágtam szikével egy 1,5mili széles csíkot.De azóta találtam Aizu -t ,amiből van minden féle vastagságú ami ilyen csíkozásra jó lehet.0.4-től 2,5mm-ig.öt féle méret.