Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 2020.02.26 -1 0 49562

Ja, tsztmikinel qrva nagy gondok lesznek...

 

Monnyuk a forgalom az kicsi lesz, de a gondok qrva nagyok...

Előzmény: drummond (49539)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.26 0 1 49561

Ja jó.

 

Amíg pénz nincs mellétéve (és a fairség még azt is megkövetelné, hogy pluszpénz, de hát nyilván arra megy ki az egész, hogy az nem lesz, hanem Pest helyett a "Pestre és agglomerációjára" költsenek), addig ez ugyanúgy édesálom.

Előzmény: netuddkivogymuk (49560)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.02.26 -1 0 49560

De most van egy határidő is mellé téve. 

Előzmény: nyebojsza (49550)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.02.26 -1 1 49559

Dimelót?

Előzmény: totyit (49549)
troglodita Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49558

Közben lett forgalmi adat is az új szakaszon:

20-as vonal Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49557

Kb egyidejűleg mozogtak az események a 8-as főút Veszprém déli elkerülő átépitése c projekttel. Kiírás, hosszabbítások, stb. Ott is mostanában lett eredmény hirdetés. Szerintem pár nap, és ez is meglesz. 

Előzmény: Herodes68 (49556)
Herodes68 Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49556

Itt az eredeti kiírás:

 

https://www.ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:570766-2019:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Amire még emlékszem az januárra módosította az eredmény hirdetést. Jövő héten március.

Ezek szerintem nem sok jót jelentenek.

 

Előzmény: 20-as vonal (49555)
20-as vonal Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49555

Én úgy tudom, hogy szakaszolt projekt. Győr - Tét, és Tét - Pápa. Egyszere lett kiirva. Most lassan eredményt kéne hirdetni. 

Előzmény: Herodes68 (49548)
zirtz Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49554

Köszönöm!

 

A forrás keresését erősíti Kara Ákos ogy. képviselő írása, aki két építési szakaszról beszél, először 2022-ig Győrtől Tétig, majd 2024-ig Tét-Pápa között épülne meg az út.

 

http://www.karaakos.hu/cikk/gyomore_lesz_a_2020_tol_epulo_m83_as_ut_epitesenek_egyik_legfobb_nyertese.html

Előzmény: Herodes68 (49548)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49553

Nem tudom ki híreszteli ezt a leállósáv leaszfaltozását... az a két oldalon kétszer 1 sáv út építését jelentené? Mert ha autópályányi leállósávot akarnak, azt úgy kellene csinálni (alap+beton+aszfalt). Itt pedig amit láttam, abból nem csak az aszfalt hiányzik.

Előzmény: drummond (49539)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49552

Én ami tervet láttam, aszerint az M44 az M8-hoz csatlakozik, nem megy el az M5-ig... tehát nagyon sokáig nem lesz az M44-nek kapcsolata más autópályával.

Előzmény: drummond (49538)
troglodita Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49551

na igen, éppen ezért gyorsvasút, valahol a villamos és az elővárosi elektyricskák között

Előzmény: ghosty9 (49547)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.26 0 3 49550

"A kormány meg most is dolgozik Budapestért, lásd a tegnap berakott cikket az m5 metróról."

Ilyen tervek, hogy a csepeli meg a soroksári HÉV közösítve bemegy a belvárosba (mert még mindig csak tervekről van szó), már 10 éve is voltak, meg 20 éve is, meg régebben is (emlékszem, mikor még Pesten éltem).

Előzmény: netuddkivogymuk (49542)
totyit Creative Commons License 2020.02.26 -1 2 49549

csak a párt központból küldték kicsit agitálni 

Előzmény: ÁsítóSárkány (49545)
Herodes68 Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49548

Szia!

 

Nekem csak meg nem erősített információim vannak ha úgy teszik " azt beszélik kategória".

Eszerint a projekt pénzügyi finanszírozása csak részben biztosított.

A Tét -Pápa szakasz fedezete nincs meg. A pápai befolyásos emberek (pl. Kövér László házelnök)

azonban a teljes szakaszon való egyidejű munkavégzéshez ragaszkodnak (tehát nem engedik szakaszolni). Most emiatt patthelyzet van megy a pénz keresgélése kormányzati szinten.

 

Aki mást tud az majd cáfolni fogja aminek szívből örülnék.

Előzmény: zirtz (49543)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49547

OFF

 

"Ami száz évvel még jelentett valamit (hogy nem MÁV-os központi, hanem helyi érdekből épült), az mára már csak egy kényelmes szókapcsolattá változott, de valódi tartalmat nem hordoz."

 

A HÉV lényege mindig is az volt, hogy lájtosabb tervezési kritériumokkal (pl. kisebb sebességre méretezve, vagy épp más peronmagassággal, szerelvényhosszal etc.) épülhetett, és hát ez finoman szólva nem tűnt el belőle.

 

(Amúgy nyilván a gyakoribb utascsere miatt az ajtókiosztás, belső kialakítás is más kell legyen, mint azon a vonaton, ami a tervek szerint max. tízkilométerenként áll meg.)

 

ON

Előzmény: troglodita (49517)
NAR Creative Commons License 2020.02.26 0 5 49546

"A kormány meg most is dolgozik Budapestért, lásd a tegnap berakott cikket az m5 metróról."

 

Mármint papírt gyárt arról, hogy további papírokat gyárthasson. Majd ha elindul az első új szerelvény az alagútban, akkor hiszem, hogy tényleg akarják ezt.

Előzmény: netuddkivogymuk (49542)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.26 0 3 49545

megvan a harmadik hozzászólünk, akinek a kommentjeit elrejtettem...

mi van itt, vírus? ;)

Előzmény: netuddkivogymuk (49542)
dimelo Creative Commons License 2020.02.26 -1 1 49544

A stílus, az ember maga...

 

Ne legyél izgatott, mindig előbb mérj és csak azután vágj...

 

Különösen, hogy a HÉV - Metró nem ez a topic!

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (49542)
zirtz Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49543

Kinek van információja a a 83-as főút (M83?) Pápa-Győr közötti 2x2 sávos kiépítésének elkezdéséről? 2020 első negyedévére szólnak ígéretek az építési munkák elkezdéséről. 

netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.02.26 -10 3 49542

"Engem persze nem kell meggyőznöd arról, hogy Tarlós idejében (különösen a második ciklusában) a főpolgármesteri hivatal alkalmatlan volt a városvezetésre,"

 

Azt nem hallottad, hogy kamugerit már gyurcsibohóc rántgatja? 
Sikerült megválasztanotok Budapest élére Magyarország tönkretevőjét. Igaz, kamugeri is tökéletesen alkalmatlan a feladatra. Ezek csak gyűlölködni tudnak, de azt profi módon. Dolgozni, a város érdeketi nem tudják képviselni, de nagyobb baj, hogy nem is akarják. Karigerinek (és a baloldalnak) csak arra kell a főpolgármesteri pozíció, hogy a kormányt megszerezzék.

A kormány meg most is dolgozik Budapestért, lásd a tegnap berakott cikket az m5 metróról. 

Előzmény: NAR (49534)
dimelo Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49541

Nem tudom mi a "mesterterv"

Előzmény: drummond (49538)
dimelo Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49540

Nem az Üllő-Albertirsát kompenzálja az Irsa-Abony, mert az még olcsóbb volt (1,49 milliárd/km) pont az 2x1-2x2 upgrade miatt.

Hanem a "tervszerű" ütemezésben előbb dolgoztak az M4-en  olcsón, szépen hízott a referenciasor,

utána kiírták az M44 Szentkirályt és elvitték annyiért, amennyit nem szégyelltek leírni...

Előzmény: nyebojsza (49537)
drummond Creative Commons License 2020.02.26 0 2 49539

Szerintem az M4 esetében elég hamar ráfognak kényszerülni, hogy leaszfaltozzák a leállósávot ott ahol ezt a koronaszélesség viszonylag kisebb ráfordítással lehetővé teszi. Fő gond a dimelo által leírt Törökszentmiklós Nyugat - Berettyóújfalu szakasszal lesz, ahol eleve jóval kisebb lesz a kialakított koronaszélleéseg, mint az Üllő - Törökszentmiklós Nyugat szakaszon.

Előzmény: bp01 (49532)
drummond Creative Commons License 2020.02.26 0 1 49538

Az M44-ből még mindig ne világos nekem, hogy ténylegesen mikor lesz bekötve az M5-be? Megvárják ezzel az M8 elkészültét?

Előzmény: dimelo (49535)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49537

Az Üllő-Albertisát, lehet hogy az Albertirsa-Abony kompenzálja, annak egy jó része már eleve 2x2 volt... (bár azt se tudom ugyanazok csinálták-e)

Előzmény: dimelo (49535)
dimelo Creative Commons License 2020.02.26 0 0 49536

Köszi a tapasztalást, amely egyben igazolja, hogy a vasárnap délután-este már erőteljesen a visszautazásról szól,

míg oda felé több napon random érkezhetnek a látogatók.

 

De lehetséges, hogy a többség egynapos utazó...

Vajon van-em volna-e  elég szálláshely ekkora tömegnek?

 

De egy mondatodat kissé korrigálni lehet:

"az az este a legforgalmasabb egész évben (legalábbis a Bp felé vezető irányban)"

Van még egy hétvége, amikor ugyanez ismétlődik:

a BAJAI Halfőző Fesztivál  júliusban.

Igaz, a forgalom Bátaszéknél leválik az M6-ról és az 55. úton megy át a Duna-hídon.

Ezt is kikerestem volna, de valamilyen adathiba van júniusban, így az összehasonlítás nem releváns.

Szóval, csak érdekes kísérlet, semmi tudományos pontosság.

A hiba nem az Ön készülékében van... Milyen kedves régi kifejezés:)))

 

Előzmény: bp01 (49531)
dimelo Creative Commons License 2020.02.26 -1 1 49535

Az idézett mondat egyben kormánykritika...

Mert nem ez történik.

 

Egyetértenék, ha így lenne, de az idézett utak (M4, M44, M86) egyes szakaszain is sikerül pazarolni a közpénzt:

az "olcsóság" jegyében készült a brutális 30 milliárdos M85-M86 csornai elkerülő,

indulhat el az M44 Szentkirály körbebetonozása,

a közel 4 milliárd Ft/ km-es M4 országhatár szakasz (90 % EU pénzből, össz: 104 milliárd)

De tegyük hozzá a 43 milliárdból fúrandó alagutat is M85 Sopronnál.

 

Ehhez képest "szinte ingyen" volt az M4 Üllő-Albertirsa: 30 km 52 milliárdból. Féláron mint a határszakasz. Ilyen drága az aszfaltozott leállósáv?

 

Már csodálom, hogy ez mitől volt ilyen olcsó?

Gyanítom, hogy a Duna Aszfalt vastagon "kompenzál" az M44 Szentkirálynál...

 

Előzmény: bp01 (49532)
NAR Creative Commons License 2020.02.25 0 2 49534

2018-as hír a "a Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár" megnyilvánulásáról: https://www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/budapestert-es-a-fovarosi-agglomeracioert-felelos-allamtitkar/hirek/budapest-epitese-mindig-feladata-volt-es-lesz-is-a-kormanyzatnak

 

Ismét nincs igazad. Engem persze nem kell meggyőznöd arról, hogy Tarlós idejében (különösen a második ciklusában) a főpolgármesteri hivatal alkalmatlan volt a városvezetésre, a városlakók is kinyilvánították ilyen irányú véleményüket.

Előzmény: netuddkivogymuk (49533)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.02.25 -2 0 49533

Akkor valami középítési bizoccságféle volt. Konkrétan:  a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa

Előzmény: NAR (49529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!