Keresés

Részletes keresés

votinka Creative Commons License 2018.05.31 0 0 3489

Sziasztok!

 

Két dologgal kapcsolatban kérném segítségetek.

Az egyik,hogy 30 éves tetőmön a cserép bevonata,színe, (Bramac duna hódfarkú dupla fedéssel) szinte teljelsen lekopott.

Mi a vélemény a tetőfestésről? Tudtok megbízható céget? Mennyire tartós?

A másik pedig,hogy a felhasznált rossz minőségű párazáró fólia mállik szét, ha hozzáérek.

Leszedjem,vag hagyjam így? Jól zár a tető és hideg tető szinte az egész.Egy kis része van ami be van szigetelve tetőtér beépítés miatt.(Ezt a rész még nem vizsgáltam meg,két napja vettem a házat.)

Köszönöm előre is.

Dockworker Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3488

A lényege az, hogy oldalnézetben a fólia vonala egyenes legyen(szarufa tetejétől az aljáig) , nem lehet benne lépcső. Ha lépcső van benne akkor ott felgyűlik a por+szemét (ezt hívjuk fóliazsáknak). Ez kap egy pici nedvességet és itt a fólia 10x 100x olyan terhelést kap mint normál esetben. Értelemszerűen ez nem jó.

 

Ezek világosan rögzítve vannak a szakmai irányelvekben. De aki nem olvasta ugye... Azzal nehéz itt érdemben vitát folytatni :) 

Dockworker Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3487

Én nem vagyok képben Bramacéknál mert a Terránt és a Tondachot preferálom. De egy jobb minőségű gyári fólia nyilván csak jó lehet. Milyen jellegű a tetőd és hány fokos? Hideg v meleg tető? Melyik fóliát ajánlják?

 

A Dörken a témában olyan mint a snapszerban az adu. Mindent visz :)

De viccet félretéve, mutass pár rajzot és segítünk választani!

Előzmény: kiggyo (3481)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3486

Nem vagyok epitöszaki, nem mennek bele vitaba ilyesmiröl, biztosan lehet ervelni mindket verzio mellett:)))

Előzmény: rotring05 (3485)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3485

Egyébként, ha a neten a képtalálatok között nézelődöl, akkor szinte kivétel nélkül csak "rászögelős" képeket láthatsz :)

(biztos mind kókler volt nem??? :DDDD )

Előzmény: JAMIE222 (3484)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3484

Nezek ki a fejemböl, felfoghatatlan, erthetetlen ugy, ahogy elkepzelem.Szimpla marhasagnak tünik.

 

Ehhh, leesett, csak par sor lamberia van a szarufa also vegenel es szintbe kellene legyen a teteje. Valamiert azt hittem, a teljes tetösikon lamberia van es be kell süllyeszeteni, azert nem ertettem.

Huszon eves koromban dolgoztam badogos mellett, sok tetön voltam, de besüllyesztest sosem lattam.

Előzmény: rotring05 (3483)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3483

Nem "bemarás", hanem besüllyesztés. Általában körfűrésszel szoktuk végezni :) 

Az adott lambéria vastágságával megegyező méretet kell levágni a szarufa tetejéből, hosszanti irányba:)

 

Mindkét módszer használatban van, nincs semmi extra hátránya a csak "rászögelősnek":)

 

 

Előzmény: JAMIE222 (3482)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3482

Ezt a lamberia bemarast nem ertem, tudnatok valami kepet belinkelni,milyen a jo es milyen a rossz?

kiggyo Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3481

Köszi, akkor harcolok :-)

 

Még egy kérdés ha nem vagyok túl pofátlan.

 

A bramac-os nyilván a saját fóliáját ajánlja, sokak szerint a drágább dörken a jó.

 

Nem szeretném ha elporladna 15 év múlva, melyikkel megyek biztosabbra?

Előzmény: Dockworker (3480)
Dockworker Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3480

Fent lapolja csak össze, nem nagy meló (+átmenőcsavar)... Ráadásul ha lelkiismeretes lenne, lent sem csak alap horgolást készítene hanem fészkest. De ez mindegy is...

A lambériát csak felszögelik és majd csendesítődik a fólia. Így szokták... A KÓKLERE :) 

Vagy bemarja a szarufába a lambériát vagy ha csak rászögeli akkor onnan a taréjig ki kell hízlalni egy lambi vastagsággal. Ellenkező esetben fóliazsák alakul ki ami nagy hiba.

 

Örülök, hogy ilyen körültekintő megrendelő vagy, ezt is oktatni kellene!! 

Előzmény: kiggyo (3471)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.30 0 0 3479

 ,,De annyi funkciót azért teljesít mint egy páraáteresztő fólia?"

 

Egyértelműen nem, - de szerintem ezt te is tudod ;)

Előzmény: sirbedevir (3478)
sirbedevir Creative Commons License 2018.05.29 0 0 3478

Van abban valami amit írsz... De annyi funkciót azért teljesít mint egy páraáteresztő fólia?

Előzmény: rotring05 (3477)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 3477

Minden mezei deszkázat idővel összeszárad, közöttük rések keletkeznek, ezért a hang - és hőszigetelő funkciójuk szinte megszűnik:(  Ha pedig túlzott párásodás keletkezik, akkor korhadni kezd:(

Előzmény: sirbedevir (3476)
sirbedevir Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3476

Talán a plussz deszkázat jobban hő és hangszigetel mint egy páraáteresztő fólia? Jobban engedheti át a párát a fóliánál? Vagy tartósabb?

Előzmény: rotring05 (3475)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3475

Jó, jó. ezeket én is tudom:) De a belső deszkázatnak nem sok értelmét látom, oda elég lett volna egy fólia (vagy akkor még nem volt?). 

Előzmény: sirbedevir (3474)
sirbedevir Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3474

A külső deszkázaton (héjon) fekszik a zsindelyalátét lemez és a zsindely, ezen külső deszkázat alatt egy kiszellőztetett légrés van, alatta egy belső deszkázat.

Ennek a belső deszkázatnak részben ugyanaz a szerepe mint a páraáteresztő fóliának lenne ugyanitt.

Előzmény: rotring05 (3472)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3473

,,Hogyan szokták ezt manapság?"

 

Mindkét módszer alkalmazásban van:)

Az egész tetőszerkezet tekintetében a lapolással való összeillesztés statikailag erősebb. Az összetámasztás azért gyakoribb, mert kevésbé macerásabb :D A lambéria besüllyesztéséről ugyanez elmondható ;)

Előzmény: kiggyo (3471)
rotring05 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3472

A külső oldal felől miért van két réteg deszka??

Előzmény: sirbedevir (3470)
kiggyo Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3471

Sziasztok!

 

korábban már beszélgettünk itt róla hogy szeretném a 2 székállásos tetőt módosítani. Dockworker tanácsára kerestem egy statikust (mókás sztori, a harmadik el is vállalt ilyen kis melót), rákerült az ámen a tervre.

Középen egy sorban lesz 4 oszlop, az támaszt majd a főközfalra, a szaruállások megszűnnek. A zöld a régi, a lila az új.

 

 

 

2 dolog van ami még zavar engem, kíváncsi lennék mi az iparági standard ez ügyben.

 

A, A statikus szerint a szarufák végeit össze kell lapolni, úgy átszögelni, az ács szerint viszont össze kell csak támasztani szemből és átcsavarozni hosszú csavarokkal.

Hogyan szokták ezt manapság?

Kép:

 

 

B, a szarufák végén ahol kilátszik lesz lambéria. A lambériát én úgy láttam hogy be szokták marni a szarufába, hogy a tetejük egy síkban legyen és úgy megy rá a fólia, ellenléc. Ez az ács nem így szokta, szerinte jó is egy kis "csendesítés" neki és a fólia így is lejt eleget, nem gond hogy lesz egy gyűrődés ott benne. Harcoljak vele a belemarásért?

Kép:

 

sirbedevir Creative Commons License 2018.05.28 0 0 3470

Sziasztok! Később beépítésre szánt zsindely fedés rétegrendje megfelelő szerintetek így? A szarufákon kívül fektetett páraáteresztő fólia lényeges? Úgy okoskodok (nem spórolásból) hogy a csapadék nem jut be a két réteg deszkázat közé, a tetőtér felől érkező párát a semminél a páraáteresztő fólia jobban feltarja, tehát jobb ha ott sincs. Mi a véleményetek?

Dockworker Creative Commons License 2018.05.21 0 0 3469

Zsindely igazándiból 15foktól játszik. Ott is csak a prémium minőségek prémium megoldásai (prémium2 = drága).

 

Nem lehet opció a cserepes vagy a trapéz lemez? Jóval olcsóbbra tudna kijönni. 

Előzmény: SZLreka (3468)
SZLreka Creative Commons License 2018.05.20 0 0 3468

Azt nem igazán szeretném.

A csatornát levenni és azt a sok vizet nem szeretném erre a tetőre engedni.

Nagyon magas lenne, ha rárakom a szarufákat a  meglévő tetőre az már 4 m magas lesz, esztétikailag is sok.

Egyébként a ház másik oldalán a terasznál az eresz homok deszkájához fogattam a szelement minden gerendánál csavarral, és arra tettem a szarufákat, de ott a terasz magasan volt (kb 90 cm). A csatorna sem volt gond, a két tető vizét eltudtam vezetni.

 

Megfordítom mennyi lehet egy ilyen tető esetén a minimum magasság a két oldalon?

Az oszlopsor oldalán szerintem 2 méteres oszlopokon mondjuk 15 cm szelemen, 15 cm szarufa + OSB kb 235.

A ház oldalon ugyanez 305 magas (270*15*15+5) így a tető 13 fokos.

Szerinted?

üdv

Laci

Előzmény: Dockworker (3467)
Dockworker Creative Commons License 2018.05.19 0 0 3467

Egyébként lehet megvizsgálnám azt a variációt, hogy fentről a meglévő tetőszerkezetről miként lehetne elindítani az új szerkezetet. 

Ha szerencséd van akkor van talpszelemen és akkor csak rá kellene pakolgatnod az új szarufákat. Ha peched van akkor fiókgerendás megoldás van és amellől nagy szívás elindulni. 

Ez opció lehet? 

Mert ha nem akkor ne is mélyüljünk el benne :)

Előzmény: SZLreka (3466)
SZLreka Creative Commons License 2018.05.19 0 0 3466

Köszi, igen nem szeretném a szomszéd épülethez hozzá építeni, a lehetséges nyújtáson gondolkodom majd.

Még necces lesz a csatorna is, de valahogy megoldom majd, kis méretű keskeny csatornával.

 

A magasság a fő kérdés már számomra.

üdv

LAci 

Előzmény: Dockworker (3465)
Dockworker Creative Commons License 2018.05.19 0 0 3465

Köszönöm a képeket, de enélkül is tiszta volt a kép.

Amiket eddig beszéltünk, részemről maradhatnának irányadónak. 

 

Talán az a neccesebb, hogy 8m alá nem férsz be 2 kocsival. Talán 2 db Opel Corsa. Szerintem ha van módod akkor nyújtsd picit.

 

Egyébként a szomszéd épülethez nem szeretnél hozzáérni, jól értem? 

Előzmény: SZLreka (3462)
Dockworker Creative Commons License 2018.05.19 0 0 3464

Ami számodra mágiának tűnhet most, az pár év gyakorlás után már rutin lesz, ne aggódj!

 

 

Előzmény: eekeili (3460)
SZLreka Creative Commons License 2018.05.18 0 0 3463

Bocs, hogy ferdék a képek.

Előzmény: SZLreka (3462)
SZLreka Creative Commons License 2018.05.18 0 0 3462

Üdvözletem Uraim!

A képeket elkészítettem.

A beton tuskók közepe pont 300 cm-re van így anno kimértem, előre hátra egy-egy méter az 800 cm-t ad ki.

A falnál is mértem, a csatorna alja 375 cm, az ablak teteje 320 szerintem mind kettő magas  de az ablak teteje körül gondolom a majdani tető magasságot, ez kicsit elvesz az ablakból de ez van.

A tartó oszlop közepe és a szigetelés széle közötti távolság 300 cm. 

Így az egész kb. 800*350 cm ami 28 nm2 

 

 

Várom az észrevételeket.

üdv

Laci 

Előzmény: eekeili (3461)
eekeili Creative Commons License 2018.05.18 0 0 3461

  Fogad meg  Pista tanácsait, de azért legyél kreatív.

 Pl. ha éppen  nem  15x 15 cm -es szelvényű anyagod van oszlopoknak, akkor el megy a  12 x 12 cm -es is  bizonyos magasságig. Feltételezve . hogy a külső oldal nem több 2,2 m -nél nem lesz kihajlás.

 "15*15-s szelemen lesz, megerősítve kitámasztással V alakban az oszlopoknál."

 

 

Elvileg jó. A   V alakú kitámasztás a karfákat jelenti. ja ha nincs   15 x 15 ös szelvény akkor   megteszi a   P. által belülre javasolt  10 x 15 -ös szelvény is.

 Belülre - a fal mellett a szelemen ülhet hasonlóana  a kívüli megoldáshoz ... oszlopokon, azaz  csa a ház mellé van rakva nem kel a falat és a hőszigetelés fúrkálni.

 de mint írtad készül a rajz... hát az nagyon hasznos lenne nekünk , de főleg neked !!

Előzmény: SZLreka (3457)
eekeili Creative Commons License 2018.05.18 0 0 3460

Jó az ilyen rajz nélküli kommunikáció ! Sok félreértésre adhat okot. De ha ezen túlmegyünk, akkor gondolod, hogy :

 

 

  'az oszlopok alatt 3 éve általam öntött 50*80 as 100 mély beton tuskók vannak."  Azok  már ott vannak, masszívak, csak nem helyezi át.

 

 Hol írja ,hogy pontosan 10 m az a beálló.

 És  hol vannak a legalapvetőbb méretek  ?

 

 Alapterület     /hosszúság szélesség /,  a két magasság ,   az oszlopoknál ill. a ház mellett. 

Előzmény: Dockworker (3458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!