Pár deci miatt én sem fogok változtatni a szokásaimon. Csak arról ötlött fel, hogy most már nálunk is elérhető a Google térképen, hogy a kisebb fogyasztású utat kínálja fel automatikusan. Megnéztem és valóban, ott írta ki a 13 % fogyasztásbeli különbséget. Az viszont tény, a térkép sok mindent nem tud figyelembe venni. (egy-egy útszakasz minősége, balesetveszélyes mivolta, stb)
Vagy 8 km-el rövidebb Nádudvar felé, de az is kérdés, Biharnagybajomtól milyen az út Báránd felé. Amennyivel rövidebb, több település van, nem biztos, sőt talán biztos, hogy nem lenne meg az a 13 % spórolás. Ha a megszokott úton indulok, akkor Darvas-Zsáka-Berettyóújfalu-úticél a lakott település amin át kell menni. Másik irányba Biharnagybajom-Sárrétudvari-Püspökladány-Nádudvar-úticél, vagy a harmadik alternatíva: Biharnagybajom-Sárrétudvari-Báránd-Kaba-Hajdúszoboszló-Nagyhegyes-úticél. Azt hiszem marad az eredeti verzió. Ami a 4-est illeti, az valóban nem egy elalvós út. Észnél kell lenni és figyelni, talán jobban mint egy átlagos úton. Ahol az M4 már készen van Pest felé, ott már könnyebb a közlekedés. Pedig ha valahol, akkor a 4-essel úgy a szoboszlói elkerülőtől Nyíregyházáig már régen kezdeni kellett volna valamit, mert katasztrófa. A debreceni elkerülő oké, de addig is el kell jutni, illetve az elkerülőtől Nyíregyházáig. Nyíregyháza előtt az M3-tól a városig már 2x2 sávos, az szintén oké, de a többi az durva. Kanyargós, ráadásul fás terület, előzni felelősen nem nagyon lehet mert alig van olyan rész, ahol a biztonságos előzéshez megfelelően előre be lehet látni az utat. A forgalom meg nagy. Bonyolítja a helyzetet az idényárusok kipakolása az út mellett. Dinnye, szőlő, alma, krumpli, kukorica árusok.
Ahova szoktam menni, a Google térkép szerint arra 13 % üzemanyagot lehetne megtakarítani. Ahogy néztem az utcaképet, tavaly augusztusi felvételek alapján, itt-ott elég csehül áll az az út. Valamikor vagy 10 éve jártam arra, akkor kritikán aluli volt egyes szakaszai. Azt hiszem mégis maradok a bevált 47-M4-M35-33-as útvonalon.
A kormány forráselvonása miatt nem épül meg a Szigetszentmiklós külterületén meglévő 5103-as jelű út és az M0-és körgyűrű külön szintű csomópontjának a déli oldala – írja a napi.hu. Az építkezésre nyílt tendert írtak ki, a pályázat eredménytelenségét a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jelentette be
A pályázati kiírás szerint az építkezéssel 959 méter hosszan bolygatták volna a 2x1 sávos utat, 419 métert tett volna ki a burkolatfelújítás, és 540 métert az útpálya szélesítése, fejlesztése, emellett építettek volna egy turbó körforgalmat is.
Úgy tűnik, kerékpárút lesz párhuzamosan, nem szervízút:
A beruházás során az alábbi fejlesztések valósulnak meg:
4623 j. összekötő út felújításának tervezése és kivitelezése a tervezett M44 csomópont és a tervezett Szentkirály elkerülő közötti szakaszon 4 kilométer hosszan,
4622 j. összekötő út felújításának tervezése és kivitelezése a tervezett Szentkirály elkerülő és a 44. sz. főút között 8,1 kilométer hosszan,
12,1 kilométer hosszú kerékpárút tervezése és kivitelezése a tervezett M44 csomópont és a 44 sz. főút között a 4622 és 4623 j. utakkal párhuzamosan,
Szolnokról Kecskemét felé láttam most, hogy erősen dolgoznak a Szentkirály-t elkerülő szakaszon, és a 4623-as út M44-44 közötti maradék szakaszain is dolgoznak az út mellett, vagy kiszélesítik, vagy inkább szervízutat építenek mellé a lassú járműveknek, gondolom.
A Waze jó dolog, de azért az se csodaszer, időnként pár perc (néha csak vélt) nyereségért irtózatos kerülőket meg kretén útvonalakat tud feldobni. De jártam már vele úgy is hogy belevitt a torlódásba aztán ott álldogálva szép lassan növelgette az ETÁ-t.
Megnézed a Waze-t, vagy a Google térképen bekapcsolod a forgalom ikont. Én rengeteget használtam, szerintem több 100 óra dugóban állást spóroltam meg vele az idők során.
Ma délután a Kossuth rádió 14,30-as híreiben bemondták, hogy Horgos-Röszkénél 4 órás a várakozás Magyarország felé, ezért aki teheti menjen Ásotthalom vagy Tiszasziget, Kübekháza felé.
Tiszaszigeti ajánlást most hallottam először a rádióban.