Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.18 0 0 6402

Lehet hogy így kellett volna, de nekem az az illesztés túl kotyogósnak tűnt. Az olajteknőt szándékosan tettem vissza, csak 4 csavarral, hogy az is megvezesse az olajszivattyút. Így biztos volt hogy az olajszivattyú alja és a motorblokk alja egy síkban pontosan fut. A vágott tömítés persze így pontatlanabb, de az a terv hogy az olajteknő pasztából alulról, külön kenek oda is egy kicsit. Amiatt aggódtam hogy az olló meggyűri a fém tömítést "V" profilját, de meglepődve láttam hogy sértetlen maradt az alakja, úgyhogy nem is használtam pasztát, csak alulról fog kapni.

 

Szándékosan lenne hosszabb a tömítés? De akkor miért csak az egyik fele?

Előzmény: Octi19 (6400)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.18 0 0 6401

Sajnos igen, kísérlet.

Mint utólag kiderült, az autót (többek-között) hibás olajszivattyúval vettem.

A hiba csak melegebb időben jelentkezett, és csak néha villant be az olajnyomás. Leállítás-újraindítás után majdnem mindig eltűnt az olajnyomás hiba.

Egész télen használtam az autót, amíg-amikor hideg idő volt, nem jelzett az olajnyomás, melegebb időben igen. Erre az összefügésre sajnos csak most, utólag jöttem rá. Olaj rátöltés, olajcsere, vagy csak egy gyors olajszűrőcsere, olajgomba csere mind-mind látszólag megoldotta a hibát (egy ideig). Elektronika hibára, hamis hibajelzésre is gondoltam. Olajnyomást is mértem, alacsonyabb ugyan (gondoltam a sok km miatt) de még épp jó volt a méréskor.

 

Viszont időnként de rendszeresen, az önindító nehezen forgatta meg a motort. Látszólag nem volt összefüggés az olajnyomásjelzéssel, mert nem egyszerre jelentkezett a két hiba, amíg meg nem érkezett a meleg idő. Először akku hibára gondoltam, (jóval kisebb is volt benne), kicseréltem nagyobbra, jobban is forgatta, örültem. Darabig jó, aztán megint nehezen forgat. Testkábel testpontok kontakthibára gondoltam, átnéztem, mozgattam, megint jól indít egy darabig. 1-2hét múlva megint darabosan, nehezen forgat. Gondoltam akkor az önindító szívat... Amúgy beindult mindig a kocsi és ment rendesen.

 

Most már tudom hogy az olajszivattyú falslevegőt szívott. (korábban fotókat raktam fel róla) Hígabb melegebb olajnál kihagyogatott a kenés és megmelegedtek a csapágyak. A motor működött, ment rendesen, nem füstölt, de gondolom biztos hogy károsodott. A régi olajszivattyú járókerekei karcosak, karistoltak. Gondolom motorban a csapágyak szintén karcosak sérültek lehetnek. 

 

A történet végét még nem tudom, olajteknőt az eső miatt még nem raktam fel. + cserélek jópár egyéb alkatrész is a kocsin. 

Előzmény: Avant1 (6399)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6400

Ollóval elég kockázatos azt a tömítést méretre igazítani. Ezt úgy kell, hogy az olajteknőt le kell venni és úgy feltenni a szivattyút, ami illesztve van, szóval pontosan a helyére fog kerülni. Ezután kell egy hántolóval eltávolítani a felesleges tömítést! majd ezután, az így előkészített felületre kell az olajteknőt a speciális tömítőpasztával feltenni.

Előzmény: Törölt nick (6393)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6399

Ez kísérlet? Bátor dolognak tűnik, de lehet, hogy tartós lesz. 

Magam gyárit vettem volna, tömítésből is. Még Reinzzel is volt szívás korábban, meg Elringgel is (Allroad 2.7TT-nél)

Előzmény: Törölt nick (6397)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6398

Nem tudom, ki gyártotta, de nyilván az elvárt minőségben szállították be. Ahogy Continental gumit is gyártanak Franciaországban, meg vadászgépeket, atomerőművet, űrrakétát is :)

Előzmény: Törölt nick (6396)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6397

MG Maxgear, olajszivattyúval együtt volt a tömítés.

Volt sokféle választék, direkt azért vettem ezt mert tömítéssel készletben adták.

A sorjás öntvény is az MG olajszivattyú szívó ága. Letördeltem letakarítottam.

Tudom gyárit kellett volna vennem, a lényeg, Ti ne ilyet vegyetek.

Előzmény: Avant1 (6395)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6396

Nem először látom, de újra meglepődtem. :)

Nekem fura egy VW motorhoz tartozó öntvényen a france felirat. Tudtommal nem a PSA gyártotta?

Előzmény: Avant1 (6394)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6395

Az ollós manőver milyen gyártmányú tömítéskészlethez kellett? 

Avant1 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6394

Jó képek.

 

A "Made in France" miért probléma? Látom, be van keretezve.

Előzmény: Törölt nick (6393)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6393

1.4 Benzin AUA, csak úgy képekben:

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 6392

A végén még kiderül hogy csak továbbfejlesztetted az FSI motort:

"Az FSI motor működésénél kb. 15% fogyasztáscsökkenéssel számoltak a mérnökök, de mivel a motor dinamikája romlott, ez nem valósult meg. A továbbiakban a közvetlen befecskendezéses, de homogén keverékképzésű motorokat jelölték ezzel a piacra már bevezetett rövidítéssel."

 

Valahogy el kellene érni, biztosnak kellene lenni benne, hogy a motorvezérlő ne akarjon rétegezett üzemmódot használni.

Nem akarok nagyon okoskodni és nem is értek hozzá, de például a kipufogószeleped lehet hogy a hibás csappantyúk miatt, a hibás keverékképzés következtében repedt el.

 

Szerintem az AUTÓSZERELŐ MŰHELY topikban, érdemes lenne rákérdezned hogy a kiiktatást hogyan lehet-szabad-érdemes megvalósítani,vannak ott hozzáértő és segítőkész emberek.

Előzmény: zombi112233 (6391)
zombi112233 Creative Commons License 2021.05.12 0 0 6391

Nem tudták javítani. Igazából nem is volt opció, csak reménykedtem, hogy hátha. Mikor hívtak, hogy lassan kész lesz, szóltam nekik hogy szedjék ki ők helyettem, mivel azért több hengerfej volt már a kezükben mint nekem. Lehet hogy korábban már írtam, de ők mondták, hogy ezek be vannak öntve a hengerfejbe, cserélni nem lehet, úgy kiegyenesíteni hogy normálisan ellássa a funkcióját meg lehetetlen. Főleg hogy a lapátok is oda vannak. Azokat nagyjából ki tudtam egyenesíteni és rögzítem teljesen nyitott állapotban, így az autó nem fog váltogatni az üzemmódok között. A videókat megnézettem pár emberrel, több szem többet lát és több agy többet fog fel alapon :), és igazából mindenki azt mondta hogy problémát nem fog okozni, a lényeg pedig jelen esetben ennyi, mivel helyre hozni nem lehet. Egyértelműen korábbi szelési, illesztési hiba miatt mentek tönkre a lemezek. Rossz helyre lettek bevezetve. 

 

Az injektornál pedig igazad van, a felújítót idézőjelbe kellett volna rakni, mert csak tömítés készletet vettem. Nincsenek valami fényes állapotban amik rajta vannak. Szétszedni nem szeretném, mert azért azt már nem merem bevállani. :) Működni működtek eddig. 

Előzmény: Törölt nick (6390)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.12 0 0 6390

Az osztott szívócsatornát meg tudták javítani? Milyen lett?

Az injektor felújító mit takar? Tömítéskészlet vagy szét is szeded az injektort?

Előzmény: zombi112233 (6388)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.12 0 0 6389

3. autó már nem kell, de ezt úgy megvenném egy kompresszió mérés után:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/audi/a2/audi_a2_1_4-17013413

zombi112233 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6388

Köszönöm szépen, majd azt az ágat is megnézem. Van klíma szerencsére, bár az egyik lapát állító motorral is baj van. Pont azzal, ami hideg meleg levegőt keveri, így már csak forrót fújt mielőtt leraktam az autót, ott ragadt meg. Ha kész lesz a motor, utána azt kell kivizsgálnom. Hengerfej kész lett, injektor felújítók megjöttek ma, mostmár csak időt kéne találni az összerakáshoz. :)

 

Egyébként mikor néztem, azt az ágat találtam meg, amiben a külső levegő és az ablakmosó folyadék szintjelző szenzor csatija van. Ezek szerint kicsit arrébb lennie kell egy olyan ágnak amit te írtál. Remélem meglesz, különben szép legó lesz ebből is. :) 

Előzmény: Törölt nick (6384)
zombi112233 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6387

Igen, természetesen utána csak leddel lehet használni. Egyébként az én régi lámpáimban is "csak" erősen sárgák voltak. Amíg itt nem láttam, nem is gondoltam hogy el is olvadhattak volna. Az új lámpákban szerencsére ledet raktam. 

Előzmény: Octi19 (6386)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6386

...hát, nem is tudom, annak az 5W-os izzónak elég nagy a hője, pláne úgy közvetlenül. Még a gyári megoldás is el tud olvadni, nem egy eleve hőre lágyuló anyagból nyomtatott... Amikor az én lámpáimat javíttattam, akkor nekem is be voltak sárgulva, de még menthetőek voltak és kaptak LED-et, azzal azért sokkal tartósabb lesz.

Előzmény: zombi112233 (6383)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6385

Most hogy említed, én is tudok nyomtatni. Van is itthon áttetsző ABS filamentem.

De eszembe sem jutott, így hagyom, nekem így jobban tetszik.

Előzmény: zombi112233 (6383)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6384

Ha van klímád, a kondenzátor nyomáskapcsolójával közös kötegben van.

Előzmény: zombi112233 (6382)
zombi112233 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6383

Hát igen. Ez már a második vétséged. :) De azért ebbe talán nem kötnek bele.

Korábban mintha valaki írta volna, hogy tudna nyomtatni újat ebből. De lehet hogy rosszul emlékszek. 

Előzmény: Törölt nick (6381)
zombi112233 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 6382

Sziasztok! Nemrég sikerült szereznem használtan gyári ködlámpákat. Az enyémben gyárilag nem voltak beépítve, de reménykedtem, hogy mint sok más autónál, ugyan az a korbács van bennük, tehát megvan a csatlakozó a ködlámpákhoz is. De egy hirtelen bepillantás alatt nem találtam. Valóban csak az aktuális felszereltséghez csinálták a korbácsokat, vagy csak nagyon el van dugva? Próbálkozott már valaki ilyennel? 

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.10 0 0 6381

Notorius "E" jelzés gyalázó lettem :)

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.08 0 0 6380

E8 jelzés van rajta, ami csehországi jóváhagyást jelent.

Persze lehet az is hamis.

Nem fogok meglepődni ha hamarabb elromlik mint ahogy eljön a műszaki vizsga. :)

Bedobozoltam gyári lámpákat, beteszem a csomagtartóba, ha gáz van, 1perc visszacserélni.

Stetten Creative Commons License 2021.05.08 0 0 6379

Még annyit a témához, hogy oldalsó irányjelzö esetén semmi értelme a futófénynek. Ennek ugye az az értelme, hogy az irányváltoztatás irányába "fut" a fény. Na ezt oldalsó irányjelzövel nem fogod tudni megoldani. Vagy elöre, vagy hátra fog futni. 

Előzmény: Stetten (6378)
Stetten Creative Commons License 2021.05.08 0 0 6378

Ha nincs "E" jel rajta, akkor érvénytelen a müszaki vizsga. Egy baleset esetén a biztosítónak nem kötelessége fizetni, a rendör leszedheti a rendszámodat, müszakin természetesen bukik. Szerintem nem olyan nagy durranás ez a futófány hogy ezt a kockázatot megérje.

 

Előzmény: Törölt nick (6376)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 6377

"...hogy a műszakivizsgán mit szólnak hozzá azt nem tudom."

 

Én azért sejteni vélem. Ilyennel nem is próbálkoznék!;-)

Előzmény: Törölt nick (6376)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.07 0 0 6376

Nem tudom volt e már a futófényes oldalindex, megérkezett és egész jó:

Koszos autón:

Fényereje is elegendő.

Hogy mennyire tartós és hogy a műszakivizsgán mit szólnak hozzá azt nem tudom.

h.c.s Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6375

köszi.

kicsit bonyesz megoldás itthonról intézni, oda-vissza szállítani. nem egy könnyű darab.

pedig az ára megfelelő.

ha megmurdel, majd keresek a közelben megoldást.

Előzmény: Avant1 (6371)
h.c.s Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6374

enyém zörög némileg, de 40e km alatt se lett rosszabb.

az öregem azt mondta - igaz nem erre - hogy addig jó, míg zörög :)

Előzmény: Törölt nick (6372)
freeeride Creative Commons License 2021.04.27 0 0 6373

A váltón, a fokozatválasztó "torony" szerintem elég beteg pontja tud lenni, én most a 4. a2-esemet hajtom, a 4-ből kettőnek teljesen kész volt a csapágya.. igaz nem nagy dolog kicserélni és nem is különösebben drága.

Szerintem ilyen idős autóknál a nyeles tengelynek már lesz hangjuk, sajna a váltóolajjal senki se foglalkozik, pedig sokat adhatna az élettartamnak, ha legalább 7-80ezrenkét lecserélnék. Ha szerencséd lesz akkor egy nyelestengely csapággyal megúszod. Nekem GRJ váltóm van, sajna már annak is van egy kis hangja, próbáltam mannol olajjal, most castrolt tettem bele, de igazából nem lett jobb, sőt.. 

Sok sikert a váltófelújításhoz!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!