Olyan kérdésem lenne, hogy milyen kapcsolókkal lehet meg oldani, hogy a nappalit szeretném 3 helyről kapcsolni, de osztottan.
Tehát lesz kb 30db led spot és szeretném felesben megosztva 3helyről kapcsolgatni tetszőlegesen. Normálesetben értem, h a két végpont váltó lenne köztük megy egy keresztváltó lenne.
Meg lehet ezt valósítnai? Illetve milyen kapcsolók/egyéb dolgok kellenek hozzá?
A Dimmable nem jelenti azt, hogy bármivel dimmelhető. Sajna ez van. Vannak amik szeretik egymást és vannak amik nem. Osram oldalán van leírás, hogy melyik izzójuk melyik dimmerrel használható, sőt még Very Good / Good / Partial critical besorolások is vannak, tied ez utóbbi lesz.
Praktikerben vettem, kb 30 ilyen volt még a polcon. A Legrand Valena Life családban ez az egyetlen forgatható megdolással működő fényerőszabályzós kapcsoló, szóval nagy mellényúlás nem lehet. (A szingapúri katalógusban szintén más a cikkszáma... :) )
Úgy látom, szerinted alkalmazni kellene a fordulatszám-szabályozás eme módját. Szégyen, hogy az oktatásban szerepet kaphattál. Szegény tanárod szétszabta a diplomáját és azóta lehajtott fejjel megy be a tejboltba is. Szégyelli magát.
Ezt én is néztem, és külföldi oldalakon sem láttam dupla bekötést. Kicsit az is furcsa, hogy első felkapcsolásnál vibrál az égő... ki kell ezt tesztelnem mielőtt idegállapotba kerülök. :)
A gondom pedig az hogy bekötöttem, (L-be a fázis, hullámba az égő ága) és lekapcsolt állapotban talál valamit a fázisceruzára. Ha bekötöm a lámpát ugyan nem világít, de a fázisceruza jelez.
Valami ötlet? Ez normális, vagy vigyem vissza a kapcsolót?
Kétemeletes házat újraszereltem Prodax kapcsolókkal, ott nem tapasztaltam ilyet.
A képen egy legrand fényerőszabályzós kapcsoló látható. Elárulja nekem valaki, hogy a melyik a fázis (be) és a lámpa fel menő ág helye? Valamint mi az fene az a B betű?
4-5 cégtől kértem árajánlatot, 500-800 forint eltérésekkel, de hasonló árakat kaptam.
Igen, ezek már ki lettek vesézve a Hőszigetelésekben is, tisztában vagyok mindezzel, köszi, hogy próbálsz észérvekkel érvelni, csak nálunk egyéb speckó helyzetek is vannak, ami miatt mindent 1 délelőtt szeretnénk lerendezni és utána élni tovább az életünket. -:)
A lényeg, hogy jó az elképzelésem a hosszabbításról és a világításról, már amennyiben megcsinálom.
- egyik pont a bemenet, ezt szakítja meg a beépített kapcsoló, amikor koppanásig letekered a termosztát tekerőjét (ekkor a hűtőszekrény ki van kapcsolva)
- a másik pont megy a lámpa felé, ezen állandóan van villanyosság, ha a hűtőszekrény nincs kikapcsolva
- a harmadik pont a kompresszoré, erre csak akkor megy a villany, amikor a termosztát túl meleget érzékel
Vagy másfél éve tönkrement a Zanussi hűtőm hőfokszabályzója. Akkor összekötöttem fixre, majd beinditottam egy tartalék hűtőt, ami vagy 40 éves de nincs mélyhűtője
Akkor vettem noname hőszabályzót hozzá, le is fotóztam a bekötést de azóta megsemmisült
Most feléleszteném a Zanussit
Hogy kell bekötni a hőfokszabályzót, merthogy 3 érintkező van rajta egy sorban + a föld ? Mi a harmadik érintkező rajta
Az átlagos ár 70-75.000 Ft körül van (köbméterenként), ez 85.000-re jön ki.
Néhány gondolat a padláson lévő pakolható felületről:
- nem tárolsz az az egész padláson, a többi területen (pl a széleken) a hőszigetelés lehet lehet egészen más megoldású is
- ha öntartó (pl lábakon vagy polisztirol kocákon álló) rakodófelületet/padlót alakítasz ki, az alatt bármilyen olcsó hőszigetelést is alkalmazhatsz
- egy ilyen emelt padlót meg leget csinálni olyanra is, hogy utólag bármely részét fel lehessen szedni
- van, aki a padláson sok százezerért alakít ki rakodó területet azért, hogy aztán 5000 ft értékű kacatot tároljon rajta (és van, aki nagy értékűnek gondolja azt a kacatot, amit egy másik ember habozás nélkül a szemétre dobna :)
Mivel mi járható/pakolható felülelet szeretnénk és minnél kevesebb felhajtással/kosszal, így döntöttünk emellett. Nem drága az már nagyon, 8cm vastag lesz, nm-ként 6800ft bruttóban.
Akkor félreértettem, mert a magyar köznyelvben a "purhab" szó az az egy komponensű, nyitott cellaszerkezetű, nagy tágulású olcsó térkitöltő habokat jelenti, ezek hőszigetelésre nem alkalmasak, habár sajnos van, aki arra próbálja használni.
Vele sellentétben az általad említett helyben fújt zárt cellás poliuretán hab valóban komoly hőszigetelő anyag, habár annyira rohadt drága, hogy szerintem csak lottónyertesek, politikusok és simanyelvű üzletkötők által félrevezetett balekok alkalmaznak ilyet :)
Ehhez a drága poliuretán habhoz képest az általam javasolt üveggyapotos megoldás nemcsak bármikor felszedhető, de kb tized annyiba(!) kerül és még jobban is hőszigetel.
"Ezért szeretném a padláson levő kábeleket középen elvágni"
Ha van padlás, az egy okkal több, hogy ne alulról hőszigeteld a födémet.
A padlás padlójára teríts le 20-30 centi olcsó (6000 Ft/m3 körüli) üveggyapotot (ügyelj arra, hogy a gyapot széle simuljon hozzá az oldalfali hőszigeteléshez).
Elektromos javításhoz / kábelcseréhez ezt a gyapotot később bármikor felszedheted,
ráadásul ekkor a vezetékek csöve sehol nem lesznek hideg környezetben, ezért nem is fog kondenzvíz csorogni belőlük a lakás falán :)
Padlásvilágításhoz az energiát bármelyik világítási vagy dugalj áramkörről leveheted, persze csak szabályos módon, kötődobozban, pl WAGO kötőelemekkkel.