Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Köszönöm a segítséget! A rajtok alapján már menni fog. Átalakítottam egy rozsdás Pannónia kasznit a napokban. Mivel kivágtam a középső ablakokat a szelén csúnyán hatna odabent, így mennie kell. Emiatt szükséges az átalakítás. Üdv, Ádám
Helló! A csatolt képek szerint próbáld a szeléneket kiváltani. Graetz-kocka nem szükséges, diódákkal jól megoldható (100V, 3A ) típusúak, vagy hasonlóak legyenek. Azért alapfokú jártasság kellene az elektrotechnikához, de gondolom megbirkózol vele?! Műszer használat, forrasztgatások ,stb.......
Kérnék egy kis segítséget: Pannónia mozdonyból kiszeretném hagyni a szelén lapkákat. Hogyan kell akkor bekötnöm/ összekötnöm a vezetékeket, hogy a mozdony továbbra is működkön. Egyenfeszültségű trafóm és pici, 4-lábú gyenirányító kockám is ha kell egyáltalán. Köszönettel: Ádám
Mint egy "időkapszula" a PV Pannónia mozdony szelénlapkájának alján. Néha én is szoktam dátumot írni ( kis cetlit elrejteni) javított berendezésre. Ha netán majd egyszer visszajön, biztosan visszarepít egy picit az időben.
Keresek Pannónia vagy Helikon mozdonyhoz 2db forgóvázat. Lehet teljesen rossz állapotú, nem működő hiányos, csak legyen...
Vagy,ha esetleg tudna valaki egyéb alternatívát javasolni és megírná, azt is szívesen venném. Ajánlatokat nyilvános e-mail címemre küldhettek. Köszönöm.
Néhány kép egy késői rövid korlátos Pannónia mozdony forgóvázairól:
De szép első generációs Előre! S@jnos most@náb@n nem tudok érdemben hozzátenni kicsi fórumunkhoz.(Nincs @ és ipszilonom). Cs@k bele-bele olv@sok. Én is szokt@m nézegetni korábbi bejegzéseket. Örülök neked, köszi képet! Üdv: Ádám
Szenzációs, hogy utána néztél hányan jártunk már itt ezen az oldalon (187 lelkes pv-aktívista) Több mint 4200 hozzászólással. Átlag 20 fejenként. Téged is nagyon jó olvasni!!
Lehet, hogy az a gond, ami leírtál, de én inkább r250 kolléga véleményét osztom, mert ha a forgórész három tekercséből egy nem "dolgozik", az okozhatja a leírt tünetet. Mivel a kommutátor ugyanarra a szegmensére az egyik tekercs vége és a másik tekercs eleje van forrasztva, a hiba feltárása csak a forgórésztekercsek - kommutátoron keresztül történő - műszeres kimérésével lehetséges. Ehhez még a szénkeféket sem kell kiszedni, bár ha a motorblokk már úgyis kint van, érdemes teljesen szétszedni, már csak a teljes állapotfelmérés okán is.
Én feltételezem, hogy valamennyire karbantartott, és (bekeményedett zsírtól) megtisztított szerkezetről van szó. Vedd ki minkét szénkefét és a rugókat. Vedd le a tetőt. Forgasd át a hajtást. Nézd meg, hogy könnyen megy-e. Ellenőrizd betekintéssel, hogy a szénkefetartó belső része nem ér-e a forgórészhez?
Ha a rugó nem gyári -vagy túl lett nyújtva, akkor nagyon nekifeszítheti a szénkefét a forgórésznek. Akkor van az, hogy csak akkor indul el, ha meglököd. Sokat számít az olajzás és a kenés is, mivel gép. Üdv: Ádám
Szia Gábor! Ilyennel még én se próbálkoztam,viszont ha meghagyod az eredeti hajtásláncot,az amúgy se lassú Előre még gyorsabb lesz,a vonóereje pedig csökkenni fog! Üdv.Gábor
Szia, ezzel még nem próbálkoztam, de a háromsines, "játszós" Előre gépemben komplett ki lett cserélve a motor. Az Előre kaszni jellegénél fogva "ápol és eltakar" és szépen az adott motorhoz lehet igazítani a szerelési magasságát. Üdv! S.
Érdeklődöm, hogy próbálkozott-e valaki azzal, hogy az Előre mozdonyra nagyobb átmérőjű kereket tegyen?
(Ezzel ugye feljebb kerül a kuplung és az ütköző, valamint kisebb a veszélye, hogy a fogaskerék beszorul egy váltóba, háromsínes rendszer esetén pedig egy rendesebb áramszedő is elfér a motor alatt.)
Sziasztok, szívesen csatlakozom Ádámhoz, s hogy a mai nappal is összhangban legyen, íme egy Märklin krokodil... ja nem, ez csak egy Märklin és egy krokodil. 😀
Akinek sok ideje van és teheti, tegyen fel néhány képet, hogy felpörgessük életünket. Kedvcsinálónak egy saját készítésű tartályos PV alapon. Üdv.: Ádám