Nem akarok nyalizni ,de ez az egyik legjobb fórum! Pedig veteránozok és van moped járművem is! Bombázlak titeket és még aznap kisegítetek! Köszönöm! Igen átenged a jeladó! Ma is okosabb lettem! Pár napja kifújattam levegővel és 1 órája néztem és olajos volt! Erre soha nem jöttem volna rá, hogy a szenzor műveli,nem gondoltam volna annyira logikátlan! Akkor szenzor csere következik! Az utángyártottak megbízhatóbbak? Ez így hülye kérdés mert a gyári szokott jobb lenni,de ha a beszállító hibája volt akkor reménykedem hogy megoldja a gondot egy csere. Köszi!
Hát, mérget nem vennék rá, de mintha lett volna egy olyan 1.2 TDI is ami nem a 3L változat volt... (rendes kerekekkel, futóművel klímával stb... persze könnyen lehet, hogy tévedek)
ha néha bejelez, akkor halódik, hamarosan megbízhatóan (állandóan) be fog jelezni. Az "olaj a csatin" az egyik jele, hogy átereszt, ilyen is létezik. Konszern beszállító hibája, hogy hullanak, abból a korszakból. Benzines Allroadnál is cserés nekem.
Az olajszintet nézi és semmi mást. Úgy működik, hogy van egy kis fűtőelem benne amit felfűt a rendszer és figyeli, hogy mennyi idő alatt hűl vissza. Ez függ attól hogy milyen magas folyadékréteg van a szenzor felett, (meg persze az olaj hőmérsékletétől is) szóval ha lejtőn bejelez, akkor az még lehet, hogy jól működik. A jelzést a motortér nyitásával lehet nullázni.
Nekem szerencsém volt! 1éve behozott Magyarosított 1.4 benzines példányt vettem sérülten, zavarba ejtően korrekt áron. Az 1.4 es benzinessel szerintem sem lehet mellényúlni! Kb "Mindenben-is" megtalálható ez az erőforrás. Én viszont úgy gondolom ha valakinek van egy minimális műszaki rátermettsége akkor ki lehet pofozni egy közepes állapotú a2 -est is! A kasztni ügye adja magát mivel alu,ha nem volt törve és normális a fényezése akkor a lakatos és fényező munkáját alapból el lehet felejteni! Totalcaron(youtube) látni 10-15 évvel idősebb autókat amik rohadnak,eszik az olajat,szét vannak hullva! Konkrétan úgy szar ahogy van! Van aki inkább motorra költ mint kasztnira, és van aki fordítva. Számomra eddig az a2 egy valóságos csoda! Pedig azért jönnek a hibák rendesen!
Apropó hibák! Kérnék egy kis segítséget ismét!:) Olaj szenzor be-be jelzett néhány hónapja,általában lejtőn álltam meg és amikor vízszintesbe került az autó szépen eltűnt a jel. Akkor is mindig ellenőriztem sík úton az olajszintet, Az olajban kb 3-4 ezer km van és gyönyörű állapotban van,legalábbis szín alapján. Az a gondom hogy jelenleg a gyújtás ráadása után már jelez az olaj szenzor és már nem akar eltűnni! Annyi adalék még van hogy folyadék látható jele volt a jeladó csatiján. Ez tisztításra került de lehet hogy nem díjazta a jeladó. Ez a jeladós dolog is lerágott csont tudom. Viszont nekem nem tiszta a teljes körű funkciója sem! Mit ellenőriz a műszer? Köszi előre is a válaszokat és az előző tanácsokat is köszönöm urak!
Ennyi idős autóknál már szinte bármibe bele lehet futni. Érdemes megnézni az autót messziről, ha valami szúrja a szemed akkor el kell engedni. Az előélet jó ha dokumentált, de nem feltétlenül fontos. Kerülni kell az olyanokat ahol egyértelmű tákolási nyomok vannak a motortérben vagy alatta. Aki nem vesz meg egy kisebb, olcsóbb tartóelemet, hanem nekiáll barkácsolni, az a nagyobb, drágább alkatrészeknél is ilyen. A motor legyen virgonc, minden fordulatszámban értelmezhetően húzzon és a próbaút alatt egyszer nézd meg a végsebességét is! Főleg turbós autóknál fordulhat elő, hogy egy bizonyos sebesség fölött vészüzembe kapcsol a motor és elfogy az erő. Ez utalhat turbó hibára is. A futóműnek feszesnek kell lennie, semerre nem szabad húznia, gyorsításkor és fékezéskor sem, bekormányzott kerekeknél sem! A beltér hajlamos kopni, főleg a kezelőszerveknél tud nagyon rondán lekopni a gumis tapintású festék. Ez nehezen pótolható! Alapjában nincs baja a típusnak, de persze már a legfiatalabbak is lassan közelebb lesznek a 20 évhez mint a 15-höz. Ilyenkor már nagyon sok minden meg tud történni egy autóval. Egy gyors ránézés után én a magyar piacot hanyagolnám, sajnos szinte csak a modellciklus elejéről vannak eladó autók. Érdemes megnézni a német, belga, stb kínálatot is. (gyorsan ránéztem az automobile.hu-ra és ott azért van pár kívánatos fiatalabb példány is)
Inkább fizetnék egy jobb, és fiatalabb példányért 1,5-1,8M forintot, mint vegyek egy 7-800 ezres lefingottat...
Amiből érdemes, ha találsz egy megbízható előéletűt:
- 1.4 TDI: gyakorlatilag mindegy mikorit, de csak a 75 lovas verziót, nincs benne 2t lendkerék és változó geós turbó. (AMF vagy 2004 után BHC motorkóddal) Gyenge pontja lehet az olajpumpa meghajtása, de javítható.
- 1.4 benzines: egyszerű, könnyen szervizelhető motor és nem is vészes a fogyasztása.
- 1.2 TDI: feltételesen jó lehet, de a 3L modell kerülendő!
- 1.6 FSI benzines: ritka madár, inkább kerülendő, de egy jó példány kuriózum lehet.
Ami biztosan kerülendő:
- 1.2 TDI 3L: nagyon kényes és a robotváltó is kényes.
- üvegtető: előbb-utóbb elromlik mind és kvázi javíthatatlan.
A modellfrissítés utáni autók egyszerűbbek, és olcsóbban javíthatók (olcsóbb alkatrészek: kovácsolt aszimmetrikus lengőkar vs. szimmetrikus sajtolt lemez lengőkar, vagy dízel kiegészítő fűtés vs. elektromos fűtőbetétek) és a vezérlés csereperiódusa is hosszabb. (90 vs. 120ezer km) és az emissziós norma is jobb.
Többféle létezik, az enyémhez kell kompresszor. Gyakorlatilag a venturi elvet felhasználva képez vákuumot egy tartályban és oda szívja le a folyadékot. Nem kell üresre szívni, sőt! Az nem is tesz jót a rendszernek ha lelevegősödik. Gyakorlatilag a tartályt folyamatosan figyelni kell. (már ha nem olyan szettje van az embernek ami automatikusan tartja a tartályban a szintet)
A használata nagyon egyszerű, gyakorlatilag megnyitod a légtelenítő csavart és elkezded szívni! A pedálhoz hozzá sem kell nyúlni és ha jól megnyitod a csavart, akkor egészen gyorsan lehet vele haladni! Az A2-esnél még nem kell diag a légtelenítéshez, vagy a folyadék cseréjéhez.
A festés nem okoz gondot de azért jó a magas fémtartalmú festék és nem túl vastagon használva, mert így a hőleadást sem befolyásolja érdemben!
Azt gondoltam majd szétszedtek hogy leég a festék, rontja a hőleadást, meghúznak a műszakin, leveszik a rendszámom...
Hogy működik az a leszívó? Üresre, levegősre szívja az egészet?
Basszus a kuplungot kifelejtettem. Amúgy kb 7dl fékfolyadékot használtam el. Tartályt leürítettem, véletlen még a főfékhenger is levegőt kapott, csak utána töltöttem rá. Látszott rendesen amikor elfogyott az eredeti fékfolyadék, de a zöld árnyalat szerintem több liter után sem szűnne meg. legalábbis ezzel a szilikoncsöves, megnyitogatós, fékpedállal kipumpálós, rátöltögetős módszerrel. A sorrendet amúgy betartottam, csak a kuplung kimaradt. Képek erről nem nagyon vannak mert nem akartam hogy fékfolyadékos legyen a telefon.
Nem néztem utána, de gondolom itt nincs olyan hogy VCDS-el légtelenítés?
A fékekkel és azt szoktam csinálni, hogy lefújom cink festékkel alapozásképpen majd utána ha kell, akkor valamilyen matt színnel is. (érdemes valamilyen korróziógátló festéket választani) Így újszerű marad a felülete. Az A2 fékdobjához matt feketét használtam én is. Elől a nyereg és a tárcsa csak cinket kapott. A cink egy rétegben is jól fed és tartós is, ráadásul a tárcsa súrlódó felületén sem okoz bajt, ha egy kicsi oda is jutna véletlenül, de manapság már egyre több gyártónak vannak bevonatolt cuccai, ami eleve védettek. Én már csak olyat szoktam venni, vagy javasolni.
A fékfolyadék cseréjéhez leszívó berendezést is kell használni, hogy rendesen leszívja az elhasznált folyadékot. A sorrend a következő: Folyadéktartály, kuplung:1dl; kerekek jh,bh,je,be sorrendben 2,5-2,5dl mennyiségben. (a folyadéknak ki kell tisztulnia!)
Amikor cseréltem a fékdobot (és a benne lévő alkatrészeket, rugókat, fékbovdent, stb) akkor lefestettem alapozóval majd majd matt feketével több rétegben. Nem rozsdázik, olyan mintha új lenne, pedig 5-6 éve volt már. Az első tárcsáim Zimmermann márkájú, ez gyárilag le van festve. A 17"-es kerék mögött nem lenne szép egy rozsdás vas :)
Még annyi, hogy az autó teljesen gyári. Semmi buhera nincs és nem is volt benne, megvan minden előélet, dokumentáció, szervízkönyv, minden elektronikus egysége és a rajta futó szoftver is eredeti (új szaggal vettem :D )
Leírtam, hogyan működik nálunk, és kész. Hogy ez most "flexibilis" (mert intelligensen visszaszámol) vagy manuális és fix-nek tartott, nekem mindegy, de lassan 10 éve nálunk úgy működik, ahogy leírtam.
...a szervizfigyelmeztetés nullázásakor a program (VCDS) különböző adatokat olvas ki és ír felül, úgy mint megtehető maximális távolság, megtehető minimális távolság, következő szervizig hátralévő napok száma, stb... nem tartom lehetetlennek, hogy ezeket az értékeket manuálisan is át lehessen írni, (magam sosem próbáltam, és én mindig fix periódusra állítottam az autót) de a gyári beállításokkal biztosan nincs 10 vagy 15 ezres flexibilis periódus! Ekkor már általánosan használt fix periódus a 15 ezer km/1 év volt.