Keresés

Részletes keresés

Jared- Creative Commons License 2020.04.11 -1 2 50138

Ha megszavazzuk, akkor megszavaztuk. Ez van. Félre értés ne legyen, szerintem is hulyeseget csináltak a britek, de ez a demokrácia lényege. En örültem hogy végrehajtottak a népakaratot. Majd újra jelentkeznek felvételre pár év múlva... 

 

Nekem csak ettől az ostoba hulyitesbol van elegem, hogy majd kirugnak bennünket az EU-ból. Nem fognak. 10 éve megy az a baromság. Meg hogy mindjárt államcsod lesz. Nem uncsi? 

Előzmény: totyit (50137)
totyit Creative Commons License 2020.04.11 -6 2 50137

És szerinted ha háromszor megszavazták ezt a szélhámost, akkor nem tudná elhitetni a birkáival hogy az jó lesz nekünk.

Nézd meg a briteket , ott sikerült a beugratás.

Előállhat nálunk is olyan helyzet amikor logikusnak tűnhet, hogy az a jobb megoldás.

Előzmény: Jared- (50136)
Jared- Creative Commons License 2020.04.11 -2 2 50136

Sóhaj. Nem dobnak ki. Ahogy a belépésrol is szavaztunk úgy a kilepesrol is szavazni kéne. Ezt mindenki tudja. A politikusok is, az EU is.

 

 

Előzmény: totyit (50135)
totyit Creative Commons License 2020.04.11 -9 2 50135

Hát ha így folytatja ez mostani kommunista, liberális , konzervatív , nemzeti ,polgári , goebbelsi   kollégiumi gitt egylet , akkor lehet "holnap"  még az unióból is kitesznek minket.

Nem unortodoxia hanem véglegesen  kihasználták a világon fennálló pénz bőséget.

És folyamatos volt közben a forint leértékelődése , ezt még a Bokros Lajos sem tudta volna ilyen sunyin megcsinálni, Ő legalább előre bejelentette egész évre , mennyivel értékelik le a forintot.

Sokkal kiszámíthatóbb volt az árfolyam.

Meg már régen , ahogy lehetett volna be kellett volna vezetni az Eurót.

Ahogy a szlovákok is megtették.

Csak akkor kuszaszem nem tudna játszani a leértékelődésből származó nyereséggel.

 

Előzmény: dimelo (50133)
Jared- Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50134

De azért foglaljuk össze a rend kedvéért. Tehát azt javaslod, hogy:

 

1, amíg az osztrákokkal nincs megállapodás a hátarmetszesrol, a Pozsonyi útnál ne épüljön tovább az M85.

 

2, hogy mégis megvalosuljon a soproni elkerulo (visszakotes a 84-es útba, egy 2x1 sávos utat építenel a Sopron Plaza és a Pozsonyi út között (kb 2 km hosszban).

 

Stimmt? 

Előzmény: dimelo (50131)
dimelo Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50133

Egyelőre nincs róla konkrét ismeretem.

De az biztos, hogy nem lesz 11 milliárd/km,

ettől még a megtérülése lehet rosszabb, mert nem lesz rajta forgalom...

 

Sesztáknak szép obsitot adományoztak...

 

De az M34 még tervfázis,

azt sem tudjuk mit hoz a holnap...

 

A Budapest-Belgrád megtérületlenségével nem versenyezhet egyik sem...

Előzmény: totyit (50130)
dimelo Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50132

Ilyen ország nincs sok...

Unortodoxia

 

 

Előzmény: totyit (50129)
dimelo Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50131

Köszönöm a véleménycserét,

és a tanulságos "utazást"!

Előzmény: Jared- (50128)
totyit Creative Commons License 2020.04.11 0 2 50130

20 és 45 év a megtérülés 

de  20 évvel később épült meg az út mint kellett volna

akkor az első reálértéken már megtérült ( csak még el kell készülnie), a másodiknál van 25 év még hátra a megtérülésből 

 

Egyébként ha Sopronnál 45 év akkor az ukrán határnál az M3 az mennyi lesz?

 1500 év?

Előzmény: dimelo (50126)
totyit Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50129

Hogy minek mennyi az ára , és mennyivel megy fel az ár évek alatt azt nálunk nagy mértékben

megdobja hogy forintot használunk még mindig. És sajnos még sokáig így lesz még.

Előbb lesz a horvátoknak is ajrójuk mint nekünk.

Szerintem az ASFINAG árainak stabilitását az is adja ,hogy Eurót használnak.

Nincs akkora infláció mint nálunk. Érdekes ott a PPP-ben épült autópálya költsége sem száll el.

Itt meg a Nemzeti Bankban nem érdekli őket mennyi is forint árfolyama.

Így kéz a kézben jár a forint gyengülés meg az infláció.

 

Előzmény: dimelo (50124)
Jared- Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50128

Feleslegesnek érzem hogy újfent belemenjek a nyomvonal és a hátarmetszes vitájába. Nem érted miről beszélek. Nem akarod érteni. Igen, a G napon történtek felháborítóak voltak. Miért hiszi mindig mindenki azt a másikról hogy csak szekértaborokban tud gondolkozni?

 

45 év megterulés is megterulés ha a semmivel hasonlítod össze. Én nagyon várom hogy elkeszuljon végre. Ahogy az M4-et is várom.

 

Mindegy, zárjuk le. 

Előzmény: dimelo (50126)
dimelo Creative Commons License 2020.04.11 0 1 50127

Tudom, hogy korrupció mindenhol van, de a végszámla mégis sokkal szolidabb...

 

Beárazták már régen, mondhatnánk...

 

Itthon viszont "szabad" a verseny annak, aki egyedül pályázhat...

Előzmény: Jared- (50125)
dimelo Creative Commons License 2020.04.11 -1 3 50126

"Nekem az a legfontosabb hogy értéket teremtünk"

 

Nekem is, de az érték legyen több, mint a bekerülési költség...

 

 

"Egy idő után úgyis megtérül a beruházás."

 

Egy idő után? Azért készítik - és titkolják - a költség-haszon elemzéseket.

 

Konkrét szakaszoknál:                      Kiviteli ktg.      Forgalom     Út km

Sopron-kelet- Balf -Fertőrákos csp.  17,7 milliárd     19000         6,4  

Fertőrákos - Sopron Nyugat csp.      44,0 miiliárd     19500         4,0+07

 

Tehát ha Fertőrákos csp.ig  20 év a megtérülés,

          akkor Sopron -Ny-ig  45 év!

 

 

"nagyon felháborodnék ha csupán az elszállt költségek miatt leállitanák a projektet."

 

Óvatosan írom le: akkor Neked (is) M4 - G-nap parád van?

Mert ilyen már történt (A Tisza-hídon kívül - agyonhallgatva - az M9 51-54. összekötőnél is)

 

Ami ezekben a példákban rettenetes, hogy a költségek nem építés közben szálltak el, hanem tudatosan így "allokálták" a forrást hozzá.

 

Nem véletlen, nem az elemek fatális játéka... hanem a profithajhász szándék...

 

Azon dolgozik a média, hogy úgy állítsa be: Sopron megérdemli.

Az M85-öt természetesen igen, a nyomvonalvezetést és ebből fakadóan a - Neked másodlagos - óriási költségráfordítást bizony nem!

A határmetszés kudarcos tárgyalásait nagyon nem...

 

 

Miután több tucat gyorsforgalmi egyeztetésen voltam, tapasztalatból írom: mindig a költségek megtakarításával "érvelnek",

és a "lobbierőtlen" polgármesterek megszeppent nyusziként fogadják el a "felsőbb elvárást" - mindegy csak épüljön már valami...

 

Az elmúlt hetekben az M44 Szentkirály, az M30 Szikszó-Encs és az M85 Sopron szakaszait áttekintve: feltűnően irreális a drágaság!

Megállapítható, hogy a szakmával előadatják a szokásos mesét, majd a döntéshozók a színfalak mögött "szétszórják a mannát"...

 

Mindenkinek járna, csak nagyon keveseknek jut...

 

Ezen a három szakaszon legalább 80-100 milliárd Ft-ot lehetett volna megfogni, az pedig 40-50 km 2x2 sáv az ország bármelyik más hiányzó hálózati elemén.

Itt miért nem fontos a hangoztatott "költséghatékonyság"?

 

 

És benne vagyunk egy olyan válságban, amely miatt bármire van felhatalmazás...

 

 

Remélem, nem lesz igazam...

 

 

Előzmény: Jared- (50123)
Jared- Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50125

Miert gondolod hogy Ausztriában nincs ilyen? Vagy az új berlini reptér kálváriajarol mi a véleményed?

 

Az osztrákoktol egyébként nem all messze a korrupció. És ezt nem rosszindulatbol mondom. Ott jobban van csomagolva, ennyi. 

Előzmény: dimelo (50124)
dimelo Creative Commons License 2020.04.11 0 0 50124

Félreértetted?  Kiegészítem:

De ez itt nem Ausztria, ahol a beruházások költségeit stabilan tartják.

Hatékonyabbak, pedig a bérköltség több, mint kétszerese az itthoniénak...

 

Kérdésedre:

Jártam Sopronban, Szombathelyen, Kőszegen, Sárváron, Körmenden, Celldömölkön is.

Zala és Veszprém megye itt most nem súlypont...

Átmentem a határon Rábafüzesnél, Kópházánál és Sopronnál. (Hegyeshalom evidencia)

 

Tehát: a látvány majdnem Ausztria...

Előzmény: totyit (50122)
Jared- Creative Commons License 2020.04.10 -1 0 50123

Szerintem a prioritások ahol különbözünk. Nekem az a legfontosabb hogy érteket teremtünk. A költségek igazából nem mondom hogy nem fontosak, de másodlagosak. Egy idő után úgyis megterul a beruhazas. 

 

Ahogy már írtam egyszer, nagyon felhaborodnek ha csupán az elszállt költségek miatt leallitanak a projektet. Egyszerűen nem éri meg csak emiatt leallitani. 

Előzmény: dimelo (50121)
totyit Creative Commons License 2020.04.10 -1 0 50122

"De ez itt nem Ausztria... "

 

Nem tudom mikor jártál Sopronban , vagy a nyugati ország részen.(Szombathely, Szentgotthárd)

De az ott már majdnem Ausztria. 

Előzmény: dimelo (50119)
dimelo Creative Commons License 2020.04.10 0 0 50121

 

Rád nem haragszom!

A vélemény szabad...sőt örülök, hogy olvashatom...

 

Az állami "fékek" működnek, az ellensúlyok már nem is léteznek.

 

 

Előzmény: Jared- (50120)
Jared- Creative Commons License 2020.04.10 -2 1 50120

Nem tudom, Dimelo. Beszélj az illetékesekkel aztán számolj be mire jutottál. Nem tudok intelligensebbet mondani erre. Nem ismerem az összefüggéseket, a megállapodásokat és a szerzödéseket, a munkaerö és az épitöanyag drágulását. Ès igen, az érdekek sem. Mert leszarom. Ès tudod miért szarom le? Mert beleörülnék ha minden nap azzal foglalkoznék hogy ez miért 5 forint, az meg miért 10.       

 

Milyen önzöség? Majdnem 30 év után végre épül egy komoly út Sopronban… bocs.

Előzmény: dimelo (50119)
dimelo Creative Commons License 2020.04.10 -2 0 50119

Ha nem látod át, azt elfogadom, de akkor ne legyél kibic se...

Mert így nem lesz semmi különbség az M85 és a stadionépítések között:(((

 

Ha környezetvédő vagy, akkor nem törődhetsz bele, hogy csak 40 parcellát "mentenek" meg (de teljesen azokat sem)

Harcolj... ne legyél opportunista. A félmegoldás rosszabb...

 

Milyen elv az, ahol 20 méterre egymástól 2000 Ft-nál többet nem akarnak fizetni a kisajátított szőlőkért,

felettük 20 méterrel 600 000 Ft-ot költenek el négyzetméterenként a szőlők - a táj - "védelmére"?

 

Milyen feltűnő és gondolatébresztő cím lenne a bulvármédiában:

Méregdrága lesz a Kékfrankos - 30 000 millió a protekciós szőlőkért 

 

Feltűnő ez a beletörődés...

"Vállalható megoldás"  - sem az egyik, sem a másik szó nem igaz ebben a helyzetben.

 

Osztrák árakon 190 millió Euro/ 7,9 km alagút = 24 millió EU/km = 8,4 milliárd Ft/km (350/Euro)

 

3 km-es 2x2 alagúttal Sopron alatt is át lehetett volna vinni az M85-öt!!! Ha már annyira méregzöld az elv...

50-60 milliárd forintból...

 

De ez itt nem Ausztria... csak bűnbaknak valók, példának nem...

 

Miért lett Sopron az önzés városa???

Előzmény: Jared- (50118)
Jared- Creative Commons License 2020.04.10 0 2 50118

Oké, már megint a költségek….

Nem látom át a témát, ergo biztos igazad van...

 

Ettöl függetlenül fenntartom a véleményemet hogy épp hogy túl kevés alagút épül Sopron körül, és 40 parcella is jobb 120-nál. Ès a nyomvonal pedig a lehetö legtöbb ismert szempontot veszi figyelembe, és igyekszik a ma még nem ismert szempontokra (osztrák fél) is tekintettel lenni. Tulajdonképpen mit akarsz bizonyitani? Hogy drága? Igen, kurva drága. Hogy nem jó a nyomvonal? Ebben sajnos nem fogunk egyetérteni. A lokális szempontokat figyelembe véve egy vállalható megoldás született. Ahogy mondtam, sajnos tul kevés alaguttal.

Előzmény: dimelo (50117)
dimelo Creative Commons License 2020.04.10 0 0 50117

Hajh Virágvölgy, de szép név...

 

A szőlőskertek, a Kékfrankos ... és az ALAGÚT...

 

Részben áldozat, részben haszonélvező is...

 

Ha a természetvédelem számít, akkor ide semmi nem épülhetett volna!

De többet számítanak a rút érdekek... mert ha ez a fontosabb, akkor bizony határozottabbnak kellett volna lenni a nyomvonallal.

 

Attól még, hogy alagútba viszik az M85-öt,nagyobb hosszban tájsebet (bevágást) is készítenek.

A kipufogógázok pikáns aromát fognak adni a szőlőnek - bornak....

De nem zavart ez senkit az M30 Szikszói szakaszon sem...

 

Ezért beszéljünk a lényegről:

Az alagút látszatvédelem, de brutális 30 milliárd Ft-os költséggel, amely miatt lesznek utcák, amelyek megszűnnek, lesznek kertek, amelyek nagy kerülővel közelíthetők majd meg.

Ugyanakkor megmarad néhány utca: Bábakalács, Leánykökörcsin...

https://www.google.com/maps/place/Sopron,+84,+9400/@47.7115051,16.5776108,735m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x476c3b61a3902b6d:0x4295256219a16540!8m2!3d47.6944004!4d16.5860008

és itt jutunk el a legnagyobb aránytalanságig:

Az alagút 780 m-es hossza alatt úgymond "érintetlen" marad mintegy 40 parcella, de ezért szétszabdalnak legalább 80 parcellát!!!

Nézd meg a HVG cikk első képét:

https://hvg.hu/cegauto/20190326_m85_sporon_sztradaalagut_osztrak_hatar

 

Az önkormányzati dokumentumokból helyrajzi szám szinten látható, kik jártak rosszul és ki jártak jól...

Kb. 5 hektár szőlőskert megmarad, de 10 hektár roncsolódik...

Ma már tudhatunk róla, hogy a NIF 2000 Ft/m2 árat akar fizetni a kertekért (spórol...)

De számoljunk a 4000 Ft-tal vagyis 40 millió Ft/hektárral, ami a piaci árszint:

Az M85 nyomvonalával itt érintett kertterületek összértéke: 600 millió Ft

 

Ebből akar spórolni a NIF, kb a felét: 300 milliót. Az alagút 5 hektárt "megment", ez a NIF-nek 150 millió spór..

 

És kifizet érte 30 000 millió Ft alagútkivitelezést...

 

Nem túlzás, hogy ezek montecarló szintű telekárak!

 

Ami még rosszabb, hogy a közpénzből "megmentett" kertek nem ennyivel értékesebbek, de valakik mégis ragaszkodnak, hogy ez a megoldás...

 

Kinek és minek spórol a NIF, ha egy tollvonással kiszórja a 200-szorosát... (Megalázó a kisajátítottaknak, közajándék a kegyenceknek)

 

Ez a soproni Guiness-rekord...

Előzmény: Jared- (50113)
dimelo Creative Commons License 2020.04.10 0 0 50116

Köszi, hogy kutattál az ügyben.

Mégis fenntartom észrevételemet, ugyanis az M85 Környezeti hatástanulmánya, aminek legfontosabb fejezete a forgalmi hatásvizsgálat, ez a nélkülözhetetlen és hiteles dokumentum nem ismert.

Az igaz, hogy közzétették a településszerkezeti tervek módosítását (regioplan), de abban már nem foglalkoznak a forgalommal.

 

Köszönet a cyberpress-nek, hogy valamit közzétett, de ez eléggé "bulváros" megközelítés, érdemi részletek nélkül.

 

Fölösleges közölni egy irány forgalmát, főleg, ha az pontosan fele a kétirányúnak...

Fontosabb lett volna ennél az időtáv (2025, 2030 vagy 2040) és az Átlagos Napi Forgalom (ÁNF) feltüntetése. Sajnos ezek elmaradtak.

A közölt Ej/óra adat a Mértékadó Óra Forgalom (MOF), amelyből még műveletek elvégzésével (azonos kapacitásadatokkal) lehet megismerni az ÁNF-et.

 

Az M85 Csorna-Enese tényleges adataihoz viszonyítva

Tervezési szakasz  Kétirányú forgalom Egységjármű/óra  ÁNF   
Pereszteg-Sopron Kelet csp.                         2102            23500
Sopron Kelet csp.-Balf csp.                            1669            18500
Balf csp.-Fertőrákos csp.                               1758            19000
Fertőrákos csp.-Sopron Ny. csp.                    1971            20500
Sopron Ny. csp.-országhatár                         3105            34000

 

Így már összehasonlíthatók a forgalmi viszonyok. Innen lehet értékelni a közzétett számokat.

OKA2018 szerint, (bár nem egyszerű összehasonlítani, de próbáljuk meg):

Mérőhely MOF Össz gj. Egységj  Tgk.   Szgk.   Ktgk Busz

7556     1933  19532  21478  1045 15670 2434 233
1232     1715  22730  24503    882 19272 2167 298
5678     1210  16729  17291    447 14343 1677 121
13546   1659  23193  23700    432 20081 2231 140
25         1714  20875  21426    339 18986 1432   30

 

Az első két adat átlaga megfeleltethető a Pereszteg-Sopron kelet szakasznak. (Bár a Sopron-kelet inkább DÉL)

a 3. összehasonlítható a S-K - Balf szakasszal

a 4. nem hasonlítható a Balf-Fertőrákos-Sopron-Ny szakasszal

az 5. megfeleltethető a S-Ny- O.határ szakasszal.

 

Mindebből az következhet, hogy a prognózis szerint nincs növekedés délen, de 50 %-kal növekszik a határforgalom???

Ebből az látszik, hogy valaki valamit erősen tévesztett...

 

Még egy szempont: az egységjármű szorzók nem megfelelő módon követik a valós gépjármű mennyiséget. (Egy kamion többször nagyobb dugót okozhat, mint 2,5 személykocsi)

1000 tgk. 2500 szgk.-nak felel meg, tehát ezt figyelembe véve: nem tudhatjuk meg az egyadatos közlésből mennyi lehet a tgk. növekedés az M85-ön...

 

Különösen nem, ha Cinfalva továbbra is 2x1 sávval "üdvözli"...

 

Valami gubanc van a Fertőrákos csp. - Sopron-nyugat adattal is, mert lakosságarányosan nagyobb a növekménye (+1500), mint a Sopron-Keletnél közölt csökkenés (-5000 .

Sopron 50 ezer belvárosi lakosa = 5000 ej.   (belváros felé)

Sopronkőhida-Fertőrákos 4000 fő = 1500 ej.  (csak a határ felé???)

 

Ugye ezt Te sem hiszed el?

Előzmény: rm40 (50114)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.04.09 0 0 50115

Jo, de attol meg, hogy koszeg hataratkelo, nem jelenti azt, hogy csak ok ingaznak at. Ott van Szhely is. Onnan se kevesen ingaznak.

Előzmény: orangutan (50111)
rm40 Creative Commons License 2020.04.09 0 0 50114

> (A forgalomprognózist elrejtették a nyilvánosság elől)

 

Nincs semmi elrejtve, parancsolj. Ennyit arról, hogy hol a lesz a legkisebb forgalom.

Előzmény: dimelo (50054)
Jared- Creative Commons License 2020.04.09 0 1 50113

Miert? Én nem bánnám ha a 84-es és a Pihenokereszt között is megmaradna a szép soproni táj. Ugyanúgy ahogy a Virágvolgy esetében is üdvözlöm ezt. Én nem sajnálom a pénzt ilyesmire. 

 

Ehelyett elég szép emelkedő lesz az M85-on a 84-estol északra. Gondolom 80 km/h lesz majd rajta. 

Előzmény: dimelo (50112)
dimelo Creative Commons License 2020.04.09 0 0 50112

Kezd már az álláspontod kicsit képlékenyedni:))) Csak az irányán is korrigálj még...

 

Pk.-nél 600 m-es szakaszon lesz egy "holdkráter"... bevágás

 

És még mielőtt teljesen bizarr fantazmagóriálásba csapnánk:

a legtutibb megoldás full alagút Sopron alatt...

 

Na mit szólsz, én nyertem???

 

Maradjunk a realitások keretein belül...

Előzmény: Jared- (50110)
orangutan Creative Commons License 2020.04.09 0 0 50111

Kőszegnek összesen nincs annyi lakosa, ahányan Sopronból megindulnak minden reggel Ausztria felé.

Előzmény: Autobahn89 (50107)
Jared- Creative Commons License 2020.04.09 0 0 50110

Mellesleg ha rajtam mulik tuti a Pihenökereszt környékén is alagutban megy a pálya. :-)

Előzmény: Jared- (50109)
Jared- Creative Commons License 2020.04.09 0 2 50109

Tehát lehetett volna másik - és jobb - M85 nyomvonal, nem csak egy összekötő, ami előítéletesen palacknyaknak titulálható.

 

Ja, a palacknyak tényleg a Pozsonyi út lesz 2024-ig és persze a 84-es út - változatlanul.

 

Igen, 2024-ig lesz palacknyak. Nem tovább. A te megoldásod meg az osztrák pöcsölésig lesz palacknyak. Vagyis örökre. Tényleg nem értem min vitatkozunk. Nincs igazad Dimelo, értsd már meg.

 

Előzmény: dimelo (50106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!