Ha megszavazzuk, akkor megszavaztuk. Ez van. Félre értés ne legyen, szerintem is hulyeseget csináltak a britek, de ez a demokrácia lényege. En örültem hogy végrehajtottak a népakaratot. Majd újra jelentkeznek felvételre pár év múlva...
Nekem csak ettől az ostoba hulyitesbol van elegem, hogy majd kirugnak bennünket az EU-ból. Nem fognak. 10 éve megy az a baromság. Meg hogy mindjárt államcsod lesz. Nem uncsi?
Hát ha így folytatja ez mostani kommunista, liberális , konzervatív , nemzeti ,polgári , goebbelsi kollégiumi gitt egylet , akkor lehet "holnap" még az unióból is kitesznek minket.
Nem unortodoxia hanem véglegesen kihasználták a világon fennálló pénz bőséget.
És folyamatos volt közben a forint leértékelődése , ezt még a Bokros Lajos sem tudta volna ilyen sunyin megcsinálni, Ő legalább előre bejelentette egész évre , mennyivel értékelik le a forintot.
Sokkal kiszámíthatóbb volt az árfolyam.
Meg már régen , ahogy lehetett volna be kellett volna vezetni az Eurót.
Ahogy a szlovákok is megtették.
Csak akkor kuszaszem nem tudna játszani a leértékelődésből származó nyereséggel.
De azért foglaljuk össze a rend kedvéért. Tehát azt javaslod, hogy:
1, amíg az osztrákokkal nincs megállapodás a hátarmetszesrol, a Pozsonyi útnál ne épüljön tovább az M85.
2, hogy mégis megvalosuljon a soproni elkerulo (visszakotes a 84-es útba, egy 2x1 sávos utat építenel a Sopron Plaza és a Pozsonyi út között (kb 2 km hosszban).
Feleslegesnek érzem hogy újfent belemenjek a nyomvonal és a hátarmetszes vitájába. Nem érted miről beszélek. Nem akarod érteni. Igen, a G napon történtek felháborítóak voltak. Miért hiszi mindig mindenki azt a másikról hogy csak szekértaborokban tud gondolkozni?
45 év megterulés is megterulés ha a semmivel hasonlítod össze. Én nagyon várom hogy elkeszuljon végre. Ahogy az M4-et is várom.
"nagyon felháborodnék ha csupán az elszállt költségek miatt leállitanák a projektet."
Óvatosan írom le: akkor Neked (is) M4 - G-nap parádvan?
Mert ilyen már történt (A Tisza-hídon kívül - agyonhallgatva - az M9 51-54. összekötőnél is)
Ami ezekben a példákban rettenetes, hogy a költségek nem építés közben szálltak el, hanem tudatosan így "allokálták" a forrást hozzá.
Nem véletlen, nem az elemek fatális játéka... hanem a profithajhász szándék...
Azon dolgozik a média, hogy úgy állítsa be: Sopron megérdemli.
Az M85-öt természetesen igen, a nyomvonalvezetést és ebből fakadóan a - Neked másodlagos - óriási költségráfordítást bizony nem!
A határmetszés kudarcos tárgyalásait nagyon nem...
Miután több tucat gyorsforgalmi egyeztetésen voltam, tapasztalatból írom: mindig a költségek megtakarításával "érvelnek",
és a "lobbierőtlen" polgármesterek megszeppent nyusziként fogadják el a "felsőbb elvárást" - mindegy csak épüljön már valami...
Az elmúlt hetekben az M44 Szentkirály, az M30 Szikszó-Encs és az M85 Sopron szakaszait áttekintve: feltűnően irreális a drágaság!
Megállapítható, hogy a szakmával előadatják a szokásos mesét, majd a döntéshozók a színfalak mögött "szétszórják a mannát"...
Mindenkinek járna, csak nagyon keveseknek jut...
Ezen a három szakaszon legalább 80-100 milliárd Ft-ot lehetett volna megfogni, az pedig 40-50 km 2x2 sáv az ország bármelyik más hiányzó hálózati elemén.
Itt miért nem fontos a hangoztatott "költséghatékonyság"?
És benne vagyunk egy olyan válságban, amely miatt bármire van felhatalmazás...
Szerintem a prioritások ahol különbözünk. Nekem az a legfontosabb hogy érteket teremtünk. A költségek igazából nem mondom hogy nem fontosak, de másodlagosak. Egy idő után úgyis megterul a beruhazas.
Ahogy már írtam egyszer, nagyon felhaborodnek ha csupán az elszállt költségek miatt leallitanak a projektet. Egyszerűen nem éri meg csak emiatt leallitani.
Nem tudom, Dimelo. Beszélj az illetékesekkel aztán számolj be mire jutottál. Nem tudok intelligensebbet mondani erre. Nem ismerem az összefüggéseket, a megállapodásokat és a szerzödéseket, a munkaerö és az épitöanyag drágulását. Ès igen, az érdekek sem. Mert leszarom. Ès tudod miért szarom le? Mert beleörülnék ha minden nap azzal foglalkoznék hogy ez miért 5 forint, az meg miért 10.
Milyen önzöség? Majdnem 30 év után végre épül egy komoly út Sopronban… bocs.
Ettöl függetlenül fenntartom a véleményemet hogy épp hogy túl kevés alagút épül Sopron körül, és 40 parcella is jobb 120-nál. Ès a nyomvonal pedig a lehetö legtöbb ismert szempontot veszi figyelembe, és igyekszik a ma még nem ismert szempontokra (osztrák fél) is tekintettel lenni. Tulajdonképpen mit akarsz bizonyitani? Hogy drága? Igen, kurva drága. Hogy nem jó a nyomvonal? Ebben sajnos nem fogunk egyetérteni. A lokális szempontokat figyelembe véve egy vállalható megoldás született. Ahogy mondtam, sajnos tul kevés alaguttal.
Ha a természetvédelem számít, akkor ide semmi nem épülhetett volna!
De többet számítanak a rút érdekek... mert ha ez a fontosabb, akkor bizony határozottabbnak kellett volna lenni a nyomvonallal.
Attól még, hogy alagútba viszik az M85-öt,nagyobb hosszban tájsebet (bevágást) is készítenek.
A kipufogógázok pikáns aromát fognak adni a szőlőnek - bornak....
De nem zavart ez senkit az M30 Szikszói szakaszon sem...
Ezért beszéljünk a lényegről:
Az alagút látszatvédelem, de brutális 30 milliárd Ft-os költséggel, amely miatt lesznek utcák, amelyek megszűnnek, lesznek kertek, amelyek nagy kerülővel közelíthetők majd meg.
Ugyanakkor megmarad néhány utca: Bábakalács, Leánykökörcsin...
Mégis fenntartom észrevételemet, ugyanis az M85 Környezeti hatástanulmánya, aminek legfontosabb fejezete a forgalmi hatásvizsgálat, ez a nélkülözhetetlen és hiteles dokumentum nem ismert.
Az igaz, hogy közzétették a településszerkezeti tervek módosítását (regioplan), de abban már nem foglalkoznak a forgalommal.
Köszönet a cyberpress-nek, hogy valamit közzétett, de ez eléggé "bulváros" megközelítés, érdemi részletek nélkül.
Fölösleges közölni egy irány forgalmát, főleg, ha az pontosan fele a kétirányúnak...
Fontosabb lett volna ennél az időtáv (2025, 2030 vagy 2040) és az Átlagos Napi Forgalom (ÁNF) feltüntetése. Sajnos ezek elmaradtak.
A közölt Ej/óra adat a Mértékadó Óra Forgalom (MOF), amelyből még műveletek elvégzésével (azonos kapacitásadatokkal) lehet megismerni az ÁNF-et.
Az M85 Csorna-Enese tényleges adataihoz viszonyítva
Az első két adat átlaga megfeleltethető a Pereszteg-Sopron kelet szakasznak. (Bár a Sopron-kelet inkább DÉL)
a 3. összehasonlítható a S-K - Balf szakasszal
a 4. nem hasonlítható a Balf-Fertőrákos-Sopron-Ny szakasszal
az 5. megfeleltethető a S-Ny- O.határ szakasszal.
Mindebből az következhet, hogy a prognózis szerint nincs növekedés délen, de 50 %-kal növekszik a határforgalom???
Ebből az látszik, hogy valaki valamit erősen tévesztett...
Még egy szempont: az egységjármű szorzók nem megfelelő módon követik a valós gépjármű mennyiséget. (Egy kamion többször nagyobb dugót okozhat, mint 2,5 személykocsi)
1000 tgk. 2500 szgk.-nak felel meg, tehát ezt figyelembe véve: nem tudhatjuk meg az egyadatos közlésből mennyi lehet a tgk. növekedés az M85-ön...
Különösen nem, ha Cinfalva továbbra is 2x1 sávval "üdvözli"...
Valami gubanc van a Fertőrákos csp. - Sopron-nyugat adattal is, mert lakosságarányosan nagyobb a növekménye (+1500), mint a Sopron-Keletnél közölt csökkenés (-5000 .
Sopron 50 ezer belvárosi lakosa = 5000 ej. (belváros felé)
Sopronkőhida-Fertőrákos 4000 fő = 1500 ej. (csak a határ felé???)
Miert? Én nem bánnám ha a 84-es és a Pihenokereszt között is megmaradna a szép soproni táj. Ugyanúgy ahogy a Virágvolgy esetében is üdvözlöm ezt. Én nem sajnálom a pénzt ilyesmire.
Ehelyett elég szép emelkedő lesz az M85-on a 84-estol északra. Gondolom 80 km/h lesz majd rajta.
Tehát lehetett volna másik - és jobb - M85 nyomvonal, nem csak egy összekötő, ami előítéletesen palacknyaknak titulálható.
Ja, a palacknyak tényleg a Pozsonyi út lesz 2024-ig és persze a 84-es út - változatlanul.
Igen, 2024-ig lesz palacknyak. Nem tovább. A te megoldásod meg az osztrák pöcsölésig lesz palacknyak. Vagyis örökre. Tényleg nem értem min vitatkozunk. Nincs igazad Dimelo, értsd már meg.