Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alfkhnfgoengq Creative Commons License 2018.05.15 0 0 55585

helló.

 

mi a helyzet a 2.0 dti motorokkal ? mire kellene figyelni vételkor

bupp4 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55584

Rendben!

Köszönöm a gyors, segítőkész valaszokat!

Előzmény: Törölt nick (55583)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55583

Pontosan, hegymenetben nem szabad engedni, hogy felváltson, főleg ha terhelt a kocsi, vagy ha gyorsan mész. (Olyan meg végképp ne csinálj, hogy mondjuk teljes terheléssel, hideg váltóolajnál, emelkedőn D-ben mész és padlógázon gyorsitasz felfelé, mert az igencsak drága lesz)

Pl.
csak a 12%-nál magasabb emelkedőn 1-be,
közepes emelkedőn 2-be tenni fixre.




Barátom Opel Omegája a fentiket betartva 465ezret elment aut váltó javitás nélkül, pedig az illető erdélyi és sokat járt vele haza, mindig át a Királyhágón, tele utasokkal és csomagokkal. Aztán le lett adva a bontóba, mert szétrozsdásodott a kaszni. :-(

 

Előzmény: bupp4 (55581)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55582

Hegymenetben én nem szoktam piszkálni, de ha akarod lehet, viszont lejtmenetben jobb a kézi üzemmód a motorfék miatt, hogy ne főzd meg a féktárcsát a folytonos fékezéssel.

Előzmény: bupp4 (55581)
bupp4 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55581

Köszönöm!

Hegymenetben tegnap ugyan nem volt probléma, de az én váltómon nincs 2-3, viszont manuálisan tudok váltogatni.

Jobban megérné, ha hegymenetben manuálisba teszem és nem engedem, hogy feljebb váltson?

Előzmény: Törölt nick (55579)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.08 0 1 55580

Ha gond lesz vele, észre fogod venni. Nem simán, hanem 'koppanósan' rántva vált, megszalad a sebességben - felpörög a motor - aztán rántással veszi be a sebességet, álló helyből nem 1-be teszi, stb. Úgy egyáltalán, ha észrevehető, hogy van, akkor az nem jó :)

Előzmény: bupp4 (55578)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.08 0 1 55579

A képen a riasztó hibaüzenete látható

 

Autómata váltó használata:

hidegen kimélni,

emelkedőn visszatenni 2-be vagy 3-ba


illetve a lenti 2 cikk elég jó


http://www.korkep.sk/cikkek/friss-hirek/2016/04/05/5-dolog-amit-ne-tegyel-ha-automata-sebessegvalto-van-a-kocsidban

http://pocketautorent.hu/hogyan-vezessunk-automata-valtos-autot/

Előzmény: bupp4 (55578)
bupp4 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55578

Értem.

Ezidáig nem volt automata váltós autóm, miből tudom, ha probléma van? Vannak esetleg "általános" automata váltó hibák amikre tudok figyelni?

 

Közben találtam egy képet amin látszik a hiba üzenet ami feljn indítánsál:

http://i106.photobucket.com/albums/m248/BaileySRI/e2aff483.jpg

Előzmény: Yossa.rian (55576)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.08 0 1 55577

szerintem ne nagyon sportoskodj vele, mert a megmakkan az autómata váltó, az drága lesz

Előzmény: bupp4 (55570)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.08 0 1 55576

Az autót átnézetheted, de ha a váltó jelenleg jól működik, akkor a szerviz sem fog tudni mondani rá semmit. Szervizkönyvben nem fogsz találni rá bejegyzést, mivel az Opel NEM írja elő a váltóban az olajcserét, szerintük élettartamra van méretezve. Ezért nincs is rajta leeresztőcsavar és az Opel ezért nem is csinálja. Viszont arra készülj, hogy volt már amelyikben 120e-nél halt meg a váltó. Nem lehet előre látni. Viszont az olajcsere sokat segíthet, illetve, ha a legkisebb rendellenességet tapasztalod a váltónál, azonnal menj vele automatás szakihoz, NE járj vele, mert az elején még jó eséllyel sokkal kevesebből megúszható a javítás.

Előzmény: bupp4 (55575)
bupp4 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55575

Elnézést, rosszul írtam. Emlékszik, hogy volt cserélve. SZkönyvében utána nézek amint hazaértem.

Amennyiben volt, feltételezem akkor nem a váltónál jön elő először probléma.

A legegyszerűbb az lenne, ha elvinném egy Opel szervízbe, hogy nézzék át. NIncs tapasztalatom, de gondolom olyan költségekre is felkészülhetek amikre nincs feltételnül szükség. Peugeot szervíznél legalábbis így volt :/

Előzmény: Yossa.rian (55574)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55574

90e-t futott és többször cseréltek váltóolajat? Ez eléggé furán hangzik mert egy olajcsere 100e alatt nem áll meg (ki kell venni hozzá a váltót is, mert nincs leeresztőcsavarja és az olaj is nagyon nem olcsó bele) és hát 60e-nél sűrűbben nincs is értelme cserélgetni.

Előzmény: bupp4 (55572)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55573
Előzmény: bupp4 (55572)
bupp4 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55572

Köszönöm a választ!

A 850-nél kicsit megijedtem :D Párom nagypapája használta az autót, viszont apósom emlékszik rá, hogy többször volt cserélve a váltó olaj. Gyakori csere mellett, bízom benne, hogy 200e km-ig kihúzza azért.

 

A többi kérdésem mellett még kérdeznék egyet:

Jelenleg a gyári rádióhoz van bekábelezve egy telefonos tartó. Tudtok esetleg ajánlani egy korszerű érintős rádió egységet amiben van bluetooth és passzol a vectra C-hez? Gyártanak egyáltalán még vectra kompatibilis multimédiás egységeket?

Előzmény: Yossa.rian (55571)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.08 0 1 55571

Ha a 6 gangos denso automata van benne, akkor erősen ajánlott, hogy cseréltess. Ezt otthon nem tudod megcsinálni és nem is lesz olcsó. Nekem megkotlott, 850e-ért újították fel Dányban. Ha cserélsz olajat, akkor is meg fog dögleni, de jó eséllyel sokkal később. Az a gond ezekkel, hogy nem írnak rá elő olajcserét és így lassan megdöglik :/

 

Előzmény: bupp4 (55570)
bupp4 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 55570

Sziasztok!

 

Megörököltem egy viszonylag jól felszerelet 2007 automata 1.9 cdti 170 LE  (ha jól tudom Opel szervízben dobtak rá +20 LE) vectra C-t 90.000 km-rel.

Előre is elnézést a "hülye" kérdésért, nem vagyok szaki a témában :)

 

Az lenne a kérdésem, hogy mire készüljek, mit kell cserélni 100.000km-hez közeledve. Elvileg folyamatosan volt szervizelve hivatalos márkaszervízben. Ajánlott lenne váltó olajat cseréltetnem benne?

Továbbá észrevettem, hogy nincs sport fokozat az autóban. Van rá mód, hogy tetessek bele VAGY egyáltalán van értelme?

 

Illetve indításnál előjön egy check ikon, ha jól olvastam a könyvében a riasztó/lopásgátló ikonja az (külön ki/be kapcsoló gomb is van hozzá a műszerfalon, a sport gomb helye fölött). Mennyiért lehetne javítani amennyiben nem csak hibásnak jelzi, hanem ténylegesen valami meghibásodott?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

MBman Creative Commons License 2018.05.07 0 1 55569

A lehúzóban szokott elmenni a jeladó, vagy a kis fogaskerekek. Ha jól tudom, a felfelé nyitást a teleszkópok végzik, ilyenkor a motor csak engedi a bowdent. Lefelé csukáskor viszont a motor fejti ki az erőt. A facebookos klubban érdeklődj, ott vannak akik értenek hozzá jobban, illetve szereltek be elektromos nyitót. Arra viszont készülj, hogy elég drága a motor, bontottan is 70-80 ezerért adják. Új meg horror áron van, vagy nem is beszerezhető.

Előzmény: korsp (55568)
korsp Creative Commons License 2018.05.07 0 0 55568

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Adott egy kombi elektromos csomagtérajtóval. Nyitáskor tökéletesen müködik, záráskor félúton megáll. Van valakinek tapasztalata mi lehet a gond? Köszi előre is!

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.07 0 0 55567

Sajnos a C Vectra már csak ilyen

Előzmény: Yossa.rian (55566)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.07 0 0 55566

Nekem is eszembe jutott a CIM modul, viszont minden funkció működik, ami a CIM modulhoz kapcsolódik. Inkább gondolnék táphibára, vagy testhibára. De simán tévedhetek persze, csak most nem tudom merre induljak. Ha lenne egy tuti műszerfal, ami működik, akkor ki lehetne próbálni, hogy a műszerfalban van-e a hiba, aztán végig lehetne menni sorban a kapcsolódó dolgokon. De így csak sötétben tapogatózás van :/

Előzmény: Törölt nick (55564)
beciboy Creative Commons License 2018.05.06 0 0 55565

Sziasztok! Lenne egy komoly hiba az autóval, z19dt motor 2008-as évjárat. A hiba az lenne hogy az autó hol indul hol nem, van olyan hogy a 10. indításra indul és van hogy pöcre, hömérséklet nem befolyásolja, önindító új, hibát nem dob, valakinek erre van valami tippje???

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.04 0 0 55564

CIM modul gyanus

Előzmény: Yossa.rian (55563)
Yossa.rian Creative Commons License 2018.05.04 0 0 55563

Arra van valakinek valami ötlete, hogy miért van az, hogy a műszerfalon elmegy a világítás, műszerek nem mutatnak, az LCD panelek sem (mármint a műszerfalban, ahol a megtett km-t mutatja) Csak gyújtás ráadáskor a motorhiba jelző. Az indítás után elalszik, utána már teljesen sötét a műszerfal. Viszont hosszabb állás után (pár nap) megy minden rendben pár napig, utána megint megkukul. Egyébként minden működik. Vectra C 1.9 cdti, 2005-ös. Lehet ez CIM modul? Vagy csak a tápellátása lenne kontakthibás? Ötlet?

Gerili Creative Commons License 2018.05.02 0 0 55562

Üdv! Segítség kellene, hogy a biztosítékok illetve a relék mikhez tartoznak? Indexnek a reléjét keresem..

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.01 0 0 55561

CIM modulra gyanakszom

Előzmény: Justitio (55560)
Justitio Creative Commons License 2018.05.01 0 0 55560

SOS! Ma reggelre majd minden ellenörzó lámpá, kigyulladt! Este semmi baja nem,volt,sőt,ma reggej sek,,,megálltem és ketdrelllel-elszállt  a stervó is,lefulladtr,stb...mi a raenc lehet?

 

 

MBman Creative Commons License 2018.04.29 0 0 55559

Valsóíznű a CIM modul kezdi feladni. Vagy már fel is adta.

Előzmény: suki21 (55558)
suki21 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 55558

Sziasztok!

Opel Vectra C, 2.0 DTI, 2004, 74kw

Immobilizerem (inditásgátló) azthiszem már nincs benne. Használtan vettem és abból gondolom hogy a kulcsban nincs adapter az immohoz. Egy éve járok vele. Eleinte kijelzett a müszerfalon az immo. Becsuktam-kicsuktam és elindult. Aztán egyre roszabb lett.Egyre többször kellett becsukni és kicsukni hogy elinduljon. Most pedig már egyáltalán nem indul és jelez a müszerfalon az immo. Egy órán keresztül próbáltam be-ki csukni az ajtókat. De semmi. Nem hagy startolni az Immo, ami elvileg nincs benne.

Megköszönném ha valaki tudna segiteni

MBman Creative Commons License 2018.04.12 0 0 55557

Ja bocsi, most hirtelen H Astrára gondoltam. Amúgy igen a válasz a kérdésedre, a modell végéig volt 120 és 150 LE is. A 101 LE nagyon ritka, magyarországiban ilyen nem is volt. 

Előzmény: MBman (55556)
MBman Creative Commons License 2018.04.12 0 0 55556

2010-ig volt 1.9 CDTI, utánna már csak 1,7 CDTI, 110 és 125 LE-vel.

Előzmény: Isa13 (55555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!