Pontosan, hegymenetben nem szabad engedni, hogy felváltson, főleg ha terhelt a kocsi, vagy ha gyorsan mész. (Olyan meg végképp ne csinálj, hogy mondjuk teljes terheléssel, hideg váltóolajnál, emelkedőn D-ben mész és padlógázon gyorsitasz felfelé, mert az igencsak drága lesz)
Pl. csak a 12%-nál magasabb emelkedőn 1-be, közepes emelkedőn 2-be tenni fixre.
Barátom Opel Omegája a fentiket betartva 465ezret elment aut váltó javitás nélkül, pedig az illető erdélyi és sokat járt vele haza, mindig át a Királyhágón, tele utasokkal és csomagokkal. Aztán le lett adva a bontóba, mert szétrozsdásodott a kaszni. :-(
Hegymenetben én nem szoktam piszkálni, de ha akarod lehet, viszont lejtmenetben jobb a kézi üzemmód a motorfék miatt, hogy ne főzd meg a féktárcsát a folytonos fékezéssel.
Ha gond lesz vele, észre fogod venni. Nem simán, hanem 'koppanósan' rántva vált, megszalad a sebességben - felpörög a motor - aztán rántással veszi be a sebességet, álló helyből nem 1-be teszi, stb. Úgy egyáltalán, ha észrevehető, hogy van, akkor az nem jó :)
Az autót átnézetheted, de ha a váltó jelenleg jól működik, akkor a szerviz sem fog tudni mondani rá semmit. Szervizkönyvben nem fogsz találni rá bejegyzést, mivel az Opel NEM írja elő a váltóban az olajcserét, szerintük élettartamra van méretezve. Ezért nincs is rajta leeresztőcsavar és az Opel ezért nem is csinálja. Viszont arra készülj, hogy volt már amelyikben 120e-nél halt meg a váltó. Nem lehet előre látni. Viszont az olajcsere sokat segíthet, illetve, ha a legkisebb rendellenességet tapasztalod a váltónál, azonnal menj vele automatás szakihoz, NE járj vele, mert az elején még jó eséllyel sokkal kevesebből megúszható a javítás.
Elnézést, rosszul írtam. Emlékszik, hogy volt cserélve. SZkönyvében utána nézek amint hazaértem.
Amennyiben volt, feltételezem akkor nem a váltónál jön elő először probléma.
A legegyszerűbb az lenne, ha elvinném egy Opel szervízbe, hogy nézzék át. NIncs tapasztalatom, de gondolom olyan költségekre is felkészülhetek amikre nincs feltételnül szükség. Peugeot szervíznél legalábbis így volt :/
90e-t futott és többször cseréltek váltóolajat? Ez eléggé furán hangzik mert egy olajcsere 100e alatt nem áll meg (ki kell venni hozzá a váltót is, mert nincs leeresztőcsavarja és az olaj is nagyon nem olcsó bele) és hát 60e-nél sűrűbben nincs is értelme cserélgetni.
A 850-nél kicsit megijedtem :D Párom nagypapája használta az autót, viszont apósom emlékszik rá, hogy többször volt cserélve a váltó olaj. Gyakori csere mellett, bízom benne, hogy 200e km-ig kihúzza azért.
A többi kérdésem mellett még kérdeznék egyet:
Jelenleg a gyári rádióhoz van bekábelezve egy telefonos tartó. Tudtok esetleg ajánlani egy korszerű érintős rádió egységet amiben van bluetooth és passzol a vectra C-hez? Gyártanak egyáltalán még vectra kompatibilis multimédiás egységeket?
Ha a 6 gangos denso automata van benne, akkor erősen ajánlott, hogy cseréltess. Ezt otthon nem tudod megcsinálni és nem is lesz olcsó. Nekem megkotlott, 850e-ért újították fel Dányban. Ha cserélsz olajat, akkor is meg fog dögleni, de jó eséllyel sokkal később. Az a gond ezekkel, hogy nem írnak rá elő olajcserét és így lassan megdöglik :/
Megörököltem egy viszonylag jól felszerelet 2007 automata 1.9 cdti 170 LE (ha jól tudom Opel szervízben dobtak rá +20 LE) vectra C-t 90.000 km-rel.
Előre is elnézést a "hülye" kérdésért, nem vagyok szaki a témában :)
Az lenne a kérdésem, hogy mire készüljek, mit kell cserélni 100.000km-hez közeledve. Elvileg folyamatosan volt szervizelve hivatalos márkaszervízben. Ajánlott lenne váltó olajat cseréltetnem benne?
Továbbá észrevettem, hogy nincs sport fokozat az autóban. Van rá mód, hogy tetessek bele VAGY egyáltalán van értelme?
Illetve indításnál előjön egy check ikon, ha jól olvastam a könyvében a riasztó/lopásgátló ikonja az (külön ki/be kapcsoló gomb is van hozzá a műszerfalon, a sport gomb helye fölött). Mennyiért lehetne javítani amennyiben nem csak hibásnak jelzi, hanem ténylegesen valami meghibásodott?
A lehúzóban szokott elmenni a jeladó, vagy a kis fogaskerekek. Ha jól tudom, a felfelé nyitást a teleszkópok végzik, ilyenkor a motor csak engedi a bowdent. Lefelé csukáskor viszont a motor fejti ki az erőt. A facebookos klubban érdeklődj, ott vannak akik értenek hozzá jobban, illetve szereltek be elektromos nyitót. Arra viszont készülj, hogy elég drága a motor, bontottan is 70-80 ezerért adják. Új meg horror áron van, vagy nem is beszerezhető.
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy kombi elektromos csomagtérajtóval. Nyitáskor tökéletesen müködik, záráskor félúton megáll. Van valakinek tapasztalata mi lehet a gond? Köszi előre is!
Nekem is eszembe jutott a CIM modul, viszont minden funkció működik, ami a CIM modulhoz kapcsolódik. Inkább gondolnék táphibára, vagy testhibára. De simán tévedhetek persze, csak most nem tudom merre induljak. Ha lenne egy tuti műszerfal, ami működik, akkor ki lehetne próbálni, hogy a műszerfalban van-e a hiba, aztán végig lehetne menni sorban a kapcsolódó dolgokon. De így csak sötétben tapogatózás van :/
Sziasztok! Lenne egy komoly hiba az autóval, z19dt motor 2008-as évjárat. A hiba az lenne hogy az autó hol indul hol nem, van olyan hogy a 10. indításra indul és van hogy pöcre, hömérséklet nem befolyásolja, önindító új, hibát nem dob, valakinek erre van valami tippje???
Arra van valakinek valami ötlete, hogy miért van az, hogy a műszerfalon elmegy a világítás, műszerek nem mutatnak, az LCD panelek sem (mármint a műszerfalban, ahol a megtett km-t mutatja) Csak gyújtás ráadáskor a motorhiba jelző. Az indítás után elalszik, utána már teljesen sötét a műszerfal. Viszont hosszabb állás után (pár nap) megy minden rendben pár napig, utána megint megkukul. Egyébként minden működik. Vectra C 1.9 cdti, 2005-ös. Lehet ez CIM modul? Vagy csak a tápellátása lenne kontakthibás? Ötlet?
SOS! Ma reggelre majd minden ellenörzó lámpá, kigyulladt! Este semmi baja nem,volt,sőt,ma reggej sek,,,megálltem és ketdrelllel-elszállt a stervó is,lefulladtr,stb...mi a raenc lehet?
Immobilizerem (inditásgátló) azthiszem már nincs benne. Használtan vettem és abból gondolom hogy a kulcsban nincs adapter az immohoz. Egy éve járok vele. Eleinte kijelzett a müszerfalon az immo. Becsuktam-kicsuktam és elindult. Aztán egyre roszabb lett.Egyre többször kellett becsukni és kicsukni hogy elinduljon. Most pedig már egyáltalán nem indul és jelez a müszerfalon az immo. Egy órán keresztül próbáltam be-ki csukni az ajtókat. De semmi. Nem hagy startolni az Immo, ami elvileg nincs benne.
Ja bocsi, most hirtelen H Astrára gondoltam. Amúgy igen a válasz a kérdésedre, a modell végéig volt 120 és 150 LE is. A 101 LE nagyon ritka, magyarországiban ilyen nem is volt.