Ez egy nagyon érdekes dolog. A mostani KTM kismotoromat 33 évvel ezelőtt gyártották, de már akkor, több országban gyártott alkatrészekből rakták össze. Pl: Váz KTM, motor Puch, felnik olasz Grimeca, kormány kezelők olasz Magura, gyújtás-világítás Bosch, első lámpa osztrák NIOX, porlasztó Bing, gumik Semperit. Azóta több mindent vettem rá a tuningolás érdekében. Pl: Airsal T6 Racing spanyol hengerszett, szintén spanyol Jamarcol kipufogó, indiai CDI gyújtás, kínai led világítás és duda, holland index lámpák, japán lítium akkuk, csapágyak. Még a keleti blokkból is van rajta, Favorit lánc és Simson tűgörgő. Az utóbbiak utángyártott alkatrészek. Ezekkel együtt a motor eredetinek látszik. A legfontosabb mégis az hogy nagyon jól megy, számomra öröm vele a motorozás.
Bátorkodom Neked írni, mert Petivel kapcsolatban vagyunk a túra miatt. Még képlékeny a szállás, de rajta vagyunk, a gond az, hogy a létszámot ugye tudni kell egy foglaláshoz. Remélem ez a napokban lezárul. Ha jönnél ottaludni, akkor veled együtt eddig 6-an vagyunk, illetve szétnézek a közeli boltok környékén, van-e számodra valami szélvédett, cseppmentes eresz. :-)
Ha itthon nem felejtem, hangszer lesz nálam a vicc kedvéért, de ha valami komolyabbat akarsz, lehet, segítened kell a transzportálásában. :-)
Szerintem ezeket nyugodtan elkönyvelhetjük utángyártottnak. Elvégre a gyártó valódi neve feltüntettetett, nem titkolózik, gondolom licensz alapú a holmi. Ez nem azt jelenti, hogy minden ponton teljesen ugyanaz. Láttunk már licensz alapon gyártott holmikat, ahol azért megcsúszott kissé az indigó. A hamisítvány az, amikor mindenképp az eredetit próbálják másolni, nem látni rajta egyéb (gyártóra vonatkozó) megjelölést, esetleg valahol mégis kilóg a lóláb. Ilyet is mutatott itt valaki nemrég.
Véleményem szerint ilyen alapon, ha ezt hamisítványnak kiáltjuk ki, akkor pl mehet utána az öszes Lada 2101 is, nem? Mert bár fel van tüntetve rajta, hogy ez egy Lada, de mégis csak Fiat 124, persze itt-ott kicsit eltér a kép, de messziről meg nem mondanánk...
Csináltam az előbb egy mérést. Ez a fesszabályzó, amit küldök egyenáramról is működik. Ha alapjáraton megvan a 12,3V, az már elég a szabályzáshoz. 35V-ot bír el az elektronika, addig nőhet a feszültség. A gyári lámpákban van foncsor? Mert ha nincs, küldök fényes alu buboréklemezt, amiből tudsz bele csinálni. Kell bele, mert jobban szórja a fényt, így oldalról is jobban látható az index. A dudát próbáld ki hogy hogyan szól 3 Li-Ion akksiról. Mert ha úgy sem szól jobban, lehet hogy másik duda kell.
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem ez egy hamisítvány, mindegy mi van rá írva. A hamis Isolatorokat is olyan dobozban árulják, amin német gyártó van feltüntetve.
Van lehetőség természetesen költség térítéses módon csak az 5-e esti programon részt venni? Szívesen bandáznék egyet, meghallgatnám Christ valami hangszeren :) de most úgy néz ki hogy 6-án délután nekem dolgoznom kell. Nagy igényeim nincsenek, egy hálózsákban is elalszom a sarki kisbolt eresze alatt ha nem esik az eső :)
A motor 1993-as, és szeretnék rá gyári indexeket szerezni, bontva olyan 10ezer körül szokták a 4db-ot adni, illetve létezett hozzá indexkapcsolós kuplungkar is, szerintem azt sem lesz nehéz szereznem. Sokat még nem tudtam otthon mérni, mert borzasztó hangos, 110 decibel plusszos a gép, így állítani a és próbálgatni is el szoktam menni otthonról, de a dudára rámértem, sajnos nem testet kapcsol fix pozitív mellett mint a legtöbb Honda (így onnan a legegyszerűbb levenni a 12 voltot) hanem a pozitívot, ott már alapjáraton 12.3 volt egyenáramot találtam. Gondolom akkor majd "el kell mennem" egészen a feszültségszabályzó elé, ha ekkorra váltóáramot kell keresnem. Remélem találok.
Köszi! Beszéltem Tábori úrral.. 70 ccm, karbi nélkúl, de erősített főtengellyel, plusz a 4 sebesség, talán kijön 200 000 ből. Szóval lehet annyit nekem nem ér meg... :-D Azt hittem ez olcsóbb móka :-D
Tegnap rászántam magam és megcsináltam mindent. Úgy állítottam össze, ahogy majd fel kell szerelned a motorra. Rajzot és képeket is csináltam róla hogy könnyebb legyen a felszerelése.
Fontos hogy olyan feszültséggel legyen megtáplálva, ami nem teszi tönkre a fesszabályzót. A generátorból jövő váltófeszültségnek 15-25V-nak kell lenni. Vasárnap elküldöm, a többi rajtad múlik. Ha segítség kell, írj, segíteni fogok.
Szia Péter ! Hát akkor ez nekem másfél Balaton kör lesz :):). Bár ,hogy is megyek de persze le tolom ezt a távot. Majd kell akkor az az idő amikorra ott kell lenni. Gondolom ha ti jöttök pest irányából akkor hozzátok tudok csapodni és nem megyek egyedül .
Az idei Balaton körüli simsonozást augusztus 5-6-ra tervezzük.
A terv az, hogy első nap találka egy Balatonhoz közeli (Keszthely környéki) házban, főzőcskézés beszélgetés stb. Másnap reggel indulunk megkerülni a Balatont.
Eddig öten vagyunk biztosan, akik két naposra tervezzük.
Az lenne a kérdés, lenne-e még további jelentkező akár a két napos, vagy akár csak a másnapi Balaton kerüléshez?
Tavaly egy napos volt a Balaton kerülés. Mivel nekem több, mint 400 km-es volt az út, így csak nagyon kevés idő jutott a beszélgetésre. Balatonszentgyörgyön álltunk meg ebédelni, nagyjából másfél óra volt az, ami a beszélgetésre jutott, de ebben benne volt az ebéd elfogyasztása is. 1-2 pihenő alkalmával tudtunk még szót váltani, de az igazából kevés volt mindenre, ezért tervezzük két naposra a túrát.
Simson lámpára gondolsz, vagy hasonlóra? Azokba a 3W-os led pont passzol, foncsorba ragasztva. Ma megveszem a ledeket hozzá. Én a motoromra Suzuki lámpákat vettem, pontosan akkora, mint a Simsoné és csak kicsivel volt drágább. 1200 darabja.