Ahogyan olvasom, a helyszínen rendezzük majd az anyagiakat.
Zárt kert is jól hangzik. Ha lehet, akkor valami fedelet keresek, ami alá be lehet tolni a masinát, mert a pára nem tesz jót neki, pont úgy, mint az uv. Na de ez csak az én hülyeségem. :)
Én a Balaton kört biztosan kelet felé kezdeném, tehát ugyanúgy, mint tavaly. Biztos, hogy nem fogok megfutamodni. :D
itt vannak képek (https://leszhazunk.blog.hu/2020/07/21/kertbenrohasztott_star_vi), meg egy rajz a közdarabról, amit csináltattam hozzá (nem profi, sima képszerkesztővel rajzoltam). Ezt muszáj volt, mert a lendkerék egyrészt nem olyan szélesen áll ki a blokktól, mint az eredeti; másrészt a ducati lendkerekén 3 furat van, ezért a ventillátorkereket is módosítottam - ez is látszik a képeken.
Az én gyújtásom egy régebbi, bontott darab, külön kivezetése van a töltésnek (barna=töltés, sárga=világítás) az alaplaptól (az újabbakon egy sárga van, amit meg kell osztani a világítás és töltés között, úgy tudom).
Ja és az enyémhez nem am6-os lehúzó kellett, hanem egy szélesebb (M22 menetes, ha jól emlékszem).
Szerintem bármilyen ducati gyújtás jó lesz, elvileg akkor jársz jól, ha már úgy veszed meg, hogy az alaplap felfogatásához szükséges közdarabot is adják hozzá, plusz a lehúzót és a feszültségszbályozót - szoktam látni, hogy árulnak ilyen szetteket.
Szia csalobb! Segítségedet szeretném kérni! A schwalbim(kr51/1) -turbós-ra akarok ducati gyújtást,de nem tudom melyik a jó. Például a ventillátor lapát felfogatására gondolok. Tudnál linket vagy képet felrakni? Elöre is köszi. Üdv Csaba.
Igen, igazad van. Én csupán arra írtam az írásomat hogy mit jelent a fedezetlenségi díj és milyen hátrányokkal jár, ha valaki nem fizeti be időben a biztosítási díjat. Motor vásárlásnál természetesen nincs ilyen, mivel a vevő új biztosítást köt.
Kiiszod a sört. (eddig megy? :) ) Levágod a sörösdoboz tetejét kompletten. Az aljára fúrsz egy akkora átmérőjű lukat mint a kipufogó vége. Szerzel valami használt autó/traktor levegőszűrőt, még a fémszitást (gyerekkoromban a TSZ-ből kuncsorogtuk el a Rába Steiger levegőszűrőt), Abból vágsz egy csíkot, összetekered, hogy szép kis perforált cső legyen, aminek az átmérője akkora mint a luk, amit fúrtál, és felér a sörösdoboz tetejéig. Belerakod, körben a sörösdobozt pedig kitömöd lehetőség szerint gyapottal, ha az nincs, úgy vettem észre hogy géprongy is jó. Aztán ezt beteszed a furulya elé ha befér, a kis lukkal hátrafelé. Egyébként a sörösdoboz kb 2 hónap és kiég, javaslom a féktisztító spré dobozát, ha kifogy, és nincs benne túlnyomás, bátran levághatod a tetejét és kifúrhatod az alját.
Ha gondolod én valamelyik nap be is dobom Neked a pénzt, részemről frankó. Így, hogy elvileg szerdán és csütörtökön is dolgozom, szerintem szerdán kora este érkezem, és csütörtök reggel jövök is haza. Főleg a másnapi meló és a hazaút időtartama miatt szerintem meg fogjátok bocsátani hogy nem az SR-rel megyek, választok valami nagyobb utazósebességű gépjárművet :) Ugye Keszthely-Füred az durván 65 km, így viszont végig tudok szaladni a Káli-medencén
Ha nem használod a motort, miért kötnél rá biztosítást? De ha kötöttél rá, akkor fizetni kell, mert a díjhátralék miatt fedezetlenné válik a biztosítás és ez évek múlva is fennáll, a mostani törvény szerint. Sőt, más biztosítóhoz sem mehetsz át. Erre csak egy megoldás van, ha valaki megveszi a motort és új biztosítást köt rá. Biztosítás nélkül 1 métert sem mehetsz a motorral, mert megbüntethetnek.
Sziasztok.Ritkán de most összejött 3-üres sörösdoboz és annyi lenne a kérdés ha benne hagyom a hangtompítót és úgy tennék pluszba sörösdobozt az káros lenne-e a motornak illetve mi a trükk,a doboz előre vagy hátra nézzen és mekkora és hány lyukat kell a dobzra fúrni? (Valójában halkítani szeretném hiába komplett új kipu nekem hangos)
Én abból indultam ki, hogy az Apu simsonja évek óta üzemképtelenül állt az udvaron, biztosítása se volt, egy barátommal meggeneráloztuk, kötött az Apu egy biztosítást, és kész. Senki se kérdezte, hogy mi van az előző évekkel, továbbra is az apám nevén volt a kismotor. Ez még a matricaragasztós időszak volt, kb 2000-2002.
Na de mindegy is, a lényeg, hogy kell az öcsémnek is kötnie, köszönöm az infókat!
Igen, jól számoltál, elfelejtettem írni. Fejenként egy ötös, de azért készüljön mindenki egy kis fagyipénzzel, mert hát ki tudja. Meg még nem beszéltünk itókáról, kajáról. A pincepörköltet továbbra is tartom.
Nem jól tudod. Én kerültem ilyen helyzetbe. A kismotoromra volt érvényes biztosítás, kiküldték a csekket, amit nem fizettem be, mert tél volt. Gondoltam ha majd lehet motorozni, akkor fizetem be. Kicsúsztam a határidőből, ezért fedezetlenségi díjat kellett volna fizetnem, ami duplája lett volna az éves díjnak. Ezért inkább átírattam a motort a fiam nevére, Ő kötött rá biztosítást, amit természetesen én fizettem, de így csak egyszeres éves díjat kellett fizetnem.
Váltóáramú, igen. Nincs feszültségszabályzó, mert ahhoz akksi kéne, ami plusz súly :)
55W H1 van elöl, és hátul már sok mindent próbáltam, minden 12V-os izzó kiégett (de nem is csak kiégett, hanem megsemmisült-teljesen elolvadt bennük a wolfram-szál). Aztán legutóbb 24V-os 10W-osat tettem be, ami bírta elég sokáig (az előzőekhez képest), de tegnap láttam, hogy az is kinyiffant. A féklámpám most 24V 21W-os, az bírja.
Az az érdekes, hogy az első 55W-os akkor se ég ki, ha már csak egyedül marad (mert a hátsó kiég).
Arra gondoltam, hogy beteszek hátsó lámpának is egy 24V 21W-ost, az talán bírná.
Ezen a motoron egyébként nem fontos szempont, hogy erős legyen a világítás, mert csak nappal megyek vele, leginkább földúton. De azért lényeg, hogy valami pislákoljon, hogy a rendőrök ne tudjanak belekötni, ha véletlenül forgalomban megyek.
Úgy néz ki, a szállásunk Balatonfüreden lesz 5.én este, 6 fő, 30.000 konvertibilis magyar forintért. Holnap igyexem előleget utalni.
Kérdeztem, van bográcsuk!!!
(Aggódtam, hogy ha a zöld motoron a hátamon kell bográcsot vinnem, Tinininjateknőcnek néznek majd :-))
Motorok elférnek zárt kertben. A részleteket (érkezés, továbbindulás, ilyesmi) még megérdeklődöm, ha valakinek kérdése van, jelezze! Asszem mind tudjátok az emilcímemet, ha meg nem, akkor az adatlapomon megtalálható.
Eddig nem volt szó arról, hogy hogyan prezentáljuk a menetet, vagyis hogy teljes kört megyünk együtt, vagy hasonlóképpen a tavalyihoz, tehát ha valakinek megvan a köre, akkor integet és elkanyarodik. Bár ez annak függvénye, hogy milyen irányban megyünk.
Ez egy autónál pl szerintem úgy van, hogy ha a mai napra szól az adásvételi, hogy megvettem, akkor a mai naptól kell lennie biztosításomnak. Mert ha csak egy hét múlva kötök biztosítást, akkor kiszámláz a biztosító 7 nap fedezetlenségi díjat. De kismotornál szerintem nincs ilyen, mert forgalmi engedélye sincs, meg semmi.
Én is így gondoltam, hogy ha van egy segédmotorom, ami pl a garázsban hever 2 évig darabokban, nem kell lennie biztosításának. Amikor üzemképes, és kimegyek a forgalomba, akkor kell lennie biztosításnak.
Pontosan mit értesz ez alatt? Váltóáramú a világításod? Van fesszabályzó? Hány Wattos az első és a hátsó izzód? A Ducati világítás minimum 60W-os, ha nem terheled le annyival, nagyobb lesz a feszültség, ami kinyírja a gyengébb izzókat.
A fedezetlenségi díj arra vonatkozik, aki nem fizette be a biztosítást a motorra a meghatározott időn belül. De ha eladja, aki megveszi, arra nem vonatkozik. Mivel új biztosítást köt az SMKP-re, előlről indul minden. Az új tulaj megköti a biztosítást, ami 1 évig érvényes.
Én úgy tudom, hogy akkor kötsz rá biztosítást, amikor akarsz, csak addig ne menj vele a forgalomba. Nem kell hozzá más adat, csak a motor típusa, és az alvázszám.
biztosítás ügyben szeretnék segítséget kérni, mert bizonytalanság van: az egyik tesóm vett pest mellett egy Start a 3. tesónknak, mert ő volt közel az eladóhoz...
Az eladó hadovált neki valamit a fedezetlenségi díjról (ő a mai nappal lemondja a biztosítást, és az öcsém kössön gyorsan uccuneki, mert fedezetlenségi díjat számol a biztosító).
Szerintem viszont ez forgalmi engedéllyel rendelkező járműveknél van így, és egy segédmotornál mindegy (a motor jelenleg nem üzemképes). Meg tudna valaki erősíteni, vagy cáfolni?