Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.04.27 0 2 50277

Ennek a szakasznak a teljes hossza 35,6 kilométer és lerövidíti a tenger felé vezető utat 18 kilométerrel Konjic és Mostar között.

Az első gépek várhatóan 2020 közepére lesznek üzembe helyezve

a Prenj-alagút határideje 6 év.

https://avaz.ba/vijesti/bih/523633/osigurano-600-miliona-eura-za-tunel-prenj

 

De nyakunkon a Covid-19, így a csúszás nagyon valószínű.

 

 

Előzmény: Autobahn89 (50274)
Avaar Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50276

Ahol van elkerulő nyomvonal, tehát főleg gyorsforgalmi út, ott szerencsésebb a helyzet, mert ha nem csak a szomszéd faluba mész, simán fel tudsz menni mondjuk az autópályára, és nem kell zötykölődni. Ennél sokkal nagyobb gondot jelent azoknak a főutaknak (és nyilván mellékutaknak is) az állapota, ahol nincs semmilyen más lehetőség ugyanazon az útvonalon, és még a 90 sem tartható (bár én nem sok ilyen főútról tudok). 

Előzmény: Autobahn89 (50272)
totyit Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50275

Ez nem mostanában lesz kész ez a szakasz.

Ahogy Boszniában építenek minimum 4-5 év.

Előzmény: dimelo (50273)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50274

Nem gyenge ez az alagút. 

És mikorra saccolják a befejezését?

 

Előzmény: dimelo (50273)
dimelo Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50273

Szeretném felhívni a figyelmed, hogy a hír üzenete: bármit meg lehet építeni, ha van hozzá elég forrás.

De nem hasonlítható össze egy tengerfenékre süllyesztett 1+2+2 csöves alagút egy fúrott 2 csövessel.

 

Már az is durva 18 km-t hasonlítani 0,78 km-hez, de az összes többi körülményt sem ismerhetjük.

Sajnálatos, hogy a közölt cikkben nagyságrendi hiba is lehet.

 

Egyszerűen: ez egy másik kávéház...

 

De ha már hasonlítgatni van kedved (én is ezt teszem) legyen egy szárazföldi példa:

Nézd meg ezt a 4 perces videót, kifejezetten ajánlott 3'20"-tól

https://www.youtube.com/watch?v=q8CJSdMOdkM

 

Bosznia:

Európa leghosszabb 12,4 kilométeres alagútját az Ovcari - Mostar észak szakaszon építik,                   

a Prenj-alagút ára 540 millió Euro =189 milliárd Ft /12,4 km = 15,2 mrd./km = Puskás stadion

 

A nemzetgazdasági hasznossága vitathatatlan.

 

De a Mostar-ig tartó 50 km-es szakasz költsége sem apróság:

összértéke 835 millió Euro = 292 milliárd Ft. 10 hidat, 12 alagutat és két csomópontot kell építeni.

 

Innen már összehasonlíthatóbb, csak elég rosszul mutat a hazai építkezések szempontjából.

292-189= 103 milliárd Ft-ból építenek 37,6 km-t (2,74 milliárd Ft/km), benne 10 híd, 11 alagút és 2 csp.

 

Most van itt az elgondolkodás ideje...

Előzmény: Autobahn89 (50266)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.04.27 0 1 50272

Ha meg baleset tortenik az ut minosege miatt,akkor azt mondjak, hogy nem a korulmenyeknek megfeleloen kozlekedtel. A magyar kozut mossa kezet, par katyus felnis tortenetet max kifizet evente, oszt csokolom.

Előzmény: Avaar (50270)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.27 0 1 50271

Az M25 műszaki átadása májusban kezdődik.

 

A forgalomba helyezés júliusban lesz.

 

 

Avaar Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50270

Ez a legtöbb helyen sajnos így van. Nálunk két párhuzamos utat nem szokás rendesen fenntartani, és le fog rohadni az egész. Az ex 40-es teljesen el van korhadva ott, ahol az M4 nyomvonal már 74’-ben elkészült (Albertirsa-Cegléd), az abonyi szakasz egy cseppet jobb állapotban van. 2 éve jártam arra utoljára, de gyanítom nem javult azóta. 

Előzmény: Autobahn89 (50264)
Avaar Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50269

A júniusi átadás elképzelhető, hogy reális?

Előzmény: berva1 (50268)
berva1 Creative Commons License 2020.04.26 0 1 50268

Hát ez szinte bevett gyakorlat... A Cegléd-Abony-Szolnok megyehatárig, a  40-s  út is (régen 4-s), elég megviselt állapotban van. Egyébként az Abony elkerülőn, pénteki állapot szerint, valóban jó tempóban haladnak a munkák.

Előzmény: Autobahn89 (50264)
Pompiere Creative Commons License 2020.04.26 0 3 50267

Az a baj, hogy a cikkben egy nagyságrendet tévedtek:

52.600.000.000 x 47,76= 2.512.176.000.000

 

Akárhogy is nézem ez 2512 milliárd forint, 7,05 milliárd euró.

 

Helyesbítve téged: Ehhez képest az M85 alagútja egy olcsó egérlyuk! :-)

Előzmény: Autobahn89 (50266)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.04.26 0 1 50266

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/04/25/a_vilag_leghosszabb_vizalatti_alagutja_epul_meg_dania_es_nemetorszag_kozott/

“kétpályás villamosított vasutat és négysávos autóutat magába foglaló alagút építése, amelynek költségét - 2015-ös árakon számolva - 52,6 milliárd dán koronára (250 milliárd forint) becsülik.”

 

Ehhez kepest az M85 alagutja egy draga egerlyuk. :)

dimelo Creative Commons License 2020.04.26 0 0 50265

Sajnos, csak ennyi jött össze:(((

 

Az útminőség - különösen tél után - feltűnő.

Majd megint hozzászokunk, hogy ez van...

 

A szakasz építéséről csak annyit: én is örülnék, ha nyárra befejeződne. Nagy kérdés, hogy a jelen helyzet mennyiben befolyásolja.

 

Találtam egy videót, amelyben (NIF) Boglárka nagyon halk, majdhogynem érthetetlen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=XLU-4vfJxTM

Előzmény: Autobahn89 (50264)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.04.26 0 0 50264

Koszi az infokat.

Eleg nagy a csend M4 korul. Mult heten szombaton kellett mennem Kisujszallasra es lattam, hogy igen nagy erokkel dolgoznak az M4 folytatasan. Meg az is elkepzelheto, hogy a mar eltolt hataridot (juni 30) tartani tudjak es nyar kozepen mar abonyig mehetunk 2x2 savon. A 4-es viszont egyre rosszabb allapotba kerul. Fegyvernek-Kenderes kozott mar ki lehet kapcsolni a savtartot az autokba, mert a nyomvalyu savban tartja az autot :) Elozesnel mar-mar eletveszelyes. Oke, hogy epul a 2x2, de a foutat meg hagyjak lealjasodni? 

Előzmény: dimelo (50263)
dimelo Creative Commons License 2020.04.26 0 0 50263

Néhány nap eltelt, az M4-re vonatkozó kérdés megválaszolatlan maradt...

A veszélyhelyzet árnyékában olyan "hideg" van, hogy "befagytak" az információs csatornák.

 

Legutóbbi infók:

2019. november és 2020. február között több önkormányzatnál jártak a tervezők.

Mindenhol a "szokásos zárt" kommunikáció zajlott. Minden polgármester a saját településének problémáját igyekezett "kezelni"...

Már aki egyáltalán képben van. (Több új polgármester került pozícióba)

Februárban még volt a gazdákkal, vadásztársaságokkal egyeztetés, de a járványhelyzet miatt a Lakossági Fórumok elmaradtak. ("halasztódnak")

 

Pedig sürgető a terv leadási határidő...

 

Volt még valami, 2020. március 4-én Pogácsás T. belügyminisztériumi államtitkár - o.gy. képviselő Monor Városi TV-ben nyilatkozott az átadott Üllő-Albertirsa szakaszról,

és az M4 építésének folytatásáról:
"... jövő év végéig, vagy az azt követő év tavaszáig (2021-2022) a Szolnok elkerülő is elkészül, egészen Törökszentmiklósig meg lesz ez a része a gyorsforgalminak,

a másik oldalon a határtól visszafelé jön az út, és reményeink szerint egy három év alatt összeér és akkor egészen Romániáig, Erdélyig ezen az úton lehet haladni..."


Remélhetően az államtitkár pontosabban tudhatja...

 

Előzmény: Autobahn89 (50212)
Avaar Creative Commons License 2020.04.26 0 0 50262

A bűvös négyes szám. Nálunk az M4, náluk a D4 használhatatlan egy-egy nagy baki miatt az átadásra kitűzött időpont után. 

Előzmény: rm40 (50261)
rm40 Creative Commons License 2020.04.25 0 0 50261
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.04.25 -2 0 50260

"- ma már mindenkinek van okostelefonja,

 - a diákok majd tableten tanulnak,

 - minek a papír alapú csekk fizessen E módon,

 - stb."

 

 

Az okostelefon egy nagyon jó dolog, mert számos egyéb funkcióján kívül a GPS-t is elérhetővé teszi, és ha már utakról van szó, ez az útvonaltervezésnél adott esetben jól jöhet.

Az E-fizetést viszont nem támogatom, mert erre rárakódik a bank kezelési költsége, még pluszban a befizetnivaló díjon felül. Ha minden díjra rákerül a kezelési költség, akkor akár +10% is többet fizetsz ki mint amennyit a szolgáltatód elkér. Ebből én nem kérek, azt állja csak továbbra is csekkalapon a szolgáltató! (Mellesleg emiatt szabadulnának a szolgáltatók a csekkektől meg... !)

 

Visszatérve az úthasználatra, az okostelefon azoknak jó az autóban, akiknek még nincsen autós GPS-ük, mert az okostelefon a GPS elérésére is képes, ami az autóban jól jöhet. A GPS persze nem pótolja a minőségi autóatlaszokat, mert csak egy békaperspektívát nyújt, túlzottan nagy méretarányban, és emiatt túl kicsi átlátott területtel és úthosszal. Ha van benne traffipaxjelző applikáció, na pluszban még az is jól jöhet (soha nem tudhatod ui., hogy hol van mobil -- rendőrautós vagy civil rendőrautós -- mérőhely kihelyezve). <--- (Csak arról kell gondoskodni, hogy fixen rögzítve legyen a műszerfal elé, és hogy szivargyújtóra köthető tápcsatlakozós átalakító adaptere is legyen.)

Előzmény: trizs77 (50249)
Samott Creative Commons License 2020.04.24 0 0 50259

Forrasra voltam kivancsi nem okoskodasra. Nem leminositettem a terkephasznalatot, csak csodalkoztam a szamon. Mert en nem talaltam eladasi adatokat.

Előzmény: trizs77 (50249)
dimelo Creative Commons License 2020.04.24 0 1 50258

Már több, mint 2 hónapja Európát is veszélyezteti a COVID-19.

 

Azt tapasztaljuk, hogy szinte megállt az élet, zuhan az üzemanyagok ára.

A 2020. évi magyar forgalmi adatokra várhatunk több, mint egy évig.

 

De tájékozódási pontként itt van nekünk a "laboratóriumnak tekintett": Ausztria... (nem én mondtam...)

Az ASFINAG nem titkolózik, közli a forgalmi adatokat most is, minden hónapban.

 

Megjegyzés: a teherforgalom (torlódásokkal) azonos mértékű maradt.

          Poysdorf - CZ A5   A6 Kittsee - SVK A2 Loipersdorf   A9 Spielfeld - SLO   A4 Nickelsdorf - H  Maglern I  Brennersee I

2019 03. 13560           18345                  27214            20114                 29 684                 10350        29529

2020 03.   6717             8697                  16580            12284                 18 386                    5288        11926

 

Átlagosan 40-45 %-os visszaesés 2019 márciushoz képest.

De a legdurvább Dél-Tirol A13 Brenner-hágónál 60 %

 

Csak személyforgalom adatai még rosszabbak...

 

Mit hoz az április? és meddig tart?

trizs77 Creative Commons License 2020.04.24 -1 2 50257

Ez a topik azért van, hogy elmondja véleményét.

Arra hozták  létre.

 

Akit nem érdekel, ne olvassa.

 

 

Mézgár Creative Commons License 2020.04.24 -2 1 50256

Szerencsére Hírfigyelö alias Carina_S trollovtársnö mindenhez IS ért.

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.04.24 0 1 50255

Nem, ezt én nem mondanám ki a Cartrographiáról!

 

Az ők kiadványaik között van az általam többször is emlegetett 1:360000 léptékű autóatlasz, 1971-es, 1987/88-as, és 1994-es kiadásokkal. Ez a térkép -- a maga korában -- helyesen ábrázolta az útminőséget és ez alapján még az útszélességre is lehetett belőle következtetni, nem volt túlzsúfolt, minden rajta volt ami kellett, a benzinkutak is mind egy szálig, és az útszakaszok km-megírása egész/tized pontossággal volt megadva (pl.: 2,6 km, 34,7 km, 0,2 km, 15,2 km, stb. ...), továbbá volt egy olyan rendszere, amelyben a kis ppiros csillaggal (*) megcsillagozott települések közül 1200-nak (tehát a kisebb-nagyobb városokon kívül még rengeteg apró falunak is) megvolt az atlasz megfelelő részében a kinagyított vázlattérképe, és a csillagozása nemcsak az egyes térképszelvény-lapokon, hanem a betűrendes település-névmutatóban is benne volt szerepeltetve. Ez az atlasz a közepes méretaránya miatt (L. = 1:360000) -- jó részletessége mellett -- áttekintő útvonalvázlat-térképnek is kitűnő volt (tehát egy hosszabb utazásos útvonal kiválasztása előtti döntés meghozatala előtt jobban látható volt rajta az, hogy melyik útvonal a rövidebb, melyik útvonal a jobb minőségű, és hogy melyik az időben rövidebb (= melyik érint és ejt útjába kevesebb települést).

 

A "DIMAP / Szarvas" atlasz is nagyon jó, 1:250000 méretaránya nagyon részletessé teszi, km-megadása 1 km pontosságú, a térképen kirajzolódik minden apró falu körvonala, viszont az útminőség és az útszélesség feltüntetése terén messze alatta marad az előbb említett 1:360000 léptékű autóatlasznak, és a "DIMAP / Szarvas" kiadvány ezen a téren mindössze az I.-rendű, a II.-rendű főutak, ill. az összekötő utak között tesz különbséget, de hogy az összekötő utak közül melyik milyen minőségű, az bizony még körülbelül sem olvasható ki belőle!!

Előzmény: troglodita (50248)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.04.23 0 1 50254

Nézd, nem az a baj hogy ráteszik az arborétumot, a természetvédelmi területet, kempinghelyeket, meg sok minden mást. Ezeket rá lehet tenni nem zavaró módon is, az arborétumokat pici apró piktogramokkal, a T.K.-eket pedig halvány színezéssel, és máris nem zavaró. Meg a másik hogy egy ilyen célra (is) szánt térkép méretarányának nem a túl kicsi 1:400000 vagy 1:360000 léptéket, hanem az 1:250000 vagy 1:200000 léptéket kell megválasztani, és az ilyen nagyobb méretarányú (jóval részletesebb és kevésbé kicsinyítő) térképeken mindez sokkal jobban elfér az utak vonalrajzolata és km-információi mellett -- még pluszban... !

 

Egy jó autótérképnek vagy autóatlasznak egyszerre kell megfelelnie a távolsági fuvarozó kamionsofőrök, a kirándulók, a szomszéd nagyvárosba vásárolni vagy ügyet intézni igyekvők, a kereskedők, egyszóval minden réteg számára! Ja, és természetesen az üzemanyagkutakat is mindenütt fel kell tüntetnie, üzemanyag-fajták szerinti bontásban (benzin, diesel-olaj, autógáz, E-töltő (= elektromos töltőkút).

 

A baj az amit írtam, hogy sok térkép az útminőséget és az útszélességet nem vagy hamis/téves módon tünteti fel!!! ---> Emiatt az autósok egy-egy nagyon jó minőségű összekötő útról azt hiszik hogy az csak egy "ócska szar mellékút", és ezért kerülnek inkább a főút felé akkor is, ha az összekötő út lenne a km-ben is és időben is a rövidebb! Könnyen lehet, hogy sok főút a rossz térképek által adott félreinformáló "információk" alapján tájékozódni próbálkozó autósok rossz útvonal-választása miatt terhelődik túl annyira, hogy az már a romló baleseti statisztikákban is megjelenik!!

 

Nem győzöm aláhúzni: nagyon kevés az olyan jó minőségű autótérkép és autóatlasz, amely az útszélességet is és az útminőséget (jó állapotú út, vagy leromlott állapotú út) megfelelő módon tájékoztatóan ábrázolja!!!

Előzmény: trizs77 (50246)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.23 0 0 50253

Nekem van egy pár száz darabos térképgyűjteményem javarészt hegyekről,

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

OFF

 

Nekem is.

Szívesen odaadnám bárkinek - ingyen - aki nem tűzgyújtásra akarja használni.

Úgy kb. 150 db lehet.

Plusz van 27 db Panoráma könyv, melyek mindegyike egy-egy európai ország úti könyve.

 

ON

 

 

 

 

 

nyebojsza Creative Commons License 2020.04.23 0 0 50252

"Erdekes hogy van meg olyan aki papiron tajekozodik meg tervez utvonalat."

 

Bizony, és sokkal átláthatóbb, mint az onlány okosságok. Nekem ugyan van okostelefonom, de csak wifi-n használom az internetet, mert azért nem fizetek (telefonálásra meg a NokiaC1-et használom, mert nem szeretek tepsivel a fülem mellett sétálni :) Vannak letöltött offline navigációim is ha olyan helyre megyek amiről előtte nem tájékozódtam... de egy rendes térképnek nincs párja!

 

 

Előzmény: Samott (50244)
dimelo Creative Commons License 2020.04.23 0 3 50251

Ez a cikk csak tovább fokozza kétségeimet. Amit megtesznek ezért az alagutacskáért, az elfogadhatatlan...

 

A tartalmat körül lengi egy indokolatlan pátosz... meg az átlagot felülmúló korrupció bűze.

Addig igaz, hogy Sopronnak kell a 2x2 sávos kapcsolat, a részletek (már alaposan körbejártuk) nem bizonyítják az elvárható nemzetgazdasági gondosságot.

 

Maradnék a szerb példánál, mert a hossza megegyezik a most épülő M85-tel, továbbá Uzice egy Sopron nagyságú város:

A Pozega - Uzice - Kotroman szakaszon 13 felüljáró található, teljes hossza 1524 méter,

22 alagút 12 783 méter hosszú, és minden alagút két csőből áll.

62 híd is épül, teljes hossza 14 517 méter.

Költsége: 830 millió EUR = 290 milliárd Ft/61 km = 4,76 milliárd Ft/km     

 

Tehát: a 61 km-ből 28 km halad műtárgyon keresztül!    

33 km "sima" x 2,5 milliárd= 82,5 milliárd Ft és 207,5 milliárdból épül 28 km műtárgy... (7,4 milliárd Ft/ km)

 

Sopron 3,0 km x 2,5 milliárd = 7,5 milliárd Ft és 36,5 milliárdból épül 1,78 km műtárgy,... 20,5 milliárd/km    

 

és mint tapasztalható 12 783 m alagút építése nem is hasonlítható egy 780 m-es egérlyukhoz...  

 

Mire lehetnénk büszkék?      

Előzmény: rm40 (50234)
troglodita Creative Commons License 2020.04.23 0 0 50250

Meg azért megszokás, szocializáció kérdése is ;-) Nekem van egy pár száz darabos térképgyűjteményem (javarészt hegyekről, de nem csak), és persze ott van a mindenféle digitális térkép is a tarsolyomban/telefonomon, de attól még egy jó minőségű és áttekinthető papíralapú térkép az mindig gyönyörűséggel tölt el. Azon azért lehet látni a távolságokat is, szintkülönbségeket is, nem csak a fordulj balra, menj előre hatszáznegyven métert, fordulj vissza, káromkodj jó sokat agysejt sorvasztó hatását ;-)))

Előzmény: trizs77 (50249)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.23 0 2 50249

Ez a következménye a csőlátásnak.

Csőlátásodnak.

 

S ez itt most NEM pejoratív jelző, hanem életkor meghatározó.

 

Amikor azt olvasod, hogy :

 - ma már mindenkinek van okostelefonja,

 - a diákok majd tableten tanulnak,

 - minek a papír alapú csekk fizessen E módon,

 - stb.

 

Akkor jó ha tudod, hogy akiknek ez NINCS, vagy nem tudják használni az nem pár tízezer, hanem pár százezer fő ma Magyarországon.

Ha valaki (saccolásból) azt mondja hogy ez a réteg milliós, akkor akár tetszik ez neked akár nem, az illető nem is tévedett túl sokat.

 

 

Előzmény: Samott (50247)
troglodita Creative Commons License 2020.04.23 0 0 50248

Igen, a Cartographia kiadványai rendre élvezhetetlenek, annyi az árnyékolás meg a sok fura szín bennük. Szerintem Szarvas András térképei (Dimap) sokkal élvezhetőbbek, bár kicsit nehezebb hozzájuk jutni.

Előzmény: trizs77 (50246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!