Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.05.01 0 2 50307

Egy propaganda cikk, hogy azt higgyük, máshol mézeskalácsból vannak a házak és kolbászból a kerítés...

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/dalmacia-fele-visz-az-m6-os-8061431/

 

Miután több tucatszor kitárgyaltuk már, ez a lemez igencsak serceg...

 

"Ha megépül Eszékig a magyar és horvát szakasz, az, csatlakozva a már meglévő horvátországi sztrádához, elvisz a bosnyák határra. Az itt következő, mintegy 50 kilométeres részt jelenleg tervezik,

illetve európai forrásból megépülhet az új, 35 kilométeres Ovcari–Prenj alagút–Mostar-észak szakasz, amelyből az alagút mintegy 10 kilométer hosszú, illetve

a szintén 10 kilométeres Mostar-észak–Mostar-dél szakasz is. Mindezek a fejlesztések a már meglévő, vagy jelenleg is épülő utakkal és hidakkal biztosítják a négysávos kapcsolatot az Ad­riai-tengerig.

Ploče nemcsak a dalmát tengerpart része, és mint ilyen, idegenforgalmi jelentőségű, hanem kikötőváros is, ami az áruszállítás szempontjából fontos."

 

Általános sablonduma... kibictől - kibiceknek.

 

1. A Száva híd (Svilaj) átadása is csúszik, de ha meglesz, akkor 12 km-rel több autópályán, mintegy 20 km-rel rövidül ez a szakasz.

https://www.google.com/maps/dir/45.3117442,18.3786716/Od%C5%BEak,+Bosznia-Hercegovina/@45.1106221,18.3426318,24679m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x475c37c6c6f9ec59:0x64d9f1cc0e3815c1!2m2!1d18.3262539!2d45.0101422!3e0

 

2. Odzak és Zenica között 135 km-en kellene építeni utat-hidat-alagutat. (Az 50 km tervezése igaz, csak nem elég)

3. A Tarcin - Konjic - Mostar 100 km-es szakaszból 50 km-t a Prenj alagúttal megtárgyaltuk.  Vagyis még 50 km homályos. Most a lényeg 2026, vagy még később...

4. Mostartól 60 km Ploce (6500 lakos)... De maga az A1 csatlakozás már kész, odáig 20 km-t kell építeni Mostartól.

 

Egyszerűsítve: 2010-ben 40 km volt, 2020-ban 110 km van kész.

a teljes bosnyák útvonal 330 km. A 2/3-a hiányzik - hegyen völgyön.

 

Ja: áruszállítás szempontjából...

 

Akkor most Pireusz és kínai vasút vagy Ploce kamionokkal?

 

A mások f.rkával verjük a csalánt?

 

 

Előzmény: totyit (50275)
dimelo Creative Commons License 2020.05.01 0 0 50306

Szomorú is, de miért kell ilyen ellentéteket generálni az országban, amikor egyébként is súlyos különbségek vannak?

 

Bár ez itt off, de mégis elgondolkodtató példa:

ha az M4 lehet 3 féle paraméterrel kiépítve (spórolás?), akkor a párhuzamos 100-as vasútvonalat miért korszerűsítik egyformára, brutális költségekkel?

Szajol - Püspökladány között      68 km 162 milliárd Ft

Püspökladány - Debrecen között 39 km  73 milliárd Ft

                                                             235 milliárd Ft

és eközben a 4. főúton 6-18 ezer gépjárműben 12-35 ezer ember közlekedik...

meg persze 3000 kamion naponta!!! (x15 tonna)=45000 tonna/nap

A 100-as vasút teljesítménye: 7200 fő

                                              10800 tonna/nap

 

Az nem válasz, hogy a vasútra adott pénzt az Unió...

Csak a tisztább látás érdekében...

Előzmény: Avaar (50304)
rm40 Creative Commons License 2020.04.30 0 0 50305

A már linkelt linkelt cikk (itt html-verzióban is) korábban megjelent párja, mely talán az ismertetett műszaki részletek miatt is érdekes lehet:

https://www.innoteka.hu/cikk/a_halozatfejlesztes_realitasa_a_huseg_varosaig.1981.html

Előzmény: rm40 (50234)
Avaar Creative Commons License 2020.04.30 0 0 50304

Inkább szomorú..főleg azért, mert az alaptempó így is-úgy is autopályás lesz az eddigi tapasztalatok alapján. Ezt körülbelül mindenki tudja, főleg, ha járt már arra. És ezt az egyértelmű 130-140-es tempót szeretnék 20 méterbe sűríteni költséghatékonyság címen...hát nem tudom mi lesz itt. A rendőrségnek talpon kell lennie, ha nem akarnak minden nap halálos balesetet. 

Előzmény: dimelo (50303)
dimelo Creative Commons License 2020.04.30 0 3 50303

Az M4 az E60 európai útvonal része,

elég durva, hogy Szolnok-tól a határig 3 féle paraméterrel építik (ha...)

 

Miközben semmilyen nemzetközi forgalommal nem rendelkező "modernvárosbekötések" ettől gazdagabb műszaki tartalmúak.

(De nem ez a baj, hanem a szakmaiatlanság)

Mert csak hivatkoznak a költségekre, de semmivel nem lesz olcsóbb, csak veszélyesebb.

Előzmény: Avaar (50300)
troglodita Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50302

kösz szépen ;-)

Előzmény: pentium10 (50301)
pentium10 Creative Commons License 2020.04.29 0 2 50301
Előzmény: troglodita (50299)
Avaar Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50300

A többiből sem lesz soha autópálya. Most még lehetett volna, de az EU 20 év múlva nem fogja támogatni a sebességhatár növelését. 

Előzmény: dimelo (50298)
troglodita Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50299

Ezek Landsat képek? Honnan szedted őket?

Előzmény: pentium10 (50296)
dimelo Creative Commons License 2020.04.29 0 1 50298

Na ez a fájdalmas rész:

Nem elég, hogy késik-csúszik-drágul, már nem is lesz autópálya...

 

De ez nem új infó,

hiszen a Vecsés-Abony is autóút, de 26,60 m-es koronaszélességgel

Az M35-től országhatárig autópálya lesz 26,60 m.

Ehhez képest a Tisza-híd szakasz még 26,60-as, lefokozott (de k. drága) autóút,

a törökszentmiklósi elkerülő egyforma autóút még lehet, (mert 26,60-ra kezdték el), de leállították...

illetve a Fegyvernek-Püspökladány-M35-ig 20,0 m koronaszélességű autóút...

 

Ez a 90 km, amelyből sohasem lesz autópálya... akár mit irogatnak a propagandisták...

 

Előzmény: Landsmann_ (50293)
dimelo Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50297

Köszi!

 

Kár, hogy kissé gyenge a képminőség,

sebaj, az útminőség legyen jó:)))

 

A Dn19-A3 csomópont mintha még hiányos volna...

Előzmény: pentium10 (50296)
pentium10 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50296

Aprilis 24-i szatelit kepek a roman A3-as es a magyar M4-es szakaszrol.
Bihartol Berettyoujfalo iranyaba a kovetkezo kepsorozat.

 

dimelo Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50295

Igen, így jó, de még a csuklós buszokat is add hozzá.

Bár ez nekem furcsa, hogy miért közlekedne 18 db csuklós busz Nyúl-Győr között,

ha a "sima" busz kevesebb mint Veszprém - Kádárta szakaszon.

Praktikus összeadni:

256+  6= 262

178+18= 196

 

Nyúl rejtélye (4400 lakos):

a 8311. úton nincs annyi forgalom, mint a 82. út növekménye (előtte-utána)

Előzmény: trizs77 (50292)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 50294

köszönöm.

Előzmény: dimelo (50289)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.04.29 -1 2 50293

Gondolom az M4 leendő kereszteződésénél ténykedtek. Amúgy érdekes, hogy a térképen Törökszentmiklós-Püspökladány közötti szakaszát autópályának nevezik. Most ez tényleg az lesz, vagy már itt is kavarnak az elnevezéssel? Az M35-től a határ felé autópálya. Kíváncsi leszek hol avanzsálják le autóúttá. Mondjuk ezen lesz akkora forgalom, hogy simán megérdemelte volna az autópálya kiépítést végig.

Előzmény: szil93 (50290)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50292

Kádárta :

 - szgk = 7211,

 - busz = 256

 

Nyúl :

 - szgk = 11093

 - busz 178

 

Így jó ?

 

 

Előzmény: dimelo (50289)
trizs77 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50291

négy = 4 számot kérek.

Semmi mást.

Négy számot.

 

Meg a megnevezést, hogy hol ?

 

 

Előzmény: dimelo (50289)
szil93 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50290

Sziasztok! Esetleg valakinek információja arról hogy a tervezés alatt lévő M4 Töröksz.- Püspökl. szakaszon végeznek valamilyen méréseket vagy hasonló dolgot!? Múlthét szombaton 12 óra körül jöttem haza fele Karcagról Bucsa irányába. Az úttestől kb 50m-re egy 3.5 tonnás kisteherautó 2-3 személy valami fúró szerkezetnek látszó tárggyal csináltak valamit. A földet  kb 2 hete vetteték be!  Gondolom a tervezéshez lehet köze mert pár éve pont azon a szakaszon már az úttesten voltak felfestve jelek számok meg hasonló dolgok!

Ezen a képen bejelöletem hogy hol láttam a munkátvégző személyelet. Kékes pont a 4206j. út mentén.

https://photos.app.goo.gl/d8k9z8g6ubusQdxKA

dimelo Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50289

Mérőhely     összes      Je     tgk  szgk. kistgk Busz

6802 52%   9735 10458 503  7211 1588  256  6

3222 51%   8092   8658  415  6518   876 140  0   

Kádárta 6 +039 18 +091 km

 

6493  28%   4506   5102  337  3189    801   69  0   Megyehatár

1224  34%   5496   6226  390  4267    612 110  1   

832. út 45 +512    54 +678 km

 

7550  68% 13889 15093 616 11093 1880 176 18

Nyúl 63 +613   69 +329 km  M1

 

Erősen látszik az agglomerációs ingázás Veszprém és Győr felé...

Előzmény: trizs77 (50287)
rm40 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50288
trizs77 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50287

Segítség kérés.

 

Kellene nekem pár szám.

 

A 82-es út két végéről.

Mondjuk kettő szám a Kádárta-Veszprém közötti szakaszról és kettő szám a Nyúl-Győr közötti szakaszról.

 

Mindkétszer az érdekel, hogy az utolsó nyilvános számoláskor az említett keresztmetszetekben :

 - mennyi személyautó haladt át 24 óra alatt ?

 - mennyi autóbusz haladt át 24 óra alatt ?

 

A többi kategória most nem érdekel.

 

Dimeló olvtárs vagy valaki más tud segíteni ?

Előre is köszönöm.

 

 

 

 

troglodita Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50286

Értem én, hogy jól kiszámították (ezt is... ,-) ) a mérnökök, de valahogy olyan kib@szottul instabilnak néz ki... Vannak ezek a nyurga, ellipszis metszetű oszlopok, azoknak a két sarkára fel van szerelve a hídszerkezet kicsinyke szekrénye, abból meg konzolosan kilóg az útpálya két oldala. Biztos minden más hídnak tök fölöslegesen épülnek Y alakúra, vagy az útpálya szélességének jelentős hányadára a pillérek ;-)))

Előzmény: rm40 (50285)
rm40 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50285
dimelo Creative Commons License 2020.04.28 0 1 50284

Tolongás van a kétes dicsőségű első helyért:

 

M44 Új nyomvonal (2x2 sáv) 9900 méter

Érintett települések Lakitelek, Tiszakürt, Tiszaug

Kivitelező Duna Aszfalt Kft

Kivitelezés kezdete 2018. július

Kivitelezés várható befejezése 2021. augusztus

A kivitelezés szerződéses összege 51 308 917 861 Ft

Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.

 

új 552,35 m hosszú ellipszis kapuzatú híd épül.

Tehát: 9,3 km x 3,0 millárd Ft= 27,9 milliárd Ft a 2x2 sáv

és 0,55 km hídra marad 23,4 milliárd Ft = 42,5 milliárd /km

 

Ehhez képest Montenegróban:

A Moracica - híd a Bar-Boljare autópálya első szakaszának legnagyobb egyedi szerkezete.

A beruházás értéke 70 millió EUR =  24,5 milliárd Ft (350/E) = 25,5 mrd Ft/km

175 méter magas, 23,4 méter széles és 960 méter hosszú.

Az autópálya első szakasz építésének határideje 2020. szeptember 30.

 

És még két adalék: M7 Kőröshegyi völgyhíd kivitelezési költsége összesen 51 milliárd forint (1,872 km)

                               M0 Megyeri híd  kivitelezési költsége              összesen 63 milliárd forint (1,862 km)

 Az inflációs szorzók fontosak...

Az M44-nél 3x-ért építenek 550 m-es hidat, mint a kőröshegyi völgyhíd volt????

 

Montenegróban tudnak valamit = nem a Balkán a legkorruptabb...

 

Előzmény: totyit (50283)
totyit Creative Commons License 2020.04.28 0 0 50283

Na ez lesz az ország csúcs legdrágább autópályája.

És nem is autópálya csak autóút.

És még csak egy kis alagutacska sem lesz benne.

Előzmény: dimelo (50282)
dimelo Creative Commons License 2020.04.28 0 1 50282

Neked is, nekem is izgalmasabb lenne az agyonhallgatott Tisza-híd szakasz.

Bár jó dolog egy nyúlfarknyi M4 Abony elkerülő, de, ha ugyanúgy vissza kell menni délre, akkor még másfél-két évig veszélyes marad a szolnoki elkerülés.

Mert a határidők is ellentmondásosak.

Találtam egy céghonlapon:

Munka kezdete: 2020. március határidő: A-híd munkarészei: 2021.06. Teljes projekt: 2021.12.

M4 nyomvonalán, Szolnoktól északkeletre a Millér csatornán átvezető, 116 méter hosszú öszvérhíd.

 

Hát... megdöbbentem, amikor kicsit számolni kezdtem: Egy 116 m-es hidat 15 hónapig építenek? (a Zagyva-hídról semmi friss)

De még durvább az ára!

Ez a szakasz magában foglalja az M4-M8 csp-t, a 32. csp-t, és a 3225.úti csp-t: 18,6 km hosszú. Ha 3,0 milliárd Ft-tal számolunk, akkor

18,3 x 3= 54,9 mrd. Ft + 0,3 km híd 12,9 mrd. Ft              43 milliárd Ft/km a 2 hidacska költsége!!!

 

A Tisza ártér és nagyhíd szakasz Törökszentmiklós csp-ig 8,5 km

7,3 x 3 = 21,9 mrd. Ft + 1,2 km híd 35,5 mrd. Ft         29,58 milliárd Ft/km a 2 híd költsége!!!

(ha a Millér+ Zagyva híd áron számoljuk, akkor 19 milliárdba kerülne az ártéri 416 m, már csak 16,5 milliárd jutna a 756 m-es nagyhídra...) NA NE.....

 

Ez biztosan nem így van, merthogy S. Lajosnak is kifizettek 32,8 milliárdot...

 

Tehát a teljes költség (3 tétel):

1. Abony 90,8 km-től -3225.- 109,4 km-ig         67,8 milliárd

2. 109,4 km-től Tisza híd - 46. csp. 118 km-ig  57,4 milliárd

3. S. Lajosnak                                                  32,8 milliárd

                                              Összesen:       158,0 milliárd Ft/27,1 km=5,83 /km

 

48 milliárdért épülhet 1,5 km híd (4 részben) ez 32 milliárd Ft/km, vagy még több.... a lajosmilliárdokkal.

Előzmény: berva1 (50280)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50281

Sajnos nincs. Az előzőleg említett fazon is azt mondta, hogy a zöld vagy sárga, esetleg e kettő keveréke nyomvonal fog megépülni. Érdekes, hogy nem tudok róla, hogy döntés született volna már a nyomvonalról.

Előzmény: Aladár46 (50279)
berva1 Creative Commons License 2020.04.27 0 1 50280

Szerintem reálisan be lehetne fejezni ... Az hogy az átadás elhúzódik e, mint az Üllő-Albertirsa szakasznál, az jó kérdés.

A 32.s út (régen 4-s) Szolnok megyehatár-Szolnok közötti szakaszt tavaly felújították, most is jó minőségű.

Előzmény: Avaar (50269)
Aladár46 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50279

Szia Landsmann_! Van esetleg friss infód M47 ügyében? Minden infó érdekel és jöhet magánba is. :) Köszi!

Előzmény: Landsmann_ (50278)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.04.27 0 0 50278

Múlt héten mondta egy fazon, az M47-et 2022-ben kellene elkezdeni építeni. Ehhez képest sehol sem tartanak. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!