Miután több tucatszor kitárgyaltuk már, ez a lemez igencsak serceg...
"Ha megépül Eszékig a magyar és horvát szakasz, az, csatlakozva a már meglévő horvátországi sztrádához, elvisz a bosnyák határra. Az itt következő, mintegy 50 kilométeres részt jelenleg tervezik,
illetve európai forrásból megépülhet az új, 35 kilométeres OvcariPrenj alagútMostar-észak szakasz, amelyből az alagút mintegy 10 kilométer hosszú, illetve
a szintén 10 kilométeres Mostar-északMostar-dél szakasz is. Mindezek a fejlesztések a már meglévő, vagy jelenleg is épülő utakkal és hidakkal biztosítják a négysávos kapcsolatot az Adriai-tengerig.
Ploče nemcsak a dalmát tengerpart része, és mint ilyen, idegenforgalmi jelentőségű, hanem kikötőváros is, ami az áruszállítás szempontjából fontos."
Általános sablonduma... kibictől - kibiceknek.
1. A Száva híd (Svilaj) átadása is csúszik, de ha meglesz, akkor 12 km-rel több autópályán, mintegy 20 km-rel rövidül ez a szakasz.
2. Odzak és Zenica között 135 km-en kellene építeni utat-hidat-alagutat. (Az 50 km tervezése igaz, csak nem elég)
3. A Tarcin - Konjic - Mostar 100 km-es szakaszból 50 km-t a Prenj alagúttal megtárgyaltuk. Vagyis még 50 km homályos. Most a lényeg 2026, vagy még később...
4. Mostartól 60 km Ploce (6500 lakos)... De maga az A1 csatlakozás már kész, odáig 20 km-t kell építeni Mostartól.
Egyszerűsítve: 2010-ben 40 km volt, 2020-ban 110 km van kész.
a teljes bosnyák útvonal 330 km. A 2/3-a hiányzik - hegyen völgyön.
Ja:áruszállítás szempontjából...
Akkor most Pireusz és kínai vasút vagy Ploce kamionokkal?
Inkább szomorú..főleg azért, mert az alaptempó így is-úgy is autopályás lesz az eddigi tapasztalatok alapján. Ezt körülbelül mindenki tudja, főleg, ha járt már arra. És ezt az egyértelmű 130-140-es tempót szeretnék 20 méterbe sűríteni költséghatékonyság címen...hát nem tudom mi lesz itt. A rendőrségnek talpon kell lennie, ha nem akarnak minden nap halálos balesetet.
Gondolom az M4 leendő kereszteződésénél ténykedtek. Amúgy érdekes, hogy a térképen Törökszentmiklós-Püspökladány közötti szakaszát autópályának nevezik. Most ez tényleg az lesz, vagy már itt is kavarnak az elnevezéssel? Az M35-től a határ felé autópálya. Kíváncsi leszek hol avanzsálják le autóúttá. Mondjuk ezen lesz akkora forgalom, hogy simán megérdemelte volna az autópálya kiépítést végig.
Sziasztok! Esetleg valakinek információja arról hogy a tervezés alatt lévő M4 Töröksz.- Püspökl. szakaszon végeznek valamilyen méréseket vagy hasonló dolgot!? Múlthét szombaton 12 óra körül jöttem haza fele Karcagról Bucsa irányába. Az úttestől kb 50m-re egy 3.5 tonnás kisteherautó 2-3 személy valami fúró szerkezetnek látszó tárggyal csináltak valamit. A földet kb 2 hete vetteték be! Gondolom a tervezéshez lehet köze mert pár éve pont azon a szakaszon már az úttesten voltak felfestve jelek számok meg hasonló dolgok!
Ezen a képen bejelöletem hogy hol láttam a munkátvégző személyelet. Kékes pont a 4206j. út mentén.
Értem én, hogy jól kiszámították (ezt is... ,-) ) a mérnökök, de valahogy olyan kib@szottul instabilnak néz ki... Vannak ezek a nyurga, ellipszis metszetű oszlopok, azoknak a két sarkára fel van szerelve a hídszerkezet kicsinyke szekrénye, abból meg konzolosan kilóg az útpálya két oldala. Biztos minden más hídnak tök fölöslegesen épülnek Y alakúra, vagy az útpálya szélességének jelentős hányadára a pillérek ;-)))
Neked is, nekem is izgalmasabb lenne az agyonhallgatott Tisza-híd szakasz.
Bár jó dolog egy nyúlfarknyi M4 Abony elkerülő, de, ha ugyanúgy vissza kell menni délre, akkor még másfél-két évig veszélyes marad a szolnoki elkerülés.
Mert a határidők is ellentmondásosak.
Találtam egy céghonlapon:
Munka kezdete: 2020. március határidő: A-híd munkarészei: 2021.06. Teljes projekt: 2021.12.
M4 nyomvonalán, Szolnoktól északkeletre a Millér csatornán átvezető, 116 méter hosszú öszvérhíd.
Hát... megdöbbentem, amikor kicsit számolni kezdtem: Egy 116 m-es hidat 15 hónapig építenek? (a Zagyva-hídról semmi friss)
De még durvább az ára!
Ez a szakasz magában foglalja az M4-M8 csp-t, a 32. csp-t, és a 3225.úti csp-t: 18,6 km hosszú. Ha 3,0 milliárd Ft-tal számolunk, akkor
18,3 x 3= 54,9 mrd. Ft + 0,3 km híd 12,9 mrd. Ft 43 milliárd Ft/km a 2 hidacska költsége!!!
A Tisza ártér és nagyhíd szakasz Törökszentmiklós csp-ig 8,5 km
7,3 x 3 = 21,9 mrd. Ft + 1,2 km híd 35,5 mrd. Ft 29,58 milliárd Ft/km a 2 híd költsége!!!
(ha a Millér+ Zagyva híd áron számoljuk, akkor 19 milliárdba kerülne az ártéri 416 m, már csak 16,5 milliárd jutna a 756 m-es nagyhídra...) NA NE.....
Ez biztosan nem így van, merthogy S. Lajosnak is kifizettek 32,8 milliárdot...
Tehát a teljes költség (3 tétel):
1. Abony 90,8 km-től -3225.- 109,4 km-ig 67,8 milliárd
2. 109,4 km-től Tisza híd - 46. csp. 118 km-ig 57,4 milliárd
3. S. Lajosnak 32,8 milliárd
Összesen: 158,0 milliárd Ft/27,1 km=5,83 /km
48 milliárdért épülhet 1,5 km híd (4 részben) ez 32 milliárd Ft/km, vagy még több.... a lajosmilliárdokkal.
Sajnos nincs. Az előzőleg említett fazon is azt mondta, hogy a zöld vagy sárga, esetleg e kettő keveréke nyomvonal fog megépülni. Érdekes, hogy nem tudok róla, hogy döntés született volna már a nyomvonalról.