Ez lassu es rohadt draga, akarhogy is nezzuk. Ha így folytatjak, akkor az M86 hamarabb leer Egerszegig, mint az M76. Talan 2024 korul mar Egerszeg korul fogjak kapargatni a foldet, addig meg max Khely lesz bekotve.
84-en nyáron nagy a forgalom, 2x1 nem elég. Ez a Balaton-Bécs
2x2 különszint a 67, 21 mintájára beleférne.
83-ast a 8-asig lehetne vagy egybefűzni a 84-essel és akkor Győr felől is oké a Balaton. Nyilván 2x2.
61-esnek hiányzik szakasza Szekszárd és Dombóvár között.
Azt minimum be kell építeni egyenesre, és legalább a Kelet-Nyugat áthaladás miatt megfontolandó lenne külön szintre átépíteni,
Mert később a Nyugati Körgyűrűnek ez lehetne a Déli megfelelője amin keresztül lehet utazni az országot megállás nélkül és előzési problémák nélkül.
Kellene ez a lokális hálózat a nagyvárosaink körül. Nekem már herótom van ezektől az előzni tilos, lassú, kátyús, falus és zebrás országútjainktól amik arra jók hogy balesetet, drága autószerelői költségeket és megnyomorított embereket okozzanak.
Ez már nem a 80-as évek.
81-es nyilván azért kell hogy ne álljon be a kamionsor az M0-n ha majd nekiállnak a Deák hídnak és szerintem jót tenne neki az ha munkálatok közben nem ráengedjük fél Európát, hanem megkönnyítjük a munkát és nem fog ezer ember kurvaanyázni a dugóban. Egy normális Győr-Szfv-M7 út is megérdemelhető a 21. században. Aztán ezeket az Alföldön is meg lehetne csinálni.
11,5 t nem jelenti azt hogy előzni fogsz tudni, sem azt hogy alkalmassá tennék az utat arra hogy ne kelljen lelassítani a régi rossz nyonvonala miatt. Természetesen ezt egybehangolva az elkerülőkkel. A 2x2 sáv főút is lehet, nem jelent mindjárt autópályát. Mai világban ez infrastruktúrát és a hétköznapi emberek szempontjából is elengedhetetlen.
Mindenki üdvözölné hogy jó utakon, előzve, lakó területek nélkül és megállás nélkül gyorsan eljuthat egyik helyről a másikra.
Az úthálózatban ennél nagyobb fejlesztést nem lehet csinálni.
Ha ez a fejlett hálózat rendelkezésre áll akkor onnantól kezdve a kisebb utaknál könnyű és gyors lesz a (nyomconal átgondolás és burkolaterősítés után) a felújítás. És ott nem 100-200, hanem 1000-2000 km-eket lehet egyszerre csinálni.
Ha már ebbe így kezdtek bele, akkor fejezzék is be így. A túlköltségre nekem nincs ötletem. Aki építi, az dönt úgyis miből mennyit vesz ki. Az állammal összehangolva meg nem tudunk ellene mit tenni. Megállítani ezért fejlesztéseket, csak magunk alatt vágnánk a fát. Az idő telik.
Nekem azért bántja a szemem a csonka M83-as.Lehetne egy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely viszonylatú akár 2x2 sávos gyorsút, ami szerintem még hálózati szempontból is releváns.
A 84-est fel kellene újítani vagy 11,5 tonnásra felfejleszteni , nem tudom van-e még ilyenre uniós pénz. Régebben abból nyomták a többit.
Egy -két elkerülő kellene bele amit beépítettek az elmúlt 40 évben ( pl :Sümeg )
, meg 1-2 faluhoz , de alapvetően nem szükséges a 2x2 sáv.
A faluban lassítás az sokkal rosszabb.
Amióta meg van a Sárvári elkerülő, azóta az is tök jó az a része.
A 61-est nem ( 4-5 éve)régen 11,5 tonnás tengely terhelésre felújították.
A burkolata jó az útnak , ilyennek kellene lenni minden útnak.
Kaposvár és Dombóvár között már 40 éve is szar volt menni , mert olyan sűrűn van beépítve.
Oda egy teljesen új nyomvonal kellene.
M9 vagy hívjuk aminek akarjuk.
Kaposvár és Kanizsa között 5-10 km-enként vannak falvak, kisvárosok., ezekkel kellett volna 4-5 évvel ezelőtt valamit kezdeni és akkor nem kell ide sem 2x2 sáv. A forgalom nagysága nem indokolja.
Annak a Nyugati Körgyűrűnek már régen készen kellene lennie Győr Szombathely Zalaegerszeg és a Balaton között.
Sok időt elcsesztek a nyomvonalváltozatokra meg pénzt. Pedig nagyon fontos. Utána már lehet igazítani az úthálózatot, ahol kell elbontani a régi rosszvezetésű utakat és az alapoktól kezdve újat építeni.
A 81, 61, 8 és 84-en még érdemes gondolkodni legalább a 21, 67 mintájára. Aztán elvileg készen vagyunk.
Azért nézem-keresem a balkáni beruházásokat, mert azokat is támogatja az EU...
Az összehasonlíthatatlan domborzati viszonyok és az ott is létező korrupció ellenére.
Legújabb összehasonlítható projekt:
A Počitelj - Zvirovići alkörzet építésére vonatkozó szerződést 2019. június 20-án írták alá.
Az 1. tétel magában foglalja az autópálya útját az indulási állomástól a Počitelj-hídig és a Počitelj-hídtól a Petlja Zvirovićiig. A vállalkozó a China State Construction Engineering Corporation Limited (Kína), és
a szerződés értéke ÁFA nélkül 56 522 840,50 EUR.
A 2. tétel (Pocetnik Bridge) vállalkozója egy konzorcium, amely az Azvirt Korlátolt Felelősségű Társaságból (Azerbajdzsán), a Sinohydro Corporation Limitedből (Kína) és a Powerchina Roadbridge Group Co. Kft (Kína), és
a Počitelj-híd építési munkáinak teljes értéke 28 114 889,53 EUR
A Počitelj - Zvirovići alkörzet felépítését az Európai Beruházási Bankkal (EBB) kötött kölcsönmegállapodás alapján 100 millió EUR összegben biztosított alapokból és
5 millió EUR összegű európai uniós támogatásokból finanszírozzák. a Nyugat-Balkán Keretből (WBIF).
A Počitelj - Zvirovići alrész 11,75 kilométer hosszú, és a legjelentősebb épülete a Počitelj híd, amelynek teljes hossza 945 méter, maximális magassága 100 méter, összekapcsolja
a Neretva folyó két partját. A híd mellett fizetőkapu épül a Buna – Domanovići regionális úthoz és az M-17 főúthoz vezető utakkal, három viadukttal, alagúttal.
Az 1. tétel építési ideje 24 hónap, a 2. tétel esetében 30 hónap.
Kíváncsi vagyok, hogy mikorra ér el Zalaegerszegig. Ez a nyulfarknyi szakasz, amit nyáron átadnak a semmivel egyenlo. Ez az okos út meg kb olyan parasztvakítás, mint a zenélő 67-es :)
Pedig a válasz tényleg az unióban rejlik. Ha az EU ad pénzt, akkor holnap Nekeresd és Seholfalva között 2x3 sávos autópálya kezd el épülni 6 milliárd/km áron úgy, hogy nincs rajta híd és 50 kilométeren 2 méteres a szintkülönbség. Szlogen: gyors eljutás (130), fontos a biztonság. Amikor már nem támogat az EU (lásd: M4), akkor hirtelen senkit sem érdekel a biztonság, 20 méteren épül, aztán amelyik szakaszra már adtak pénzt, ott hirtelen autópálya. Ha jól sejtem, ez azt jelenti, hogy semmiféle leállósávot nem foglal magában..
Mintha egy hídnak csak a közepét felújítanák: ott nekidőlsz a korlátnak, elbír gond nélkül. Ezután bizalommal dőlsz neki 5 méterrel arrébb is, azonban ott kiszakad a helyéről, te pedig beleesel a vízbe...
Sajnálom, hogy nem épülnek legalább úgy az M4 szakaszok, mint Pest megyében..
> Ha soproni lennék engem nem zavarna ha az épületek közel lennének egy autóúthoz, az egy nyugatias városias látképet adna.
A helyzet teljesen más és egyáltalán nem rózsás. Sopron lakosságának gyors felduzzadása hihetetlen társadalmi ellentéteket hozott létre. Az őslakos soproniak egyáltalán nem örülnek a betelepülőknek és a nyugalmas polgári középvárosi létüket siratják. A nemrég facebookon is számos hozzászólás fejezte ki örömét a járvány okozta osztrák lezárások következtében annak, hogy a betelepültek egy része eltűnt a városból. A közlekedési problémákon kívül közbiztonsági kérdésről is szól a dolog, mivel számos kétes alak is érkezett a betelepültek között, amely korábban a városban javarész ismeretlen bűncselekményeket is magával hozott. Részben erről a témáról épp most jelent meg egy cikk: https://www.enyugat.hu/cikk/660_kulfoldi_koloniak_otthona_epul. A valós lakosságszámra vonatkozó becslés egészen megdöbbentő. De hogy ontopik területre evezzünk vissza, a cikkben említett, vasútvonal melletti tehermentesítő út tervét azért kicsit nagyvonalúan kezeli. A szabályozási terv valóban tartalmazza a Felsőbüki Nagy Pál u. és Béke u. tehermentesítő nyomvonalát, azonban ez a Frankenburgi úti aluljárónál "elfogy" és szerintem ott tényleg meg is áll a tudomány. Onnan nagyobb forgalmú utat átvezetni az említett Ágfalvi útra a patakmeder, a GYIK és az Erzsébet kert miatt igencsak bonyolult volna, a Kossuth Lajos utca vasúti átjáró miatt pedig forgalmilag sem látom megoldhatónak. Útszélesség szempontjából pedig sem az Ady Endre út, sem a Bánfalvi út nem tűnik erre alkalmasnak.
Nem próbáltam arra utazni, "valamiért" nem is akarom...
De miért kerülne 60 ezerrel többe +150 km? Autópályadíj Boszniában is lesz.
Tehát egy 20 év múlva megvalósuló 1500-2000 milliárd Ft-os autópálya beruházást, a 2 hetes (10 napos) adriai üdülés motivál?
A bosnyákok azért hoznak erőn felüli áldozatokat, hogy nekik - a gazdaságuknak - legyen jobb, az átutazó "mellékhatás" nincs ellenükre.
Montenegróban még durvább a kivitelezés, mégis építkeznek. (620 ezer lakosú országban...)
És milyen alacsony költségekkel és hihetetlenül rövid határidőkkel fúrják keresztül a hegyeket!
Mondom én, hogy kibicelünk.. és közben kilopják a szemünket:
M85 egérlyuk 30 milliárd Forintért! (38 milliárd Ft/km)
M44 Tisza híd 550 méter 42,5 milliárd Ft. (77 milliárd/km, jut eszembe a Peljesac-híd... 37,5 milliárd/km)
Szeretek én is vonalakat huzogatni a térképen, mert milyen jó felfedezni, hogy a kiserdőn át mindig rövidebb...
De ha idehaza 20 éve nem a legfontosabb, hogy legyen M4-M8, amin gigantikus tranzitforgalom van, (sebaj, kerüljenek...)
helyette jövőbeli M6-A5 összekötést erőltetnek, vagy alagutat Sopronnál, (mert ez nekik jár), akkor ebben a világban értelmetlen szakmai alapú dilemmákat tárgyalni.