Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50337

Ez lassu es rohadt draga, akarhogy is nezzuk. Ha így folytatjak, akkor az M86 hamarabb leer Egerszegig, mint az M76. Talan 2024 korul mar Egerszeg korul fogjak kapargatni a foldet, addig meg max Khely lesz bekotve.

Előzmény: dimelo (50329)
yxItys Creative Commons License 2020.05.02 -1 1 50336

84-en nyáron nagy a forgalom, 2x1 nem elég. Ez a Balaton-Bécs

2x2 különszint a 67, 21 mintájára beleférne.

 

83-ast a 8-asig lehetne vagy egybefűzni a 84-essel és akkor Győr felől is oké a Balaton. Nyilván 2x2.

 

61-esnek hiányzik szakasza Szekszárd és Dombóvár között.

Azt minimum be kell építeni egyenesre, és legalább a Kelet-Nyugat áthaladás miatt megfontolandó lenne külön szintre átépíteni, 

Mert később a Nyugati Körgyűrűnek ez lehetne a Déli megfelelője amin keresztül lehet utazni az országot megállás nélkül és előzési problémák nélkül.

Kellene ez a lokális hálózat a nagyvárosaink körül. Nekem már herótom van ezektől az előzni tilos, lassú, kátyús, falus és zebrás országútjainktól amik arra jók hogy balesetet, drága autószerelői költségeket és megnyomorított embereket okozzanak.

Ez már nem a 80-as évek.

 

 

81-es nyilván azért kell hogy ne álljon be a kamionsor az M0-n ha majd nekiállnak a Deák hídnak és szerintem jót tenne neki az ha munkálatok közben nem ráengedjük fél Európát, hanem megkönnyítjük a munkát és nem fog ezer ember kurvaanyázni a dugóban. Egy normális Győr-Szfv-M7 út is megérdemelhető a 21. században. Aztán ezeket az Alföldön is meg lehetne csinálni.

 

11,5 t nem jelenti azt hogy előzni fogsz tudni, sem azt hogy alkalmassá tennék az utat arra hogy ne kelljen lelassítani a régi rossz nyonvonala miatt. Természetesen ezt egybehangolva az elkerülőkkel. A 2x2 sáv főút is lehet, nem jelent mindjárt autópályát. Mai világban ez infrastruktúrát és a hétköznapi emberek szempontjából is elengedhetetlen. 

Mindenki üdvözölné hogy jó utakon, előzve, lakó területek nélkül és megállás nélkül gyorsan eljuthat egyik helyről a másikra.

Az úthálózatban ennél nagyobb fejlesztést nem lehet csinálni.

 

Ha ez a fejlett hálózat rendelkezésre áll akkor onnantól kezdve a kisebb utaknál könnyű és gyors lesz a (nyomconal átgondolás és burkolaterősítés után) a felújítás. És ott nem 100-200, hanem 1000-2000 km-eket lehet egyszerre csinálni.

 

Ha már ebbe így kezdtek bele, akkor fejezzék is be így. A túlköltségre nekem nincs ötletem. Aki építi, az dönt úgyis miből mennyit vesz ki. Az állammal összehangolva meg nem tudunk ellene mit tenni. Megállítani ezért fejlesztéseket, csak magunk alatt vágnánk a fát. Az idő telik.

 

 

 

Bombyna Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50335

Kösz

Előzmény: troglodita (50334)
troglodita Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50334

Kivitelezés várható befejezése: 2020. december - ez van kint most is a NIF honlapján

Előzmény: Bombyna (50333)
Bombyna Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50333

Tudja vallaki mikor adják át az M85 öst Sopronig?

dimelo Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50332

Gondolom viccnek szántad...

 

Korábban már megtárgyaltuk, hogy kik alkotják a Strabag Építő Kft-t...

 

Mindenesetre:

M76 8,6 km     39 milliárd      híd+ felüljáró (450 m) 20 milliárd   marad 8 km 2x2 = 19 milliárd

M4   8,5 km     57 milliárd,                2 híd (1200 m)  32 milliárd           7,3 km 2x2 = 25 milliárd (pihenőhellyel)

Benne a Törökszentmiklós-nyugat különszintű csomópont kivitelezése. 

Emellett 9 főbb műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelkedik

  • egy új Tisza-híd 756 méteres szerkezeti hosszal;
  • a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszal.

A szerződés értéke nettó 57,4 milliárd forint...

 

Duna Aszfalt építi, az meg már ugyanaz a kávéház...

Előzmény: Jared- (50330)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.02 0 2 50331

Nekem azért bántja a szemem a csonka M83-as.Lehetne egy Pápa Jánosháza Sümeg Keszthely viszonylatú akár 2x2 sávos gyorsút, ami szerintem még hálózati szempontból is releváns. 

Előzmény: yxItys (50325)
Jared- Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50330

Lehet Lőrincék olcsóbban épitették volna? ;-)

Előzmény: dimelo (50329)
dimelo Creative Commons License 2020.05.02 0 1 50329

Tapasztalom és egyetértek...

De attól még, hogy épül - jogosan, az nem ad felmentést! 

 

M76 Új nyomvonal (2x2 sáv) 5650 méter

Érintett települések Balatonszentgyörgy

Kivitelező Strabag Általános Építő Kft. - Strabag AG Konzorcium

Kivitelezés kezdete 2018. január

Kivitelezés várható befejezése 2020. július

A kivitelezés szerződéses összege 21 668 222 114 Ft

Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.

 

 

Ne nézzük, hogy mibe kerül? 3,83 milliárd Ft/km, ahol egy 350 m-es felüljáró a nagy műtárgy!!! (Zala híd nincs benne)

mert

M76 Új nyomvonal (2x2 sáv) 2950 méter

Érintett települések Fenékpuszta, Keszthely

Kivitelező Strabag Általános Építő Kft. - Strabag AG Konzorcium 

Kivitelezés kezdete 2018. január

Kivitelezés várható befejezése 2022. január

A kivitelezés szerződéses összege 17 210 794 716 Ft

 

Ez pedig: 5,83 milliárd Ft/ km, itt a híd talán 100 m, de legalább 10 milliárd Ft!        A NERETVA-híd tizede, amelyik olyan magas, mint ennek a hossza...

 

Minden ellopott milliárd az ország más részén szükséges építésekből hiányzik, de nagyon!!!

Előzmény: totyit (50327)
totyit Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50328

A 84-est fel kellene újítani vagy 11,5 tonnásra felfejleszteni , nem tudom van-e még ilyenre uniós pénz. Régebben abból nyomták a többit.

Egy -két elkerülő kellene bele amit beépítettek az elmúlt 40 évben ( pl :Sümeg )

, meg 1-2 faluhoz , de alapvetően nem szükséges a 2x2 sáv.

A faluban lassítás az sokkal rosszabb.

Amióta meg van a Sárvári elkerülő, azóta az is tök jó az a része.

A 61-est nem ( 4-5 éve)régen 11,5 tonnás tengely terhelésre felújították.

A burkolata jó az útnak , ilyennek kellene lenni minden útnak.

Kaposvár és Dombóvár között már 40 éve is szar volt menni , mert olyan sűrűn van beépítve.

Oda egy teljesen új nyomvonal kellene.

M9 vagy hívjuk aminek akarjuk.

Kaposvár és Kanizsa között 5-10 km-enként vannak falvak, kisvárosok., ezekkel kellett volna 4-5 évvel ezelőtt valamit kezdeni  és akkor nem kell ide sem 2x2 sáv. A forgalom nagysága nem indokolja. 

Előzmény: yxItys (50325)
totyit Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50327

Ez a nyúlfarknyi szakasz Keszthelyig , meg Egerszeg előtt a legforgalmasabb

Igaz most nem is fog Keszthelyig beérni az új út. Nem is értem miért nem kötik rá a 760 -asra Hévíznél. 

Meg pár éve Hévíz és Alsópáhok között miért nem 2x2 osztott pálya , szintbeliek nélkül épült meg?

És akkor ez is lehetne az M76 része.

Itt még télen is álla sor ha balra akarsz kifordulni Keszthely felől a 76 -osra. 

Már 40 éve is szar volt a vasúti átjáró előtt az a kereszteződés  

Előzmény: Autobahn89 (50323)
totyit Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50326

szerintem aki ezen még gondolkodik hova lesz a két kivitelezés közti árkülönbözet 

az vagy vak , vagy hülye 

és nem ebben az országban él , hanem egy kleptokrata álomvilágban 

Ki gazdagodik szinte napról-napra ebben az országban naponta millókkal?

aki tudja a választ az nyert

 

 

Előzmény: dimelo (50324)
yxItys Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50325

Annak a Nyugati Körgyűrűnek már régen készen kellene lennie Győr Szombathely Zalaegerszeg és a Balaton között.

 

Sok időt elcsesztek a nyomvonalváltozatokra meg pénzt. Pedig nagyon fontos. Utána már lehet igazítani az úthálózatot, ahol kell elbontani a régi rosszvezetésű utakat és az alapoktól kezdve újat építeni.

 

A 81,  61, 8 és 84-en még érdemes gondolkodni legalább a 21, 67 mintájára. Aztán elvileg készen vagyunk.

dimelo Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50324

Azért nézem-keresem a balkáni beruházásokat, mert azokat is támogatja az EU...

Az összehasonlíthatatlan domborzati viszonyok és az ott is létező korrupció ellenére.

 

Legújabb összehasonlítható projekt:

A Počitelj - Zvirovići alkörzet építésére vonatkozó szerződést 2019. június 20-án írták alá.

Az 1. tétel magában foglalja az autópálya útját az indulási állomástól a Počitelj-hídig és a Počitelj-hídtól a Petlja Zvirovićiig. A vállalkozó a China State Construction Engineering Corporation Limited (Kína), és

a szerződés értéke ÁFA nélkül 56 522 840,50 EUR.

A 2. tétel (Pocetnik Bridge) vállalkozója egy konzorcium, amely az Azvirt Korlátolt Felelősségű Társaságból (Azerbajdzsán), a Sinohydro Corporation Limitedből (Kína) és a Powerchina Roadbridge Group Co. Kft (Kína), és

a Počitelj-híd építési munkáinak teljes értéke 28 114 889,53 EUR

A Počitelj - Zvirovići alkörzet felépítését az Európai Beruházási Bankkal (EBB) kötött kölcsönmegállapodás alapján 100 millió EUR összegben biztosított alapokból és

5 millió EUR összegű európai uniós támogatásokból finanszírozzák. a Nyugat-Balkán Keretből (WBIF).

A Počitelj - Zvirovići alrész 11,75 kilométer hosszú, és a legjelentősebb épülete a Počitelj híd, amelynek teljes hossza 945 méter, maximális magassága 100 méter, összekapcsolja

a Neretva folyó két partját. A híd mellett fizetőkapu épül  a Buna – Domanovići regionális úthoz és az M-17 főúthoz vezető utakkal, három viadukttal, alagúttal.

Az 1. tétel építési ideje 24 hónap, a 2. tétel esetében 30 hónap.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Yw2mhazzczo

 

350 Ft/Euro árfolyamon (csak nekünk, csak most)

10,8 km 2x2 sáv (+3 viadukt és 1,5 km alagút) = 19,78 milliárd Forint = 1,83 mrd./km

A Neretva-híd kivitelezési költsége 9,84 milliárd Ft = 10,4 mrd./km

 

Mit gondoljunk ezek után?

Előzmény: Avaar (50319)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50323

Őrült tempóban haladnak :)

Kíváncsi vagyok, hogy mikorra ér el Zalaegerszegig. Ez a nyulfarknyi szakasz, amit nyáron átadnak a semmivel egyenlo. Ez az okos út meg kb olyan parasztvakítás, mint a zenélő 67-es :)

Előzmény: kamant (50317)
Avaar Creative Commons License 2020.05.02 0 0 50322

Már csak Seholfalvát kell megtalálni. :D 

Előzmény: kamant (50321)
kamant Creative Commons License 2020.05.02 0 4 50321

Fognak neki örülni: https://goo.gl/maps/39d2qDETkJMY9L9d6 :) 

Előzmény: Avaar (50319)
rm40 Creative Commons License 2020.05.02 0 1 50320
Avaar Creative Commons License 2020.05.01 -1 3 50319

Pedig a válasz tényleg az unióban rejlik. Ha az EU ad pénzt, akkor holnap Nekeresd és Seholfalva között 2x3 sávos autópálya kezd el épülni 6 milliárd/km áron úgy, hogy nincs rajta híd és 50 kilométeren 2 méteres a szintkülönbség. Szlogen: gyors eljutás (130), fontos a biztonság. Amikor már nem támogat az EU (lásd: M4), akkor hirtelen senkit sem érdekel a biztonság, 20 méteren épül, aztán amelyik szakaszra már adtak pénzt, ott hirtelen autópálya. Ha jól sejtem, ez azt jelenti, hogy semmiféle leállósávot nem foglal magában..

 

Mintha egy hídnak csak a közepét felújítanák: ott nekidőlsz a korlátnak, elbír gond nélkül. Ezután bizalommal dőlsz neki 5 méterrel arrébb is, azonban ott kiszakad a helyéről, te pedig beleesel a vízbe...

 

Sajnálom, hogy nem épülnek legalább úgy az M4 szakaszok, mint Pest megyében..

Előzmény: dimelo (50306)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 50318

Így gondolom én is.

 

Minket ez annyira érint mint a Portugál vagy a Norvég útfejlesztések.

 

Lehet, hogy nyáron elmegy arra 3000 magyar rendszámú személyautó három hónap alatt, de az nem oszt, nem szoroz.

 

 

Előzmény: Törölt nick (50310)
kamant Creative Commons License 2020.05.01 0 0 50317

M76-os okos út: nyáron várható az első ütem átadása:

https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/m76-os-okos-ut-nyaron-varhato-az-atadas-4134132

dimelo Creative Commons License 2020.05.01 0 1 50316

Ha most így van, elhiszem Neked.

De a kínai hitel még okozhat "szorító érzést"....

 

Melyik határnál szoktál átmenni (Samac?)

 

A jelen állapotot nem lehet kivetíteni 20 évre.

Pedig nyomatják az építést, az tuti.

 

A szerbeknek fontosabb Montenegró, mert a Podgorica - Matesevo szakasz nagyon durván pörög, (40 km, 900 millió Euro =270 milliárd Ft 2016-os áron)

de ezután is el kell jutni a montenegrói-szerb határtól Pozsegá-ig 107 km-en 97 hidat kell építeni, amelyek 20 km hosszúak.

51 alagutat is kell fúrni, ezek 27 kilométer hosszúak.

 

Ezek olyan adatok, amelyekkel itthon nem tudnak mit kezdeni... (kész lebukás, de oltári nagy)

27 km alagút... (M85 árakon  x38  =   1026 milliárd Ft)

20 km híd ...      (M44 árakon     x 77= 1540 milliárd Ft)

60 km 2x2...      (M30 árakon x 3,5 =     210 milliárd Ft)

Tehát itthon:                                       2776 milliárd Ft lenne, a teljes gyorsforgalmi költségvetés.

 

Ott a szerbek és kínaiak megoldják 560 milliárd Ft-ból (1600 millió euro)

 

Kis ízelítő az építési körülményekről (jobb felezni a videosebességet...)

 

2019. szeptember:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=134&v=0nvuLvVnu8Y&feature=emb_logo

 

és 6 hónap múlva, 2020 március:

https://www.youtube.com/watch?v=eg6pfie-1dM

 

Ekkor beütött a Covid, és csúszni fog a határidő...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (50314)
rm40 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 50315

> Ha soproni lennék engem nem zavarna ha az épületek közel lennének egy autóúthoz, az egy nyugatias városias látképet adna. 

 

A helyzet teljesen más és egyáltalán nem rózsás. Sopron lakosságának gyors felduzzadása hihetetlen társadalmi ellentéteket hozott létre. Az őslakos soproniak egyáltalán nem örülnek a betelepülőknek és a nyugalmas polgári középvárosi létüket siratják. A nemrég facebookon is számos hozzászólás fejezte ki örömét a járvány okozta osztrák lezárások következtében annak, hogy a betelepültek egy része eltűnt a városból. A közlekedési problémákon kívül közbiztonsági kérdésről is szól a dolog, mivel számos kétes alak is érkezett a betelepültek között, amely korábban a városban javarész ismeretlen bűncselekményeket is magával hozott. Részben erről a témáról épp most jelent meg egy cikk: https://www.enyugat.hu/cikk/660_kulfoldi_koloniak_otthona_epul. A valós lakosságszámra vonatkozó becslés egészen megdöbbentő. De hogy ontopik területre evezzünk vissza, a cikkben említett, vasútvonal melletti tehermentesítő út tervét azért kicsit nagyvonalúan kezeli. A szabályozási terv valóban tartalmazza a Felsőbüki Nagy Pál u. és Béke u. tehermentesítő nyomvonalát, azonban ez a Frankenburgi úti aluljárónál "elfogy" és szerintem ott tényleg meg is áll a tudomány. Onnan nagyobb forgalmú utat átvezetni az említett Ágfalvi útra a patakmeder, a GYIK és az Erzsébet kert miatt igencsak bonyolult volna, a Kossuth Lajos utca vasúti átjáró miatt pedig forgalmilag sem látom megoldhatónak. Útszélesség szempontjából pedig sem az Ady Endre út, sem a Bánfalvi út nem tűnik erre alkalmasnak.

Előzmény: yxItys (50312)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.01 0 1 50314

Nézd meg a benzin és autópályadíjakat.

150oda vissza 300.

 

Előzmény: dimelo (50311)
dimelo Creative Commons License 2020.05.01 0 0 50313

A helyzet nem egyszerű, mert a horvátok eléggé szűkszavú adatsorokat közölnek.

Nekik a nyári forgalom okozza a gondot (de a hasznot is)

Ezért csak összesített adatokat tudok:

D7 Pélmonostor-Határ között 1445

D7 Sikirevci CRO-BiH határ      2623

D55 Zupanja   CR-BH határ     4981  gépjármű

Ezen járnak át Tuzla felől A3-ra, vagy Eszék felé

https://www.google.com/maps/dir/44.5308687,18.7485793/45.7636574,18.6227529/@45.270694,18.5380876,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

És kibogozható a nagyságrend az A3 autópálya Zupanja csp. előtt-után adatból:

7316    10 979  növekmény: 3663 összes gépjármű

  970       1874                        904  kamionféle

 

de ebben benne vannak a délről (Brcko, Tuzla) illetve északról (Vukovár, Vinkovce) jövők is...

Előzmény: trizs77 (50309)
yxItys Creative Commons License 2020.05.01 0 2 50312

Ha soproni lennék engem nem zavarna ha az épületek közel lennének egy autóúthoz, az egy nyugatias városias látképet adna. 

 

Persze nem a lakóházakra gondolok hanem iroda és cégnegyedre, vagy zajárnyékoló üveggel lakóházakra is.

 

Az sem tenne rosszat az egésznek, ha az autópálya másik oldalára is építenének.

 

Buda és Pest is el volt választva, ma egymásra utalt városrészek. Ez az egybe-koncepció nekem nagyon szimpatikus.

Lényegében lehajtasz a városba az autópályáról. És a másik oldal még mindig ott van ami nincs beépítve - ha az szükséges.

dimelo Creative Commons License 2020.05.01 0 2 50311

Nem próbáltam arra utazni, "valamiért" nem is akarom...

De miért kerülne 60 ezerrel többe +150 km? Autópályadíj Boszniában is lesz.

Tehát egy 20 év múlva megvalósuló 1500-2000 milliárd Ft-os autópálya beruházást, a 2 hetes (10 napos) adriai üdülés motivál?

A bosnyákok azért hoznak erőn felüli áldozatokat, hogy nekik - a gazdaságuknak - legyen jobb, az átutazó "mellékhatás" nincs ellenükre.

 

Montenegróban még durvább a kivitelezés, mégis építkeznek. (620 ezer lakosú országban...)

És milyen alacsony költségekkel és hihetetlenül rövid határidőkkel fúrják keresztül a hegyeket!

 

 

Mondom én, hogy kibicelünk.. és közben kilopják a szemünket:

M85 egérlyuk 30 milliárd Forintért! (38 milliárd Ft/km)

M44 Tisza híd 550 méter 42,5 milliárd Ft. (77 milliárd/km, jut eszembe a Peljesac-híd... 37,5 milliárd/km)

 

Szeretek én is vonalakat huzogatni a térképen, mert milyen jó felfedezni, hogy a kiserdőn át mindig rövidebb...

 

De ha idehaza 20 éve nem a legfontosabb, hogy legyen M4-M8, amin gigantikus tranzitforgalom van, (sebaj, kerüljenek...)

helyette jövőbeli M6-A5 összekötést erőltetnek, vagy alagutat Sopronnál, (mert ez nekik jár), akkor ebben a világban értelmetlen szakmai alapú dilemmákat tárgyalni.

 

Trizs-nek is válaszolva, majd folytatom...

Előzmény: Törölt nick (50308)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.01 0 0 50310

Járok arra,inkább helyi kamionok mennek.

Előzmény: trizs77 (50309)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.01 0 2 50309

Mennyi magyar kamion megy  Magyarországról Bosznián át délre, akárhová?

 

Mennyi magyar rendszámú autó megy Magyarországról Bosznián át délre akárhová?

 

Ezek a számok elérik a Csongrád-Szentes forgalom mértékét ?

 

 

Előzmény: dimelo (50307)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.01 0 1 50308

Még így is ugyanannyi idő arra Dubrovnik mint kerülve,az utiköltség még 60ezerrel kevesebb.

Előzmény: dimelo (50307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!