Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50367

 

 

Ha hegységeink lennének,...............

 

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

A Bakony  mintegy 4000 négyzetkilométer kiterjedésű karsztos röghegység, a Dunántúli-középhegység legnyugatibb és legnagyobb tagja.

Tudom javasolni előkeresni ha még megvan, ha nincs kölcsönkérni a szomszéd gyerekétől az általános iskolások V. osztályához tartozó Földrajz tankönyvet.

Abban vannak az alapfogalmak.

 

 

Előzmény: yxItys (50365)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50366

az egyenesben nem kell 140-nél jobban menni

faluban éjjel lehet 70-80-al

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Nem tudom hányas voltál általános VII.-ben számtanból?

( minket szegény Németh tanárnő szívatott tanóránként 3-4 ilyen példával. De jól tette)

 

De ha elindulsz éjfélkor Keszthely központjából Sopron Várkerti körútig és közben úgy hajtasz ahogy írtad :

      - lakott területen 80 km/h-val,

      - lakott területen kívül 140-nel

akkor biztosan nem leszel 60 perc múlva (ahogy írtad) Sopronban a Várkerti körútnál.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tudod ez nem vélemény, hanem számtan és alap fizika ismerete.

 

 

 

Előzmény: totyit (50362)
yxItys Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50365

Ha hegységeink lennének, autópályát sem építenének Magyarországon. Ha a domborzat kifogás lenne.

 

Síkvidéki autópályát is képesek hegyi áron megépíteni.

 

Ha domborzatra hivatkozva messzire megy az autópálya, akkor összekötő autópályát is építeni kell. De ehhez valós akadályok, tenger és magashegység párosul általában. Dombok ebbe nem tartoznak bele.

 

 

Előzmény: trizs77 (50360)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50364

Te erre büszke vagy ahogy látom. Pedig azt az utat nem autóversenyzésre találták ki.

Előzmény: totyit (50362)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 -1 0 50363
Előzmény: totyit (50362)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 -1 0 50362

az egyenesben nem kell 140-nél jobban menni

faluban éjjel lehet 70-80-al 

meg ami ki van rakva Keszthelyen hogy 120 km Sopron az sem biztos hogy annyi

de hajnali 5 -kor indulás a Keszthelyi mol kúttól, ami a város déli végén van 

és 6-kor a Soproni Tesconál voltunk

a km-ert nem mértük meg van-e a 120  

 

Előzmény: trizs77 (50361)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.03 0 3 50361

Egy Keszthely Sopron 120 km ,éjszaka 1 óra alatt meg van.

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Hhüümm

 

Ha 120 km/h az átlag sebesség, akkor az egyenesekben kb. 160-170 km/h-val kell menni.

 

Plusz a köztes kb. 10 lakott területen belül is 90-100 km/h kell, hogy legyen a legkisebb sebesség.

 

Legalább is a számtan (nem matematika) tegnapi tételei,  állása szerint.

Előzmény: totyit (50342)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50360

Meg kell hosszabbítani a 83-ast Pápa-Devecser-Sümeg új nyomvonalon.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Az álmoskönyv szerint ez nem síkvidék.

 

Nem azt írom, hogy alacsony hegységet átszelve nem lehet 2x2 sávos utat építeni keresztbe, csak azt, hogy ez nem tartozik a legolcsóbb szórakozások közé.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: yxItys (50356)
rm40 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50359

> csak éberékre kell ügyelni , ha bent ülnek a sötét bokorban

 

Ha az őzekre gondolsz, akkor igazad van...

Előzmény: totyit (50348)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50358

Pápa Jánosháza jobb. Jánosházátol gyakorlatilag kiszolgálná a 84-est. 

Előzmény: yxItys (50356)
yxItys Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50357

És ezt mind Győrtől elkezdeni. Az eleve megépülő 2x2-es 83-as folytatásaként.

Előzmény: yxItys (50356)
yxItys Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50356

Úgy ahogy mondod. Meg kell hosszabbítani a 83-ast Pápa-Devecser-Sümeg új nyomvonalon, kitáblázni a Balatont és Keszthelyet, valamint külön szintű csomópontokat építeni.

 

Akár Sümegtől Zalaszántó felé vinni egyenesen a Keszthely elkerülőbe ami főirányként mehetne a leendő 2x2 városi bevezetőn át az M76-ba és a repülőtérhez ill. Az M7-be.

 

Előzmény: Hírfigyelő (50354)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50355

Persze, nem mondtam, hogy a 3-4-5-szörös különbségeket magyarázza. Egy olyan 30%-40-os pluszt nagy átlagban (megengedve, hogy egyes spec. esetekben ennél jóval nagyobb különbség is előállhat kivételes helyzetekben) talán tudna magyarázni a dolog. Mindenesetre örülnheténk, ha csak ekkora pluszról lenne szó. Ez alá szorítani nagy átlagban a különbséget a szerbekhez képest szerintem reménytelen.

Előzmény: dimelo (50347)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50354

"83-ast a 8-asig lehetne vagy egybefűzni a 84-essel és akkor Győr felől is oké a Balaton. Nyilván 2x2."

 

 

És ezt hogyan lehet kivitelezni a gyakorlatban??? -- A 84-es ui. Jánosháza és Duka között félúton, míg a 83-as Városlődnél éri el a 8-as utat, és e két útk. között igen jelentős (42 km!!!) a távolság[*] , ami miatt a 8-as úton át való egybefűzés a Balatonederics - Győr között közlekedőknek igencsak óriási kerülőt jelentene.... Hacsaknem...: ---> úgy oldják meg a 84-es és a 83-as utak egybefűzését, hogy "[84] - Sümeg - Káptalanfa - Devecser - [8] - Noszlop - Pápa - [83]" nyomvonalú összekötő utat végig átépítik és átminősítik egy új másodrendű főútvonallá, természetesen a települések többségének a normális elkerülőzésével. Így ui. az így létrejövő, részben új főútvonali nyomvonallal a "Balatonederics - Sümeg - Devecser - Pápa[**] - Győr" nyomvonalon kivágható[**] az előbb említett 42(!!!) km-es kerülő[*] ebből a közlekedési útirányból!

Előzmény: yxItys (50336)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50353

A Nagycenk-Sárvár szakasz annyira "gyöngyfűzős" jellegű, hogy annak teljes 47 km-es szakaszán 12 településen megy át ez az út. Pár éve mindössze 1 települést elkerülőztek, Lövőt, de a térkép szerint az északnyugati sarkán ott is átfut ez az út. Kérdés persze, hogy ott ez a kis szakasz tábla szerint lakott területen belülinek vagy azon kívülinek számít-e.

 

Egy hozzánk közel eső út, a 35-ös út ui. olyan Hajdúböszörménynél, hogy azt a térkép szerint annak nyugati szélében kerüli el, viszont a valóságban ez a tábla szerint már lakott területen belülinek számít. Ezt ki is használják a rendőrök, mégpedig úgy, hogy a 35-ös út és a Hajdúböszörmény-Balmazújváros közti összekötő út kereszteződésében egy rendszeresen kitelepülő rendőrautós traffipax-pont van kihelyezve, amely az ezt északnyugat (Polgár, Görbeháza) felől megközelítők számára egy rejtett bemérési csapdát jelent, mivel a Hajdúdorog felől befutó 3502-es útról sokan úgy hajtanak tovább Debrecen felé -- Hajdúböszörmény városmagjának kikerülése céljával(!), hogy a városon körbefutó külső körgyűrűre mennek rá, amiről ráhajtanak a körgyűrűt a 35-ös úttal összekötő rövid útszakaszra, ami ugyan ezután itt kilép a lakott területről és ez egy rövid fél kilométeres útszakaszon még a 35-ösön is így marad, de aztán a körgyűrűt a 35-össel átkötő út és a Balmazújváros felé kiinduló út kereszteződései között itt a 35-ös főút belép a kitáblázottan lakott területre, ami a város déli széléig sőt még attól is fél km-rel kintebbig (Debrecen iránya felé) még így marad... . És aki nem figyel oda, azt "szépen" bemérik... !

 

Ideje volna már kiváltani egy valódi elkerülővel ezt a Hajdúböszörmény-menti ál-"elkerülőt", (mert ez így csak fogja a forgalmat(!) az 50 km/h lakott területen belüli sebességével és a rejtett traffipax-pontjával)! Gondolom, ez az ál-"elkerülő az országban nem az egyetlen csapdás hely....

Előzmény: trizs77 (50341)
yxItys Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50352

És így a 83-84-et egybe tudjuk fonni. 2 az egyben kiszolgálás, ez például spórolás. Hisz 2 irányt is kiszolgál a 84-es déli fele: Győr és Bécs.

Előzmény: yxItys (50351)
yxItys Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50351

Mert a 83 2x2 sávjának legyen több értelme mint Pápa. Legyen belőle Balaton is, ami rövidebb mint a 82-73. 

 

Ha megnézed a térképet sokkal kézenfekvőbb, és a 83-as 2x2-je Már fix. Aztán ott a 14-es 2x2-je ami Dunaszerdahely körzetét hivatott bekötni. Ez olyan egyenes lenne a Felvidékre mint a 84-es Bécs és Balaton között.

Előzmény: NAR (50338)
yxItys Creative Commons License 2020.05.03 0 1 50350

Az M86 nem ér le Zalaegerszegig.

Mert hivatalosan Körmenden fog véget érni az M8 X M76 Csomópontban.

Körmend - Zalaegerszeg - Keszthely kizárólag M76 néven fog futni.

 

2x1 sávokat ne erőltessünk országutakon amiknek fontos szerepe van. A jövőre is gondolni kell, nemcsak a mostból kiindulni. 

Jobb lenne egyszer rendesen megcsinálni, hogy többet NE kelljen belenyúlni és hátráltatni a közlekedést.

 

Ez a 21. Század. Nem ezt kell kispórolni. Egyébként a 2x1 sávot is képesek lennének 2x2 áron építeni. Akkor inkább az utóbbi készüljön, az mindenkinek csak jó.

totyit Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50349

Hát olyanokra lenne szükség sok helyen mint Szolnoknál.

Csak hát nem nagyon megy ez irányba a gondolat.

Minden hova 2x2 sávot álmodnak, jó sok pénzért.

Előzmény: Avaar (50345)
totyit Creative Commons License 2020.05.03 -2 0 50348

közel 0  a forgalom 

sok az egyenes ahol lehet tempót menni 

nem kell kék fény 

csak éberékre kell ügyelni , ha bent ülnek a sötét bokorban

Előzmény: trizs77 (50343)
dimelo Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50347

Nem gondolom, hogy minden mindennel összehasonlítható.

A különbségek nem indokolhatók csak a bérszinttel, vagy a Naturával,

mert 3-4-5x különbségek vannak, márpedig az útépítésnél kimagasló az anyagköltség...

 

Amit soroltam, az általánosan igaz Horvátországra, Szerbiára, Boszniára és Montenegróra is.

Szerintem az egyik legfontosabb tényező a kínai technológia és munkaszervezés.

Amikor ott egy 4,8 km-es alagutat megépítenek 21 hónap alatt és kevesebb, mint 10 milliárd Ft-ból, azt nem foghatod a Naturára, sem a bérszintre.

 

Ehhez képest M85 "egérlyuk" 780 m-es egyik csövét 1 évig akarják furkálni... (a másikat majd 2023-ban...)

 

A Dráván-Száván túl nem titkolják el a részadatokat, vagyis elválik a sz@r a májtól...

Előzmény: ÁsítóSárkány (50346)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.03 0 2 50346

A szerbek nem tudom, mennyire egy az egyben összehasonlítási alap a költségek szempontjából.

A dolog egyik része a bérszint. A másik meg egy rakás EU-s bürokrácia, Natura 2000-től az EU-szabványos kivitelezésekig stb.


Ezzel nem mondom azt, hogy idehaza ne épülnének drágán a gyorsforgalmi utak, csak azt, hogy a költségek szerb szintre leszorítása légbőlkapott illúzió.

 

Előzmény: dimelo (50316)
Avaar Creative Commons License 2020.05.03 0 1 50345

Az ilyet nálunk autóútnak, vagy Szolnok déli elkerülőnek hívják..

Előzmény: totyit (50340)
dimelo Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50344

Jó, hogy a társoldalon (SSC) "értékes drágaköveket" is lehet találni:)))

THX Peter 601!

 

Nem lettem tőle boldog - nagyon nem -, de fontos ezt is tudni...

http://www.kormanyhivatal.hu/download/a/b1/f5000/PE-KTFO-880-69-2020%20Anonimiz%C3%A1lt%20hat%C3%A1rozat.pdf

 

 

Néhány meghatározó megállapítás: 

"Miniszteri döntés alapján az M4 és M8 autópályának nem lesz közös szakasza, ebből következően a korábban közös szakasznak tervezett szakaszon a keresztmetszeti kialakítás csökken.
Az M8 gyorsforgalmi út távlati csatlakozása a jobb pályán a 94+500 km szelvény térségétől közös földmunkán lenne az M4 gyorsforgalmi út főpályájával. Ettől a szelvénytől a távlati földmunkának a helyet biztosítottuk
A 96+055 - 118+000 km sz. közötti szakaszon az üzemi sáv burkolatlanul, mechanikai stabilizációval, aszfaltburkolat nélkül kerül kialakításra, kivéve segélykérő öblöket.következő ütemben kerül sor 118+000 - 125+000 km sz. közötti szakasz megépítésére, amelynek ütemezése jelenleg nem ismert.
A koncepció változásának a térség úthálózatának korábban előrebecsült forgalmi  megoszlására lényeges hatása nem várható..."
Benyújtás: 2019. november                                    Engedély: 2020. március 23.

 

Segítenétek a helyzet értelmezésében?

Ha nem lesz közös M4-M8 szakasz, akkor miért írnak távlati csatlakozásról és földmunka helybiztosításról?

Hol fog áthaladni az M8 nyomvonal (külön?) a Zagyván?

A 32. úti csp-tól 4 km hosszon kelet felé 7,5 m-es koronaszélesség csökkentést kérelmeztek, vagyis itt biztosan nem lesz M4-M8 közös szakasz.

De hogyan lehet akkor mégis durván drágább, mint az eredetileg 2x3 sávos Zagyva-híd + 4 km-es pálya?

M4 autópálya Abony-Fegyvernek I. építési szakasz (96+055–109+460 km sz.) kivitelezési munkáinak elvégzése és a kiegészítő tervezési feladatok elvégzése

– különös tekintettel a Zagyva folyó feletti híd kiviteli terveire és a 32. sz. főút csomópontjában megvalósítandó komplex pihenő terveire – tárgyában.
A nyertes gazdasági szereplő CHSM Konzorcium közös ajánlattevő neve: Colas Hungária Zrt.  Közös ajánlattevő neve: Swietelsky Magyarország Kft.
A szerződés végleges összértéke: 46 705 740 976 HUF

 

Aktuálisan: nettó 67,8 milliárd és  a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi;

 

A Törökszentmiklós elkerülő szakasztól kelet felé M4 ütemezés még most sem ismert?

A változtatás meghatározó ezen a 4 km-en, ahol jóval nagyobb forgalmat prognosztizálhattak, amíg 2x3 sávra tervezték, ezért ez az állítás kétséges.

 

A kiviteli szerződéskötésről 2019.06.05-én tudósított a magyarepitok.hu,

 

 

mit csináltak eddig, ha az engedélyt 2020.03.23-án kapták meg?

Előzmény: Avaar (50319)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.03 0 4 50343

kékfény használatával.

Előzmény: totyit (50342)
totyit Creative Commons License 2020.05.03 0 0 50342

Egy Keszthely Sopron 120 km ,éjszaka 1 óra alatt meg van.

Előzmény: trizs77 (50341)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.03 0 5 50341

84-es út

 

 

A 84-es út két, jól elkülöníthető szakaszra osztható.

 

Egyik : Nagycenktől Sárvárig.

Telis tele lakott területekkel, és lakott területeken kívül is inkább girbe-gurba mint egyenes.

 

 

Másik = Sárvártól-Balatonedericsig.

Jellemzően nem érint lakott területeket. Hosszú egyenesek. Jól kiépített. Haladós.

 

 

Az első szakasz Nagycenktől Sárvárig a két világháború között illetve közvetlenül utána lett kiépítve, illetve a már addig is meglévő útszakaszok összekötve.

 

 

A második szakasz Sárvártól-Balatonedericsig  UVATER tervezett.

Az 1960-as évek elején, részben osztrák pénzből, leginkább Dr.Csanádi György erőteljes támogatásával kiépített út.

Magyar tervezés és 90%-ban magyar kivitelezés.

 

 

totyit Creative Commons License 2020.05.03 0 2 50340

Németország egy jó példa erre.

Nincs minden hol autópálya ott sem.

Ahol nagy a forgalom , ott elkerülő út van , meg nem körforgalmat építenek a 2x1-es útra amelyik forgalmas , hanem megcsinálják hogy ne legyen szintbeli a kereszteződés.

Csak jobbra kis ívben tudsz felhajtani gyorsító sávban a 2x1-es útra.

Az már majdnem autóút.   

Előzmény: totyit (50339)
totyit Creative Commons License 2020.05.03 -1 2 50339

A forgalom annyira nagy nyáron , hogy nem kell oda 2x2 , főleg nem a Balaton és a 8-as közé.

A falvakban igen ott van nagyobb forgalom ,ezért kell az elkerülő.

Mindenki jól járna , és lenne egy 2x1 sávos út a Balatonra az M85-től ,ahol nem nagyon kell lassítani a falvakban és minden lakott települést elkerül. 

Nem sokat kellene így építeni és tuti lenne az út.

Előzmény: yxItys (50336)
NAR Creative Commons License 2020.05.02 -1 0 50338

"84-en nyáron nagy a forgalom, 2x1 nem elég."

 

Én többször jártam a 84-esen nyáron, a Balaton felől Sümeg, 8-as út, Sárvár felé is, nem tűnt fel az veszekedett nagy forgalom... Viszont (legalábbis ezen a részen) alig megy keresztül településen, úgy emlékszem, az ujjaimon meg tudom számolni, hány helyen kell 90-ről lassítani a Balaton és a 8-es út közott - és talán nincs is szükség mindkét kezemre.

 

"és akkor Győr felől is oké a Balaton."

 

A 82-73 (vagy -72) miért is nem jó?

Előzmény: yxItys (50336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!