A Bakony mintegy 4000 négyzetkilométer kiterjedésű karsztos röghegység, a Dunántúli-középhegység legnyugatibb és legnagyobb tagja.
Tudom javasolni előkeresni ha még megvan, ha nincs kölcsönkérni a szomszéd gyerekétől az általános iskolások V. osztályához tartozó Földrajz tankönyvet.
Ha hegységeink lennének, autópályát sem építenének Magyarországon. Ha a domborzat kifogás lenne.
Síkvidéki autópályát is képesek hegyi áron megépíteni.
Ha domborzatra hivatkozva messzire megy az autópálya, akkor összekötő autópályát is építeni kell. De ehhez valós akadályok, tenger és magashegység párosul általában. Dombok ebbe nem tartoznak bele.
Nem azt írom, hogy alacsony hegységet átszelve nem lehet 2x2 sávos utat építeni keresztbe, csak azt, hogy ez nem tartozik a legolcsóbb szórakozások közé.
Úgy ahogy mondod. Meg kell hosszabbítani a 83-ast Pápa-Devecser-Sümeg új nyomvonalon, kitáblázni a Balatont és Keszthelyet, valamint külön szintű csomópontokat építeni.
Akár Sümegtől Zalaszántó felé vinni egyenesen a Keszthely elkerülőbe ami főirányként mehetne a leendő 2x2 városi bevezetőn át az M76-ba és a repülőtérhez ill. Az M7-be.
Persze, nem mondtam, hogy a 3-4-5-szörös különbségeket magyarázza. Egy olyan 30%-40-os pluszt nagy átlagban (megengedve, hogy egyes spec. esetekben ennél jóval nagyobb különbség is előállhat kivételes helyzetekben) talán tudna magyarázni a dolog. Mindenesetre örülnheténk, ha csak ekkora pluszról lenne szó. Ez alá szorítani nagy átlagban a különbséget a szerbekhez képest szerintem reménytelen.
"83-ast a 8-asig lehetne vagy egybefűzni a 84-essel és akkor Győr felől is oké a Balaton. Nyilván 2x2."
És ezt hogyan lehet kivitelezni a gyakorlatban??? -- A 84-es ui. Jánosháza és Duka között félúton, míg a 83-as Városlődnél éri el a 8-as utat, és e két útk. között igen jelentős (42 km!!!) a távolság[*] , ami miatt a 8-as úton át való egybefűzés a Balatonederics - Győr között közlekedőknek igencsak óriási kerülőt jelentene.... Hacsaknem...: ---> úgy oldják meg a 84-es és a 83-as utak egybefűzését, hogy "[84] - Sümeg - Káptalanfa - Devecser - [8] - Noszlop - Pápa - [83]" nyomvonalú összekötő utat végig átépítik és átminősítik egy új másodrendű főútvonallá, természetesen a települések többségének a normális elkerülőzésével. Így ui. az így létrejövő, részben új főútvonali nyomvonallal a "Balatonederics - Sümeg - Devecser - Pápa[**] - Győr" nyomvonalon kivágható[**] az előbb említett 42(!!!) km-es kerülő[*] ebből a közlekedési útirányból!
A Nagycenk-Sárvár szakasz annyira "gyöngyfűzős" jellegű, hogy annak teljes 47 km-es szakaszán 12 településen megy át ez az út. Pár éve mindössze 1 települést elkerülőztek, Lövőt, de a térkép szerint az északnyugati sarkán ott is átfut ez az út. Kérdés persze, hogy ott ez a kis szakasz tábla szerint lakott területen belülinek vagy azon kívülinek számít-e.
Egy hozzánk közel eső út, a 35-ös út ui. olyan Hajdúböszörménynél, hogy azt a térkép szerint annak nyugati szélében kerüli el, viszont a valóságban ez a tábla szerint már lakott területen belülinek számít. Ezt ki is használják a rendőrök, mégpedig úgy, hogy a 35-ös út és a Hajdúböszörmény-Balmazújváros közti összekötő út kereszteződésében egy rendszeresen kitelepülő rendőrautós traffipax-pont van kihelyezve, amely az ezt északnyugat (Polgár, Görbeháza) felől megközelítők számára egy rejtett bemérési csapdát jelent, mivel a Hajdúdorog felől befutó 3502-es útról sokan úgy hajtanak tovább Debrecen felé -- Hajdúböszörmény városmagjának kikerülése céljával(!), hogy a városon körbefutó külső körgyűrűre mennek rá, amiről ráhajtanak a körgyűrűt a 35-ös úttal összekötő rövid útszakaszra, ami ugyan ezután itt kilép a lakott területről és ez egy rövid fél kilométeres útszakaszon még a 35-ösön is így marad, de aztán a körgyűrűt a 35-össel átkötő út és a Balmazújváros felé kiinduló út kereszteződései között itt a 35-ös főút belép a kitáblázottan lakott területre, ami a város déli széléig sőt még attól is fél km-rel kintebbig (Debrecen iránya felé) még így marad... . És aki nem figyel oda, azt "szépen" bemérik... !
Ideje volna már kiváltani egy valódi elkerülővel ezt a Hajdúböszörmény-menti ál-"elkerülőt", (mert ez így csak fogja a forgalmat(!) az 50 km/h lakott területen belüli sebességével és a rejtett traffipax-pontjával)! Gondolom, ez az ál-"elkerülő az országban nem az egyetlen csapdás hely....
Mert a 83 2x2 sávjának legyen több értelme mint Pápa. Legyen belőle Balaton is, ami rövidebb mint a 82-73.
Ha megnézed a térképet sokkal kézenfekvőbb, és a 83-as 2x2-je Már fix. Aztán ott a 14-es 2x2-je ami Dunaszerdahely körzetét hivatott bekötni. Ez olyan egyenes lenne a Felvidékre mint a 84-es Bécs és Balaton között.
Mert hivatalosan Körmenden fog véget érni az M8 X M76 Csomópontban.
Körmend - Zalaegerszeg - Keszthely kizárólag M76 néven fog futni.
2x1 sávokat ne erőltessünk országutakon amiknek fontos szerepe van. A jövőre is gondolni kell, nemcsak a mostból kiindulni.
Jobb lenne egyszer rendesen megcsinálni, hogy többet NE kelljen belenyúlni és hátráltatni a közlekedést.
Ez a 21. Század. Nem ezt kell kispórolni. Egyébként a 2x1 sávot is képesek lennének 2x2 áron építeni. Akkor inkább az utóbbi készüljön, az mindenkinek csak jó.
A szerbek nem tudom, mennyire egy az egyben összehasonlítási alap a költségek szempontjából.
A dolog egyik része a bérszint. A másik meg egy rakás EU-s bürokrácia, Natura 2000-től az EU-szabványos kivitelezésekig stb.
Ezzel nem mondom azt, hogy idehaza ne épülnének drágán a gyorsforgalmi utak, csak azt, hogy a költségek szerb szintre leszorítása légbőlkapott illúzió.
"Miniszteri döntés alapján az M4 és M8 autópályának nem lesz közös szakasza, ebből következően a korábban közös szakasznak tervezett szakaszon a keresztmetszeti kialakítás csökken. Az M8 gyorsforgalmi út távlati csatlakozása a jobb pályán a 94+500 km szelvény térségétől közös földmunkán lenne az M4 gyorsforgalmi út főpályájával. Ettől a szelvénytől a távlati földmunkának a helyet biztosítottuk A 96+055 - 118+000 km sz. közötti szakaszon az üzemi sáv burkolatlanul, mechanikai stabilizációval, aszfaltburkolat nélkülkerül kialakításra, kivéve segélykérő öblöket.következő ütemben kerül sor 118+000 - 125+000 km sz. közötti szakasz megépítésére, amelynek ütemezése jelenleg nem ismert. A koncepció változásának a térség úthálózatának korábban előrebecsült forgalmi megoszlására lényeges hatása nem várható..." Benyújtás: 2019. november Engedély: 2020. március 23.
Segítenétek a helyzet értelmezésében?
Ha nem lesz közös M4-M8 szakasz, akkor miért írnak távlati csatlakozásról és földmunka helybiztosításról?
Hol fog áthaladni az M8 nyomvonal (külön?) a Zagyván?
A 32. úti csp-tól 4 km hosszon kelet felé 7,5 m-es koronaszélesség csökkentést kérelmeztek, vagyis itt biztosan nem lesz M4-M8 közös szakasz.
De hogyan lehet akkor mégis durván drágább, mint az eredetileg 2x3 sávos Zagyva-híd + 4 km-es pálya?
M4 autópálya Abony-Fegyvernek I. építési szakasz (96+055–109+460 km sz.) kivitelezési munkáinak elvégzése és a kiegészítő tervezési feladatok elvégzése
– különös tekintettel a Zagyva folyó feletti híd kiviteli terveire és a 32. sz. főút csomópontjában megvalósítandó komplex pihenő terveire – tárgyában. A nyertes gazdasági szereplő CHSM Konzorcium közös ajánlattevő neve: Colas Hungária Zrt. Közös ajánlattevő neve: Swietelsky Magyarország Kft. A szerződés végleges összértéke: 46 705 740 976 HUF
Aktuálisan: nettó 67,8 milliárd és a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi;
A Törökszentmiklós elkerülő szakasztól kelet felé M4 ütemezés még most sem ismert?
A változtatás meghatározó ezen a 4 km-en, ahol jóval nagyobb forgalmat prognosztizálhattak, amíg 2x3 sávra tervezték, ezért ez az állítás kétséges.
A kiviteli szerződéskötésről 2019.06.05-én tudósított a magyarepitok.hu,
mit csináltak eddig, ha az engedélyt 2020.03.23-án kapták meg?
A 84-es út két, jól elkülöníthető szakaszra osztható.
Egyik : Nagycenktől Sárvárig.
Telis tele lakott területekkel, és lakott területeken kívül is inkább girbe-gurba mint egyenes.
Másik = Sárvártól-Balatonedericsig.
Jellemzően nem érint lakott területeket. Hosszú egyenesek. Jól kiépített. Haladós.
Az első szakasz Nagycenktől Sárvárig a két világháború között illetve közvetlenül utána lett kiépítve, illetve a már addig is meglévő útszakaszok összekötve.
A második szakasz Sárvártól-Balatonedericsig UVATER tervezett.
Az 1960-as évek elején, részben osztrák pénzből, leginkább Dr.Csanádi György erőteljes támogatásával kiépített út.
Ahol nagy a forgalom , ott elkerülő út van , meg nem körforgalmat építenek a 2x1-es útra amelyik forgalmas , hanem megcsinálják hogy ne legyen szintbeli a kereszteződés.
Csak jobbra kis ívben tudsz felhajtani gyorsító sávban a 2x1-es útra.
Én többször jártam a 84-esen nyáron, a Balaton felől Sümeg, 8-as út, Sárvár felé is, nem tűnt fel az veszekedett nagy forgalom... Viszont (legalábbis ezen a részen) alig megy keresztül településen, úgy emlékszem, az ujjaimon meg tudom számolni, hány helyen kell 90-ről lassítani a Balaton és a 8-es út közott - és talán nincs is szükség mindkét kezemre.