Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 39224

Nem fog lejutni a láncon, félrebillen merülés közben, megakad és mindent ránt magával.

Csillagba szokás tenni, a középsőhöz van rögzítve a lánc, és keresztben áthúzva a többi klocni lánca a középső rögzítő fülén. A legjobb, ha alul is össze vannak kötve de az már daru és komolyabb búvárkodás. 

Elméletben jól hangzik, de víz alatt szerelni oltári nagy ...pás.

 

Előzmény: crossroad (39223)
crossroad Creative Commons License 2019.05.13 0 0 39223

A több darabot én úgy gondolnám, hogy:

 

- vagy egymásra helyezhető "lapokat" önt az ember, középen lyukkal (az alsóba beleönteni egy acélcsövet, azon keresztül felvezetni a láncot, aztán a következő lapot a láncon leengedni az előző tetejére), azokat, mivel egyesével nem kell, hogy meghaladják a 100 kilót a hajóról vízbe lógatva a helyére lehet szállítani

- vagy minden darab sarkába önteni a hurkot, a láncon szintén egyesével leengedni, aztán elhelyezkedik ahogy tud. (idővel úgyis bedolgozzák magukat az iszapba)

Előzmény: Törölt nick (39222)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 1 39222

Kötelet semmiképp,  láncot!

Télre a Balatonon úgy szokás "eltenni", hogy kötsz rá egy hosszabb plussz láncot a végén súllyal, leszereled a bóját és a part felé elfekteted, amilyen hosszan engedi. Megjegyzed a helyet, és tavasszal egy kötélre kötött gereblyével addig próbálkozol, amíg meg nem találod. Nálad ugyan nem lesz jég, de ha valami miatt nem kell a bója, később nem fogod megtalálni a horgonyt. Kiemelni nem nagyon lehet, csak ipari cuccal.

- A horgonyzás hullámos helyen nagyon megviseli a hajót, bikát, kötelet, láncot, mindent. Láttam már 150 kg-os jollét ami eltépett egy 600kg-os névleges teherbírású kötelet. Más a dinamikus terhelés.

- Van valami előírás, hogyan lehet horgonyozni arrafelé személyzet nélkül?

- Hullámzástól védett helyen lenne? Hurrikánok nem fenyegetik?

 

 

Ha már "szegényembervízzelfőz": A kötélre kötsz két hurkot egymás után, a kettőt összekötöd egy szerelvényboltban kapható "ágyneműtartó rugóval" és seklikkel, úgy hogy a kikötőkötél 'lógjon' a két csomó között. Töredéke a gyári rugós csillapítónak és bivalyerős. A kötelet nem rángatja majd, előbb a rugó nyúlik, terhelődik. Nem célom a gagyi kendácsolás terjesztése, de ez ismeretségi (kishajójós) körben bevett megoldás. 

 

Horgony szállítás: Vagy lehet egyszerűbb az egész csónakot elsüllyeszteni...

Mi van, ha több szállítható méretű klocnit láncolsz össze a víz alatt? Snorkelling rulez :) Rángatni sajnos egyet fog, kedvezőtlen esetben ki is emelheti.

 

Még valami: itthon az autógumi is veszélyes hulladék, kultúrember nem szórja a vízbe. Amikor jó régen csináltuk, még nem tudtuk (és a gyerekülésről még hírből sem hallottunk).

 

 

 

Előzmény: zsivany5 (39218)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.13 0 0 39221

Köszi, értem.

Visszanézve emlékeimben a zsiguli is az oldalsó indexénél kezdett el mindig rohadni, a vas sárvédőlemez, az alu indexház + réz kábelsaru áldásos együttműködése folytán.

 

 

Előzmény: HUN-12214 (39217)
zsivany5 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 39220

Szegeny ember vizzel foz.

Előzmény: Szanya (39219)
Szanya Creative Commons License 2019.05.13 0 0 39219

Szép sztori. 

Előzmény: zsivany5 (39218)
zsivany5 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39218

Folfujhato csonakban.  A folfujhato csonakot egy utanfutora teszem es a horgony vagy beleteszem,

vagy ott helyben ontom.  Aztan rampan gondolnam az utanfutorol a folfujhato csonakot vizretenni

ugy, hogy a horgony benne van.  Kivontatni a csonakot a horgonnyal benne.

Elkezdeni leereszteni a levegot a csonakbol amig fuggolegesen all, es kozben talan kiesik a horgony.

Persze elotte a horgony kotelet kihuzni a viz felszinen.  

 

Na, mindegy, csak egy otlet.  Koszi hogy valaszolsz.

Előzmény: Törölt nick (39213)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39217

az alumínium oxid rossz vezető. Ha kialakul, akkor önmaga megállítja a korróziótt, tévedek?

 

Az igaz, hogy a levegőben azonnal kialakuló , nagyon vékony oxid réteg meggátolja az aluminium további oxidálódását, (ha nem így lenne, az aluminium elégne a levegőben, olyan gyorsan oxidálódik). Viszont ez a vékony réteg könnyen sérül, savas vagy lúgos közegben, klór jelenlétében (uszoda) ill jól vezető elektrolitban (sós víz) más fémek mellett már nem tudja megvédeni az aluminiumot a további oxidációtól. Már betettem ide ezt a képet, ahol a karbon pár év alatt "megette" az alu idomot (a karbon ebben a tekintetben rosszabb, mint a rozsdamentes acél, sőt , a réznél, bronznál is rosszabb)

 

https://img.index.hu/imgfrm/0/1/4/2/BIG_0015550142.jpg

 

 

de egy csomó helyen látom a korróziót a rozsdamentes acél csavarok mellett is. Ezért kell mindig legalább Loctite menetrögzítővel betenni a csavart aluminiumba.

 

Szegecshúzó: nekem egyszer az árbóc tetején kínlódva eltört a kezemben a barkácsboltos szegecshúzó, majdnem kiverte a fogaimat. Azóta van egy ipari, majd méteres nyéllel, azzal megy a 6,4-es acél is :-) Elég jól használható még a harmonikás is, de én a hosszú nyelűt jobban szeretem, bár az 2 kezes.

Előzmény: Törölt nick (39216)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39216

Ha már egyszer szédszedtem, a szálingokat is rendbetettem. Mindenhol saválló csavarokkal van szerelve az alu profil. Pl a laizy csigái is. A végein a vantni vezetője valami fura trabantszerű anyagból volt beleöntve, vagy textilbakelitből beleragasztva. Kezdte megadni magát,  kifúrtam. Gyártottam bele alu profilbol végelemet, és őket is saválló cuccal rögzítettem.

Korrózió nem látszott sehol, nálam 10 éve van a hajó.

 

Kérzedek: az alumínium oxid rossz vezető. Ha kialakul, akkor önmaga megállítja a korróziótt, tévedek?

 

ui: végül nem keleltt polygrip szegecs, tudtam venni mérethelyeset, ez így erősebb, mint a furatkitöltő. Ha nem kaptam volna, akkor esztergálok. Csak a szegecshúzóm nem bírt vele (vagy én), de rátettem két csövet erőkarnövelőnek és győztem!

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (39192)
crossroad Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39215

Én több darabban önteném meg és több részletben vinném be.

Előzmény: Törölt nick (39213)
crossroad Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39214

Nem mondtam, hogy megtartották, de szél volt hozzá bőven :)

Előzmény: HUN-12214 (39212)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39213

Igen, de az egy kis sportvitorláshoz kellett. Oda elég egy autógumi teleöntve betonnal, közepébe egy 10-12-es betonvas omegára hajlítva, a kiálló részhez kapcsolódik a lánc. Bőven 100 kg fölött van egy ilyen is.

Talicskával a partig, belököd a vízbe, onnan a víz alatt kicsit könnyebb, láncnál fogva be tudod vonszolni a helyére, de nagyon kell akarni. Tapasztalatom szerint, ha megállsz, vége van :)

 

A 400 kg-t hogy viszed be a vízbe majd?

Ötletem lenne, de sohasem csináltam még.

A horgonybillentő elvileg elbírhatja, talán be lehet fuvarozni a helyére hajóval is, ha nem emeli ki a csigát. Vagy csónakra kötve, ha van olyan ami elbírja.

Előzmény: zsivany5 (39205)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39212

Miiiii???? az nem maradt el? Arra is akartunk menni, de azt jelentették be, hogy elmarad. Az MVSZ honlapján. ???????

Előzmény: crossroad (39211)
crossroad Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39211

Cserébe a mai csopaki pályaversenyre volt szél bőven.

Előzmény: HUN-12214 (39207)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39210

Mindenki nyert, aki nem indult :-))

 

Látom, akad tennivaló bőségesen.

Előzmény: Szanya (39208)
Szanya Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39209

Inkább a gyorsabb munkákkal foglalkozom. A B18- as nem halad. 

Szanya Creative Commons License 2019.05.12 0 0 39208

Akkor én nyertem. Nem indultam. :-)

Előzmény: HUN-12214 (39207)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.05.11 0 0 39207

A Balatoni evadnyiton a nevezett 210 hajobol 12 futott be szintidon belul, annyira gyenge szel volt. Pedig palyarovidites volt Tihanynal. B.sza meg, pedig vezettunk az osztalyunkban, de mi sem ertunk be szintidon belul. Ez a mereg, nem a cian :((

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.11 0 0 39206

Szép lett, megérte fogallkozni vele!

 

Előzmény: crossroad (39203)
zsivany5 Creative Commons License 2019.05.11 0 0 39205

Te ontotted a klocnit betonbol?  Vagy mar ott volt lent?  Ha te raktad le, akkor hogyan?

En egy olyan 400 kg-os ra gondolok.

Előzmény: Törölt nick (39197)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 39204

klassz!

Előzmény: crossroad (39203)
crossroad Creative Commons License 2019.05.10 0 2 39203

Hogy valami pozitívat is mondjak, pótlom egy korábbi elmaradásomat és bemutatom a teak kormány "felújítását". Az Obi saját márkás olaja igazából bevált, könnyű volt vele dolgozni és kis megelőző csiszolás után egész szép eredményt lehetett vele elérni. (Előző kép a vásárlás állapota, ez pedig a mostani)

 

crossroad Creative Commons License 2019.05.10 0 1 39202

crossroad Creative Commons License 2019.05.10 0 0 39201

Köszi az infót, az Ő nevét már mástól is hallottam.

 

A helyzet az, hogy közben kicsit körbenéztem, aztán felszívtam magam és megrendeltem az új szettet beszereléssel. Szeretek bütykölni, de be kellett látnom, hogy jelenleg nem vagyok abban a helyzetben, hogy bevállaljam a lutrit, főleg mert a szezon már tart én meg még egy métert sem mentem a hajóval. Ez is egy tanulópénz lesz, aztán majd legközelebb igyekszem időben nekiállni az ilyennek, akkor nem szorít majd az időtényező is...

Előzmény: HUN-12214 (39200)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 39200

Egy fockrollert összerakni nem annyira bonyolult, főleg, ha valaki csinált már olyat :-) Viszont a konkrét esetedre szvsz elég nehéz látatlanban választ adni. Szerintem kérdezz meg még egy szakit, tudom ajánlani a Király Zsoltit, nekem sokszor adott akár telefonba, ingyen tanácsot, sohasem az jött át, hogy le akar nyúlni valami munkával bármiáron. Az elérhetőségét megtalálod a Raffica honlapján, itt:

http://www.raffica.hu/impresszum

 

 

Előzmény: crossroad (39199)
crossroad Creative Commons License 2019.05.10 0 0 39199

Sziasztok!

 

Mennyire bonyolult művelet összerakni egy fokrollert+merev forstágot? Jelenleg le van vágva a forstág. Az alapvető probléma az volt, hogy az alu sín toldó része és az összetartó acél pálca el van törve. A szaki széthúzni nem tudta ezért levágta a sodronyt. Most az a mondás, hogy 25 éve nem gyártják a szerkezetet, ezért nincs alkatrész (Furlex). A hiányzó cuccot úgy érzem még le tudnám gyártatni, de szintén a szaki állítása szerint az egész öreg, nem érdemes visszarakni, meg amúgy is visszarakásnál még egy csomó komplikáció lehet, szóval nem is biztos h sikerül. (például az alu profilon belül lévő műanyag csövek (távtartó) is elöregedtek. Ha nekifutunk és mégis sikerül legyártatni + összerakni, akkor úgy látom 150e Huf lesz a vége (ennek jó része munkadíj), az új cucc felszerelve 400e Huf. Érdemes lehet abban gondolkodnom, hogy magam nekiállok, vagy ez olyan szopóroller, amire jobb nem felszállni?

 

Köszi: B.

 

u.i.: Sudár regattáról van szó

heted7 Creative Commons License 2019.05.09 -1 0 39198

"ui2: nincs olyan, hogy "túl nagy" betonhorgony :)" :)))

Előzmény: Törölt nick (39197)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.09 0 0 39197

ui: ja, és pár szélirány változással remekül körbe lehet tekerni bóját, ha nincs valamilyen forgószemes megoldásod, ami ráadásul nem rántja le a víz alá.

ui2: nincs olyan, hogy "túl nagy" betonhorgony :)

ui3: a folymatosan víz alatt levő részeket valahogy szemrevételezni kell, bírják-e még?

ui4: a víz alatt a betonhorgonyba való rögzítésnél  szokott leghamarabb elkopni a lánc, sekli, betonvas, vagy ami odakerült.

 

(420-asom annó sokat volt klocnin)

Előzmény: Törölt nick (39196)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.09 0 0 39196

Függ a hullámzástól, medertől, vízmélységtől. Egyébként nem akkora kaland egy fel-le táncoló hajót megközelíteni. Mint minden rögzítéshez, itt is erősen ajánlott rugós tagot beépíteni a kötélbe.

Előzmény: zsivany5 (39195)
zsivany5 Creative Commons License 2019.05.09 0 0 39195

Most eppen horgony bojazas-on toprengek. A horgony betonbol lenne.  Van valami tapasztalat?

(horgonyos boja vagy bojas horgony?)  (horgony bojas kikotes)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!