Keresés

Részletes keresés

Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.05 0 1 50397

M8 Körmend-Rábafüzes: 28,9 km hosszban, 63,3 milliárd forint, 2x1 sáv, 2.19 mrd/km

83-as Győr-Pápa: 36km, 90 mrd FT, 2x2 sáv, 2.5 mrd/km

 

Ha úgy döntenek később, hogy 2x2-ra bővítik M8-at azon a szakaszon, akkor megintcsak vastagon fog fogni a toll és a végén kijön a summa 4-4.5mrd/km.

Előzmény: Jared- (50396)
Jared- Creative Commons License 2020.05.05 0 1 50396

Ahogy Körmend és Szentgotthárdé is.

 

Az M8-as sávjaiba minden bizonnyal az osztrák csatlakozás ronditott bele sajnálatos mód.

Előzmény: Avaar (50395)
Avaar Creative Commons License 2020.05.05 0 0 50395

Mert Győr és Pápa polgármestere is FIDESZ-es. 

Előzmény: Autobahn89 (50394)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 50394
Avaar Creative Commons License 2020.05.05 0 0 50393

De van, mert nagyon korlátozzák a beláthatóságot, ezáltal nagyon kevés lehetőség van előzni. Kiskunlacházáról van Dömsöd felé egy jobb kanyar, ahol az út melletti padka ki van hordva, ezáltal ott végig van egy húsz centis lyuk. És ha pont jön szemből egy kamion, lehet, hogy belekényszerülsz :) Az útminőség sehol sem jó, csak Dömsöd határában egy rövid szakaszon.

Főleg akkor jelent különös problémát a sok kanyar, mikor szezonja van az idiótáknak, akik az egyenesben is 65-70-nel mennek. Talán ez a legbalesetveszélyesebb, hisz az ilyeneket még a kamionok is megelőzik..csak hab a tortán a sok kanyar, hiszen senki sem fog hosszú kilométereken keresztül 60-nal menni, miközben ,,siet” a munkába (90-nel tervez ugye..), vagy éppen a családjához.

Előzmény: nyebojsza (50391)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.05 0 0 50392

Ja... aztán mikor kiérünk a faluból, és visszalököm 3-asba, elkezdek gyorsítani, akkor meg neki áll följebb, hogy nem tud megelőzni...

Előzmény: Jared- (50373)
nyebojsza Creative Commons License 2020.05.05 0 0 50391

Nincs azokkal a kanyarokkal semmi baj, sőt a hosszú egyenes az fárasztóbb, csak lenne jó minőségű az út, főleg Tass környékén...

Előzmény: Avaar (50390)
Avaar Creative Commons License 2020.05.05 0 0 50390

Pontosan. Még azzal is ki tudnék egyezni, ha nem autóút, csak 2x2 főút lenne. Ebbe azt is beleértve, hogy Harasztinál marad a turbo körforgalom és a lámpa. Kiskunlacháza után szerintem a legtobben elégedettek lennénk azzal is, ha 2x1 lenne, de új nyomvonalon és EGYENESEN. Jelenleg itt nem az a fő probléma, hogy jönnek szemből, hanem hogy 3 méter körüli szélességű sávok vannak, és egy alföldi szerpentin az egész. Kiskunlacháza és Dömsöd között szerintem több kanyar van, mint a Hungaroringen (ott 14). 

Előzmény: yxItys (50388)
yxItys Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50389

Dunaharaszti* nem Szigetszentmiklós bocs.

 

És az M51 Pest - Bács-Kiskun megyehatártól Budapestig.

Előzmény: yxItys (50388)
yxItys Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50388

Az M3, M6 befejezésére az EU nyomja a pénzt az országok közötti kapcsolat miatt. A saját érdekű belföldi szakaszaink kevésbé érdeklik őket.

 

Az M51-et egybe kellene fonni az 51-es Szszmiklós és Taksony elkerülőjével M51 név alatt és azt Dömsöd-délig megépíteni autóútként. Onnantól az M8-ig nem ér lakott területet.

 

Előzmény: totyit (50387)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50387

az M3 vége meg az M6  nem azért épül mert nagy ott a forgalom meg zavarja a lakókat 

hanem a két országot összekötő autópálya Magyarországi vége.

Dömsödön akkor is nagyobb lenne a forgalom a mostani úton mint az M3 végén ha lenne ott egy elkerülő út ami elvinné a tranzitot a lakott területről

Előzmény: Avaar (50386)
Avaar Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50386

Rengeteg helyen van elviselhetetlen forgalom a főúton. Itt Dömsödön speciel a kamionforgalom kimagaslóan nagy. Amikor sétálok az 51-es mellett, mindig gondolok azokra, akik ott laknak. A legrosszabb, hogy amikor várom 6:30 előtt pár perccel a buszt, már akkor is sok a kamion, mert hogy nappal nagy a hangzavar, az hagyján, de hogy hajnalban is..itt viszont terv szintjén sem létezik elkerülő..pedig ha jól értelmeztem a forgalmi adatokat, akkor a Dömsöd tábláig megvan a 20 ezer ej/nap. De 10 ezerre természetesen kötelező az autópálya (M3 Vásárosnamény, M60 stb.) :) 

totyit Creative Commons License 2020.05.04 -5 1 50385

Soha nem mentem lakott területen 50-el

A tempomat mindig 65-re van állítva, ha messze megyek. 

50-nél megalszik a tej a számban az annyira kevés.

Előzmény: Jared- (50381)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50384

Nyáron osztrákból hazafelé már a 8-as út után lemegyek balra a 7331-es útra Keléd , Óhid ,Kisgörbő ,

Vidornyaszőlős , Karmacs  felé,  és a Hévízi háromszögben érek ki.

Nyugodt csendes út , a forgalom szinte 0. Az út kicsit szarabb , de rövidebb és a stressz az nulla  a 71-eshez képest.

Előzmény: rm40 (50382)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50383

Látod ezért IS kell elkerülőket építeni.

Hogy aki az út mellett lakik azt ne zavarja a folyamatos forgalom.

Előzmény: Jared- (50381)
rm40 Creative Commons License 2020.05.04 0 3 50382

84-es

Ahogy írtátok is, eltérő a helyzet a Sárvártól északra, illetve délre eső szakaszon. Sárvártól északra, egészen pontosan Lövő és Sárvár között az elavult vonalvezetés a legnagyobb probléma. Kevésbé zavaró, hogy sok a település, sokkal nagyobb gond, hogy lakott területen kívül gyakorlatilag lehetetlen biztonsággal előzni hosszú-hosszú kilométereken át. Hosszú, elnyújtott ívek követik egymás kétoldal buja növényzettel, egyszerűen beláthatatlan szembeforgalommal. Súlyosbítja a helyzetet, hogy tavasztól őszig a mezőgazdasági forgalom is kifejezetten élénk. A türelmetlenség rengeteg súlyos balesethez vezetett a közel- és régebbi múltban is. A vadjárás is számottevő, éltem már át vadelütést a sajtoskáli elágazás közelében, másutt az volt a szerencsém, hogy a látóterem szélén észleltem, hogy őz ugrott be a szántóföld felől az útmenti fás-bokros árok felé egy kanyarral előttem, így még csökkenthettem a sebességet, mielőtt elém szaladt...

Sárvártól délre egyenesebb ugyan az út és kevesebb a lakott település, de a mezőgazdasági forgalom és a vadjárás ott is számottevő. Az előbbi miatt itt ugyanúgy fel tud torlódni a kocsisor, az utóbbi miatt pedig az engedélyezett sebesség túllépése - különösen este - kifejezetten veszélyes lehet.

A déli szakasz problémája emelett szerint az edericsi végződés, ami miatt a déli balatonpart megközelítése kifejezetten időigényes még szezonon kívül is a Vonyarcvashegy-Gyenesdiás-Keszthely egybefüggő lakott terület leküzdése miatt.

Jared- Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50381

Volt barátnőm apja egy kis faluban élt Heves megyében a fő út mellett. Szerencsetlensegere a falu tablatol vett utolsóelőtti házban élt. Az öreget utolsó eveiben már nagyon duhitette hogy nem tud aludni a gyorsító, lassító vagy száguldó autóktól.

 

Először én sem vettem komolyan, míg nem egy kinti ebéd alkalmával arra lettem figyelmes hogy valóban baromi idegesítő percenként, másodpercenként az autók robajat hallgatni. Nem lehetett hallani amit a másik mondd például. 

 

Lakott területen 50! 0—24-ig.

Előzmény: totyit (50380)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 -3 0 50380

éjszaka közlekedtünk ennyivel, amikor nincs forgalom

nappal nem ennyivel megyek

Előzmény: Jared- (50373)
Avaar Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50379

Szerencsére ezek többnyire megvannak. 

Szerintem a 2+1 nagyon kevés helyre megoldás. Ha túl kicsi a forgalom, semmit sem gyorsit rajta, sőt, lassít, mert akkor is meg kell várni a kétsávos részt, ha szemből sok-sok kilométeren keresztül nem jönnek. Ha viszont nagyobb a forgalom, akkor inkább 2x2, mert az egyik oldal fel lenne tartva. Körülbelül ezres pontossággal kell meghatározni azt a forgalmat, ahova kiváló megoldást jelent, vagy nagyon át kell gondolni a váltásokát...ha túl sűrűn vannak, akkor túl sokszor szűnik meg a belső sáv, ha túl ritkán, akkor viszont rengeteget kell várni egy lassabb jármű esetén az előzésre...én 2-3 kilométerenként ,,helyezném” el a váltásokat, mert úgy akkor sem veszítesz sokat, ha beragadsz mondjuk egy kamion mögé. Az ilyen utak véleményem szerint fizikai elválasztás alkalmazása mellett lehetnének végig 110-esek, kivéve beláthatatlan kanyarok előtt, hiszen az egysávoson vészhelyzetet idézhet elő, ha utólérsz egy ilyen szakaszon valakit, aki 70-nel megy, miközben te 110-zel.

Fontos megjegyezni, hogy az ilyen szakaszok semmilyen esetben sem 2x2 sáv helyett épülnének, hanem 2x1 helyett olyan helyeken, mint amilyen az M70 is volt régebben. Tehát: véget ér a 2x2, és az egyik oldalnak 2 sáv, a másiknak 1. Egészen addig, amíg nincs újból 2x2. Ha új nyomvonalon epul, mindenképp csak az egyik pályát fedné le, ez lenne az út bal, vagy éppen jobb pályája. Fizikai elválasztás esetén azt is el tudom képzelni, hogy a két külön pályán menjenek, a szalagkorlát pedig ott legyen, ahol a 2x2-ben is lenne, végig. Így viszont már nem feltétlen lehet vele annyit spórolni, hogy ne érje meg inkább a 2x2. Épp ezért mondom, hogy nagyon kevés helyen alkalmazható ez a megoldás tökéletesen. 

 

Ha lenne az M51-gyel megegyező kiépítésű utunk hosszabb távon, ott speciel biztonságosabb lenne arrébb rakni a betont, ezáltal az egyik oldalon 2x3,5m széles sávok lennének, a másikon pedig 1 darab normális szélességű, és félreállni is lehetne hely. 

Előzmény: yxItys (50378)
yxItys Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50378

5 éve mikor M76-ot és Nyugati Körgyűrűt lobbiztam, akkor szintén ellenvetésekkel találkoztam. Örülök hogy a józanész nyert. Se ez nem fedi le a teljes Dunántúlt.

 

A Balatontól délre ugyanennek meg kell lennie egyrészt, másrészt más hálózatokból is állunk amit nem a 2 hónap miatt kell 2x2-vé tegyünk, hanem a fejlettség miatt.

 

A 2x2 állhat főútból, lehet szakaszos és 2+1 is, de ami vitathatatlan az az, hogy az elsőrendű főút-hálózatunk külön szintű és folyamatos haladású legyen. Hogy miért egyből 2x2, az amiatt lényeges hogy többet ne kelljen vele foglalkozni. M0 példájából tanulva. Azért nem tudunk egyről a kettőre lépni, mert Folyton vissza kell térni az előző felújításokhoz hibák, elmaradt bővítések és újragondolások miatt. 

 

Tehát nem a folyamatos 2x2 sáv a törvény. De helyet kell hagyni nekik a felüljáróknál és lehajtóknál.

Előzmény: dimelo (50377)
dimelo Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50377

Nem síkvidék, de egyáltalán nem durva:

Pápa 130 méterről emelkedget

         245 m-ig (Zalaszántó)

onnan Hévíz 130 m.

 

Semmiség, mert pl. Sopronnál ennél nagyobb különbség 10 km-en tapasztalható.

 

Luxus, hogy a balatoni (osztrák) forgalom 2 hónapos jelenléte a 84-esen 2x2 sávot igényelne...

Az pedig tény, hogy az 84-est nem lehet kiváltani a 83-as átkötésével.

 

Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76  a kulcs...

 

De ha jól érzékelem, nincs más-jobb dolga a fórumozóknak:)))

Előzmény: trizs77 (50360)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50376

Bocsánat, beragadt egérgomb copy pastelt...

Előzmény: ÁsítóSárkány (50375)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50375

Jeg vil foreslå ikke bare sivilbehandling, men en kriminell rapport om påstått medvirkning til menneskelig tortur og uærlig eller uaktsom behandling av offentlige midler ...

Előzmény: Jared- (50373)
Avaar Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50374

Ilyen alapon M4 sem kell, mert a 42-es út egyenes szakaszain lehet menni 200-zal is, az M4-ben meg úgyis lesznek kisebb ívek, ahol nem lehet...


Bármelyik út letudható a Google Maps szerinti idő töredéke alatt, kérdés, hogy milyen autód van, és hogy mennyivel mersz bemenni a kanyarokba. És hogy mennyire nehéz a lábad. 

És most vissza a valóságba: a Sárvártól északra található szakasz mellé kéne egy legalább 2x1 sávos elkerülő nyomvonal, 3,5 méteres sávszélességgel, úgy, hogy később 2x2 lehessen. Rögtön is lehet 2x2, részlet kérdése. A lényeg az új nyomvonal, és a különszintű csomópontok. Akár lehetne 2x1 sávon M84, és akkor nem kell átszámozni (mint most a 4-es elkerülőit M4-re). Vagy 84-es elkerülő, akár néhány turbo körforgóval.   

Jared- Creative Commons License 2020.05.04 0 0 50373

Olyan vagy mint a kollegám aki Minimum 70-80-el megy lakott területen és mindig neki áll feljebb ha valaki szabályosan merészel közlekedni elötte. Azt várom hogy egyszer levillogja öket. :-)

Előzmény: totyit (50362)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 -1 0 50372

https://www.google.com/maps/@46.705957,17.2521501,3a,33.2y,339.57h,91.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPl3hebJziMl-wrnrAw8FNA!2e0!7i16384!8i8192

 

itt 142 km van kiírva

a lényeg nem abban van hogy lehet-e vagy sem

az út jól járható a Keszthely , Gyenes , Vonyarc , Sümeg , Lövő , Sopronkövesd ,Nagycenk stb.

belterületei kivételével 

egyenes , dombok ,kanyarok nélküli , ahol kanyar van ott éjjel belátható az is 

nyáron a 71-es Vonyarci része egy katasztrófa annyi az autó 

 

Előzmény: totyit (50371)
totyit Creative Commons License 2020.05.04 -3 0 50371

nem matematikailag tettük meg az utat íróasztal mellett 

hanem ténylegesen 

 " a kiserdőn keresztül rövidebb " :-)

Előzmény: trizs77 (50366)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50370

Az Ön családneve Münchausen? :)

Előzmény: totyit (50362)
NAR Creative Commons License 2020.05.04 0 1 50369

A Várdomb nincs 100 méter sem a Clark Ádám tértől, aztán mégis alagút van alatta... Nem (csak) a magasság számít.

Előzmény: yxItys (50368)
yxItys Creative Commons License 2020.05.04 -1 1 50368

Az 1000 méteres magasságot sem éri el. Mit tennénk 2-3000 méterrel? A modern technológia azért van hogy használjuk. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!