Keresés

Részletes keresés

Godolloi HEV Creative Commons License 2024.04.03 0 1 4797

A 81-es vonalon tari kereszt esetén az ütemes vonatot kellene kiszedni az ütemből, és (ha jól számolom) 10 percet állna Taron (vagy esetleg eleve később közlekedne már Somostól). A jelenlegi menetrend szerint Pásztón csak 8 percet áll az 5848.

A 108-as menetrendi javaslatnál esetleg az átzárási időkkel lehet probléma:
Poroszlón elég 3 perc a tiszafüredi oldalon? Kb. 150 méterre van a váltó a forgalmi irodától (nincs külön őrhely).
Hortobágy ohati oldalán még nagyobb, kb. 200 méter a távolság (ott sincs őrhely), de az 5 perc talán elég.

Előzmény: Abymot (4793)
Abymot Creative Commons License 2024.04.03 -1 4 4796

Nem is kellene a 8721-nek felmennie a Délibe. Lentebb írtam (a jelenlegi forda alapján), hogy szerintem hogy lehetne megoldani:

A "favágó" módszer az lenne, hogy a 4548 két egységét, ami most Székesfehérváron válik szét  a 8738 és a a 9758 szerelvényére, már a Déliben szétkapcsolják, az első menne csak vissza Fehérvárra 4548-ként, a másik pedig a jelenlegi 9068 idejében 22.00-kor a Déliből indulva közvetlen vonatként Füredre (vagy Siófokra).

Kérdés, hogy elég lenne-e a 4548-ra egy egység. Ha nem, akkor bizonyára megoldható lenne, hogy a 4546 három egységéből az első Fehérváron maradna (4511-4538 három helyett két egységgel közlekedne), és majd a 4521-gyel közlekedne harmadik egységeként a Délibe, így ha ott lekapcsolják a bak felőli végén lévő egységet (ez lenne majd a 22:00-kor Füredre vagy Siófokra induló közvetlen vonat), és a 4548 a háromból két egységgel tudna a Déliből Fehérvárra visszafordulni.

Péntekenként a Déliben most a 4641 fordul 22:00-kor a 9068-ba, a 4711 pedig 22:40-kor a 4568-ba, de a 4568 meg fog szűnni, ezért lehet, hogy a 4711 fog a 22:45-re átkerülő 9068-ba fordulni, és akkor a 4641 tudna a Déliből 22:00-kor Balatonfüredre (vagy Siófokra) fordulni.

Előzmény: Zugbegleiter (4795)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.03 -4 1 4795

Fehérvár felé az áramon és a kerékkopáson kívül mibe került volna, ha a 8721-et felhozzák a Délibe (indul Fehérvárról 21.06, érkezik Déli 21.54), és onnan 22.05-kor visszafordítják akár Füred, akár Siófok felé? 

A 22.00-ás vonat a Déliből elég jó kihasználtsággal megy, a 21.45-ös kelenföldi indulású G43 pedig rendszerint most is kényelmetlenül tele indul Kelenföldről. Utóbbi legalább 2 egységes lesz, vagy lehet állni majd Érd felsőig, rosszabb esetben Martonvásárig? 

Előzmény: Abymot (4793)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.03 -1 2 4794

Igen ezt én tapasztaltam is de ettől még nem lehet a menetrend gyakorlatilag vicc tárgya főleg akkor nemhogyha ez nekem csatlakozások múlnak legalábbis elt benned mert szerencsére például vámosgyörkön legtöbbször az állomási személyzet beavatkozik de az állomási személyzetnek alapvetően nem az lenne a dolga hogy a menetrend fogyatékosságait orvosolandó várakoztatja a vonatokat és ezekkel egyébként az vonaton ülők szenvednek el érdeksérelmet hiszen az ő utazásuk tart annyival tovább...

 

Ez gyakorlatban nem egyedi eseteket jelent hanem rendszerszintű a dolog és megmondom őszintén hogy a nyolcvanas vonal kisebb állomániái az még egy dolog ott jelent azt még talán szó nélkül is lehetne talán hagyni de ahhoz képest hogy nemrég újították fel az elővárosi részt ahhoz képest alig ha, viszont azt magyarázza már meg valaki hogy a 86-oson vámosgyörk felé miért késik mindig a vonat és érbevámosgyörkre késve a másik irányba mér nincs késés pedig ugyanazon a vágányon halad... és minden második mátrai inter régió ezzel elverődik vámosgyörkön-kapásból vagy pedig futkároztathatják az utasokat... 

Előzmény: f_k (4792)
Abymot Creative Commons License 2024.04.03 -1 4 4793

A vasút tapasztalható hanyatlása ellenére az 1. pótlékkal kapcsolatban az objektivitás érdekében vegyük sorra azért a néhány pozitív változást is:

 

- a 12-es vonalon késő este egy új vonatpár beállítása (a 22:42-kor Tatabányáról Oroszlányba közlekedő járat tulajdonképpen a 2012-ben megszüntetett vonat visszaállítása),

- a Pécsről 8:10-kor induló 18802-es és Keszthelyről 16:25-kor induló 18803-as számú Fenyves expresszvonat szombaton, vasárnap és ünnepnapokon már április 7-től április 30-ig, és az utószezon végétől november 3-ig is közlekedik, és már a főszezon kezdete előtt május 1-jétől naponta közlekedik,

- a 40a vonalon új G44-es vonat közlekedik munkanapokon Tárnokról 7:33-kor indulva, Kelenföldre 7:57-kor érkezve (ez bizonyos értelemben a Pusztaszabolcsról az összekötővágányon át Érd-alsó felé közlekedő 4197 sz. G40-es vonat beállításakor 2022. szeptemberétől megszüntetett, addig iskolanapokon a 30a vonalon közlekedő 4677-es Z30-as vonat visszaállítása, ami Tárnokról 7:40-kor indult),

- gyorsítja a Budapestről a 81-es és a 82-es vonalra történő esti utolsó eljutást, hogy ezeken a vonalakon az utolsó vonatok Hatvanban a Keletiből 21:30-kor induló és Hatvanba 22:20-kor érkező Mátra IR-hez fognak csatlakozni (bár a 81-esen az 5848-as indulását 22:30 helyett jobb lett volna csak 22:25-re hátrébb tenni, és az 5831-el Taron keresztezve felvinni Somoskőújfalura, így gyorsabb lett volna).

 

Sokat elárul önmagában az is, hogy milyen rövid ez a lista.

 

A legszomorúbb és legaggasztóbb negatív változások pedig

- egyrészt azok, ahol a pályaállapotok romlása miatt fel kellett adni az eddigi menetrendi struktúrát (most a 145-ösön és a 108-ason - az utóbbiról, és azzal együtt az Debrecen-Eger közötti IR közlekedés megszűnéséről a mostani összefoglalóban még nem is esik szó),

- másrészt azok, ahol az elővárosban szüntetnek meg járatokat (a 30a-n a 9008-ast és a 4568-ast, továbbá a 9068 Déliből indulásának későbbre tételével megszűnik a Fehárvárról Siófokra és Balatonfüredre közlekedő késő esti vonatok gyors csatlakozása Budapest felől - ami már nemcsak turisztikai vonatkozású kérdés, mióta egyre többen költöznek a fővárosból állandóra a Balaton mellé, akik emellett fenntartják budapesti kötődésüket - munkahelyüket, ottani elfoglaltságaikat).

 

-------------

 

A 108-as vonal új menetrendi struktúrájával kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy vajon mi döntötte el, hogy feles tengelyű, a végpontokon a kör-IC-khez aszimmetrikusan csatlakozó menetrend legyen, nem pedig az alábbi szimmetrikus struktúrák valamelyike:

 

Fabony ind. ps.óra:35, Poroszló ps.óra:57/58, Hortobágy ptl.óra:54/ps.óra:01, Debr.érk. ps.óra:47,

Debr. ind. ptl.óra:11, Hortobágy ptl.óra:58/59, Poroszló ps.óra:55/ptl.óra:00, Fabony érk. ptl.óra:22,

 

vagy:

 

Fabony ind. ptl.óra:35, Poroszló ptl.óra:57/58, Hortobágy ps.óra:54/ptl.óra:01, Debr.érk. ptl.óra:47,

Debr. ind. ps.óra:11, Hortobágy ps.óra:58/59, Poroszló ptl.óra:55/ps.óra:00, Fabony érk. ps.óra:22 ?

Előzmény: Godolloi HEV (4786)
f_k Creative Commons License 2024.04.03 -1 1 4792

Sok az "ideiglenes" lassújel a 80-ason.

Ezért nem tartható a menetrend.

Előzmény: BPI-383 (4790)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.03 -1 0 4791

Pofa... Janikának csak az van... XD

Előzmény: r1232 (4788)
BPI-383 Creative Commons License 2024.04.03 -1 1 4790

Átolvastam...

A többek által is hivatkozott veszprémi módosítás kapcsán "üzemidő-bővítést" jelöltek meg okként... Persze lehet, hogy ez a fedősztori arra, amit mondtatok, lehet, hogy nem... Fene tudja...

Ami jobban kiütötte a szememet, hogy valakinek eszébe jutott az íróasztal mögött a Mátra és az Agria Interregiok menetidején 3 percet nyesni... Azon nem nyesni kellene 3 percet, hanem Vámosgyörk-Budapest közt 5 percet bővíteni... 

Az meg nem jutott eszébe senkinek, hogy ugyanígy 5 perccel növelni kellene a menetidőt Vámosgyörk felé, illetve előbbre venni Vámosgyörk irányában a 86-os vonalon az indulásokat...

Remélhetőleg a 2. sz. pótléknál eszükbe jut majd, de majd beírok nekik már, hogy lépjenek...

Előzmény: r1232 (4788)
Abymot Creative Commons License 2024.04.02 -1 4 4789

Így pl. azt is megtudhatja a gyanútlan olvasó, hogy a(z egyébként a pályaállapot tartós romlása miatt bevezetésre kerülő) Kecskemét-Szolnok vasútvonal új menetrendi struktúrája ... jobb a fővonali csatlakozások érdekében.

Előzmény: r1232 (4788)
r1232 Creative Commons License 2024.04.02 -1 5 4788

Alacsony kihasználtsága miatt a munkanapokon a Déliből Veszprémbe 18:30-kor induló vonat (9008) vonat nem közlekedik.

 

Ez mekkora hazugság...

Azért van itt pofa, fejlesztésnek eladni egyértelmű visszafejlesztéseket..

Előzmény: Godolloi HEV (4786)
Abymot Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 4787

Még mindig nem állt össze minden a fejekben:)

 

"a Nyugatiból 18:20-kor induló, Miskolcig közlekedő Tokaj InterCity (IC 588) menetrendje a Szerencs―Miskolc szakaszon változik, Szerencsről korábban, 22:08-kor indul, Miskolc-Tiszaira 22:36-kor érkezik."

 

"A Miskolcról Ózdra 22:45-kor induló vonat (5438) 3 perccel később közlekedik, ezzel nő az átszállási idő a Budapest, Debrecen, Nyíregyháza felől 22:44-kor érkező Tokaj InterCityről (IC 588)."

Előzmény: Godolloi HEV (4786)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.04.02 -1 1 4786

Megjelent a menetrendi módosítás összefoglalója is a honlapon:
https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/aprilis-7-etol-ervenyesek-202324-es-menetrend-tavaszi-modositasai
Kb. a Déli pályaudvart érintő módosítások csak április 15-től érvényesek, de ez még a pdf-ben nincs benne.

Abymot Creative Commons License 2024.04.02 -1 1 4785

Füzesabonyból csak a 6647-es vonat poroszlói érkezését követően indulhat (Füzesabony-Poroszló egy állomásköz).

Előzmény: nidsz (4784)
nidsz Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 4784

Én más miatt nézem ezt a 15502-es Tisza-tó expresszt:

 

Nem lehetne úgy leközlekedtetni, hogy beérjen Balmazújvárosba a 6614-es vonatig?

 

(tudom elsősorban Tiszafüred elérhetősége az elsődleges)

Előzmény: Abymot (4727)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.30 -1 1 4783

Körülbelül, ez lehet a helyzet, ja...

Előzmény: Fizolti (4782)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.29 -1 4 4782

Ilyesmi elképzelések már minimum 25 éve vannak. 

Valahol a nyaralónkban kallódott egy brosúra 2001-ből, amin az Ipolyság-Drégelypalánk vonal visszaépítéséről ment a szöveg. 

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146807550&t=9134656&openwith=1

 

"Elértük, hogy Orbán VIktor és Mikulas Dzurinda Miniszterelnökök 1999. Február 12-én Pozsonyban tartott megbeszélésükön elvi megállapodást kötöttek az Ipolyság-Drégelypalánk vasútszakasz újjáépítéséről"

 

Volt-van-lesz egy még egy csomó ilyesmi, aztán talán tízből egyszer lehet is valami eredménye, ha más körülmény is kedvet (pl. Szeged-Röszke). 

Előzmény: Abymot (4779)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.29 -2 1 4781

Hálistennek, hogy csak félreértés... De ki volt, az a marha, aki "közlekedési-mód váltást" írt a vágányzári hirdetményben, viszonylag nagy betűkkel, ezzel riogatva a nagyérdeműt!? 😮 ?_?

Előzmény: Abymot (4778)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.29 0 1 4780

Hát felettébb érdekes, minimum, de a mai magyar közállapotok tükrében, főleg a közlekedési döntéshozatal terén, már ezen se lepődnék meg annyira... Inkább az lenne jó kérdés, hogy a szlovák félnek ebben, mi az "üzlet" vagy az "érdek"?

Előzmény: Abymot (4779)
Abymot Creative Commons License 2024.03.29 -1 1 4779

Jól hangzó elképzelések, azok mindig vannak. Egyesek képzeletében vonatgyártó nagyhatalom vagyunk, vagy leszünk hamarosan.

Mindenesetre tényleg érdekes lenne, ha pl. 81-es vonalon a járműállomány megújulását a szlovák vasút megjelenése jelentené.

 

Előzmény: BPI-383 (4777)
Abymot Creative Commons License 2024.03.29 0 0 4778

Hát ezt valóban félreértelmeztem.

Egyelőre papíron még maradnak Kiskunfélegyháza-Lakitelek között a vonatok. 

Kérdés meddig, mert a járművek egyre csak fogynak.

Az is lehet, hogy a 127-es lesz a következő áldozat. Az elmúlt napok híreiből:

 

Március 25. hétfő:

vonatpótló busz közlekedik Vésztő-Gyoma között teljes útvonalon: - a Vésztőről 13:12-kor és 17:12-kor induló személyvonat helyett (37524, 37526).- a Gyomáról 15:15 kor induló személyvonat (37513) helyett. A Gyomáról Vésztőre 19:15-kor induló személyvonat (37511) Gyoma és Szeghalom között nem közlekedik, az utasokat pótlóbusz szállítja.

 

Március 26. kedd:

Vésztő és Gyoma között a teljes útvonalon pótlóbuszok közlekednek az alábbi vonatok helyett: - Vésztőről Gyomára: 4:26, 7:20, 11:12, 13:12, 15:12 és 17:12 órakor induló helyett (37510, 37512, 37514, 37524, 37516, 37526), - Gyomáról Vésztőre: 5:50, 7:15, 9:15, 13:15, 15:15 órakor induló vonat helyett (37519, 37517, 37527, 37515, 37513). A Vésztőről 5:14-kor induló vonat (37520) helyett Szeghalomtól Gyomáig közlekedik pótlóbusz. A Gyomáról 17:15-kor és 19:15-kor induló vonat (37523, 37511) helyett Szeghalomig közlekedik pótlóbusz, Szeghalomtól Vésztőig vonattal lehet utazni.

 

Március 27. szerda:

Szerdán Vésztő és Gyoma között a teljes útvonalon pótlóbuszok közlekednek az alábbi vonatok helyett:• Vésztőről Gyomára: 4:26, 7:20, 11:12, 13:12, 15:12 és 17:12 (37510, 37512, 37514, 37524, 37516, 37526), • Gyomáról Vésztőre: 5:50, 7:15, 9:15, 13:15, 15:15 (37519, 37517, 37527, 37515, 37513),A Vésztőről 5:14-kor induló vonat (37520) helyett Szeghalomtól Gyomáig közlekedik pótlóbusz.A Gyomáról 17:15-kor és 19:15-kor induló vonat (37523, 37511) helyett Szeghalomig közlekedik pótlóbusz, Szeghalomtól Vésztőig vonattal lehet utazni.

Előzmény: István Gyuri (4776)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.29 -2 3 4777

Mikor fogják már vasvillával elkergetni Lázár-Pafféri-Mosóczi-Kruhina négyesét... Mert addig sajnos számítani kell ilyenekre...

Bezzeg a szlovákok, akik lassan előbb fognak magyar területen közforgalmú vonatokat járatni, szégyen szemre... Bár vannak szkepsziseim, mi lesz a tervekből, amiket most felvetettek...

Előzmény: Abymot (4775)
István Gyuri Creative Commons License 2024.03.29 0 1 4776

Ebben csak a vasúti menetrend változott a 145 miatt.

Előzmény: Abymot (4775)
Abymot Creative Commons License 2024.03.29 -3 0 4775

És miközben a szlovák-magyar fejlesztésekről tirádáznak már a MÁV honlapon is (még munkacsoportot is állítanak fel "a meglévő vasúti kapcsolatok megerősítésének és újabb kötöttpályás határátmenetek megvalósításának, illetve helyreállításának" vizsgálatára),eközben szép csendben belopakodott az újabb közlekedésimód-váltás: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/v18_146_v0407.pdf

BPI-383 Creative Commons License 2024.03.28 0 2 4774

Egy ideje az is le van ....va... Minden, megszorítási időszak van....

Előzmény: PettikkForum (4773)
PettikkForum Creative Commons License 2024.03.28 -2 1 4773

Sajnos a politika a budapesti előváros fejlesztésénél nemigen lát tovább, a mellékvonalak meg kifejezetten mostohán vannak kezelve.

Előzmény: Abymot (4772)
Abymot Creative Commons License 2024.03.28 -2 7 4772

Miközben Lázár minisztersége alatt sorban esnek szét a pályák (35, 80, 82, 102, 108, 128, 145, hogy hirtelen csak azokat említsem, amiknek a közelmúltban kellett lassítani a a menetrendjét a pályaállapotok miatt, vagy erre közeljövőben kerül sor), járműhiány miatt pedig egy sor vonalon szűnt meg a közelmúltban a személyszállítás (pl. 38, 47, 78b, 89, 98b, 103, 114, 121), és más vonalakon is mindennaposak a járműhiány miatti pótlóbuszozások, akkor vigyázó szemünket a határátmenetekre vessük? - Ez legfeljebb figyelemelterelésnek jó.

 

(Tudom, hogy nem ezzel a céllal idézted be, meg hogy szlovákiai a forrás, de a hazai bajok a vasúton jelenleg ezerszer nagyobbak, mint a losonci határátmenet és kassai órásütem kérdése, és nem látom, hogy vezetői szinten bárki is törekedne ezek (érdemi) megoldásra.)

Előzmény: alex_86 (4771)
alex_86 Creative Commons License 2024.03.27 -1 0 4771

https://e.dennikn.sk/minuta/3908777?fbclid=IwAR0xekftt-YCb-Xn4CX9MTxj8V93LMc2qbJklGSq565gl5cC7-JRkW2I35Y

 

A szlovák elnökválasztás kapcsán odaát vizsgálják a Somoskőújfalu 2 órás (csúcsban órás) és a kassai órás ütem bevezetését. Egyelőre nem várható változás, de a magyar szavazatokra mindenki hajtani fog legkésőbb 3 év múlva, a parlamenti választásokon.

traxxtoto Creative Commons License 2024.03.26 0 0 4770

4768 lesz (23.20), reggel változatlanul 4549.

Előzmény: Foxy24 (4768)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.26 -3 0 4769

Hali 1988/89-es meg 1982/83-as menetrendet keresnék a 80, 90, 92 vonalakról ha valaki tudna segíteni megköszönném 

Foxy24 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 4768

A mozdonyos S30-as vonattal mi lesz ami 23:40-kor indul a Déliből és másnap reggel Fehérvárról 5:48-kor indul Z30-as ként a Délibe?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!