Keresés

Részletes keresés

diginewl Creative Commons License 2022.05.07 0 1 24413

Érdeklődöm H0 építési nagyságban egymást szintben keresztező vágányok esetén elegendő-e a MOROP/NEM 102 szabvány által megadott 65mm űrszelvény magasság felsővezetékes/áramszedős mozdonyokhoz?

Ez a sínkorona tetejétől a plafonig mért érték.

65-70 mm magasság megvan. Ez a szintbeli kereszteződés nem látható helyen van, de védeni szeretném a szedős mozdonyokat. Ha erre a területre teszek drótból áramszedő leterelő/lenyomó vezetőt, akkor ezzel meg tudom védeni a véletlenül felugró szedőt a töréstől? Kb 15cm hosszú lenne a drót hossza amin a 90mm állandó magasságból lenyomja erre a 65mm-re a szedőt.

(Azt néztem, hogy a felsővezeték H0-ban valahol 68-75mm között fut a sínkorona magasságától.)

 

PLACI Creative Commons License 2022.05.06 0 0 24412

Köszönöm, felveszem velük a kapcsolatot.

Előzmény: ysenyerkesz (24411)
ysenyerkesz Creative Commons License 2022.05.04 0 2 24411

Tatán Őket tudom ajánlani:

https://plasteelplusz.hu/

Előzmény: PLACI (24405)
porszívómester Creative Commons License 2022.05.04 0 1 24410

Érdekes ez a pillanatnyi rövidzár nálam is előfordult nagyon ritkán, de csak az íves váltóknál és csak egy mozdonnyal. Ránézésre lehetetlennek tűnik ott zárlatot okozni a kerekekkel és mégis...

Ami nálam még problémát okozott az hogy a talpfákon szinte semmilyen makett festék nem tapadt meg rendesen, így koszolni sem tudtam sajnos.

Előzmény: diginewl (24408)
xabi75 Creative Commons License 2022.05.04 0 0 24409

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (24406)
diginewl Creative Commons License 2022.05.04 0 3 24408

A peco-val annyi huncutság lehet, ha insul-frog-os, azaz műanyag szíve van, hogy a kettő szívbe befutó sínszál nagyon közel esik egymáshoz. Nekem már okozott ez bosszúságot, mert ott rövidzárlat léphet fel bizonyos kerekekkel. Képesek a kerekek ott zárlatolni. Egy miniflex, vagy szigetelés megoldja a problémát.

Egyébként jók, eddig nálam semmi nem siklott ki rajta.

A reteszelést hagyd benn. Ha kiveszed kicsúsznak a sínszálak. A rugó tartja ott... Tehát olyan állítómű kell akkor, ha rugótlan, ami vissza is nyomja a sínszálakat, nem csak ide-oda cibálja őket. (érdemes benn hagyni).

Mtb simán viszi őket, és az sg9-es szervó is.

Előzmény: Ljubityel-2 (24407)
Ljubityel-2 Creative Commons License 2022.05.04 0 1 24407

Szia !

 Szia !

 

Jómagam is Peco váltokat építek be, ezért érdeklődéssel figyelek minden megjegyzésre ami a Peco-val  kapcsolatos. 

Tőled olvasom, hogy szervós működtetés használatánál is meghagyod az eredeti rugós reteszelést.

Ez meglepett, mert eleddig minden vélemény , amit a tárgyban olvastam, hallottam a reteszelés eltávolításáról szólt, noha a elképzelésem szerint is a retesz meghagyható lenne és biztosan a helyén tartja a váltónyelvet.

Jómagam eddig nem bátorkodtam kipróbálni a retesszel együtt működő motoros hajtást.

Kérdésem, hogy van-e tapasztalatod, információd a szlovák MTB váltóállító motor és a reteszelés "együttműködéséről" ?

Izgatottam várom a tapasztalatok leírását.

 

 

Előzmény: Törölt nick (24406)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.04 0 2 24406

A Peco váltóknál nem találkoztam minőségi gonddal, siklás nem volt még miattuk. Én a rugót benne hagytam mindben annak ellenére hogy szervós az állítás, mert így van egy plusz reteszelés (kizárt hogy két állás között ragadjanak a csúcssínek).

Előzmény: xabi75 (24404)
PLACI Creative Commons License 2022.05.04 0 0 24405

Volt korábban itt szó por elleni védekezésről, az asztal lefedéséről. Plexi vs. polikarbonát témát veséztük ki. Eldöntöttem, hogy víztiszta/átlátszó polikarbonát lemezeket szeretnék méretre vágatni és a "dobozt" is elkészíttetni, de ilyen céget, aki el is készíti, nem találtam.

 

Ebben tudtok valakit ajánlani?

xabi75 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 24404

Említetted, hogy jobb a minőségük, mint a Piko A síneknek. A váltóknál emlékszek minőségi problémákra (talán íves váltóknál vagy az angolnál?)...

Előzmény: Törölt nick (24399)
xabi75 Creative Commons License 2022.04.22 0 0 24403

Köszönöm!

Előzmény: eMPet (24402)
eMPet Creative Commons License 2022.04.22 0 3 24402

Ilyet keresel?

A hirdetésben van nagyítható kép, neten ennél élesebbet eddig nem találtam én sem.

 

https://www.ebay.co.uk/itm/313138828265?hash=item48e88753e9:g:e6YAAOSwyotfA3rb&var=611927169836

Előzmény: xabi75 (24401)
xabi75 Creative Commons License 2022.04.20 0 0 24401

Sziasztok!

Peco 2,5mm Streamline és Peco 2,5mm Seatrack sínrendszerek vágánygeometriájáról keresnék ismertetőt. A gyártó oldalán találtam füzetet, amit meg lehet venni, de letölthetőt nem...

 

Köszönettel:

 

Cs.

xabi75 Creative Commons License 2022.04.19 0 0 24400

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (24399)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.18 0 4 24399

Szia! Teljesen kompatibilisek, minden gond nélkül lehet keverni. A váltók végállásreteszeltek, a bennük lévő kis rugóval, szóval kézzel állítva is üzembiztosan használhatóak (nálam a gázolajkútnál vannak kézi váltók).

 

Ha a régi járművekkel való kompatibilitás is cél, akkor jó választás, minőségben pedig jobb, mint a Piko-A.

Előzmény: xabi75 (24398)
xabi75 Creative Commons License 2022.04.18 0 0 24398

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 

 

Peco 2,5mm Streamline és Peco 2,5mm Seatrack sínrendszerek szabadon összekapcsolhatóak? 

 

A kitérők használhatóak kézi állítással is (kezdetben lenne olyan kitérő, amit így használnék) ?

 

Előnyök / hátrányok ? 

 

Tulajdonságok? 

 

Kinek vált be? Miért?

 

 

 

kisvasút-modell Creative Commons License 2022.04.11 0 0 24397

Nagyon jó lett, gratula! A (késleltetett) vezérlését hogy oldottad meg?

Előzmény: TEpLOVO3 (24393)
ysenyerkesz Creative Commons License 2022.04.10 0 4 24396

https://www.yumpu.com/hu/document/view/28904081/issue-2007-4-mav-dokumentacias-kazpont-acs-kanyvtar

A 8. oldalon van egy méretezett felülnézeti rajz a hidraulikus házról meg a karról a környékén.

 

Előzmény: porszívómester (24395)
porszívómester Creative Commons License 2022.04.10 0 0 24395

Tényleg jól néz ki, köszi a tippet!

Előzmény: TEpLOVO3 (24393)
benbe Creative Commons License 2022.04.10 0 1 24394

Mondjuk ezek a félsorompók mindenben megegyeznek az itthon használtakkal.

Előzmény: porszívómester (24392)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2022.04.10 0 10 24393

Szia!

 

Csak egy tipp. Én a Viessmann szakállas sorompójának a mechanikájára szereltem fel ysenyerkesz topiktárs által linkelt Auhagen 41625 soromprórudakat.

 

Egyesítve a kettőt, ilyen módon működőképes is... 

 

Festve, némileg antikolva ilyen lett:

 

 

 

Előzmény: porszívómester (24392)
porszívómester Creative Commons License 2022.04.10 0 0 24392

Szia

Igen hát hasonlóra. Valami aprólékosabban kidolgozottra, magyarosabb, autentikusabb modellre vágynék. Sajnos a kisszériás gyártók oldalain nem találtam ilyet. Igazából csak a félsorompóra lenne szükségem a többi nem számít. Méretezett rajz alapján talán még itthon is el tudnám készíteni.

Köszi azért!

 

 

 

Előzmény: ysenyerkesz (24391)
ysenyerkesz Creative Commons License 2022.04.09 0 0 24391
Előzmény: porszívómester (24390)
porszívómester Creative Commons License 2022.04.08 0 0 24390

Sziasztok

Érdeklődnék, hogy modern vasúti félsorompót gyárt e valaki vagy ismertek e valami beszerzési forrást. Illetve pontos méreteknek rajznak is örűlnék, ha esetleg van valakinek. Emailben is szívesen várok ajánlatokat.

Köszi!

 

 

 

Előzmény: felisut (24389)
felisut Creative Commons License 2022.04.08 0 0 24389

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: ysenyerkesz (24388)
ysenyerkesz Creative Commons License 2022.04.07 0 1 24388
Előzmény: felisut (24386)
e_zsolt Creative Commons License 2022.04.07 0 1 24387

Köszönöm!

Előzmény: Schwarz Peter (24384)
felisut Creative Commons License 2022.04.07 0 0 24386

Kérhetek abban segítséget a tapasztalat alapján, hogy napjainkban mi a pontos szabvány a moduloknál. Régen egy modellező oldalon láttam és lementettem akkor, de amióta elszállt nekem is a winchesterem azóta elég hiányos az adatbázis.

Köszönöm előre is. 

 

Előzmény: RhB (24385)
RhB Creative Commons License 2022.04.07 0 1 24385

A válasz  nem egyszerű. Egyrészt kevés infóm van a többiek saját tapasztalatáról (gyakorlatilag nulla, csak amit mi láttunk), másrészt több eltérés is van a FREMOs modulok és a mi tárolónk ill. 0e moduljaink között.

 

A jelen találkozón, ahol a fotók készültek, a mi tárolónk a kazánház fölött volt, ezért volt néha 30 fok fölött. A többi modul már normálisabb körülmények között volt a folyosón, tehát őket nem érintette annyira. Pl. a túlsó vége a nyitott folyosó ajtónál volt, majdhogynem hűvös volt.  Amúgy egy átlag találkozón nem nagyon van 25 fok fölött. (Rákérdeztem a mellettünk lévő állomás tulajánál a tapasztalatokról, ha válaszol és jön újabb infó, megírom. Majd érdeklődök más FREMOsoknál is.)

 

Nem ismert hatású eltérést okozhat az eltérő vágányanyag, a mienk PECO Code 100, a FREMO Tillig Code 83. Eltérő anyag miatt eltérhet a hőtágulás mértéke is. Lehet, hogy nem tér el, nem tudom.

 

A legnagyobb eltérés, hogy mi a modul szélén egy csavarhoz forrasztjuk a sínszálakat, míg a FREMOsok nem. A fő ok, hogy a csavarhoz forrasztás nem szép, nehéz eltüntetni. Nálunk 0e-ben picit jobb a helyzet, de látszik. Próbálunk javítani rajta, pl. talpfa darab a csavarok közé, kis ágyazat rászórás, de nem az igazi. Ez pedig egy tároló*, ahol bár lesz ágyazat, de nem a szépség a fő szempont.

 

Nálunk a forrasztás miatt csak befele tud elmozdulni, ezért ha kicsi a hézag, jön a fotókon látható kivetődés. Ahol nincs forrasztás, ott kifelé el tud mozdulni. Ilyenkor persze a szomszéd modullal "civakodik", de tapasztalatom, személyes élményem nincs róla. A többiek mondták, hogy most is reszelgették a sínvégeket.

 

Amúgy valószínűleg ők is hagynak kis hézagot**, az a bizonyos "nagy hőfokú" Temofeszt az Északi Járműjavítóban mély nyomokat hagyott a modulos társadalomban. Nem véletlenül emlegetik Thermofesztnek. :D

 

A hidegben való szállítás meg nem okoz gondot, ilyenkor vagy nagyobbak lesznek a hézagok, vagy a modul széléhez képest lesz beljebb a sín vége. Mire bepakolnak, felállítják a rendszert legalább egy nap eltelik, addigra felveszi a belső hőmérsékletet. Ha mégsem, legföljebb nagyobbat döccen. :D

 

(A modulon túllógó sínszál a csomagoláskor, építéskor, bontáskor sérülhet, felszakadhat a sín. Ezt akadályozza meg a leforrasztás, nekünk ez a fontosabb szempont.)

 

*A tároló úgy épült - sín magasság, vágánytengely távolság - hogy lehessen H0-hoz és 0e-hez is használni.

 

** A flexi vágány hossza 90-93 centi, tehát az ennél hosszabb moduloknál eleve van toldás, ahol hagyható kis hézag. Mi az ennél rövidebb moduloknál is csinálunk vágást/hézagot.

 

 

 

Előzmény: diginewl (24378)
Schwarz Peter Creative Commons License 2022.04.06 0 0 24384

Én nagy szemcseszerkezetü, mindenképp vízbázius festéket kevernék OSB laphoz, de Kisfaludy modellező ebben a profi! 
Jó munkát! 

Előzmény: e_zsolt (24381)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!