Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.16 0 0 449
Sziasztok,

most vettem egy v4-es eredeti VW lemezt 10 ezer forintnak megfelelo osszegert, a meglevo v2-es navigaciohoz kepest mar rengeteg ut van rajta. A v5 mennyire reszletesebb a v4-hez kepest?
VéPeti Creative Commons License 2009.07.16 0 0 448
gyanítom hamarabb mint nekem :))
Előzmény: Varshi (447)
Varshi Creative Commons License 2009.07.16 0 0 447
Mikó lesz RNS510-esem? :)
Előzmény: pberencz (445)
rizo Creative Commons License 2009.07.16 0 0 446
a DVD lemezen is országokra lebontva van a hang

akkor ezt szerintem ezt simán meg lehetne törni...
valamelyik kevéssé használt nyelvikönyvtár (pl. urdu :) ) tartalmát kicserélni magyarra...

már csak az a kérdés, hogy a feliratok cseréje mennyire bonyolult...

belenéztem a TotalCMD nyelvikönyvtárába: sima txt fájlok:

Magyar
0="A hozzáférés le van tiltvan%s."
1="A mutatandó fájltípus (pl. *.doc; *.txt stb.):"
2="Új könyvtár"
3="Parancssor-paraméterek"
4="&Törli;M&indet;&Kihagyja;&Mégse"

vagy

POPUP "&Fájl"
MENUITEM "&Attribútumok módosítása...", cm_SetAttrib
MENUITEM "&Becsomagolás...tALT+F5", cm_PackFiles
MENUITEM "K&icsomagolás...tALT+F9", cm_UnpackFiles

ha, azonban trükkösebb (pl. bináris állomány), akkor mindenképpen segítség kell...
mondjuk itt a forumon láttam már jótét lelkeket, akik "menü magyarítás"-okat készítenek pl. dvd lejátszókhoz...

Riz.
Előzmény: aas (444)
pberencz Creative Commons License 2009.07.15 0 0 445

Ugye mondtam, hogy nem megy a TMC, mert nem vették meg a jogot! 8)

 

Garmin-on például megy. Bár állítólag nem egy nagy durranás itthon...

Ausztria-Németország überfasza ebből a szempontból! Olyan ikonok, meg kis animált rajzocskák jelennek meg, hogy majdnem elsírtam magam a gyönyörűségtől!

Áttervez, megmutat, villogtat, ha stau van, röviden beszarás jó! 8)

 

P.

Előzmény: fepeti001 (441)
aas Creative Commons License 2009.07.15 0 0 444

Valóban így van a DVD lemezen is országokra lebontva a hang most is...

 

Ha nyílt lenne a DVD formátuma, mint pl. az iGo esetében, még akár ráérő időben is megcsinálná az ember, amint számos programot magyarítanak, pl. Total Commander, CMS rendszerek, sőt rengeteg ingyenes programhoz is letölthető magyar nyelvi file...

 

Szerintem 80eFt-ba beleférhetne már...

Előzmény: rizo (443)
rizo Creative Commons License 2009.07.15 0 0 443
A magyar nyelv csak másodlagosként került képbe

Előre bocsátom, hogy csak "elméleti" programtervező vagyok... :)

Én úgy csinálnám, hogy az útvonal tervezés (optimalizálás) után a csomópontok kapnának egy kódot (pl.: '002') aztán a beállított nyelvhez tartozó könyvtárból lejátssza a 002.wma-t (vagy ha egy helyen vannak akkor a 002_<en/de/.../hu>.wma-t):
"Forduljon jobbra!"

Ne legyen már probléma találni egy szexi hangú csajt, hogy felolvasson N(<100) mondatot...
Ue.-t meg kell csinálni a feliratokra is, és a következő verziónál egy plusz sort kell a nyelvi opciókhoz tenni...

Persze, ha kiadják a PoHu-nak és az visszaküld ~1,8MEur+áfa árajánlatot, világos hogy nem lesz magyar nyelvopció sohasem...

szvsz. 5eEur-ból már színészhangokkal (1Ft/karakter) meg lehetne oldani...

Riz.

PS.
az integrált autós navigációs rendszerek működési környezete zárt
információs rendszer, az egyes autógyártók/konszernek készülékgyártókkal
egyedileg megkötött beszállítói szerződések alapján kerülnek
beépítésre, működési felületük ezáltal teljesen eltérő és ipari titoknak
minősül, nem adják ki a gyártók


Miért nem írják elő a gyártóknak, hogy WinCE/Symbian/Android/Ubuntu oprendszert kell használni?
Ekkor a CANBUS-ra azért oda kell figyelni: ne írhasson bele akármit a navi... vagy víruskeresőt/tűzfalat is kell rá tenni. :)
Előzmény: aas (435)
VéPeti Creative Commons License 2009.07.15 0 0 442
Mi van emberek! Elvesztettétek a fürdőgatyátokat, hogy itt kockultok a gép előtt, Háború és Béke hosszúságú esszéket fogalmazva, miközben kinn 34 FOK VAN!!!!!
:))))
BÍÍÍÍÍCS!!!!
(Nem? Na jó akkor vissza a munkához...)
fepeti001 Creative Commons License 2009.07.15 0 0 441
A TMC-vel kapcsolatban.
A hazai TMC problémának kvázi semmi köze ahhoz, hogy a szolgáltatás itthon gyerekcipőben jár. Hiszen az a szolgáltatás minőségét, pontosságát, frissességét mutatja.
Az adatok sugárzása az MR2-Petőfi frekvenciáján történik, országosan fogható adó, tehát ahol a Petőfi szól, ott a TMC adatok is megvannak, egy TMC vevő fogja.

A TMC nem ingyenes. A szolgáltatást a térképgyártó veszi meg a helyi TMC szolgáltatótól és beépíti a szoftverbe.
Tehát, ha a Teleatlas vagy akármelyik megállapodik a hazai szolgáltatóval, akkor a TMC vevővel és az adott térképpel rendelkező felhasználó egyszer csak azt látja, hogy működik a TMC-je.
Érdemes megnézni az RNS500-hoz kapható Blaupunkt Travel Pilot DVD 2009-es változatát, hogy mely országokban biztosít TMC-t: Szlovákiában és Csehországban van, de Lengyelországban és Szlovéniában nincs. Nincs Portugáliában és Görögországban sem. Persze kérdés, hogy ezekben az országokban van-e egyáltalán TMC sugárzás
Feltételezem, hogy azért előbb utóbb bekerül mindenhová.


http://www.kolumbus24.com/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=833&CT=127
pberencz Creative Commons License 2009.07.15 0 0 440

Nekem sem a magyar nyelv hiányával van a bajom, mert szerencsére nem áll olyan nagyon távol tőlem az angol és a francia sem, de németül is ki tudom hámozni a lényeget többnyire.

Nem ez a baj. A baj az, hogy a legújabb V5 lemezen a 21 hónappal ezelőtti adatok szerepelnek 81e Forintért...

 

A Seat-os muki válasza is csak némileg korrekt szerintem... A TMC sem azért nem működik a gyári navigációkban, mert a jelek nem túl jók, hanem , mert nincs "engedélyezve" nekünk.

 

A készülékek életciklusáról írtak biztosan úgy vannak, ahogy vázolta, de a térképek "frissességéről" állítottak teljességgel elfogadhatatlanok. Legalábbis számomra.

Ha jól értettem, akkor ugye azt mondja, hogy a NavTeq a VW-nek lebutított adatbázist ad jó sok pénzért, míg a földi halandónak frisset és ingyen. Na ezt valahogy nem hiszem el. Az sem világos, hogy miért próbál takarózni az adatmennyiséggel -mint korláttal-, mikor konkrétan az elévülésről van szó. El nem tudom képzelni, hogy az erópai, vagy mo-i úthálózat MAI kiépítettségével ők tisztában vannak és a V10-es lemez voltaképpen már kész is van, csak nem tudják piacra dobni, mert még kell néhány aláírás az engedélyezési eljárásban, úgyhogy várhatóan majd csak 2011 nyarán jut el a kereskedésekbe. Ekkora fáziskésést nem engedhetnek ők meg maguknak. Szerintem ez teljesen szánt szándékkal működik így.

 

 

Rendelhetőségek témája:

Hogy a tárgynál maradjunk: A listákon például nem szerepel az RNS 310 navigációs készülék. Van hozzá térkép, amin mi is rajta vagyunk. Az ára kb a fele az RNS 510-nek. Érintőképernyős, kártyás modern kütyü. Nem lenne ithhon keletje? Kizártnak tartom, mivel az RCD 510 árában van, azt pedig nagyon sokan rendelik...

 

Ez az alapfelszereltség dolog is úgy néz ki, hogy nálunk benne van a manuális klíma ugyan alapáron (németeknél is), de az alapár ennyivel drágább is. Nyilván nem ingyen kapjuk. 8)

Nem rendelhető az állófűtés-szellőztetés Golfhoz (végül sikerült).

2 héttel ezelőttig a xenon fényszóró sem volt elérhető.

Millió féle feláras gyönyörű szín közül lehet válogatni, nálunk van 10 db komor, inkább sötét tónusú (szürke variációból kb 5).

R-Line felszereltségű Passat nem volt rendelhető tavaly, most meg már csak olyan van, viszont a normál nincs.

Nagy hirtelen ezek jutottak eszembe, így hajnalban... 8)

 

 

Beszélgettem üzletkötőkkel, ők sem értik...

Azt például kifejezetten fel nem foghatják, hogy a minimum 10millás Passat CC-ből minek rendelnek be raktárra 8-10 ugyanolyan béna felszereltségűt, mondjuk például mindet bőr nélkül, mikor, ha valaki CC-t szeretne, az úgy kezdi, hogy akkor abban aztán már legyen majdnem minden, de bőr egészen biztosan!

 

Touareg: Ügyfél jön, venne. Van, de nem olyan, amilyet szeretne. Milyet szeretne? Fullosat. Milyen van? Nagyjából fapad. Szeretne többek között állófűtést, multimédiát, rear seat entertainment-et, tolatókamerát, vonóhorgot, stb-t. Ez kb mind olyan, ami egy "luxus" terepjáróban benne van. Hát arra várni kell, méghozzá sokat. Nagyon sokat. Neki speciel gyorsan kellett, ezért megvette az 1 éve túltárolt, extrák nélkülit, aztán gyorsan belerakatott mindent utólag, máshol.

(Azért volt túltárolt, mert a kutyának sem kellett üresen, de legalább eladhatták némi bukóval...)

Phaeton: kb 2 éve áll a mozaikban 1, de már a Fáy-ban is ott figyel 1 szintén úgy legalább egy éve. Kárpit: szürke.... Árengedmény? Az egyiknél asszem olyan 7 millió, a másiknál kicsit több... Lassan egy komolyabban felszerelt Passat CC áráért sem kell senkinek, mert idiótán van összeállítva!

 

De emlékszem egy tavaly őszi trendline passatra is, aminek 2007-es alvázszáma volt. Egyetlen extra nem volt benne! Semmi! Sokáig kint állt a szabadban, aminek eredményeként az amúgy nagyon szép sötétkék metál színű fényezés itta meg a levét, mivel a falevelek és a madárszar nyomai csúnyán beleivódtak, örökre eltűnthetetlenül. Hátul kurblis ablak...

 

 

Mondjuk kár ezekről lamentálni, mert kb az egész ország így "működik": drágán ócskát, normálisan használhatatlant...  8)

 

Nem azt mondom, hogy én olyan nagyon nagy szakértője lennék ezeknek a dolgoknak, na de akinek ez lenne a konkrét feladata, attól miért nem lehet elvárni némi hozzáértést? Könyörgöm, legalább a versenyszférában, a magánszekorban! 8)

 

P.

Előzmény: eszkimo37 (437)
aas Creative Commons License 2009.07.15 0 0 439

Ami szomorú, hogy még arra se vették a fáradságot, hogy egy normális válaszlevelet írjanak, egymás közti levelezést ollóztak be, nem éreztetve, hogy te fontos ÜGYFÉL vagy nekik.

Nem, nem. A levelet a Brill Kft. Seat márkakereskedő ügyintézőnek küldtem, aki továbbította az illetékesnek és viszontküldte nekem az onnan kapott választ. Nem a márkakereskedéssel van bajom, szerintem ők nagyon korrekten viselkedtek eddig is. A probléma a hivatalos importőrrel és magával a VW rendszerrel lenne. Nem lehet hiába azért az, hogy anno, a Totalcar sem kapott tesztre autókat tőlük, mindenféle "más" úton szerezték be a vizsgálandó járgányokat.

 

A kérdésem lényege egyébként a térképfrissítés volt. A magyar nyelv csak másodlagosként került képbe - bár mutasson nekem valaki egy 350eFt-os készüléket, amit nem speciális szakembernek szántak (pl. nem oszcilloszkóp) és nem tud magyar nyelvet. A TMC esetén szinte csak a térerőre utaltak, pedig nem ez a probléma.

 

A szoftver frissítése nehézkesebb, hosszabb az átfutási ideje, jellemzően a hardware verziójához igazodik.

Csak azóta jött már 2 verziófrissítés, de nem voltak benne új térképek ! Melyik navigációs eszköz gyártó engedhetné meg ezt magának ? Főleg 350eFt+70eFt+70eFt árért ???

Előzmény: dx22 (438)
dx22 Creative Commons License 2009.07.15 0 0 438
Az eddig a fórumon olvasott információk, illetve az élettapasztalatom alapján, az a kép tárult elém ebben a kérdéskörben, hogy rád sóznak valamit, aminek az igazi funkcionális értékét nem tudod igénybe venni, (annak ellenére, hogy az információ már régen a konkurenseknél a piacon van), úgy, hogy az AKTUÁLIS verzió frissítésért is keményen megkérik az árat.

Amit én érzékelek nagy gondnak, a térkép frissessége, a magyar nyelv hiánya az nem lehet reklamáció alapja, az inkább jóérzés, ügyfél megbecsülésének kérdése lenne a konszern részéről.

Egy cég nem engedhetne meg magának egy reklamációra egy ilyen hangnemű levelet, mivel én nem érdemben válaszolt a felvetett problémára. Sajnos nem ismerem a szerződés tartalmát, hogy mit vállalnak a térképfrissítésre, de ami biztos, hogy ez nem aktuális.

A válaszlevélben nem találok olyan elemet, amiből kiderül, hogy a panaszra ők keresnének elfogadható megoldást, nálam az utolsó mondat verte ki a biztosítékot, hacsak nem azt akarták jelezni, hogy ők megveszik neked a limousine igo-t. Ami szomorú, hogy még arra se vették a fáradságot, hogy egy normális válaszlevelet írjanak, egymás közti levelezést ollóztak be, nem éreztetve, hogy te fontos ÜGYFÉL vagy nekik.

A konszern részéről az lenne a minimum, hogy az "elavult" frissítéseket utólagosan ingyen vagy kedvezményesen biztosítaná, esetleges későbbi jóváírást felajánljanak, ... de szerintem egy fogyasztóvédelmi vagy versenyhivatali kérdésfelvetést is megérne a téma, és ezt jelezni is kellene a kereskedőnek.
Előzmény: aas (435)
eszkimo37 Creative Commons License 2009.07.14 0 0 437

naaaa.....

 

Igazad van sok mindenben, de szerintem a seatos muki válasza elég korrekt, már ami a magyarzatot illeti, és nem ők tehetnek (mármint a magyar kereskedők), arról, hogy a helyzet olyan amilyen, és pillanatnyilag pl magyarnyelven a cucc nem beszél. De valljuk be, a magyar azért még mindig nem világnyelv... egyszerűen túl keveset adnak itt el Mo-n ilyen cuccot, hogy megérje beleapplikálni még egy nyelvet, bár előbb-utóbb meglesz szerintem. Mindazonáltal aas olvtársnak van sok igaza amit leírt a levelében.

 

Más: rendelhetőség...mire gondolsz, amit itt nem lehet és No-ban igen? Valóban lehet ilyen, de szerintem nagyon kevés, illetve a felszereltségek között van különbség , pl nálunk minden Golfban alap a klíma, de No-ban külön kell kérni..asszem. Teát egy magyar Trendline Golf és egy töröko-ba szállított Trendline Golf biony nem egyforma, és ez logikus is, más ország, más (alap)igények.

Amit itt rakráron tartanak szerintem nem rossz, egy jó alapfelszereltség és a leggyakoribb színek. Én mindig találtam megfelelőt - kompromisszummal - ha hirtelen kellett kocsi

Előzmény: pberencz (436)
pberencz Creative Commons License 2009.07.14 0 0 436

Az utolsó bekezdés a legkeményebb... "Vegyé' ázzegh návengót, az majd magyarul fog ugatolni! Ha csillivilli kocsira vót péézed, meg bele a milliárdos gyári navira is, akkor ez má nem tétel!..."

 

Valahogy az egészből kb az süt, hogy ennyire nagyon sok pénzért mit vártál, hogy a navigációd térképe majd jobb lesz, mint egy 20ezres pna-é?!

 

Jó, persze-persze, a készülék tudása, működése, megjelenése, funkciói sokkal jobbak (nagyságrendekkel), mint egy pna, de ez a konkrét térkép kérdést sajnos nem magyarázza.

Simán lehúzás a 80ezres ár! Pláne annak fényében, hogy németországból rendelve 25%-kal olcsóbban érkezik meg, szintén számlával-tokkal-vonóval... Van egy olyan érzésem, hogy az importőr sem kapja drágábban, mint a mezítlábas web-et böngésző líbe kuncsaft...

 

 

Nem tartozik szorosan jelen topik témájához, de például abban mi a ráció, hogy a rendelhető extrák listája a németeknél jóval hosszabb, nálunk meg kapásból rávágják dolgokra, hogy na aaaaazt, aaaaazt aztán nem lehet rendelni??? Majd, amikor picit rafináltabban, erőszakosabban kérdezősködsz, akkor nagy nehezen kiderül, hogy tulajdonképpen BÁRMIT lehet rendelni, csak valamiért nem kerül fel az árlistákra (az ár kb megegyezik a német árakkal)!

 

Kinek az érdeke az, hogy csak ezüst, fekete, és világoskék autók legyenek raktáron, teljesen ratyi felszereltséggel? (Konkrét példa erre mondjuk a Golf VI.)

Előzmény: aas (435)
aas Creative Commons License 2009.07.14 0 0 435

A válasz, amitől majdnem hanyatt estem... :-)

 

A navigációval kapcsolatos felvetések összetettebb kérdések annál,
minthogy egymondatos válaszban feleljek rá. Konzultáltam egy piacelemző
kollégámmal, aki régóta fogalkozik már a konszernmárkákkal és sokkal inkább
képben van a konszern által és a konkurensek által forgalmazott navigációs
berendezésekkel és azok szoftvereivel kapcsolatban egyaránt.

a., TMC:

Először is mi az a TMC és hogyan működik? (forrásként a wikipediaból szedtem ki egy "független" definíciót)

"A TMC az angol Traffic Message Channel rövidítése.

A TMC az RDS technológián alapul, amely a közutakon zajló forgalomról nyújt
hasznos, valós idejű információkat a gépkocsikba szerelt FM rádióvevők.
kijelzőjén. Amíg az RDS csak egy SMS-szerű szöveges üzeneteket küld, addig
a TMC együtt tud működni GPS-alapú navigációs szoftverrel, és lehetővé
teszi az útvonal újratervezését az esetleges forgalmi dugók, balesetek,
torlódások, útlezárások, forgalomelterelések, határátkelőhelyi várakozási
idők függvényében."

A szolgáltatás valóban elindult a 2008. év második félévében, először
Budapest környékén és folyamatos fejlesztés alatt áll. Mivel azonban az RDS
technológián alapul, amely már évtizednél is régebbi múltra tekint vissza
(sok esetben mégsem működik 100%-os biztonsággal és nem kizárólag gyári
autórádiók esetén), így a Mo-on még gyerekcipőben járó TMC-vel sincs ez
másként. A TMC információk vétele is függ a vétel helyétől, a
lefedettségtől és nem utolsósorban a navigációs készülék hardware-étől,
ill. szoftverétől.

Példaként említeném a mobiltelefon hálózatokat, melyek a nagyobb és
biztosabb területi lefedettség esetén is gyakran produkálnak
vonalszakadást, "térerőhiányt" (a jelenség hasonló).

b., Navigációs rendszerek

Kicsit elnagyoltnak érzem a navigációs rendszerek ilyetén való
összemosását, mert igaz ugyan, hogy mindegyik GPS navigációs rendszer, de
az egyes célkészülékek más és más technikai megoldásokat tartalmaznak, a
felhasználási területnek megfelelően. Nem véletlenül létezik sport/túra,
repülős, hajós, autós és személyi navigációs, stb. készülékcsoport.

Ügyfeled által említett Navigon (de ez lehet bármely más gyártó terméke,
akár autós célcsoportra specializálva) személyi navigációs berendezés
(gyűjtőnéven PNA) teljesen más felépítésű, mint egy autóba gyárilag
integrált, fix készülék. A gyári navigációs rendszer nem egyenlő egy
PNA-val.

Mik a főbb különbségek, amelyek alapján nem várható el, hogy a kétfajta
célkészülék azonos tudással és szolgáltatói háttérbázissal rendelkezzen?

- működési környezet, operációs rendszer:
      * a PNA-k (és a nagyobb tudással rendelkező PDA-k) szinte kizárólag
Windows CE alapú, elterjedt szabványos operációs rendszert használnak
      * az integrált autós navigációs rendszerek működési környezete zárt
információs rendszer, az egyes autógyártók/konszernek készülékgyártókkal
egyedileg megkötött beszállítói szerződések alapján kerülnek
beépítésre, működési felületük ezáltal teljesen eltérő és ipari titoknak
minősül, nem adják ki a gyártók (a fejlesztés időben hosszabb, anyagilag
költségesebb)

- navigációs készülékek/hardware:
      * PNA-k esetén szinte negyedévente/félévente jönnek ki újabb és újabb
készülékek, nyilván a legfrissebb rendelkezésre álló térképszoftverekkel
      * a gyári autós navigációk általában végigkísérik egy-egy termék
(tehát autótípus) életgörbéjét és jobb esetben is csak modellfrissítéskor,
ú.n. facelift-kor kerülhet újabb készülék egy-egy           típusba (az
átfutás években mérhető!)

- rendelkezésre álló szoftverek/frissítések:
      * a PNA-k általában előre feltöltött térképeket tartalmaznak, és azt
a készülékbe helyezett SD-kártyáról (vagy más szabványú memóriakártyáról)
frissítheti a felhasználó, illetve bizonyos ideig     internetről online
frissíthetők (megint csak visszautalnék a szabványos Win CE oprendszerre és
a kompatibilitási környezetre)
      * az autóba integrált gyári navigációs rendszerek a készülék
rendelésének kezdetekor egy előre  kialakított térképszoftvert használnak,
amely aztán a megfelelő adathordozón külön            kerül forgalomba (a
VW konszern esetén ez konkrétan azért van így, hogy a gyárból történő
szállítás ideje alatt a DVD-térkép ne tűnjön el az autóból). A szoftver
frissítése                    nehézkesebb, hosszabb az átfutási ideje,
jellemzően a hardware verziójához igazodik.

- térképszoftverek:
      A különböző térképbeszállítók (TeleAtlas, NavTeq, iGO, stb.) nem
minden esetben, sőt jellemzően inkább NEM azt a teljes térképverziót
adaptálják az autós cégeknek szállított térkép DVD-kre,     amelyet a kézi
PNA-kban megtalálunk, illetve amit a weboldalukon esetlegesen közzétesznek.
Az autós cégeknek készülő "lebutított" térképszoftverek azonos forrásból
származnak (tehát   például az  úr által említett DVD is
ugyanattól a beszállítótól származik, de tartalma mégis eltérő, melynek
elsődleges oka a korlátozott tárolókapacitás. Ez elsőre furcsán hangzik,
hiszen egy egyrétegű DVD lemez is 4.7 GB adat tárolására alkalmas, a
kétrétegűn pedig 9.4 GB-ot tárolhatunk, míg a PNA-k jellemzően 1-2 GB-os
memóriakártyákon tárolnak jelentős        mennyiségű információt. Miért
fordul elő mégis ez a jelenség?
      A kérdés nyitja az operációs rendszer és az ahhoz tartozó
adatállományok (=térképszelvények) tömörítési metódusában rejlik. A PNA-k
programozhatósága, a Windows CE op. rendszer adta     sajátosságok és a
legkorszerűbb programozási eljárások készítése, naprakészen tartása teszik
a PNA-kat vonzóbbá és az autóba integrált rendszerekhez képest olcsóbbá,
ill.              testreszabhatóbbá.

A térkép CD-k, DVD-k árképzését is hiba volna a PNA-k térképeihez
viszonyítani, a kollégám elmondása szerint az autós gyári navigációkhoz
készült térkép CD-k ára jellemzően 30-35 ezer forint körül, míg a DVD-k ára
70-80 ezer Ft körül mozog és ez nem a VW-konszern sajátossága.

Sokan becsapva érezhetik magukat, amikor 70 e Ft-ért kell megvenni a
térképszoftvert a gyári navigációs rendszerhez (ami pl. 350 ezer Ft-ba
került). Példaként megnéztünk más elismert autógyártókat,  hogy ne
kizárólag a VW-csoportból vegyünk példákat:
A Volvo esetén (akár a felsőkategóriás S80-ast, akár a kompakt C30-ast
vizsgáljuk) 530 ezer Ft a navigáció, szoftverrel együtt. Az Opel Insignia
esetén ugyan alacsonyabb a navigációs készülék ára (250 e), azonban a
modell 6,5 millió Ft-nál indul.

Egyébként tudtunkkal egyedül ez a két gyártó integráltatta a magyar nyelvet
a rendszerébe, más gyártóknál ez nem igazán fordul elő. A VW-konszern
márkáinál csak a világnyelvek használatosak, ebben a kérdésben évek óta
tárgyalásokat folytatunk az egyes autógyárakkal, hogy a magyart is vegyék
fel a használatos nyelvek közé, de eddigi álláspontjuk egy határozott
nemleges válasz.

Nem célunk "slendrián" megoldásokat alkalmazni, az elsődleges szempont
természetesen az ügyfelek minél magasabb szinten történő kiszolgálása
(ezért is bocsátottuk rendelkezésre a navigációs dokumentum elektronikus
verzióját a döntéshozatal minél jobb elősegítése érdekében). Azt azonban
világosan kell látni, hogy az autókat és tartozékaikat a Porsche Hungaria
csak importálja és a márkakereskedők forgalmazzák, míg az autógyárak azok,
akik gyártják és végzik el a fejlesztéseket, módosításokat. Ezen
fejlesztésekkel kapcsolatban javaslattételi lehetőségünk van, azonban
beleszólási joggal nem bírunk.

Konstruktív szándékunk jeléül szeretnénk egy opcionális megoldást
javasolni, amennyiben a jelenlegi helyzettel tisztelt Ügyfeled nem
elégedett:

Létezik egy ú.n. Nav'n'Go Limousine csomag, amely a hasonló helyzetek
megoldásának érdekében került kifejlesztésre a gyártója által:
- külön navigációs vevőegység, saját antennával, autóba szerelhető, ám
kijelző nélküli, így a gépkocsi gyári navigációjának kijlezőjét képes
használni, a beleilleszthető SD-kártyán tárolja a térképeket, így
frissítése éppoly problémamentes, mint bármelyik PNA esetén. Tudomásunk
szerint magyar nyelvű hangnavigációra is alkalmas és a legfrissebb iGO 8
szoftver tartozik hozzá.

http://www.navngo.com/pages/global/hun/nngl_deswcription

Üdvözlettel:

Horváth Zoltán
SEAT termékmenedzser | Product manager, SEAT
Porsche Hungaria Kft.

Előzmény: aas (434)
aas Creative Commons License 2009.07.14 0 0 434

Egy ilyen levelet küldtem még a múlt héten a Porsche Hungáriának:

 

A legújabb autómba RNS-510 navigációt kértem. Megfelelően és jól is működik, pár dolgot leszámítva:

A TMC nem működik, pedig tavaly augusztus óta már Magyarországon is elérhető a szolgáltatás. Mellesleg, amikor a mai (más) navigáció rendszereknél még azt is kérhetem, hogy női, vagy férfihang  (esetleg milyen dialektusban…) jelezze a navigációs tennivalókat, legalább egy magyar hang igazán beleférhetne a választhatók közé – miközben már több éve szinte minden gyártó magyar nyelvű menüt biztosít a fogyasztóknak… A 8-9 évvel ezelőtti első navigációk is tudtak már ilyet.

 A 2009-es új DVD (V4 - 6672) lemezen még mindig nincs pl. M0 körgyűrű és Megyeri híd, a térkép állapota 2007 végi állapotú lehet – bár még 2007 novemberben átadott fontosabb útszakaszok és lezárások is hiányoznak helyenként.
Pl. egy Navigon nevű navigációs eszköz – ami szintén NavTEQ térkép alapú ! – már a 2009. II. negyedévi ingyenes frissítésénél tart, Ráadásul az egész navigációs eszköz nem kerül annyiba, mint a VW esetében csak a térkép DVD !

 

A turpisság önöknél lehet, mert a NavTEQ céget megkeresve ők jelezték, hogy ezek az információk bizony már régen be vannak építve az adatbázisukba (a weboldalukon élőben megtekinthető), valószínűleg  a VW csoport nem konvertálta bele a "legújabb" DVD adataiba az aktualizált magyar térképet  (vagy az új térkép licencet nem vásárolták meg és meghagyták a régit) :-( Sem a DVD nyugati, sem a keleti verzióban nincs nyoma. A NavTEQ weboldalán egyébként jól látszik, hogy a példaként említett utak ott bizony benne vannak...

 

Nem rémlik, hogy árkedveményt kaptam volna a - nem is túl olcsó ! - navigációs eszközre olyan apropóból, hogy az eszköz és az új lemez horribilis (!) ára sajnos pont Magyarországot nem tartalmazza naprakészen. (Azt sem értettem, hogy ugyanazon árért a Seat RNS510-be miért nincs SD kártyaolvasó, USB csatlakozó, iPod aljzat, miközben a VW, Audi, Skoda verziókban van ?) Bár ugyanakkora árat fizettem, mint egy másik európai fogyasztó, de nekem majd csak talán 2010 elejétől jár ez ? Nem egy pici falu apró utcáját kérem én számon, de több igen fontos főútvonal hogyan nem tűnt fel az önök szakembereinek ? Megfogalmazódik a kérdés: Tulajdonképpen miért is fizetünk 70-80eFt-ot egy VW navigációs DVD-ért ? Más navigációk esetén 1-2 évig ingyenes a frissítés, de ha fizetős, akkor is 10-20eFt körüli, ráadásul naprakész…

 

aas Creative Commons License 2009.07.14 0 0 433

Valamit azért csak módosítgattak:

 

A V4 adatai:

 

Volume:     CD_6672
Date:       12.11.2008
db:         EU(2007Q4)
Area:       West Europe
Supplier:   Navteq
Version:    505.20.746.2.84
Customer:   1627387333
Features:   ZIP3kb - feaV10(VW) - pti(VW)
TPD:        2008110006
SVD:        no
TMC:        nt_q407_74X
Phoneme:    yes
DBAL:       V5.10 V6.19

speech 20061102

 

A V5:

 

Volume: CD_6835
Date: 9.4.2009
db: EU(2007Q4)
Area: West Europe
Supplier: Navteq
Version: 505.20.746.4.84
Customer: 1627387333
Customer Info: VW
Features: V11
TPD: 2008110006
SVD:
TMC: nt_q407_74X
Phoneme: yes
DBAL: V5.15 V6.24

Előzmény: aas (421)
aas Creative Commons License 2009.07.14 0 0 432
A V4 DVD mérete olyan 3.4GB körül van...
Előzmény: pberencz (431)
pberencz Creative Commons License 2009.07.14 0 0 431

Hát egyrészt nem vagyok az a letöltögetős, ahogy azt már korábban is írtam, másrészt őlég nagy a szórás a "full" verziók között: 947 és 4680 MB-nyi adatmennyiségről írkálnak. Most akkor melyik a jó? És leginkább mire?...  8/

 

Tudom nem szép dolog kölcsönkérni sem a lemezt és feltölteni a navira, de valahogy még mindig kevésbé érzem lopásnak. Nem másolom, nem reprodukálom, semmiféle anyagi előnyöm nem származik belőle, és hátrányt sem okozok vele (mert ugye pénzt nem adnék érte annyit, amennyit ők gondolnak)...

Előzmény: Varshi (430)
Varshi Creative Commons License 2009.07.14 0 0 430
Másfél perc alatt:

http://www.torrentreactor.to/search/Vw+navigation+dvd+east+europe+v5
http://www.nowtorrents.com/torrents/volkswagen-dvd-navigation-v5.html


Egy próbát megér, nem?
eszkimo37 Creative Commons License 2009.07.14 0 0 429

aas: ha értesz németül, ez is az MT fórumon találtam:

 

Hallo!

 

Die neueste Version ist übrigens V5!

 

Steht zumindest auf meiner DVD, und die ist erst 2 Wochen alt!

pberencz Creative Commons License 2009.07.14 0 0 428

Most tudtam meg 1 órája... 8)

Úgy tűnik aas leírásából, hogy sajna nem nagy szám ez sem még. Ezexerint majd talán a 6-ost lesz érdemes megszerezni.

Előzmény: Varshi (427)
Varshi Creative Commons License 2009.07.14 0 0 427
> Namost akkor tessék erről beszámolni! 8) Szóval mi ez? Hol lőtted? Mit tud, mit nem? Gyorsan-gyorsan! 8)

Erről beszéltem neked a telefonban. :)
Előzmény: pberencz (422)
eszkimo37 Creative Commons License 2009.07.14 0 0 426

Igazad van. De ne felejtsd el, hogy az OEM cuccok sokkal lassabban frissülnek, mint az IGo, pl. Ennek oka a végtelen hosszú jóváhagyási procedura a VW-nél.

Nekem egyébként nem került pénzembe :-)

Előzmény: pberencz (424)
pberencz Creative Commons License 2009.07.14 0 0 425

Hm... Érdekesen hangzik...

Nekem a V4 kelet lett meg így, viszont rémlik, hogy az M6 abban is benne van...

Végülis tökmindegy, jól el voltam a V3-mal is, nekem a Horvát tengerpart miatt volt csak fontos a kelet lemez. Viszont van egy olyan érzésem, hogy pénzt nem fogok adni a frissítésekért a továbbiakban sem. 8)

Előzmény: eszkimo37 (423)
pberencz Creative Commons License 2009.07.14 0 0 424

Mondjuk ezt nagyon paraszt dolognak tartom, hogy ennyi sok pénzt van pofájuk elkérni egy olyan térképért, ami már tavaly ilyenkor is bőven lejárt lemez volt! Szó szerint!

 

Emlékeztetőül: V4 kelet 81e Ft, V4 nyugat 78e Ft..........

Ugyanezt a vw német honlapján 219 eur-ért adják (nincs különbség). Ez sem kevés, de akkoris nagyságrendekkel olcsóbb (~61e Ft), viszont egy 2 éves térképért bőven sok!

Előzmény: aas (421)
eszkimo37 Creative Commons License 2009.07.14 0 0 423

Jaj-jaj!

De sok kérdés!

 

AAS: nem, nem letöltött feltört gagyi, hanem gyári, RNS510-hez való DVD navigáció eredeti VW csomagolásban.

 

Peti: jó a kérdés, igazából a Megyeri híd nincs rajta a legújabb M0 sem ..én se értem..

 

Viszont rajta van az M6 Dunaújvárosig.

 

Sajnos nem tudom mi a különbség a V4-hez, mert nekem az is megfelelt.

 

A Motor-Talk fórumot én is olvasom. Azzal a megjegyzéssel, hogy ez tök ugyanaz mint a V4 csak annyi a baj, hogy lehet, hogy a német része ua., de lehet hgy az összes többi frissült.

Sajnos a DVD-t én is kölcsön kaptam egy...khm...barátomtól aki szívességből egy vadi új autóból szedte ki majd az upgrade után visszatette, így maga a DVD nncs nálam.

 

Őszintén szólva énis kicsit csodálkoztam, hogy ilyen gyorsan jön a frissítés a V4 után (az jött 2009.02-ben).

Kérdezzetek bátran!

Előzmény: pberencz (422)
pberencz Creative Commons License 2009.07.14 0 0 422

Namost akkor tessék erről beszámolni! 8)

Szóval mi ez? Hol lőtted? Mit tud, mit nem? Gyorsan-gyorsan! 8)

 

P.

 

Előzmény: eszkimo37 (417)
aas Creative Commons License 2009.07.14 0 0 421

Ilyen verziós van neked is ?

 

It's true that there is a new V5 out there, but it's sad it has the same old maps as the V4!!! I found this in the german motortalk forum...

Continental Automotive GmbH
I MM R G SW NM DBP

Content

Volume: CD_6835
Date: 9.4.2009
db: EU(2007Q4)
Area: West Europe
Supplier: Navteq
Version: 505.20.746.4.84
Customer: 1627387333
Customer Info: VW
Features: V11
TPD: 2008110006
SVD:
TMC: nt_q407_74X
Phoneme: yes
DBAL: V5.15 V6.24

 

Előzmény: eszkimo37 (417)
aas Creative Commons License 2009.07.14 0 0 420

Egy fórumon találtam:

 

There's no such thing as VW v5 maps. What you've downloaded is a DVD based on the BMW Professional 2009-1 maps. They should work but I read that the disc was badly made and doesn't work. I've posted a thread on here giving instructions on making a map DVD based on BMW Professional 2009-2 maps. The reason for using the BMW maps is that the v4 map from VW (the newest release from VW) use maps from 2007Q4 whereas 2009-2 from BMW use 2008Q4 maps.

Előzmény: eszkimo37 (415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!