Najo a MÁV egy külön történet. Egyszer talán felszabadul az orszag a MAV terror alól. Itt Gysev van, hála az irgalmas Istennek, és nagyon jó hogy van. A fejlesztéseik eddig célba értek legyen az villamositas, kocsibeszerzes vagy felújítás. Meg a kalauzol is jobban oltozottek mint a MÁV-os kollegák. Nem nagyon lehet beléjük kötni. (és nem, nem vagyok Gysev-es)
Egyébként nekem nem fáj ha a mi tokfejeinket kell kritizálni, nálad érzem úgy mindig hogy neked mindegy hogy osztrák, amerikai vagy Brüsszel, az a lényeg hogy a magyarokban találj hibát.
Sőt.... a 100-as vasútfejlesztésre elpazarolt 300 - 400 milliárd Ft miatt is ellehetetlenült az útfejlesztési igény...
Már öt éve kész a felújított 160 km/h-t bíró vágányzat Szajol - P.ladány között, de nincs kész az ETSC 2 vonatbefolyásolási rendszer, így nem is mehetnek gyorsabban a vonatok...
Hogy ki(k) a tökfej(ek)?
Figyelted-e, hogyan drágultak a tervezési költségek?
Csak kellő fásultság, kikapcsolt lelkiismeret és ... lehet rajzolgatni évekig, amit a megrendelő óhajt...
Éppen egy vasútvillamosítással kapcsolatos cikket írok:)
Az egyik fajsúlyos forrásanyagból idéztem a reggeli hsz-ben Lázár János álláspontját.
Legyen még egy idevágó idézet:
" a (vidéki) közlekedésnek elsősorban a 197 járási központ elérését kell magas színvonalon kiszolgálnia, miközben a meglévő erőforrások használatát is optimalizálni kellene.
Ez komoly feladat, mivel a menetrendek összehangolása sem megy már lassan tíz éve – mondta őszinteségi rohama közepén a politikus."
Egyébként csak arra tudok gondolni hogy az EU-s tökfejek ránéztek a térképre és megelégedtek az M3-M35-M4 kapcsolattal mint "határon átivelő fejlesztés". Más logikus magyarázat nincs arra hogy amit Hajdu-Bihar megyében finansziroznak, azt JNSZ megyében miért nem.
A miért nem finanszírozza kérdéskör túlságosan homályos, számomra is.
Amennyit tudok róla, az csak erősíti a gyanúmat..
Ez egy brutális királydráma, csak tele van méltatlan és/vagy alkalmatlan szereplőkkel...
Pest megyei szakaszokkal sumákolás
Pilis - Sukorói telekcsere
Natura 2000 területek
Környezetvédelmi engedélyek elbuktatása
A projektlistára helyezés körülményei
majd a kartellezés vádja
De éppen a pest megyei szakasz kérdésköre a legtisztább. Az a (papiron) tulfejlett EU-s régió miatt nem lett finanszirozva amit valójában Budapest húz fel. Ugye pl a Tápioságról mindent lehet mondani csak azt nem hogy fejlett (itt a megye leválasztása a fővárosról lenne megoldás, ami kb egy évtizede végrehajtásra vár ha jól tudom). De hogy pl a JNSZ megyei szakaszt miért nem finanszirozta az EU, ugye ez pont az a szakasz ami most le lett butitva, arra én eddig megnyugtató magyarázatot nem olvastam sehol. Ugyhogy addig kénytelen vagyok az EU-re mutogatni. Lényegében a 26,60-as keresztmetszet az ö lelkükön is szárad.
És az örök vesszőparipám: M3-ra Nyiregyháza után bezzeg dölt az EU-s lé (megjegyzem, döljön, én nem irigylem, csak furcsa).
Megfontoltan hoztam példaként a legnagyobb megyeszékhelyeknél tapasztalt megtorpanásokat és nem mentem el a járási székhelyek irányába (szerinted Csorna).
Nekem Csorna egyet jelent: a gőgös akarnok mentalitást, mindegy ha 50 milliárdba kerül, akkor is elkészült a betonmonstrum - személyes lobbizással...
Utána kitiltották a tranzitkamionok a 86. út felső szakaszáról...
Remek gondolkodásmód... ha előbb kitiltják, nem kellett volna ez a gigantománia... (Hagyjuk, már 2008-ban kivitatkoztam magamból..)
Akkor tiltották volna ki a 86-os útról a kamionokat amikor még nem volt elkerülő? Ezt most nem értem.
Kétségtelen hogy nem kellett volna 2x4 sáv oda, de ezzel együtt én azért megfordultam párszor Csornán amikor még nem volt elkerülő, nos, az azért nem volt egy leányálom. Most akkor inkább ne épült volna elkerülő?
Látom nagyon fáj neked az M85-ös onnan a keleti végekről. Sajnálom. Pedig az az országé elsősorban. De javaslom soha ne nézz meg egy vasuti térképet a villamositás arányáról nyugaton és keleten, mert belebolondulsz.
Nem azzal van a baj hogy leirod a véleményedet, hanem hogy nem látom mi a konkluzió. Állitassuk le élőlánccal az M4-es, M85-ös épitését amig nem bosnyák árakon épül mindkettő?
az EU-ra mutogatást...
Tulajdonképpen miért nem finanszirozza az EU az egész M4-et ha a keleti végét finanszirozza? Bevallom, ez sosem volt egészen tiszta nekem. G-nap ide, G-nap oda.
mert 15 éve (van aki több) kénytelenek vagyunk eltűrni, elszenvedni azt a képmutató hozzáállást, amit út (vasút) fejlesztések kapcsán az arcunkba nyomnak...
A konkrétan hazug érvelést, a "sajnálatos" felsőbb elvárásokat, a széttárt karokat, az EU-ra mutogatást...
Megfontoltan hoztam példaként a legnagyobb megyeszékhelyeknél tapasztalt megtorpanásokat és nem mentem el a járási székhelyek irányába (szerinted Csorna).
Nekem Csorna egyet jelent: a gőgös akarnok mentalitást, mindegy ha 50 milliárdba kerül, akkor is elkészült a betonmonstrum - személyes lobbizással...
Utána kitiltották a tranzitkamionok a 86. út felső szakaszáról...
Remek gondolkodásmód... ha előbb kitiltják, nem kellett volna ez a gigantománia... (Hagyjuk, már 2008-ban kivitatkoztam magamból..)
Az M85 Győrtől Sopronig az egyik legdrágább út lesz... de nagy a tolongás a dobogó fokaiért...
Eközben folyamatosan halogatják az M0 Nyugat, az M4 Tszentmiklóstól kelet felé, vagy az M8 középső szakaszainak építését.
Nem az a baj hogy nem értem hogy mit irsz, hanem az hogy nem értem miért irod.
Igen, Magyarországon jelentős a korrupció,
Igen, Magyarországon drága az útépités,
Igen, Magyarországon nem szokás egy projektben megépiteni az elkerülőt (lásd Csorna).
Igen, az M4-es története kifejezetten botrányos. G-napostul, a keresztmetszet lebutitásával együtt.
De ez mind felülirja a projekt szükségességét? Szerintem nem. Mit kéne tenni? Állitsuk le megint pl az M4 épitését amig elégedett nem vagyunk az árral és a müszaki tartalommal? Én azt mondom épüljön meg igy, mint hogy ne épüljön.
Továbbá nem értem miért szempont az hogy 3,5 évig csonka marad a soproni elkerülő. Én is sajnálom hogy igy van, de megszoktuk (lásd fent). Betudom szükséges rossznak ugyanis még mindig jobb 3,5 évet várni mint hogy csonka maradjon örökre.
7 pontból 4 igen, ez már az egyetértés felé mutat:)
Főleg, hogy teljes tagadásban csak a 2. pontnál vagy...
Sajnos árnyalja a képet, hogy az igenek utáni megjegyzéseid itt-ott tagadással érnek fel...
Az 1. és 5. pont összefüggései jelzik a fő konfliktust.
Olvastam valahol, hogy Lázár János kormánybiztos, korábban kancelláriaminiszter, üléspontjának változása után álláspontját is újradefiniálta:
"a legtöbb városvezetőnek nincs igazi jövőképe a közlekedést illetően és ennek okán a hülyeség a témában pártokon átívelő azonosság."
Ezt látom Sopronnál is. Ha a nagy cél érdekében beáldozzák, hogy 3 és fél évig befejezetlen az "elkerülő", sőt azt is, hogy nem lesz új határátkelő, akkor találó az idézett vélemény.
Felelevenítem néhány megyeszékhely tanulságos esetét:
2004 Miskolc M30, De a 306. 2x1 sávos elkerülő CSAK 2015-ben,
2006 Debrecen M35 De a 481. 2x1 sávos elkerülő csak 2017-ben,
2010 Pécs M60 De a Ny-Ipari útig 2x1 sávos elkerülő csak 2015-ben épült meg.
Debrecent már túlhaladta az M35, Miskolcnál most épül tovább az M30, Pécsnél....?
De a legelgondolkodtatóbb M4 Szolnok esete:
2013-tól nekikezdtek, 2015-ben leállították, 2019-ben ismét nekikezdtek....(???),
ma már tudható, hogy 2020. márciusban kapták meg az engedély módosítást és talán 2022-ben lehet átadás.
De az "ismert körülmények" előtt-alatt és után sem jutott senkinek eszébe az a morbid ötlet, hogy az M4-et csak a 3225. útig építsék meg, a Tisza-híd ráér...
Nem, ettől drasztikusabban és elvetemültebben az egész elkerülőt állították le...
Persze minden példa sántít, mégis: az elmúlt hetekben volt magyar sorozat az egyik kerTV-n, aminek a kiinduló sztorija 1865-ben a vasútépítés volt.
Először hidat építettek (amit a rebellis csávó felrobbantott), majd kitalálták, hogy legyen inkább alagút...??? (Már nem fontos a folyó, amin át kellene jutni?)
A képtelen sztoriból csak annyi azonos Sopron M85-tel és Szikszó M30-cal: itt is - ott is a szőlőbirtokot kerülgették...
Így van. Azt mondjuk nem tudom, hogy Bécsújhely (és környéke) merre gyorsabb most. Ha elkészül az M85, akkor már tuti arra lesz jobb, tehát +1 irány, ami azt fogja használni.
A megtérülésen szerintem nem sokat változtat, hogy minden második autós lemegy hamarabb, hiszen amúgy is megvették a matricát. A kamionosoknak elvileg úgyis arra kell majd menni, tehát azon a szakaszon is gyorsforgalmi útért fognak fizetni.
Talán felesleges egy méregdrága alagút oda, ahol párezres forgalom lesz, de inkább legyen mikor nem kell, mintsem ne legyen, mikor szükség volna rá.
Az osztrákok válasza talán az lesz, hogy kitiltják az átmenőforgalmat, hiszen megtehetik, mert mi csak ülünk tovább, és elkönyveljük, hogy az M85-nek a továbbiakban semmi értelme sincs.
A pozitív forgatókönyvben belátják, hogy legalább 2x1 sávon kell az A3, ezzel együtt a második átkelő.
1, Aha, oké. Szerintem meg ugy néz ki mint egy elkerülő. Nem vagyunk egyformák.
2, Tényleg nem értem ezt a logikát. Ne kelljen már rájuk várni. De ha eddig nem értettem meg, azt hiszem nem is fogom.
3, Lehet. Lehet hogy nem. Én arra tippelek hogy a balfi csp. szépen be fog állni időnként, és ezért a fertérákosi csp is kap majd majd forgalmat. És azért legalább a tómaliakat és a kőhidaikat leveszi a jelenlegi elkerülőröl.
4, Igen, aki el akarja kerülni Sopront az a 84-esen marad 2024-ig, egyetértek.
5, Igy van. Sopron ilyen.
6, Igen, a Sopront elkerülni kivánók fogják használni az alagutat. Ki más?
7, Igen, az elkerülö jelen tudásunk szerint hosszabb szokott lenni mint az egyenes vonal.
Mi volna, ha a magyarok meghatározatlan ideig nem mennének át, "virtusból-bojkott"
és ezzel kikényszerítenék az osztrákokból a (2x2 sáv) kapitulációt?
Keep smiling:)))
El kell terelni az M1-est Győrnél Sopron felé pár hétre, aztán meglátjuk mit szólnak. :-)
Veled már áttárgyaltunk a témakört, így összefoglalom:
1. A kelénpataki átkelőhöz "odaragasztott" M85 csatlakozás éppen úgy néz ki, mint egy kuruc ágyú a labanc vár előtt = agresszív nyomulás
2. Diplomáciai gesztus - "kiegyezés" nem is várható ezek után.
3. A soproni célforgalom 2 csp. között fog szétválni (A 84. úti és a balfi csp-nál), a Pozsonyi útig csak azoknak számít, akik az autószalonokba mennek, vagy a temetőbe...(huh)
4. Mindenki más marad a 84. (régi) elkerülőn.
5. Aki a határra megy, mindhárom csomóponttól a Temető körforgalomnál köt ki.
6. Akinek Sopronban van dolga, az nem használja majd az alagutat, de a Sopron belvárosi polgár sem, ha a határ felé akar menni.
7. Ágfalva felől direkt a határ felé, de 5 km kerülő, ha Kópháza, Balf az uticél.
Ezért hangsúlyozom: többszörös erőfitogtatás és pazarlás az alagút, mert ezzel együtt is még év(tized)eken át lehet dugóban ácsorogni a határátkelőnél, ha az osztrákok úgy akarják...
Mi volna, ha a magyarok meghatározatlan ideig nem mennének át, "virtusból-bojkott"
és ezzel kikényszerítenék az osztrákokból a (2x2 sáv) kapitulációt?
De már az első hsz-ben rögzítettem az alapvető elvárást: Kormánymegállapodás kell a határmetszéspontról.
De nincs. Ès nem is lesz. Ha meg lesz, ki tudja mikor.
Abszurd világban kibicelnek néhányan, pedig ők fogják szívni, ha évvégén átadják az M85 szakaszt a Sopronkőhidai útig, és továbbra is vissza kell jönni a 84. útra.
Nem nagy kockázat leírnom, alig lesz forgalom a Pihenőkereszttől a Pozsonyi útig (minek kerülni, ha úgyis vissza kell jönni a temetőnél…)
Miért nem teszel különbséget célforgalom és elkerülö forgalom között? 2020 végén valóban nem lesz alkalmas Sopron elkerülésére az M85, viszont amint átadják, 3 csomópont is el fogja tudni osztani a forgalmat Sopronba, amely jelenleg mind a Györi úti körforgalmon halad át, néha Kópházáig visszatorlaszolva a forgalmat.
HA majd 2024-ben elkészül az alagút szakasz, akkor is Sopron belvárosból még mindig rövidebb lesz a 84-en menni a határra, mint a Pozsonyi úton az M85-re, két km-es kerülővel...
De hát az alagutas szakasz Sopron elkerülesét szolgálja. Ugyan miért mennél erre ha Sopronban van dolgod? Elnézést, lehet néha ingerült vagyok, de nagyon kellemetlen hogy hónapok óta nem tudom kitalálni hogy tulajdonképpen mi a bajod a projekttel azon kivül hogy drága. Egyszerüen nincs értelme amit irogatsz. Ha Sopronban laksz -> 84-es út, ha nem, M85. Ennyi
Csak éppen a szakma háttérbe szorítása megtörtént!
Miért is kellene foglalkozni azokkal a kérdésekkel, amely a közbeszerzési kiírásokból automatikusan következnek?
szembetűnő költségszintek,
elgondolkodtató szakasz ütemezések
a lehetséges műszaki megoldások összehasonlítása
és még sok-sok szempont...
Ezeket már márciusban és áprilisban próbáltam körbejárni, megismerni pontosan a helyszínt.
De már az első hsz-ben rögzítettem az alapvető elvárást: Kormánymegállapodás kell a határmetszéspontról.
Mivel ez még most is hiányzik, ezért kijelenthető, hogy a szakmai szempontokat felülírta egy erős szándék...
Amit a cikk idézett, az a szakma semmibevételéről szól.
Amit én hozzátettem: a "királyi többest" lefordítottam közérthetőre....
Sajnálom, ha valakinek ez nem tetszik.
Abszurd világban kibicelnek néhányan, pedig ők fogják szívni, ha évvégén átadják az M85 szakaszt a Sopronkőhidai útig, és továbbra is vissza kell jönni a 84. útra.
Nem nagy kockázat leírnom, alig lesz forgalom a Pihenőkereszttől a Pozsonyi útig (minek kerülni, ha úgyis vissza kell jönni a temetőnél...)
HA majd 2024-ben elkészül az alagút szakasz, akkor is Sopron belvárosból még mindig rövidebb lesz a 84-en menni a határra, mint a Pozsonyi úton az M85-re, két km-es kerülővel...
Azt sem rizikó kijelenteni, hogy aki átjár a határon, annak nem érdemes megyematricát sem vennie, arra a 2-4-6 km-re.
Ha vesz is a délre és keletre közlekedése érdekében, azzal mennyit javít az M85 megtérülésén?
További szempont: ha a teherforgalmat kitiltják a határról, akkor nem is fizetnek E-útdíjat (annyian), így ők sem járulnak hozzá a megtérüléshez.
Nemzetgazdasági haszon vagy veszteség oldalról kritikus szempontok... (ami a soproniakat nem érdekli)
De nem egyedi eset, látva az M76, vagy a 83. költségeit.
Kontraproduktív. Száraz szakmaisággal (a tények mellé elenyésző és főleg jelzők nélküli kommenttel) jóval hitelesebb lenne, és talán még az agitatív szándék is néha célba érne. De hát, így látja jónak. ON
GyMS megyében amugy van tennivaló rendesen. Komárom-Esztergom megye után, a környező megyék közül ebben a megyében van a legrosszabb állapotban a mellékuthálózat (saját szubjektiv véleményem szerint). Vas, Veszprém és Zala is jobban teljesit ezügyben, Fejérröl meg ne is beszéljünk.