Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50517

Persze, hogy nem. Egyáltalán nem összehasonlíthatóak az eltérő talajmechanikai tulajdonságú környezetben épített hidak és alagutak költségei, adott esetben teljesen más építési technológiát, alapozást, stabilizációt, stb. igényelnek. De még tök azonos körülmények között is az alagútépítés nem elhanyagolható része építési hossztól független, állandó költség, tehát minél hosszabb egy alagút, törvényszerűen annál kisebb az építésihossz-arányos költsége.

Olyan apró sallangokról nem is beszélve, mint vadátjárók, szivárgók, zajgátló falak, stb. költségei, amelyek szintén az építési környezettől függenek.

Előzmény: 20-as vonal (50509)
Jared- Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50516

Pedig általában megépülnek a dolgok. Lehet persze jönni M0-val, meg M9-es 51-54 közöttel, de azok kivételek. 

Előzmény: totyit (50514)
dimelo Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50515

Ezért írtam...

Látszat-nyerés, a profit egyben marad...

 

A haza... a nemzet...a nemzeti tőke...

 

 

Gróf Széchenyi István forog a sírjában!

Előzmény: totyit (50513)
totyit Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50514

megfognak 

persze , mire az unokám vezetni tanul majd 

aki még meg sem született

Előzmény: Jared- (50511)
totyit Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50513

a Közgépet már bekebelezte a NER , nem?

egy bandában hegedülnek , csak más a cég neve 

Előzmény: dimelo (50512)
dimelo Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50512

A véleményalkotás előtt mindig igyekszem tájékozódni a projekt tartalmáról.

 

A baj éppen az, hogy a tartalom mögötti szándékokról nem lehet teljes az infó.

Így pedig sem Te, sem én nem láthatunk átfogó képet.

 

Ezért szisztematikusan figyelek a projektek különbözőségeire.

Elvileg vannak törvények és szabályzatok... Akkor megalapozott egy döntés, ha nem kilóg ezek közül, hanem mindenben egyezik.

Ha nem hoz létre csak azért új útkategóriát, mert a szabványokba nem fér bele egy diktátum (elvárás).

 

Ezért feltűnő például a Duna Aszfalt tempója:

Megnyerte az M4 Üllő-Albertirsa szakaszt 1,9 milliárd/km-ért, majd "kompenzálják" az M44 Szentkirály-Tiszakürt szakasznál... 7 milliárd Ft/km

 

Mégha Közgépnek is nevezik a nyertest...

 

Előzmény: 20-as vonal (50509)
Jared- Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50511

Meg fognak ezek a szakaszok is épülni. 

Előzmény: dimelo (50510)
dimelo Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50510

Én nem látom a kiépült hálózatot...

 

2003. CXXVIII. törvény

https://www.google.com/search?q=Aut%C3%B3p%C3%A1lya+T%C3%B6rv%C3%A9ny&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk00eXC51NzH1-JYJPbG3ubJMdOpoWw:1589099108685&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj8soq_76jpAhXS_CoKHfkNBvoQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1920&bih=916#imgrc=0us4PAtQZeiFbM&imgdii=ZFWMLRDPnatkHM

 

Csak azért tettem ide ezt a képet, mert ezen nincs is befejezve az M35, M9, hiányzik az M85 közepe, viszont rajta van például az M81 és M8 Veszprém megyei szakasza.

 

Nagyon messze vagyunk még (vagy kerültünk) ettől...

Előzmény: Jared- (50506)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.10 0 2 50509

No ez látom betalált,és egyszerre támadásnak veszed. Írj cikket, vagy akármit, de a lényege ne a Ft/km legyen, mert nem látsz a dolgok mögé, nem tudod, egy projekt mit tartalmaz, viszont véleményt alkotsz. 

Előzmény: dimelo (50507)
dimelo Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50508

Hasonlóan gondolom.

 

Ha a sávszélesség a szakaszon leszűkül 3,75-ről 3,50-re, az ugyanott és ugyanakkor "keskenyített" padka (1,5 m)

lehetetlenné teszi -  megakadályozza adott helyzetben a lehúzódást,

 

megnövekszik a baleseti kockázat, megvalósulhat a szándékos veszélyeztetés...

 

A baleset(ek) minimum torlódást, kamion balesetnél teljes dugulást okozhatnak.

Ez(ek)en semmit nem segít a km-enként kialakításra tervezett ("buszmegálló") leálló öböl...

 

Az asszimetrikus keresztszelvény kivitelezésének elrendelése önmagában is szándékosság...

 

Elgondolkodtató, hogy mennyi "megtakarítás" lehet, ha növekedhet a balesetveszély

azon az útvonalon, amelynek eddig is a legrosszabbak a baleseti mutatói...

Előzmény: ÁsítóSárkány (50489)
dimelo Creative Commons License 2020.05.10 0 1 50507

Firkász?

 

" Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása!

mondhatta(d) volna szebben kis lovag...

 

mert magamat kigúnyolom, ha kell,

de hogy más mondja, azt nem tűröm el... "

 

A híres Cyrano orrmonológ pontosan találó az egyszavas minősítésedre...

 

Talán félreérthető volt, hogy azt jeleztem, éppen cikket írok.

Fogalmazhattam volna körülíróan, nevezhettem volna dolgozatnak, jegyzetnek, közlésnek, elemzésnek, blogolásnak,

de biztos, hogy a legrövidebb szinonímát választottam.

 

Nem voltam-vagyok-leszek újságíró, nem vagyok zsoldos és nem szolgálok magán- vagy pártérdeket.

 

"Ha nem állsz át a sötét oldalra... elpusztulsz!"

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi

 

De addig is... élek a jogommal: Ius murmurandi...

 

Merthogy közügy mindaz, amiről véleményemet kifejtem és közzéteszem. Itt vagy más felületen, online- vagy offline módon.

Előzmény: 20-as vonal (50495)
Jared- Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50506

2. Ez viszont véleményes.

    Azon nincs vita, hogy a villamos vontatás a leghatékonyabb, de az áramtermelő kapacitást tovább terhelné

    A fájdalmasan csekély utas- és teherforgalom miatt a fejlesztésre váró vonalakon a hatalmasra pumpált beruházási költségek nem térülnek meg.

    Erre mégis van uniós pénz... (költség-haszon elemzések vs. "tökfejek"...)

 

És lesz is pénz. A zöldenergia prioritást élvez Brüsszelben, igy arra számitok hogy ebben az évtizedben nagyon sok villamositás és pályabővités lesz (mondjuk én nem bánom ezt sem). Mindenesetre jó hogy kiépült az autópályahálózat, most már nehezebb dolgunk lenne.

Előzmény: dimelo (50503)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50505

Sőt, még -- az osztrák kamionforgalom és az "E65"-szerepköre(!) miatt! -- a 86-os főút is további fejlesztésre és részleges kiváltásra szorul, már most is... !!

Előzmény: Hírfigyelő (50504)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50504

Persze hogy az osztrákok nem építenek autópályát Sopron felé... .. .

Viszont: Amióta az A2-esről letiltották a kamionforgalmat, azóta a kamionforgalom a vele párhuzamos magyar 86-os főutat terheli le, ill. túl!!! -- Azaz, a 84-es kiváltása az M9-86-M76 nyomvonallal -- !ésszerű módon! -- nem lehetséges!!

 

Másfelől közelítve pedig: A Balatoni Régiót nemcsak az osztrákok látogatják, hanem a Sopron-környéki magyarok is a 84-es úton közelítik meg azt, ill. a szlovákiai turisták egy része is ha Győr vagy Mosonmagyaróvár meglátogatása után úgy dönt, hogy megnézi a nagycenki kastélyt és Sopron nevezetességeit is megnézi, és csak ez után megy le a Balatonhoz, akkor az autós turistaútjának a nyomvonala Dunacún-Rajka-Mosonmagyaróvár-Győr vagy Medve-Vámosszabadi után a [85]-Győr-Csorna-Kapuvár-Nagycenk-[85]-[84]-Sopron-Nagycenk-Sárvár-Sümeg-Balatonederics [84-es főút] útvonal lesz, tehát a Balaton vidékét végeredményben ők mind a 84-es főúton fogják megközelíteni.

 

Tehát a 84-es főút fejlesztését és részleges kiváltását akkor is meg kell oldani, ha nem jönnek az osztrákok, mert a belföldi forgalmi szerepe is igen jelentős!

Előzmény: Törölt nick (50501)
dimelo Creative Commons License 2020.05.10 -1 0 50503

1. Köszi. Újabb témakör amiben egyetértünk.

2. Ez viszont véleményes.

    Azon nincs vita, hogy a villamos vontatás a leghatékonyabb, de az áramtermelő kapacitást tovább terhelné

    A fájdalmasan csekély utas- és teherforgalom miatt a fejlesztésre váró vonalakon a hatalmasra pumpált beruházási költségek nem térülnek meg.

    Erre mégis van uniós pénz... (költség-haszon elemzések vs. "tökfejek"...)

 

De ez több topicban is téma lehetne...

Előzmény: Jared- (50486)
totyit Creative Commons License 2020.05.10 0 0 50502

Majd fognak .

Ha rájönnek hogy össze kellene kötni a két autópályát mert akkora a forgalom Cinfalván a körforgalomban hogy a határig ér az egyik sor a másik meg az A3-asig.

Mert gondolom majd tiltakozni is fognak a nagy forgalom miatt.

Előzmény: Törölt nick (50501)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50501

Felesleges .

Bécsből Győrig már most is van autópálya,Győrtől Pápáig épül a 4sávos.

Az osztrákok  nem épíneke Sopronhoz autópályát.

 

Előzmény: Hírfigyelő (50497)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50500

Elég nagy katyvasz ez a nyomvonal. Ennyit nem ér az egész. 

Előzmény: Hírfigyelő (50497)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.09 -1 0 50499

pihentetnem kéne a szememet, mert itt is 5-öst ütöttem a 6-os helyett:

[...[ Az M76-os pedig még csak épülőfélben van, [...]

Előzmény: Hírfigyelő (50497)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.09 -1 0 50498

jav., elgépeltem:

[...] mivel az osztrákok az A2-es teherforgalmát forgalmát a magyar 86-os főútvonalra passzolták át, [...]

Előzmény: Hírfigyelő (50497)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.09 -2 0 50497

Igen.... .. : A 84-es főút szerintem is nagyon-nagyon túlterhelt, amely problémát sürgősen(!) meg kellene oldani.

dimelo azt írja (dimelo (50377)) , hogy őszerinte:

 

"Luxus, hogy a balatoni (osztrák) forgalom 2 hónapos jelenléte a 84-esen 2x2 sávot igényelne...

Az pedig tény, hogy az 84-est nem lehet kiváltani a 83-as átkötésével.

 

Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76 a kulcs..."

 

 

Szerintem azonban ez téves megoldás lenne. Ez ui. a "Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76" nyomvonalra épít, márpedig a 86-os főút a rendszerváltás kora (1990) óta maga is nagyon túlterhelt(!!) lett, mivel az osztrákok az A2-es teherforgalmát forgalmát a magyar 85-os főútvonalra passzolták át, még a 2000-es évek elején. Ha még több terhet rakunk a 86-os útra, akkor ott hamarosan egy tartósuló közlekedési káosz(!!) alakulhatna ki. Az M75-os pedig még csak épülőfélben van, tehát még nem teljesen forgalomkész állapotú. De ha az lenne is, akkor is csak a 86-os főutat terhelné túl, mert a "Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76" nyomvonalnak a 85-os főútvonal is része(!).

 

Ugyanakkor a 84-es főút a Sümeg-Balatonederics szakaszon nem vagy csak nehezen lenne 2×2 sávosra bővíthető, mivel ez az út ott egy aránylag szűkebb völgyben fut végig.

 

A 84-es főút egyik legfőbb feladata: Sopron környékének Tapolca és a Balatoni Régió összekötése, és ezen keresztül a Magyarországra Sopron könyékén belépő osztrák turistaforgalomnak a Balatoni Régióba történő zavarmentes célba juttatása, és az onnan történő hazajuttatása (az oda-vissza irányú idegenforgalmi igények kielégítése).

 

A helyes megoldás tehát: Egy olyan új főútvonal kiépítése, amely a 84-es úttal párhuzamosan, ahhoz aránylag közel fut, és nem jelent jelentős többlet-úthosszat a 84-es főt nyomvonalához képest. Ezen új főút aztán a 84-es főút forgalmát azzal kb. fele-fele arányban megosztva és azzal közösen viselné, és így ez a két főt egymás kiegészítője, tehermentesítője lenne.

Ennek nyomvonalát a Kópháza - Pinnye - Csapod - Beled - Rábakecöl - Kenyeri - Kemenesszentmárton - Mersevát - Nemesszalók - Dabrony - Noszlop - Devecser - Nyirád - Tapolca - Badacsonytördemic nyomvonalú összekötő útvonalnak a főútvonallá történő felfejlesztésével lehetne elérni (útszélesítés, útfelújítás, a települések többségének elkerülőzése, az új útvonal főbb célpontjainak teljesen új kitáblázása Sopron környékétől Tapolca és a Balatoni Régió környékéig, ill. az út főútvonal új számozásának kitáblázása végig, új és korszerűbb útkereszteződések és csomópontok kiépítése, a vasúti átjárók felújítása, stb. ...). (Az új nyomvonal balatoni végpontja, Badacsonytördemic nagyon közel esik a 84-es főút balatoni végpontjához, Balatonedericshez, másik végpontjuk pedig mint közös pont, Kópháza.) Az új nyomvonalat lásd itt!: --->

 

A 84-es főútvonal kiváltásának egy lehetséges terve, ill. módja:

 

 

(Valamikor régen, kb. 1973 után néhány évvel a 86-os főútnak a Körmend - Rédics szakaszát is egy fontosabb összekötő útvonalnak a főútvonallá történő felújításával és átépítésével fejlesztették ki.) Az ezt igazoló régi térképeket lásd itt!: --->

 

Magyarország Autóatlasza (1973) -- [Itt a Körmend Rédics szakasz még összekötő útvonal-rangú!]:

 

Magyarország Autóatlasza (1994) -- [Itt a Körmend Rédics szakasz már főútvonal-rangú!]:

 

 

Előzmény: dimelo (50377)

Előzmény: rm40 (50382)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50496

Bocs, valóban eltévedt, én ugyanarra akartam válaszolni, amire te tetted :)

Előzmény: Jared- (50491)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50495

Te firkász vagy? Akkor mindent értek. 

Előzmény: dimelo (50483)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.09 0 1 50494

ETCS lesz az.... 

Előzmény: Jared- (50490)
Jared- Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50493

Rendben, akkor nem. Akarhogyis, a verseny jót fog tenni nekik a személyszállításban is. Talán az elkovetkezendo években liberalizaljak nalunk is. 

Előzmény: rm40 (50492)
rm40 Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50492

> Az Ects2 kiepitesenek megtervezese az ő feladatuk lenne

 

Hát, nem.

Előzmény: Jared- (50490)
Jared- Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50491

Én nem hivatkoztam gőgre. :-) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (50488)
Jared- Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50490

Köszi a helyesbítést, de MAV-ot akartam írni. A focival együtt az ország egyik nagy szegyenfoltja az a társaság. Az Ects2 kiepitesenek megtervezese az ő feladatuk lenne, ebben Dimelonak igaza van. 

Előzmény: rm40 (50487)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50489

Ez a 10 méter már akár a gondatlan közúti közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúját is felvetheti...

Előzmény: dimelo (50480)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.09 0 0 50488

Amennyire értem, erre az államiazgatás karcsúsítása és hatékonyabb működése érdekében lehet szükség, hogy lehetőleg az ügyek zömét a járási központokban intézzék az állampolgárok: tehát mind egyéni, mind tömegközlekedéssel jól el tudják érni ezeket a központokat.
Persze nem csak államigazgatás létezik, ott a privát szektor is, ezzel együtt általánosságban országos szinten látok rációt a megközelítés mögött.
Konkrét egyes esetekben lehetnek jó érvek az eltérésre, de ez a gőgre való hivatkozás őszintén elég soványnak tűnik.

Előzmény: Jared- (50479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!