Az a gond, hogy Ausztria szövetségi állam, az egyes tartományok nagyurai (ilyen Doskozil is) kicsit erősebbek, mint nálunk egy megyei elnök.
A másik tényező pedig a Strache-botrány, amit nem lehetett előre látni. Addig szövetségi szinten ÖVP-FPÖ koala volt, amit azóta Kurz ÖVP-Zöldekre "cserélt". Sajnos a Brexit és az Energiewende szépen megmutatta, hogy a populizmus oltárán mi mindent fel lehet áldozni.
> Qrva nagy forgalom van Sopronon keresztül? Naná, mindenki megy budit pucolni a szomszédba. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!
Qrva nagy forgalom a 4-esen? Naná, a románok mennek budit pucolni az olaszok és nepperkedni a németekhez. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!
Nincs igazad, mert a kutya sem mondja, hogy legyen M44 Gyuláig, a nagy semmibe belevezetve. Sőt, az M47 is többször és nagyon objektíven ki lett tárgyalva.
Azért én szeretném leszögezni hogy én továbbra is az aranyközéputat választom, és én innen Nyugat-Magyarországról egyáltalán nem irigylem a Békéscsabaiaktól az M44-et. Söt, remélem pl. a festöi Gyulára vonzani fogja magyarokat. Megéri.
Nem. Ha mi kiépítjük az osztrákoktol függetlenül, attól nem leszünk hátrébb. Az R4 is készen volt már évekkel az M30 előtt, tehát a szlovákok azzal csak letudták a részüket, hátrébb nem kerültek.
Ennyi erővel az M1-ez is vissza lehetne bontani. Persze aki csak a szomszéd szaros budijaig lát...
Még egyszer: a magyar állam Sopron keletről való elérését teszi lehetővé. Igen, ez a feladata. Bekescsabatol Sopronig feladata jó elerhetoseget biztosítani az adofizetoknek. Megegyszer mert látom nehéz megerteni az M85 prioritásait:
1, Sopron elerhetosege
2, Sopron elkerülése
3, csatlakozás a szomszéd hálózathoz.
A sorrend max az 1 és 2 pont esetében változtatható, az osztrák kapcsolatnak egyáltalán nincs prioritása.
"A határszakaszokra ez mindenképp igaz. Azért nem épül az M6 sem egyelőre, azért épül még csak most az M4 határszakasza és azért épült az M43 is egyszerre a románok A1-ével." - hogy át lehessen menni rajta és folytatni az utunkat, tetszik érteni?
Te most kivel vitatkozol tulajdonképpen? Velem? Vagy saját magaddal? ;-)))
Sopron valóban ritka rossz helyen van, már közlekedés szempontjából, de valóban kissé irritáló, ahogy a Magyar Állam finanszírozásával könnyebbé tesszük a sógorékhoz való munkába járást, nem gondolod? Be lesz kötve a gyorsforgalmi hálózatba Sopron? Persze, naná, Sopron Kelet pont arra van kitalálva. Qrva nagy forgalom van Sopronon keresztül? Naná, mindenki megy budit pucolni a szomszédba. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!
A határszakaszokra ez mindenképp igaz. Azért nem épül az M6 sem egyelőre, azért épül még csak most az M4 határszakasza és azért épült az M43 is egyszerre a románok A1-ével.
Új nyomvonal (2x1 sáv) 3600 méter Új nyomvonal (2x2 sáv) 4675 méter
[...]
A kivitelezés szerződéses összege 43 999 785 001 Ft
Tehát 44 millárd forint azért, hogy egy elcseszett nyomvonalú elkerülőt kierőltessenek a határig + az Ágfalvy útról is el lehessen érni az elcseszett nyomvonalú elkerülőt. Ehhez képest Kondoros-Békéscsaba a maga 41 milliárdjával 18 km-re igazán olcsó kis humorbombának tűnik...
Hülyeség.
1, az ivándárdai határmetszés rég ismert, nem ez hátráltatja a projektet.
2, azért fel kéne hogy tünjön hogy az M85-ös elsödleges célja egy 60 (vagy több) ezres város kiszolgálása, mig a többi autópálya befejezö szakaszai valóban kifejezetten a szomszéd kapcsolat miatt épültek. Az M85 esetében ez nem igaz. Ott egy határmenti nagyváros elérhetösége és elkerülése áll a fókuszban, és csak aztán a szomszéd kapcsolat.
Igen, elnézést mindenkitöl hogy tovább lovaglunk ezen a témán, de engem személy szerint lassan kezd tényleg érdekelni a dolog pszichológiája nálad. Herodes fórumtárs mit titkolna? Söt, Mosóczy ugyan mit titkolna? Szerinted nem lehet egyértelmüen kijelenteni hogy a magyar fél érdekében a határmetszés megállapitása állt? Ha ezt ki tudjuk jelenteni, akkor miért nálunk keresed a hibát? Melyik az a forgatókönyv szerinted amiben a magyar fél hátráltatta a határmetszés kialakitását?
Ismétlem, tehát ezekszerint szerinted az M44-hez sem lehetett volna addig hozzákezdeni amig a jóságos románok (ezt is megtudtuk az elmult napokban), ne okéznák le az utunkat? Ès abba bele sem merek gondolni hogy hogyan merészeltünk az elmult évtizedekben M3-at épiteni análkül hogy derék ukrán barátaink nem adták az áldásukat a projektre. Skandallum.
"E logika alapján egy autópálya sem épülhetne, amíg a szomszéd rá nem bólint a folytatásra."
A határszakaszokra ez mindenképp igaz. Azért nem épül az M6 sem egyelőre, azért épül még csak most az M4 határszakasza és azért épült az M43 is egyszerre a románok A1-ével.
Új nyomvonal (2x1 sáv) 3600 méter Új nyomvonal (2x2 sáv) 4675 méter
[...] A kivitelezés szerződéses összege 43 999 785 001 Ft
Tehát 44 millárd forint azért, hogy egy elcseszett nyomvonalú elkerülőt kierőltessenek a határig + az Ágfalvy útról is el lehessen érni az elcseszett nyomvonalú elkerülőt. Ehhez képest Kondoros-Békéscsaba a maga 41 milliárdjával 18 km-re igazán olcsó kis humorbombának tűnik...
Na igen, ez az amit én sem értek. Mert lehet drágállani, lehet vonalakat máshova huzigálni, de hogy nekünk az osztrák pöcsölésre tekintettel kéne lenni ez teljességgel érthetetlen. E logika alapján egy autópálya sem épülhetne amig a szomszéd rá nem bólint a folytatásra.
Alaposan túlreagálod és ha jól olvasom és értelmezem nem áll tőled a politikai
szálak becsempészése a látszólag szakmai érvek közé.
Amit több okból sem értek.
1. Az a "szenvedés" amit itt az elmúlt hetekben az M85 kapcsán előadsz szerencsére
okafogyottá vált. Itt már nem kell vonalakat meg íveket rajzolgatni mert az M85
még kb. félév és átadásra kerül.
2. Nyugat-Magyarországon nagyon sok ember örül annak hogy több évtized után kézzel
fogható közelsége érkezett hogy Sopron-Nagycenk-Kapuvár is része a gyorsforgalmi úthálózatnak.
3. A 84-es főút határ előtti utolsó kb. 1,5 kilométere most is 2x2 sávos. Tehát az áteresztőképességnek nem ez a gátja hanem maga a határ ill. az osztrák hatóságok
önkényeskedése. Márpedig ezt különösebb szégyenérzet nélkül megteszik a hegyeshalmi autópálya
Az említett nagyokhoz képest ez a Doskozil egy helyi tényező...
Nem ismerem az osztrák belügyeket, de egy nemzetközi útkapcsolat fejlesztéséhez kormánytámogatás kell...
Ami az okot illeti, Doskozil "szépen" magához csalogatta a választókat ezzel a zöld-dumával és nyert...
Az gyanús, hogy amíg volt osztrák szándék (2018-ig), addig miért nem volt eredményes a magyar diplomácia?
Mosóczi még egy fél évvel ezelőtt is tárgyalt, miről?
Az M85
Csorna II.–Sopron K csomópont közötti szakasz építési engedély országos és egyéb utakra 2017. január 10-én, a főpályára 2017. április 28-án kiadásra került.
Sopron ÉNY-i elkerülő út 2016.november 18-án útépítési engedélyt kapott.
Sopron kelet-Fertőrákos csomópont közötti szakasz építési engedélye országos és egyéb utakra 2017.február 6-án, a főpályára 2017.március13-án kiadásra került.
Fertőrákos csp.–Sopron OH ideiglenes visszakötés közötti szakaszon országos és egyéb utak engedélye 2017. április 25., a főpálya engedélye 2017. augusztus 7.
Mit nem tettek meg a "fürkészek", amikor még volt fogadókészség odaát?
M44 nem lesz bekotve sehova 2025 elott. Nezd a jo oldalat, legalabb ingyen lehet hasznalni, hacsak ki nem talalnak valamit. :)
Majd ha M8-at elkezdik epiteni 2023- ba (jelenlegi elorejelzsek szerint), talan akkor nekiallnak majd valami bekotesnek. A korona is meg megvághatja a terveket. Lassu viz partot mos.