Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50577

Az olvtársak az ÚTÉPÍTÉS helyett kezdenek elszállni a politika felé.

 

Ez több mint bűn.

Ez hiba.

 

 

totyit Creative Commons License 2020.05.13 -2 1 50576

És az mikor szokott a 2/3-al rendelkező kleptokráciában gondot okozni ha valamilyen törvényt meg kell változtatni?

Nem szokott !!

Csak les arják az igazi problémákat , inkább a saját burzsoázia kiépítésén "fáradoznak".

Előzmény: rm40 (50574)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50575

na igen, tudom, annak szólt a ;-)

Előzmény: rm40 (50574)
rm40 Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50574
Előzmény: troglodita (50573)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50573

fizetnek útdíjat ;-)

Előzmény: rm40 (50571)
rm40 Creative Commons License 2020.05.12 -1 1 50572

Az a gond, hogy Ausztria szövetségi állam, az egyes tartományok nagyurai (ilyen Doskozil is) kicsit erősebbek, mint nálunk egy megyei elnök.

A másik tényező pedig a Strache-botrány, amit nem lehetett előre látni. Addig szövetségi szinten ÖVP-FPÖ koala volt, amit azóta Kurz ÖVP-Zöldekre "cserélt". Sajnos a Brexit és az Energiewende szépen megmutatta, hogy a populizmus oltárán mi mindent fel lehet áldozni. 

Előzmény: dimelo (50549)
rm40 Creative Commons License 2020.05.12 -2 2 50571

> Qrva nagy forgalom van Sopronon keresztül? Naná, mindenki megy budit pucolni a szomszédba. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!

 

Qrva nagy forgalom a 4-esen? Naná, a románok mennek budit pucolni az olaszok és nepperkedni a németekhez. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!

Előzmény: troglodita (50557)
totyit Creative Commons License 2020.05.12 -1 1 50570

Ha van , vagy lenne még pár ilyen város mint Sopron ami Qrva jó helyen van Magyarországon a mostani gazdasági helyzetben az jó lenne.

Sokkal egyszerűbb még most is Sopronból Bécsbe menni mint Budapestre.

Szerintem Kisvárda nagyságrendekkel rosszabb helyen van mint Sopron.

És az volna a tuti ha most az össze köttetés az A3-mal is megépülne.

Képzeld el az A4 -M1 -et , hogy 10 km -en keresztül nem autópálya van. 

Előzmény: troglodita (50557)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50569

Nincs igazad, mert a kutya sem mondja, hogy legyen M44 Gyuláig, a nagy semmibe belevezetve. Sőt, az M47 is többször és nagyon objektíven ki lett tárgyalva.

Előzmény: Herodes68 (50567)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50568

Azért én szeretném leszögezni hogy én továbbra is az aranyközéputat választom, és én innen Nyugat-Magyarországról egyáltalán nem irigylem a Békéscsabaiaktól az M44-et. Söt, remélem pl. a festöi Gyulára vonzani fogja magyarokat. Megéri.

Előzmény: Herodes68 (50567)
Herodes68 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50567

Itt valami borzasztó kettős mérce és elképesztő elfogultság látszik kirajzolódni.

 

Tehát durván a Tiszától keletre:

 

- ha nincs értékelhető forgalom akkor van" fontos város" pl. Békéscsaba

- ha nincs "fontos" város akkor van határkapcsolat pl. ukrán határ

- ha egyik sem teljesül akkor vannak lózungok pl. Via Carpatia M47

 

Aztán Nyugat-Magyarországon ha van forgalom, jelentős város, nyugat-európai kapcsolat

akkor miért, ott miért úgy miért ennyiért.

 

Illetve most már ezt is tudhatjuk:

A keleti határt azért keresztezem mert:

- "hogy át lehessen menni rajta és folytatni az utunkat,"

 

A nyugati határt pedig azért keresztezem mert:

- "mindenki megy budit pucolni a szomszédba"

 

Ez így nyilvánvalóan nem szakmai, sokkal inkább savanyú a szőlő.

 

Előzmény: Jared- (50556)
Herbal90 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50566

Tornyiszentmiklós az M70-nél található, Tornyosnémetire gondolhatsz esetleg. :)

Előzmény: Jared- (50564)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50565

párdon, Tornyosnémeti. :-)

Előzmény: Jared- (50564)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50564

Az igazsághoz hozzátartozik hogy ott viszont Tornyiszentmiklós már szintén évtizedek óta ismert határmetszéspont, ugyhogy a példa valamelyest sántit.

Előzmény: Avaar (50562)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 2 50563

Anélkül a 4,5 km nélkül nem lehet elkerulni a várost, ami a lényege az egésznek.

Előzmény: troglodita (50561)
Avaar Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50562

Nem. Ha mi kiépítjük az osztrákoktol függetlenül, attól nem leszünk hátrébb. Az R4 is készen volt már évekkel az M30 előtt, tehát a szlovákok azzal csak letudták a részüket, hátrébb nem kerültek. 

Előzmény: troglodita (50561)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 -1 1 50561

hááát, minimum 4,5 km fölöslegesen épül az M85-ből, a jelenlegi 84-el párhuzamosan, ha nincs osztrák kapcsolat, nem?

Előzmény: Jared- (50560)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50560

Nem, igazából fogalmam sincs ennek milyen relevanciaja van Sopron elérése és elkerülése tekintetében. 

Előzmény: troglodita (50558)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50559

 Ennyi erővel az M1-ez is vissza lehetne bontani. Persze aki csak a szomszéd szaros budijaig lát... 

 

Még egyszer: a magyar állam Sopron keletről való elérését teszi lehetővé. Igen, ez a feladata. Bekescsabatol Sopronig feladata jó elerhetoseget biztosítani az adofizetoknek. Megegyszer mert látom nehéz megerteni az M85 prioritásait:

 

1, Sopron elerhetosege 

2, Sopron elkerülése

3, csatlakozás a szomszéd hálózathoz. 

 

A sorrend max az 1 és 2 pont esetében változtatható, az osztrák kapcsolatnak egyáltalán nincs prioritása. 

Előzmény: troglodita (50557)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 2 50558

"A határszakaszokra ez mindenképp igaz. Azért nem épül az M6 sem egyelőre, azért épül még csak most az M4 határszakasza és azért épült az M43 is egyszerre a románok A1-ével." - hogy át lehessen menni rajta és folytatni az utunkat, tetszik érteni?

Előzmény: Jared- (50556)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 -1 0 50557

Te most kivel vitatkozol tulajdonképpen? Velem? Vagy saját magaddal? ;-)))

Sopron valóban ritka rossz helyen van, már közlekedés szempontjából, de valóban kissé irritáló, ahogy a Magyar Állam finanszírozásával könnyebbé tesszük a sógorékhoz való munkába járást, nem gondolod? Be lesz kötve a gyorsforgalmi hálózatba Sopron? Persze, naná, Sopron Kelet pont arra van kitalálva. Qrva nagy forgalom van Sopronon keresztül? Naná, mindenki megy budit pucolni a szomszédba. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!

 

Előzmény: Jared- (50556)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50556

Most azért padlót fogtam hogy az olvtárs párhuzamot vont Ivándárda, Nagylak és Sopron között. Ez régen egy szakfórum volt srácok. Mi történt?

Előzmény: Jared- (50555)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 2 50555

A határszakaszokra ez mindenképp igaz. Azért nem épül az M6 sem egyelőre, azért épül még csak most az M4 határszakasza és azért épült az M43 is egyszerre a románok A1-ével.

Az M85 pedig valóban erősen necces, azért nézzél rá a NIF oldalára (https://nif.hu/projektek/2019/12/sopron-megkozelitese-m85-autout-fertorakos-csomopont-sopron-oh-szakasz-a-8647-jelu-sopron-eny-i-elkerulo-uttal/), ez áll benne:

Új nyomvonal (2x1 sáv)     3600 méter
Új nyomvonal (2x2 sáv)     4675 méter

[...]

A kivitelezés szerződéses összege     43 999 785 001 Ft

Tehát 44 millárd forint azért, hogy egy elcseszett nyomvonalú elkerülőt kierőltessenek a határig + az Ágfalvy útról is el lehessen érni az elcseszett nyomvonalú elkerülőt. Ehhez képest Kondoros-Békéscsaba a maga 41 milliárdjával 18 km-re igazán olcsó kis humorbombának tűnik...

 

Hülyeség.

 

1, az ivándárdai határmetszés rég ismert, nem ez hátráltatja a projektet.

2, azért fel kéne hogy tünjön hogy az M85-ös elsödleges célja egy 60 (vagy több) ezres város kiszolgálása, mig a többi autópálya befejezö szakaszai valóban kifejezetten a szomszéd kapcsolat miatt épültek. Az M85 esetében ez nem igaz. Ott egy határmenti nagyváros elérhetösége és elkerülése áll a fókuszban, és csak aztán a szomszéd kapcsolat. 

 

 

Előzmény: troglodita (50553)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50554

Igen, elnézést mindenkitöl hogy tovább lovaglunk ezen a témán, de engem személy szerint lassan kezd tényleg érdekelni a dolog pszichológiája nálad. Herodes fórumtárs mit titkolna? Söt, Mosóczy ugyan mit titkolna? Szerinted nem lehet egyértelmüen kijelenteni hogy a magyar fél érdekében a határmetszés megállapitása állt? Ha ezt ki tudjuk jelenteni, akkor miért nálunk keresed a hibát? Melyik az a forgatókönyv szerinted amiben a magyar fél hátráltatta a határmetszés kialakitását?

 

Ismétlem, tehát ezekszerint szerinted az M44-hez sem lehetett volna addig hozzákezdeni amig a jóságos románok (ezt is megtudtuk az elmult napokban), ne okéznák le az utunkat? Ès abba bele sem merek gondolni hogy hogyan merészeltünk az elmult évtizedekben M3-at épiteni análkül hogy derék ukrán barátaink nem adták az áldásukat a projektre. Skandallum.

 

Előzmény: dimelo (50552)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 -1 1 50553

"E logika alapján egy autópálya sem épülhetne, amíg a szomszéd rá nem bólint a folytatásra."

A határszakaszokra ez mindenképp igaz. Azért nem épül az M6 sem egyelőre, azért épül még csak most az M4 határszakasza és azért épült az M43 is egyszerre a románok A1-ével.

Az M85 pedig valóban erősen necces, azért nézzél rá a NIF oldalára (https://nif.hu/projektek/2019/12/sopron-megkozelitese-m85-autout-fertorakos-csomopont-sopron-oh-szakasz-a-8647-jelu-sopron-eny-i-elkerulo-uttal/), ez áll benne:

Új nyomvonal (2x1 sáv)     3600 méter
Új nyomvonal (2x2 sáv)     4675 méter

[...]
A kivitelezés szerződéses összege     43 999 785 001 Ft

Tehát 44 millárd forint azért, hogy egy elcseszett nyomvonalú elkerülőt kierőltessenek a határig + az Ágfalvy útról is el lehessen érni az elcseszett nyomvonalú elkerülőt. Ehhez képest Kondoros-Békéscsaba a maga 41 milliárdjával 18 km-re igazán olcsó kis humorbombának tűnik...

Előzmény: Jared- (50551)
dimelo Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50552

Nem lehet értelmezni sem egy határt érintő fejlesztést a politikai szándékok figyelmen kívül hagyásával.

A háttér mindig bonyolultabb, mint a felszín.

Az rm40-től kapott infók ezt alátámasztják. (Kösz neki)

 

Reagálásod tipikus: minek bolygatni a részleteket, "mindjárt kész"...

Mintha Te is titkolnál valamit...

 

Fogalmam sincs mennyi közöd van hozzá, vagy sem, mindenesetre nem látok hozzászólásodban semmi alaposságra törekvést.

Már majdnem lelkiismeretlenséget írtam... Vagy kibicelsz, vagy sumákolsz.

 

Sopronnak jár az M85, igen: jár, csak nem ez lett volna az egyetlen mód...

 

Ha fáraszt, netán kínos az okok vizsgálata, akkor ne olvasd... (Én már lezártam néhány hete ezt a témát, mégis van utóélete)

 

 

Előzmény: Herodes68 (50550)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50551

Na igen, ez az amit én sem értek. Mert lehet drágállani, lehet vonalakat máshova huzigálni, de hogy nekünk az osztrák pöcsölésre tekintettel kéne lenni ez teljességgel érthetetlen. E logika alapján egy autópálya sem épülhetne amig a szomszéd rá nem bólint a folytatásra.

Előzmény: Herodes68 (50550)
Herodes68 Creative Commons License 2020.05.12 0 4 50550

Alaposan túlreagálod és ha jól olvasom és értelmezem nem áll tőled a politikai

szálak becsempészése a látszólag szakmai érvek közé.

 

Amit több okból sem értek.

 

1. Az a "szenvedés" amit itt az elmúlt hetekben az M85 kapcsán előadsz szerencsére

   okafogyottá vált. Itt már nem kell vonalakat meg íveket rajzolgatni mert az M85

   még kb. félév és átadásra kerül.

 

2. Nyugat-Magyarországon nagyon sok ember örül annak hogy több évtized után kézzel

   fogható közelsége érkezett hogy Sopron-Nagycenk-Kapuvár is része a gyorsforgalmi úthálózatnak.

 

3. A 84-es főút határ előtti utolsó kb. 1,5 kilométere most is 2x2 sávos. Tehát az áteresztőképességnek nem ez a gátja hanem maga a határ ill. az osztrák hatóságok

önkényeskedése. Márpedig ezt különösebb szégyenérzet nélkül megteszik a hegyeshalmi autópálya

határátkelőnél is.

 

 

Előzmény: dimelo (50549)
dimelo Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50549

Az említett nagyokhoz képest ez a Doskozil egy helyi tényező...

Nem ismerem az osztrák belügyeket, de egy nemzetközi útkapcsolat fejlesztéséhez kormánytámogatás kell...

Ami az okot illeti, Doskozil "szépen" magához csalogatta a választókat ezzel a zöld-dumával és nyert...

 

Az gyanús, hogy amíg volt osztrák szándék (2018-ig), addig miért nem volt eredményes a magyar diplomácia?

Mosóczi még egy fél évvel ezelőtt is tárgyalt, miről?

 

Az M85

Csorna II.Sopron K csomópont közötti szakasz építési engedély országos és egyéb utakra 2017. január 10-én, a főpályára 2017. április 28-án kiadásra került.

Sopron ÉNY-i elkerülő út 2016.november 18-án útépítési engedélyt kapott.

Sopron kelet-Fertőrákos csomópont közötti szakasz építési engedélye országos és egyéb utakra 2017.február 6-án, a főpályára 2017.március13-án kiadásra került.

Fertőrákos csp.Sopron OH ideiglenes visszakötés közötti szakaszon országos és egyéb utak engedélye 2017. április 25., a főpálya engedélye 2017. augusztus 7.

 

Mit nem tettek meg a "fürkészek", amikor még volt fogadókészség odaát?

Előzmény: rm40 (50542)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50548

M44 nem lesz bekotve sehova 2025 elott. Nezd a jo oldalat, legalabb ingyen lehet hasznalni, hacsak ki nem talalnak valamit. :)

Majd ha M8-at elkezdik epiteni 2023- ba (jelenlegi elorejelzsek szerint), talan akkor nekiallnak majd valami bekotesnek. A korona is meg megvághatja a terveket. Lassu viz partot mos.

Előzmény: Aladár46 (50543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!