Senkinek nem védem a becsületét és nem is a lokálpatriotizmus beszél belölem, egyszerüen teljességgel ostobának tartom azt az álláspontot hogy az osztrákokra kéne várni. Ennyi, nem több.
Veled ellentétben én azért belátom ha nincs igazam, ill. hajlandó vagyok kompromisszumra, de te csak mondod és mondod és mondod. Mint egy papagáj. Tudod, szép dolog a kritika, de bele is lehet hülyülni.
Tudom, hogy nem politikai fórum, hanem szakmai, de hát legalább 50%-ban pont arról szól ez az egész, hogy nem értjük, hogy miért ott és miért azt építik éppen... Amikor ott vannak a hosszútávú tervek, csak éppen a középtávú prioritások nagyon képlékenyek...
POLITIKA ON:
Szerintem nem sz@rják le a problémákat, mert nyilván eredményeket is el akarnak érni. OV-ban valami hatalmas bizonyítási vágy és kényszer munkál, ugyanakkor rettentően felületes és azon kívül, hogy ki akarja ikszelni a feladatokat, mélységében nem érti és nem is érdeklik a részletek. Egy ugyanúgy érvényes az oktatásra, az egészségügyre, mint az állami nagyberuházásokra. Nyilván lehetne vitatkozni azon, hogy ezen túl miért nem a szakmaiság dominál, de hát a politika szeret sajnos kontraszelektált szerencsehuszárokat munkába állítani és ez a jelenlegi magyar helyzetre is igaz. Ez ellen csak nagyon tudatos munkával és akarattal lehetne fellépni, de sajnos pont ez nem jellemző erre a politikai rétegre, sőt. Abszolút nyilvánvaló, hogy az összes nagy beruházás ellenértékének egy része szépen visszacsordogál a pártkasszába, OV meg elégedetten vigyorog a felcsúti díszpáholyban, ahol a nemzeti-burzsuj haverjai lobbiznak mindenféle kisebb-nagyobb disznóságok elérése érdekében.
Meglepő a színvonal zuhanása, az általánosítás, csúsztatás, vádaskodás.
Ismered a mondást: "Akkor kell átmenni a hídon, ha odaérünk a folyóhoz."
Vagyis: a folyó kikerülhetetlen, híd kell hozzá.
De egy domb kikerülhető, nem kell hozzá alagút...
A magyar gyorsforgalmi úthálózaton eddig csak a botrányos M6 alagutakat építették, ehhez a szégyenlistára kerül fel most Sopron.
OFF: ha eddig a szocikat lehetett megkövezni az M6-ért, akkor miért veszi magára a bűnt a Fidesz?
Mert az extraprofit fontosabb, mint a következetesség...
DE a nélkülözhetetlen hidak költségeivel is baj van.
HA az utakat nem a forgalom nagysága szerint építik, hanem a szavazatszerzésért, akkor annak a csatlakozás nélküli M44 lesz az "eredménye".
ON
Visszatérve a szakmához:
Ez a forgalomábra leleplező példa arra, hogy a normákat, előírásokat hogy hagyják, hagyhatják figyelmen kívül.
A 2033. évre kivetített forgalom Egységjárműben 10585 a Tisza-hídon.
Ha a 2018 évi 1317 db tehergépkocsival számolunk, akkor csupán 8600 db gépjármű közlekedik a 2x2 sávon, 22,50 m-es koronaszélességen.
Most, hogy már szerződést kötöttek rá, sőt épül, létrehoznak egy "új" normát, amelyben 12000 db jármű a limit (az alatt csak 20 m-es koronaszélességű út lehet)
és nem csak az M44 lett ilyen módon extra kedvezményezett.
Ha az útszakaszok alapterületére számítjuk ki a fajlagos költségeket, akkor a 22,5 m-es M44 hídja és a Szentkirályig vezető szakasza (4450 forgalommal) már a méregdrága kategória...
Van mit kritizálni a teljes hálózaton.
Tehát a soproni alagút szégyenét az M44 (és M4) hídjaival akarják leplezni. Ebben a kategóriában játszik a komáromi Duna-híd is...
Ne szóljunk, mert ugyanúgy van ez "nálatok is" ???
Részünkről eldöntött a nyomvonal, meg az is ,hogy lesz alagút, mivel már elkezdték építeni.
A3 folytatása sincs még elvetve osztrák oldalon teljesen. Valószínűleg, ha felsőbb szinteken is elvetik az osztrákok, akkor Szijjártó Péter utazhat Ausztriába, de most nem a határállomások újranyitásáról fog beszélgetni az osztrák féllel.
Ugyanugy járhatott a magyar külügy is mint mi veled itt a fórumon. Hónapok óta nincs semmi fogadókészség más álláspont megértésére, csak hajtogatod a magadét.
Az a gond, hogy Ausztria szövetségi állam, az egyes tartományok nagyurai (ilyen Doskozil is) kicsit erősebbek, mint nálunk egy megyei elnök.
A másik tényező pedig a Strache-botrány, amit nem lehetett előre látni. Addig szövetségi szinten ÖVP-FPÖ koala volt, amit azóta Kurz ÖVP-Zöldekre "cserélt". Sajnos a Brexit és az Energiewende szépen megmutatta, hogy a populizmus oltárán mi mindent fel lehet áldozni.
> Qrva nagy forgalom van Sopronon keresztül? Naná, mindenki megy budit pucolni a szomszédba. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!
Qrva nagy forgalom a 4-esen? Naná, a románok mennek budit pucolni az olaszok és nepperkedni a németekhez. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!
Nincs igazad, mert a kutya sem mondja, hogy legyen M44 Gyuláig, a nagy semmibe belevezetve. Sőt, az M47 is többször és nagyon objektíven ki lett tárgyalva.
Azért én szeretném leszögezni hogy én továbbra is az aranyközéputat választom, és én innen Nyugat-Magyarországról egyáltalán nem irigylem a Békéscsabaiaktól az M44-et. Söt, remélem pl. a festöi Gyulára vonzani fogja magyarokat. Megéri.
Nem. Ha mi kiépítjük az osztrákoktol függetlenül, attól nem leszünk hátrébb. Az R4 is készen volt már évekkel az M30 előtt, tehát a szlovákok azzal csak letudták a részüket, hátrébb nem kerültek.