Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50591

Vannak ilyen-olyan indokok miatt megkerülhetetlen dombok. Ilyenkor az alagút a megoldás. Sopronnál ez a helyzet. Nincs semmi szégyenkeznivaló.

Előzmény: dimelo (50584)
20-as vonal Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50590

Ez tetszett:kiszámolom. Aztán mi alapján? 

Előzmény: dimelo (50587)
Jared- Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50589

Egyébként jó sok projekt nem tetszik neked.

Majdnem az összes gyakorlatilag….

Előzmény: dimelo (50587)
Jared- Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50588

Senkinek nem védem a becsületét és nem is a lokálpatriotizmus beszél belölem, egyszerüen teljességgel ostobának tartom azt az álláspontot hogy az osztrákokra kéne várni. Ennyi, nem több.

 

Veled ellentétben én azért belátom ha nincs igazam, ill. hajlandó vagyok kompromisszumra, de te csak mondod és mondod és mondod. Mint egy papagáj. Tudod, szép dolog a kritika, de bele is lehet hülyülni.

 

 

Előzmény: dimelo (50587)
dimelo Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50587

Ezt "technikát" sosem fogom olyan tökélyre vinni, mint a kormánymédia=papagájkommandó...

 

Nekem vannak érveim, mert utánajárok, kiszámolom és megbizonyosodom.

Neked - úgy tapasztalom: csak a mundér védelme...

 

Hogy milyen mundér, az nem tudható, de tételezzük fel, csak a soproni lokálpatriotizmus késztet rá...

 

Addig nem tűnik fel egy projekt, amíg az átlagból nem kirívó.

De vannak szép számmal jelenleg, amelyek átütötték az ingerküszöbömet...

 

M30, M34, M35, M4, M44, M49, M (vagy nem) 67, M76, M8 Körmend, M (vagy nem) 83, M85

Komárom, Kalocsa, Tiszakürt, Tiszapüspöki - hidak és Sopron alagút...

 

 

Előzmény: Jared- (50579)
troglodita Creative Commons License 2020.05.13 0 2 50586

Tudom, hogy nem politikai fórum, hanem szakmai, de hát legalább 50%-ban pont arról szól ez az egész, hogy nem értjük, hogy miért ott és miért azt építik éppen... Amikor ott vannak a hosszútávú tervek, csak éppen a középtávú prioritások nagyon képlékenyek...

POLITIKA ON:

Szerintem nem sz@rják le a problémákat, mert nyilván eredményeket is el akarnak érni. OV-ban valami hatalmas bizonyítási vágy és kényszer munkál, ugyanakkor rettentően felületes és azon kívül, hogy ki akarja ikszelni a feladatokat, mélységében nem érti és nem is érdeklik a részletek. Egy ugyanúgy érvényes az oktatásra, az egészségügyre, mint az állami nagyberuházásokra. Nyilván lehetne vitatkozni azon, hogy ezen túl miért nem a szakmaiság dominál, de hát a politika szeret  sajnos kontraszelektált szerencsehuszárokat munkába állítani és ez a jelenlegi magyar helyzetre is igaz. Ez ellen csak nagyon tudatos munkával és akarattal lehetne fellépni, de sajnos pont ez nem jellemző erre a politikai rétegre, sőt. Abszolút nyilvánvaló, hogy az összes nagy beruházás ellenértékének egy része szépen visszacsordogál a pártkasszába, OV meg elégedetten vigyorog a felcsúti díszpáholyban, ahol a nemzeti-burzsuj haverjai lobbiznak mindenféle kisebb-nagyobb disznóságok elérése érdekében.

Ha az útépítés szakmai ügy lenne, akkor lenne egy 20-30 évre érvényes menetrend, és annak mentén haladnának a projektek, mindenféle térbeli és időbeli kilengések nélkül, M35-ök és szárligeti csomópontok nélkül... (https://www.google.com/maps/@47.5337858,18.5014457,962m/data=!3m1!1e3 és https://g7.hu/kozelet/20190719/2-milliardos-autopalyalehajtot-kap-meszaros-lorinc-asvanyvizenek-palackozouzeme/)

POLITIKA OFF

Előzmény: totyit (50576)
totyit Creative Commons License 2020.05.13 0 1 50585

Amikor a politika ennyire durván felül írja az útépítési szakmai dolgokat , akkor sajnos szót kell ejteni a kleptokratákról.

Sajnos

Előzmény: Autobahn89 (50581)
dimelo Creative Commons License 2020.05.13 0 1 50584

Meglepő a színvonal zuhanása, az általánosítás, csúsztatás, vádaskodás.

Ismered a mondást: "Akkor kell átmenni a hídon, ha odaérünk a folyóhoz."

 

Vagyis: a folyó kikerülhetetlen, híd kell hozzá.

De egy domb kikerülhető, nem kell hozzá alagút...

A magyar gyorsforgalmi úthálózaton eddig csak a botrányos M6 alagutakat építették, ehhez a szégyenlistára kerül fel most Sopron.

 

OFF: ha eddig a szocikat lehetett megkövezni az M6-ért, akkor miért veszi magára a bűnt a Fidesz?

 

Mert az extraprofit fontosabb, mint a következetesség...

 

DE a nélkülözhetetlen hidak költségeivel is baj van.

 

HA az utakat nem a forgalom nagysága szerint építik, hanem a szavazatszerzésért, akkor annak a csatlakozás nélküli M44 lesz az "eredménye".

ON

Visszatérve a szakmához:

Ez a forgalomábra leleplező példa arra, hogy a normákat, előírásokat hogy hagyják, hagyhatják figyelmen kívül.

A 2033. évre kivetített forgalom Egységjárműben 10585 a Tisza-hídon.

Ha a 2018 évi 1317 db tehergépkocsival számolunk, akkor csupán 8600 db gépjármű közlekedik a 2x2 sávon, 22,50 m-es koronaszélességen.

 

Most, hogy már szerződést kötöttek rá, sőt épül, létrehoznak egy "új" normát, amelyben 12000 db jármű a limit (az alatt csak 20 m-es koronaszélességű út lehet)

 

és nem csak az M44 lett ilyen módon extra kedvezményezett.

 

Ha az útszakaszok alapterületére számítjuk ki a fajlagos költségeket, akkor a 22,5 m-es M44 hídja és a Szentkirályig vezető szakasza (4450 forgalommal) már a  méregdrága kategória...

 

Van mit kritizálni a teljes hálózaton. 

Tehát a soproni alagút szégyenét az M44 (és M4) hídjaival akarják leplezni. Ebben a kategóriában játszik a komáromi Duna-híd is...

 

Ne szóljunk, mert ugyanúgy van ez "nálatok is" ???

 

Előzmény: Herodes68 (50567)
Jared- Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50583

Lesz ami lesz. Igazából ahogy egyre jobban foglalkozok ezzel a témával, úgy érdekel egyre kevésbé az osztrák álláspont. 

Előzmény: Autobahn89 (50580)
Jared- Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50582

Érdekes mód pl SSC-n sikerül politika nélkül forumozni....

Előzmény: Autobahn89 (50581)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50581

A kettő kéz a kézben jár már régóta. Ne csak nézz, láss is.

Előzmény: trizs77 (50577)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50580

Részünkről eldöntött a nyomvonal, meg az is ,hogy lesz alagút, mivel már elkezdték építeni.

A3 folytatása sincs még elvetve osztrák oldalon teljesen.  Valószínűleg, ha felsőbb szinteken is elvetik az osztrákok, akkor Szijjártó Péter utazhat Ausztriába, de most nem a határállomások újranyitásáról fog beszélgetni az osztrák féllel.

 

Előzmény: Jared- (50579)
Jared- Creative Commons License 2020.05.13 0 2 50579

Ugyanugy járhatott a magyar külügy is mint mi veled itt a fórumon. Hónapok óta nincs semmi fogadókészség más álláspont megértésére, csak hajtogatod a magadét.

Előzmény: dimelo (50578)
dimelo Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50578

Akkor a Kurz-koaliciónak igencsak borsot tört az orra alá Doskozil, mert éppen a zöldektől vett el helyben szavazatot a demagógiával.

 

De ne zárjuk ki, hogy - hallgatólagosan - nem bánja ezt Kurz sem...

 

Lezárnám a témát azzal, hogy az elkerülő nyomvonal tervei már évek óta ismertek voltak, mindig Kelénpatakhoz vezettek.

Ha nem voltak képesek megállapodni 2012 és 2018 között, az a magyar külügy szégyene is.

 

és most ott áll a "kuruc ágyú a labanc vár előtt..."

A keletkezett sz@rt odalapátolják a határszakaszra és "békében élnek, míg meg nem halnak..."?

Előzmény: rm40 (50572)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 50577

Az olvtársak az ÚTÉPÍTÉS helyett kezdenek elszállni a politika felé.

 

Ez több mint bűn.

Ez hiba.

 

 

totyit Creative Commons License 2020.05.13 -2 1 50576

És az mikor szokott a 2/3-al rendelkező kleptokráciában gondot okozni ha valamilyen törvényt meg kell változtatni?

Nem szokott !!

Csak les arják az igazi problémákat , inkább a saját burzsoázia kiépítésén "fáradoznak".

Előzmény: rm40 (50574)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50575

na igen, tudom, annak szólt a ;-)

Előzmény: rm40 (50574)
rm40 Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50574
Előzmény: troglodita (50573)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50573

fizetnek útdíjat ;-)

Előzmény: rm40 (50571)
rm40 Creative Commons License 2020.05.12 -1 1 50572

Az a gond, hogy Ausztria szövetségi állam, az egyes tartományok nagyurai (ilyen Doskozil is) kicsit erősebbek, mint nálunk egy megyei elnök.

A másik tényező pedig a Strache-botrány, amit nem lehetett előre látni. Addig szövetségi szinten ÖVP-FPÖ koala volt, amit azóta Kurz ÖVP-Zöldekre "cserélt". Sajnos a Brexit és az Energiewende szépen megmutatta, hogy a populizmus oltárán mi mindent fel lehet áldozni. 

Előzmény: dimelo (50549)
rm40 Creative Commons License 2020.05.12 -2 2 50571

> Qrva nagy forgalom van Sopronon keresztül? Naná, mindenki megy budit pucolni a szomszédba. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!

 

Qrva nagy forgalom a 4-esen? Naná, a románok mennek budit pucolni az olaszok és nepperkedni a németekhez. Én kell ezt kifizessem? Hát naná, hogy nem!!!

Előzmény: troglodita (50557)
totyit Creative Commons License 2020.05.12 -1 1 50570

Ha van , vagy lenne még pár ilyen város mint Sopron ami Qrva jó helyen van Magyarországon a mostani gazdasági helyzetben az jó lenne.

Sokkal egyszerűbb még most is Sopronból Bécsbe menni mint Budapestre.

Szerintem Kisvárda nagyságrendekkel rosszabb helyen van mint Sopron.

És az volna a tuti ha most az össze köttetés az A3-mal is megépülne.

Képzeld el az A4 -M1 -et , hogy 10 km -en keresztül nem autópálya van. 

Előzmény: troglodita (50557)
troglodita Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50569

Nincs igazad, mert a kutya sem mondja, hogy legyen M44 Gyuláig, a nagy semmibe belevezetve. Sőt, az M47 is többször és nagyon objektíven ki lett tárgyalva.

Előzmény: Herodes68 (50567)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50568

Azért én szeretném leszögezni hogy én továbbra is az aranyközéputat választom, és én innen Nyugat-Magyarországról egyáltalán nem irigylem a Békéscsabaiaktól az M44-et. Söt, remélem pl. a festöi Gyulára vonzani fogja magyarokat. Megéri.

Előzmény: Herodes68 (50567)
Herodes68 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50567

Itt valami borzasztó kettős mérce és elképesztő elfogultság látszik kirajzolódni.

 

Tehát durván a Tiszától keletre:

 

- ha nincs értékelhető forgalom akkor van" fontos város" pl. Békéscsaba

- ha nincs "fontos" város akkor van határkapcsolat pl. ukrán határ

- ha egyik sem teljesül akkor vannak lózungok pl. Via Carpatia M47

 

Aztán Nyugat-Magyarországon ha van forgalom, jelentős város, nyugat-európai kapcsolat

akkor miért, ott miért úgy miért ennyiért.

 

Illetve most már ezt is tudhatjuk:

A keleti határt azért keresztezem mert:

- "hogy át lehessen menni rajta és folytatni az utunkat,"

 

A nyugati határt pedig azért keresztezem mert:

- "mindenki megy budit pucolni a szomszédba"

 

Ez így nyilvánvalóan nem szakmai, sokkal inkább savanyú a szőlő.

 

Előzmény: Jared- (50556)
Herbal90 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50566

Tornyiszentmiklós az M70-nél található, Tornyosnémetire gondolhatsz esetleg. :)

Előzmény: Jared- (50564)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50565

párdon, Tornyosnémeti. :-)

Előzmény: Jared- (50564)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 0 50564

Az igazsághoz hozzátartozik hogy ott viszont Tornyiszentmiklós már szintén évtizedek óta ismert határmetszéspont, ugyhogy a példa valamelyest sántit.

Előzmény: Avaar (50562)
Jared- Creative Commons License 2020.05.12 0 2 50563

Anélkül a 4,5 km nélkül nem lehet elkerulni a várost, ami a lényege az egésznek.

Előzmény: troglodita (50561)
Avaar Creative Commons License 2020.05.12 0 1 50562

Nem. Ha mi kiépítjük az osztrákoktol függetlenül, attól nem leszünk hátrébb. Az R4 is készen volt már évekkel az M30 előtt, tehát a szlovákok azzal csak letudták a részüket, hátrébb nem kerültek. 

Előzmény: troglodita (50561)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!