Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Oda már ezer éve beraktam a képet erról a kocsiról de ott is mindenki csak hümmögött. Kb 4éve van nálam. Én már az első napon ráismertem erre az autóra milyen típus, estére már azt is tudtam hogy ki vette meg a filmgyárból és adta oda a Pilisvörösvári tűzoltókon keresztül annak az óvodának. Csak hétfőn láttam ezt a filmet és ráismertem az autóra és a kérdés a rendszámra vonatkozott hogy ez tényleg a saját rendszáma volt e, és hogy ez alapján ki lehet e valamit deríteni a múltjáról és a karosszéria kiviteléről, mert amit a hétfői filmben láttam az már eléggé átalakított volt, mert már azon az egy ajtón is ami volt rajta azon is Trabant kilincs volt és Trabant zár. Az első szélvédő keret is kamu volt, meg a tető is régebbi kocsiról származott. A filmben 1927-es Colmyn-ként emlegették közben ez egy 1935-és 37 között gyártott Opel p4. Ez a típus is Volkswagen-nek az az népautónak készült a Hitler pályázatára. Csak hát ugye nem ez hanem a Bogár nyerte. Ez egyébként az 1932 és 35 között gyártott Opel 1.2-es továbbfejlesztett verziója és ebbe nem 1200-as motor volt mint az elődjébe hanem csak 1100-as. Szóval nem a típus beazonosítása és ezzel kapcsolatos dolgok érdekelnek hanem a rendszám kérdés itt a lényeg. Tehát: CE-14-19 Meg lehet e tudni ez alapján bármit is a kocsiról?
Családunk régi autói voltak és nyilvántartásodba vágynak:
UO-27-15 Okkersárga Skoda S 100 1974. nov. 11-én gurította ki apám a Szabadkikötő útra a legközelebbi Áfor kútig. :o) akkor "született", mint Leonardo DiCaprio... :) de ez nem tudom, hogy most jó-e, vagy rossz... :o) 1992-93 fordulójáig volt forgalomban, aztán állt nagyanyámék udvarán. Kb 6-7 évi állás után, régi benzinnel (!!!) az AC-t felpumpálva, akksit beletéve 2. (!) indításra röffent!
Azért nem az elsőre, mert elbénáztam és (nyár volt) ráhúztam a szivatót, amit nem kellett volna. Ugyanis hozzászoktam addigra a Samarához. Ott minden hidegindításkor kellett a dúsítás.
A másik:
CH-71-97 kék Skoda Octavia Super (fecskefarkas) 1958 (talán '57, de inkább nem, ezt megszakérthetnéd, mert szeretnék én is biztos lenni) Erről nem sok emlékem van, inkább csak néhány régi fotónkon tűnik fel. Egyszer fejre állt vele apám a Mester és a Liliom utca sarkán, mert egy ittas állami Pobeda söfőr beleszaladt oldalról. A "poén" mindebben az, hogy az eset a forgalomirányító rendőr hefti szemei láttára történt! Még csak mosakodni sem volt lehetősége a hivatásosnak! :)
'75-ben adtuk el, további sorsáról nincsenek ismereteim. Neked, esetleg?
Senkit ne tévesszen meg a forma béli különbség mert ebben a formában már a Kémeri című filmben szerepelt csak akkor már fekete volt. Egyébként a filmgyár privatizációja után Vörösvárra került egy Ovodába-onnan egy raklaposhoz aztán ő meg fizetség fejében nekiadta a cigányoknak aztán én tőlük vettem meg. A film hétfőn ment a tévében és én már akkor rá jöttem hogy az a kocsi ez az a kocsi, másnap bizonyítékokat is találtam rá a kocsi egyetlen saját karosszériaelemén a túzfalon. Egyébként ebben a filmben is már eléggé átépített formában volt látható.
Ez így van Alapműveltség ! Mennyire hiányoznak azok a nyolcvanas évek... ! Én mostanában Lindát nézek , ott is van még JB-s volántaxi , élőben nem is emlékszem csak JC,JD-s taxikra.
Azt az Ifát én is ismertem gyerek korom óta, mivel itt lakom még most is. Középiskolás koromban (gépésztechnikum) 90-92 környékén meg is akarta venni az osztálytársam, aztán raktunk rá papírt a tulajnak. Egyéb iránt a kalapos nekünk is gyanús volt.... :o) Végül a nagybátyám nagykerekű ezres Wartburgja lett az övé. Lehet írogat ide a haver is, csak nem ismerem a nickjét... :)
A normál rendszámokat 1995-ig kellett kicserélni, de pár speciális rendszámra további évek voltak, a honvédségre konkrétan emlékszem, lehet a diplomáciai rendszámokkal is így volt.
Te jó időben kezdted a gyűjtést , én is vettem 33-ért próbát , amire 25 éve vágyom , de manapság a ritkasága (ritka az eladó darab) , miatt ennyibe kerülnek. Én nagyon szeretnék XX kombinációt , de esélyem sincs kb 10 éve keresem , és nem az ára miatt nem lehet venni , hanem mert nincs eladó.
Kb. 2000 db régi és 1000 db egykülföldi rendszámom van.
Van köztük jó pár különlegesség is mint például az E-as motortábla sőt az annál is ritkább háromszög alakú E-s rendszám de sorolhatnám még tovább a különlegességeket az világ összes tájáról.
Ezek az 50 ezer Ft árak nekem nagyon irreálisak.
Van jó néhány űr a gyűjteményemben de ennyi pénzt nem adnék értük de nem az anyagiak miatt hanem mert egyszerűen mindennél kell egy határt húzni.
Nálam ez azt hiszem valahol 10 ezernél volna bár ha emlékezetem nem csal 2-3 ezer Ft-nál nem adtam többet még egy rendszámért az elmúlt 20 évben.
Nem szeretem azt ha egy hobbit már teljesen a pénz ural.
Szerintem van hozzá kötődése azért akrják mindenképp megvenni, én is vennék például "CZ" vagy "XX" kombinációt , ha lenne valakinek eladó , mert nekem személyes kötődésem van hozzá.
A topic szempontjából vélhetően érdektelen, és off egy olyasmi kép, amin nem régi rendszám van. Ha nem olvasható, hát én nem tudom, lehet az annyira nem off, de mindenképp érdekes lehet.
Csupán engem érdekel minden az 1990es évek elejéig, akár egy sima érdektelen utcakép is:) Ha túl off, akkor link/mail is megteszi:)
Feltételezem, második megtekintésre is jó lehetett az a szerencsétlen limo, különben nem ő lenne a donor... Így tehát kettő darab púpossal lett szegényebb kishazánk :-(
Az IFA-t tényleg észre sem vettem már, annyira fáj a szívem de luxe-ért, én biztosan nem áldoznám be a Coupé miatt, ismertem azt a Coupét vagy 20 éve és szerintem nagyon jól állt neki ahogyan meg volt csinálva és az, hogy bátran merték használni, szerintem nem kellene minden autónak patika állapotú, találkozóra előhozott példányként megmaradni. Ennek a bordónak az esetében pedig erősen imádkozok hogy el ne fogyjon a lendület menet közben, szomorú lenne két szék között a pad alá esni.
Azt írja a hírdetésben, hogy OT-s. Az évjárat az legalább 3-mal fiatalabb, a hátsó lökhárító idegen, ilyen színösszeállítás nem volt, s nem 3 sebességes. Fékrendszere is átalakított.
A motor pesten volt forgalomba, de ezt csak a mostani szürke forgalmiból tudom kiolvasni, az hogy előzőleg hol lehetett nemlehet tudni, azt a forgalmit már megsemmisítette az akkori hivatalos szerv. Nagy valószinüséggel pest megyében került először forgalomba.
Sajnos nem állnak rendelkezésemre olyan adatok, amiből hiteltérdemlően meg lehetne állapítani, melyik betűsorozatot mikor adták ki. Motorok esetében tovább bonyolítja, hogy megyénként változott, lehet, hogy Somogyban még EM-t adtak, mikor Pesten már EP-t.
A KA-98-00-ás Dacia 1310-ünk volt 1982-es, kb. nyári, pontosan nem emlékszem, mert csak 6 éves voltam, de már mentem érte a csepeli Merkur telepre. Mekkora selejt volt az a kocsi, huhh...
Hasonlót! nem azt modnomj, hogy ilyen formátumú rendszám nem látezik, de hasonlítsd össze a kettő karakterisztikáját. A tied menniyre kifinomult, ez pedig sokkal kézi-jellegűbb.
(talán nem is domborított), ez hiteles, az "gyanús" ;-)
Életben annyira nem csúnya a festés , viszont a tábla minősége nagyon jó , közelít az ujjhoz , csak az utólagos festést a nap repedezetté tette. De így is örülök , hogy van nagyon ritka már.
De lehet hogy igazatok van, akkor mindenesetre a "motorméret" és a "teherautóméret" (normál kocka) között nem lehetett nagy méretbeli különbség, legalábbis nem akkora, mint manapság a normál és a motorméret között...
Szia. Szerintem az motor tábla , ezen is ha megnézed , nagyobb vastagabb a számsor , a motorén én úgy látom , mintha vékonyabb lenne , olyan mint a próba felirat.
Szerintem ez nem motorméret, hanem pontosan ugyanakkora, mint a normál, legalábbis a korábban berakott Skoda 105-ös próbarendszámával szemmérték alapján összehasonlítva...
Nálam is lapul ez a pár darab "E" rendszám, bár a motorét már valamikor régebben feltettem ide a fórumra. A motorkerékpár méretű, próba rendszám létezik, már láttam belőle, csak még nem sikerült hozzá jutnom. Ha esetleg találok róla valahol képet, felteszem.
A kérdés eldőlt, kaptam egy fórumtárstól 3 képet, amin motor méretű próbarendszám van, illetve a méretét nem tudnám megmondani, de az alsó számsor méretei a próba felirathoz hasonlóak.
Attól,hogy még nem láttuk az nem jelenti,hogy nincs.
Semmi sem lehetetlen.
Meg van bekötve vagy 30 év a régi AM-ból 87-ig amiben lehetne találni régi motorteszetet és talán próba motortáblát is de sajna nincs időm átolapozni őket.
Bár meg van az összes Ikarus típusokkal foglalkozó könyvem otthon de nem onnan ugrott be az a Steyr típus hanem a nagyon-nagyon régi ( még talán a piros hátuljú ) autóskártyáról...
Szisztok! Egy külföldi ismerősömnek szeretnék képet küldeni olyan járműről amin háromszög alakú rendszám van ahol a csúcsa felfelé áll. Csak egyet sikerült találnom eddig... Nagyon megköszönném ha valaki küldene 1-2 képet az e-mail címemre :)
Az ahelyzet, hogy a képen jól látszik, hogy a próba felirat nem férne ki a táblára, én alapvetően ezért gondolom, hogy nem volt külön motorméretű próba rendszám, na meg azért, mert személyautó méret se volt.
A régi próbarendszámok ugye a teherautó rendszámok hátsó táblájának méretével egyeztek meg, a próba felirat karakterei az első tábláról, a számok a hátsó tábláról jöttek, ahogy nézem. Létezett ez motorkerékpár méretben is? Kétlem, a karakterek miatt, de azért megkérdem.
Ahogy mondtam, ha más rendszer lett volna, szerintem sokkal többre vitték volna, mint ahogy én, valószínűleg te se azt csinálnád ma amit csinálsz, ha a régi rendzser maradt volna. A létbiztonság meg relatív, mindenki le volt nyomva, aki tudott volna élni a lehetőségeivel, vagy a képességeivel, az sem élhetett vele, nyomor ugyanúgy volt, csak nem voltak akkora különbségek, és ráadásul letagadták. Nem véletlenül omlott össze az a rendszer 20 éve. 10 millió ember alól egyszerre szaladt ki a talaj, milliók egyszerre veszették el a munkahelyüket, milliók szembesültek azzal, hogy a hitelük sokkal magasabb kamatú lett, és nincs is miből kifizetniük. Ennyit a létbiztonságról. Az egész hazugság volt.
Élesek a különbségek, bár bizonyos dolgokban igazat kell adjak, mindenesetre örültem a következetes, és korrekt véleménynek, jó hogy ebben a témában lehet normálisan beszélni emberekkel anyázós komcsizás stb nélkül. Nade... ez a téma valóban nem ide való.
Mondjuk a jövőképpel kapcsolatban vitáznék. A Te szüleid is vitték valamire és embert faragtak belőled. Jártál nyaralni, tudtatok időnként másik autót venni, voltatok kirándulni. Volt mögöttük egy létbiztonság. Tudták, hogy holnap is lesz munkahelyük és nem féltek 20 éves futamidőre hitelt felvenni.
Ez ma nincs a fasorban se...
De, hogy a topik témájához is hozzászóljak: CA-59-70 VW T1
Én a Kádár rendszerben nőttem föl, és ma már nem titok, hová jutatta az országot, és milyen módszerekkel gyakorolta a hatalmát: véreskezű gyilkos volt, aki idegen megszállóknak szolgáltatta ki az országot, utána a saját és gazdái hatalamának konszolidáslása érdekében gazdasági csődbe vitte. Ezek történelmi tények, és erről morális értékítéletet alkotni mindenkinek szíve joga. Hogy milyen jövőképük volt az akkori embereknek, nagyon is jól emlékszem, a totális fásultság, és a sültgalambvárás egyvelege jellemezte az egész országot. És közben minden lefelé ment. Elvették az emberektől az ambíciót, a változtatás lehetőségébe vetett hitet. Ez a mai napig mérgezi a közhangulatot.
A mai helyzettel meg semmiféle összehasonlítást nem tettem, nem is fogok, lehetséges ítéletet alkotni enélkül egy elmúlt és különösen egy megélt történelmi időszakról, azt gondolom.
Nem tudom, nem ismertem ez az embert. De Kádárt ismerted, hogy ennyire kritizálod? Örülnék ha a mostani "vezérünk" csak felét tudná elérni mint ő. Azonfelül hogy nem húzok semmelyik irányba, nem kívánok állást foglalni, de hülye nem vagyok, látom mi történt akkor, és mi történik ma, és semmi pozitív jövőképem nincs. De ez már más téma, nem akarok off lenni, sem politikai vitát nyitni. Véleményed tisztelem természetesen, csak nem teljesen értek egyet vele.
Unalmas is lenne a világ, ha mindenben egyetértenénk. :)
Egyébként személyesen nem ismertem, de mint errefelé minden családban, többen dolgoztak különböző pozícióban a Rábában a családomból, volt oylan, aki napi munkakapcsolatban volt vele, és az unokáival személyes barátságban voltam a 90-es években, emlékszem amikor meghalt, kevesen siratták, hogy őszinte legyek, igen keveseket érdekelt egyáltaklán mi van vele. Sok szempontból nagyon hasonlított Kádárra, ahogy felemelkedett, ahogy urakodott, és aztán ahogy megérte, hogy az amit a művének gondolt a szeme előtt porlott semmivé, mert semmi tartósat nem épített. Én úgy gondolom óriások vállára álló törpe volt, aki Győr és környéke ipari örökségéhez semmi olyat nem tudott hozzátenni, ami túlélte volna azt a rendszert, ami lehetőséget adot neki.
Van aki ezt úgy látja, hogy az adott körülmények között a legtöbbet hozta ki a cégből, és saját kezűleg épített ki egy vállalatbirodalmat, és relatív jólétet teremtett a környéknek, de egyrészt az "adott körülmények" egyik prominens fenntartója és enm utolsó sorban haszonélvezője volt, a cégbirodalmat a gazdasági kontraszelekció teremtette, és én úgy látom hogy inkább elherdálta az ipari örökséget, ami itt létezett már ő előtte is, mint, hogy hozzátett volna.
A történelem mond, vagy talán már mondott is felette ítéletet, de azért érdekes egy kicsit eldiskurálgatni róla.
Nem akarok politizálni, különösen nem olyan kérdésekben, aminek ma már különösebb jelentősége a történelmi megítélésen kívül nincs, de ez nézőpont kérdése, sokakat tett tönkre, politikai okokból, vagy csak egyszerűen mert az ambíciója útjába álltak, kíméletlen zsarnok volt, tipikus kommunista vörösbáró, nepotista, tipikus kontraszelektált káder. A kádárista posvány dobta fel, és tartotta felszínen, és a Rába sem a hihetetlen innovációi vagy jól pozicionált termékskálája miatt lett az ország legnagyobb vállalata, hanem a KGST-s kontraszelekció miatt.
Ez annak ellenére így van, hogy voltak, akik megpróbáltak valamiféle nosztalgikus legendáriumot építeni köré. Mire juthatott volna a város, vagy akár az ország, ha a hozzá hasonlók soha nem kerülnek a hatalom közelébe.
Egy túrót. Az autó a Rábáé volt, és akkor vette meg magának, amikor végül trónfosztották. És pontosan a rongyot rázta, megmutatta, hogy ki az úr errefelé, ő a megyei párttitkárnál is drágább, sőt nyugati autót vetetett magának.
Amikor levették tőle az államit - valami rövidlátó KB-határozat következtében - vett egyet maszekba. Mert joggal úgy gondolta, neki legalább olyan presztízsű autóval kell tárgyalni menni, mint a partnerének. Nem a rongyot rázta...
Emlékszik még erre valaki ? 1958-ban vezették be a két betű-négy szám kombinációt a magyar rendszámokon. A rendszer alapjait elég átgondoltan fektették le. Azt tervezték ugyanis, hogy a rendszám betűiből azonosítható lesz a gépjármű haszálati módja, jellege, részben[...] Bővebben!Tovább »
Engem a Honvédségben, 1920-1945 között rendszeresített rendszámtáblákról leolvasható információk érdekelnének.
Részletezve van-e valahol a magyar katonai rendszámtáblák története? Ugyanis eleinte volt a fekete alapon fehér betűs/számos rendszámtábla, amelyet valamikor felváltott a fehér alapon fekete betűs/számos változat. Ezen kívül jó lenne megfejteni az egyes katonai rendszámtáblák jelentését is.
A hetvenes évek második feléig az volt a szokás, ha a tulaj elhányta a rendszámot, akkor némi ejnye-pénz befizetése után teljesen újat kapott. Az E-s rendszám, meg az újragyártás már későbbi mese, amikor már kezdtek fogyni a kiadható kombinációk.
Koszi a gyors valaszt.A CA-s rendszam oke volt mert a forgalmiba 1959.01.14.-e a forgalomba helyezes datuma.Csak nem tudom miert kaphatott CA-rol UD-s rendszamot.
Helló Mindenkinek!Most találtam meg a topicot és lenne egy kérdésem.A 353-as Wartburgunk rendszéma IO 83-28 volt.Meg tudná valaki mondani kb mikori évjárat lehetett vagy mikor használták ezt a betű kombinációt?
Más:Az 1959-es Wartburg 311-esem rendszáma forgalmi szerint UD-s(a számokat nem tudom fejből és csak januárba leszek forgalmi közelben)de a jobb oldali "B" oszlopba bele van ütve a "CA-92-20"rendszám.Az előző Wartburgomnál pedig a blokkba(motorcserekor kapott nyers blokk) volt az autó rendszáma beleütve.Ha tudtok ilyenekről infót azt megköszönném.
Köszönöm a tippet. Egyenlőre jó igy "grafikai formátumban", a szitázáshoz a filmet Corelben állitom össze. (1:43-ban nem kell dombornyomni a rendszámot... :-)
Ha tudom a régi rendszámot (2 betű-2 szám-2 szám) és a motor ill. alváz számot, hol tudok infókat szerezni az autóról? További adatom nincs semmi róla. Egyáltalán él e még a gép ?
Nekem valahogy úgy tünik, az ominózus képen (amin a zöld S100 is van), a fehér Sko ugyanaz mint a trafis, meg a többi. mintha PD 99 31 lenne, tetőcsomi is ua... mondjuk semmi jelentősége, csak érdekes:)
Igen, lehet röhögni, én is tudom, hogy már három hete tart. De a projektnek a neve Zsiguli-hét volt már akkor is, amikor még csak huncut gondolatként létezett a fejünkben. És eredetileg - oké, nagyon rövid ideig - tényleg egy hétre terveztünk vele. Persze mi erőltettük, mert a[...] Bővebben!Tovább »
Nagyon kirájosss képek egyébként, szeretem az ilyen postokat:) A trafis kép a 105ösről. Miénk PB-34-11 volt, ez elég közel lehetett hozzá, simán 77-78 körüli/előtti őspéldány. Egyébként régi rendszámok után utána lehet valahol nézni? Pl. a fent emlitett. Uj rendszámot ő már nem kapott, a kencvenes évek elején leadták faterék róla.
Csak kiegészítésképp. Az ott vagy korai szériás (megj. ma már igen ritka) 105 S/L, vagy 120 /L. 120S, mint olyan nem volt ebben a formában, az egy régebbi, S100 alapokra épült gyári versenyautó volt.
Üdv! Van egy 500-as trabantom és szeretnék megtudni mindent róla keresem a régi tulajdonosokat a redszáma CF-45 18 a volt tulajdonosok kérem keresenek a trabi500@freemail.hu
Én is arra jutottam, hogy marad a fotó alapján történő rajzolás. Tulajdonképpen a magasság méretei adottak, igy az esetleges fotós torzulások kezelhetők. Mégegyszer köszönöm a segitségedet!
A karakterekre visszatérve. Nincs meg esetleg neked (vagy valakinek) a rendszámok betükészlete olyan formában, mint nálad a busz oldalszámok? Alapjában véve vasútmodellezésben vagyok érdekelt, ott sem voltak meg a magyar karakterek de egy hasonló szabvány alapján corelban megrajzoltam a betűket és a felirati jeleket...
Ezt már többször kiveséztük, lásd pl. a 4208, 4010, 3995 sz. hozzászólásaimat.
Röviden: tábla- és betűméretek honlapomon, a karaktertípusokat még senki sem rekonstruálta, a számítógépes karaktertípusok közt nincs megfelelően hasonló.
Volt egy leánykori nevén KD-50-65 nevű sárga családtagunk. Tipusára nézve SKODA 120 L. Aztán a "rendszerváltás" után elnyerte a BZZ-894 frsz-t.
Továbbá volna egy kérdésem: hol lehet a 2/4 rendszámtábláról valamiféle "szabványt" találni? (Méreteket, karaktereket keresek, esetleg ötletet hogy milyen fonttal lehetne helyettesiteni az eredetieket nyomtatásban...)
Igen ezt az utat már végigzongoráztam másikkal. Csak ezzel 1 baj van ennek már nincs beleütve a rendszám. Érdekes hogy a 64-es T1-eseknek még belevan de ennek már nincs. De azért köszi.
A váznyakba talán még be van ütve a rendszám. Ez alapján a központi okmányirodának írsz egy kérelmet és kikeresik az adatait. Személyes adatokat nem adnak ki, de kérésedre megkérdezik az utolsó tulajdonost, akar-e veled kapcsolatba lépni.
nemrégi beszélgetéseteket olvastam hogy rendszámba lehet hogy valamelyikötök tud segíteni,vagy legalább okosabb mint én.
nos nekem van egy pannóniám aminek jo lenne ha papírokat sikerülne szerezni. Ez egy 1964 es T5 gyári kék. a maróti gyüjteményben lévő kéktől 500db-al van arrébb. T5 4121165 a vázszám. az is nagy segítség lenne ha valamelyest tudnátok segíteni. azt nem is mondom ha valakinek hozzáférési lehetősége van ennek a motornak bármely adatához/kartonjához/ az nem marad meghálálatlanul.Köszönök mindennemű segítséget.
Nem húzom a dolgot: az első Zsiguli idén negyven éve gördült le a futószalagról Togliattiban. A vasfüggyöny mögötti országok autósaira új nap virradt, ekkortól kezdve a béketábor átlépett a modern motorizáció korszakába, amikortól - elméletileg - mindenkinek juthatott[...] Bővebben!Tovább »
Oda van írva, hogy csak tájékoztató jellegű, amihez nem volt támpont, belőtták úgy nagyjából. Láttam én már EMW-t ötvenes évekhez besorolva 2-4-es rendszámmal.
Íme ilyennek néztem a minap azt a régi Pobjeda-hűtőrácsot. Szóval ez Warszawából már a második: az első még a Pobjeda újabb hűtőrácsával jött (csak a motorházfedél oldalán lévő aprócska feliratból derült ki a típusa).
Ennek (a 2.-nak) már az elején szép nagy FSO-jelvény van,
a 3.-nál pedig az oldal-díszléc fölé jól olvasható típusfelirat került.
Úgy tudom, akkor kellett lecserélni a háromszög rendszámokat, amikor a BKV buszok régi tábláit, '99-2000 körül. Ennek ellenére még most is sok háromszög rendszámot látni a forgalomban.
Le vagyok maradva az információ áramlásban. Azt tudtam, hogy pár éve nem fizettek, de látom januártól valami változás van. Jó, hogy beraktad a paragrafust. Köszi.
De, kell. Az előző hsz.-okban szereplő információ téves.
Ld.: a 2010. január 1-én életbe lépett 2009. évi LXII. tv. a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról.
E törvény alapján:
"gépjármű: a közúti forgalomban való részvétel feltételeként hatósági engedélyre és jelzésre kötelezett - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 1. számú függelékének II. b) pontjában meghatározott - gépjármű, pótkocsi, félpótkocsi, mezőgazdasági vontató, négykerekű segédmotoros kerékpár (quad), lassú jármű és munkagép, továbbá a hatósági engedélyre és jelzésre nem kötelezett segédmotoros kerékpár;"
A BO és SO nem tudom mikori kiadások, eléggé gyermekcipőben jártam amikor ezek nálunk voltak. De régi fénykép van róluk, ha lesz időn bescannelem. Ja, és ezek háromszög rendszámok, nem tudom ez számít-e.
Ha az Ikarus 280.49-es kép megvan Neked nagyobb méretben, vagy van több ilyen képed szeretném negkapni Töled e-mailben, természetesen cserképet adok értük. Például EAG- gyári képeket szívesen adok értük, kivétel EAG E92 mert az nincsen sajnos.
Az "AC" az 1958 utáni átrendszámozáskor lett kiadva.
Az "O"-t akkor teheroldlkocsis motorkerékpárra szánták, aztán változott a koncepció, mivel elfogyott az "E"-betűs sorozat, talán a hatvanas évek végén, "OC"-től már nagymotorra adták ki.
Úgy emlékszem, hogy BMW volt. Meg volt nekik egy VW Kübelwagenjük is. Egy testvérpár volt. Bár nemigen hasonlítottak egymásra. Az egyikük köpcös, a másikuk sovány bácsi volt. Úgy tudom, hogy a járműveik sok magyar filmben szerepeltek.
Hogy "kamu"-e, nem tudom, de annyi biztos, hogy a karaktertípus más, mint a hivatalosan kiadott tábláké volt.
(Egyébként az autó és a kép erősen 50-es évek-belinek, azaz korabelinek néz ki.)
Talán nem mindenki tudja, én még gyerekkoromból emlékszem: a 2 betű + 3 számos táblák idején gyakori volt a házilag készített tábla (a hivatalostól eltérő rajzolatú karakterekkel) - gondolom, az elvesztett/megsérült táblák pótlására akkor az ilyet is elfogadták. Továbbá a pótkocsikon, melyeknek akkoriban nem volt külön rendszámuk, hanem a vontató jármű rendszámát ismételték meg rajtuk.
Nyilván, de én arra a képre gondoltam, amelyiken a Zastava hátulja látszik.
A street view, amikor egy kamerákkal felszerelt autó végigmegy a város utcáin és 20 (vagy nem tudom mennyi) méterenként minden irányból egyszerre képeket készít, ezekből aztán lesz egy 360° os panorámakép.
Biztosra veszem, hogy az 1922-es sorozat tábláit senki se gyártja, de még a karakterek típusát sem rekonstruálta senki. Ahogy az 1933-as, 1946-os és 1948-as sorozat tábláit se. Az 1958-as sorozat utángyártására láttam próbálkozásokat itt a topikban, de a számok alakja és elrendezése sajnos alig hasonlít az eredetire.
Mai, számítógépes-karakterkészletes világunkban egyesek azt hiszik, hogy csak be kell nyúlni a zsebbe, és kiválasztható a megfelelő számtípus. Ezért ismét leszögezem: a régi táblák számtípusai nem felelnek meg semilyen mostani számítógépes vagy nyomdai számtípusnak. Ezek méreteit, távolság- és egyéb adatait csak aprólékos munkával lehet rekonstruálni.
Rendszámtáblák számtípusaira ugyan nem, de buszok-villamosok oldalszámaira/pályaszámaira jónéhány számtípust rekonstruáltam (honlapomon megtalálható), és ennek módszere alkalmazható lenne a rendszámtáblák karaktereinek rekonstruálására is.
Ez utóbbival jómagam csak odáig jutottam, hogy a fő méreteket (magasság, szélesség, vonalvastagság), valamint a karakterek elrendezését (egymástól mért távolságait) rekonstruáltam 1933-tól kezdve, melyek szintén megtalálhatók honlapomon.
C-betűsök: személyautó-rendszámok, az 1948-as sorzatban is. (Honlapomon szerepel, az előbbi hsz-omba betett linken elérhető.) Fehér alapon feketével, a címer meg először Kossuth címer volt, 1949-től piros-fehér-zöld pajzs, majd azt is elhagyták és üresen maradt a helye.
Akkor ZE motorkp-rendszám. A betűtípus különbsége jól látható (főleg a 2-es számjegyen). A fekete alapú LA-ról viszont fogalmam sincs, milyen járműé lehetett! Ezt érdekes volna megtudni!
A betűk-számok elrendezését tekintve 1949-58 közötti hátsó rendszámnak tűnik. A betűtípus azonban nem stimmel: különösen a számjegyek rajzolata durván eltér az eredetitől. Ezért fusi-rendszámnak gondolom. Egyébként Z betűvel a tartálykocsik rendszáma kezdődött, 230×210 mm-es méretben. Ennek vajon mik a méretei?
Üdv mindenkinek! Garázsturkálás közben akadt a kezembe. Zománcozott,semmi hátfal felirattal nem rendelkezik. Esetleg tud valaki róla valamit? Köszönettel:EN-EL
Még egy szösszenet ehhez a témához. Katonai rádiós járművek (különböző típusúak, megemlíteném az én időmből valóakat: UAZ 469, Csepel 344, ZIL 131 és 157) HH betűsek voltak. Katonaidőm alatt folyamatosan javítottam őket én is. Még szám szerint is emlékszem egynémelyre melyek a kezem alatt is voltak. Pár példa:
HR tudtommal katonai rendészet volt, a normál dzsipek HB-t kaptak.
HT nem terepjárót jelent, mert a 344-esek megjelenése előtt sima 350-eseket használtak ugyanarra a funkcióra (csapatszállítás, a platón padokkal), és ezek is HT-sek voltak.
Az én emlékeim jó egy évtizednyivel későbbről valók. A közönséges UAZ-469-esek HR rendszámot kaptak. A HA a közönséges (nem terepjáró) személygépkocsiké (jellemzően VAZ 2101, vagy Volga M-24), a HP pedig a nem terepjáró tehergépkocsiké (polgári kivitelű ZIL-130, vagy Avia A30) volt. HT-t a D-344-esek kaptak.
A dekorációval kapcsolatban az epk. techn. h-nek egyértelmű állásfoglalása volt: "nem cirkuszkocsi a', b+ katona", ebből adódóan a hadosztály-jelzésen kívül mást nem volt szabad a járművekre felfesteni. Az individualista elhajlásokat megfelelő pedagógiai eszközökkel torolták meg, ez leginkább a jármű extrém időjárási viszonyok közötti újramázolását jelentette. Persze a kevésbé szem előtt lévő járműveken a beosztott gkv. kiélhette díszítő hajlamait, pl. az orgoványi lőtérre beosztott D-344-es belső díszítését bármely tanyasi tisztaszoba megirigyelhette.
1970/71-ben védtem a hont, nálunk a teherautók HT, a GAZ-69-ek (UAZ még nem létezett) HA/HP táblával futottak. MN-pajzs volt néhányon, csillag egy sem.
Ez egy kicsit túl van csicsázva. Az UAZ ajtaján és a rendszámán a csillag erős túlzás, a MN-pajzsot sem volt szokás felfesteni járműre. A HP-s rendszám országúti tehergépkocsira való, az UAZ-469-esek HR rendszámot hordtak.
Betennéd a "Milyen autó van a képen" c. topikba is ezt a képet??? Ott valaki tuti,hogy megmondja a helyes választ. Ha nem megy akkor Négyesi Pálnak átküldöm.
Mindkettőtöknek igaza van. A nagy gyárak sokszor járóképes alvázakat adtak el és helyi műhelyek a megrendelő szájaíze szerinti eflépítményt készítettek arra. Azt viszont erősen kétlem, hogy egy péküzem platós teherautója Bugatti alapokon lett volna.
Én sem vagyok fiatal, de a mesterem aki az Uhri testvéreknél dolgozott az azt mondta nekem, hogy régen csak az első szélvédőig voltak meg az autók, és a többit ők készítették hozzá. Vagy taxi lett, vagy teherkocsi. Azt akarom ezzel mondani, hogy csak az elejét kell nézni a járműnek.
Indexes taxisblokád-fotókról: AS 10-89 Lada 2107 ZY 60-36 Wartburg 353 FY 67-09 IFA JD 40-11 Lada 2105 EI 99-00 VAZ 2101 DM 10-26 Dacia 1310 DU 63-99 Dacia 1310 KS 60-71 Skoda 120LS PZ 08-28 VAZ 2101 DX 93-06 Lada Samara TT 28-76 Dacia 1310 SM 05-36 ZIL 130 DM 47-87 Dacia 1310 És ott van még a BU 20-64-es Ikarus is, őneki meg tudtam állapítani a rendszámát, a többi BKV-busznak nem vehető ki teljesen...
Ja, és utólag még valami: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104494622&t=9102734
És egy kis OFF: megörökítették az Index fotóin a 47-esen a 3810-11 szerelvényt (pótkocsit nem tudok, lehet, hogy az 5810), ami a Tanúban is szerepelt az utolsó jelenetben...
PB-34-11. Zöld Skoda 105S, 1976. Igen korai, ma már ritkaságszámba menő példány volt. 1980-tól 1997ig volt nálunk, 1997 végén vonult nyugalomra, új rendszámot már nem kapott. A képen alighanem zsír patent állapotában lehetett, mivel születésemkor került hozzánk, és a képen még kicsi vagyok:) Mire fel(jebb)nőttem, már ovállámpás trapézhátsólémpás GLSbelsős hibriddé alakította át apám. 1989ben jött a hanyatlás, utolsó müszakiján ecsetmetál katonai zöldet a testére, szurkot a rozsdalukakba, stbstb kapott, épphogy átment, 1994től már rendszám nélkül állt. 1996ban még felvetült a kérdés, hogy mi lenne ha... de okos emberek menthetetlennek minősitették a küszöb-taposó-sárvédőiv korroziókat. Én meg nekiálltam szerelgetni, buherálni, részben ez okán elszenvedett irreverzibilis műszaki hiányosságai miatt lett elbontva. Azóta is sajnálom; a megmaradt hátfalát megpróbálom visszaszerezni a mostani Skodámra...
Opel Kapitän 1956? 1958? - Gyerekkoromban évjárat szerint ismertem ezeket, különösen az Opel Rekordokat, ezeket 2-3 évenként teljesen új formában hozták ki.
Szép summát kérnek ezért az ezerpárszáz km-es autóért. Hihetetlen,hogy mik kerülnek elő a garázsok mélyéről.
A sztorira kíváncsi lennék,hogy miért csak ennyit futott?
A legdurvábbat most hallottam
A srác autókat hozott be külföldről még a 90-es években min sokan mások. Jól ment a biznisz és vett kint magának egy zsír Passatot. Hazahozta és berakta egy garázsba mondván majd ha lesz egy kis idő forgalomba fogja helyezni. Aztán kis idő múlva súlyos balesetet szenvedett valahol a német autópályán és meghalt. A Passatot most adták el a szülők ezerpárszáz kilométerrel. Még a piros sávos német export rendszám volt rajta.
Egy ismerős mesélte a sztorit nem tudom mennyire igaz de hihetőnek tűnik.