Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Nővérem most 44. Az autó pár hónapos (talán 9?) korában került nagyapámhoz. A fotó készítésekor mennyi idős volt a kocsi nem tudom. Holnap megkérdezem anyámat hátha emlékezik rá.
a kép egyébként 1968-ban Svájcban készült, előtte egy gyönyörű kétajtós BMW, ha megtalálom azt is felteszem - 1989-ben mikor kint voltam, még gyári állapotban volt......
Hihetetlen, hogy odaadta. Néha én is fel szoktam hívni az eladókat azzal, hogy a rendszámot szeretném külön megvenni, de eddig csak egyszer egyeztek bele. Igaz, akkor legalább ingyen, csak a postát kellet fizetnem. A barátodnak nagy szerencséje volt...
RA 55-05 Zsiguli kb.1980....Bpest IV.ker.Rendőrkapitányság.....nekem is volt afférom velük, mint FAV kollégának - a fogdában kötöttek ki - azt hitték a bab is hús..........
hirtelen ami eszembe jutott, családi, baráti, saját és vállalati autó ami a kezembe került......CE 77-56 Moszkvics407 zöld-fehér "csíkkal" - ez volt az első autó amit vezettem 1961-2 ?-ben.....egy barátom apjáé volt CZ 23-00 Skoda MB1000 kék- 1968-as,CU xxxx 1300-as VW Bogár 1968, CP xxxx kis Polski 1976, narancssárga ? / a számokat később/ JG 84-42 Fiat Uno I.-es 1989 -fehér, YD 37-35 UAZ,YD 37-34 UAZ, YC 79-xx Barkas - kék, YE 48-43 Barkas- okker 1976, YF 27-71,YF 27-72, Barkas - kék 1979, YF 27-73 Barkas - sárga 1979, YG 18-76 Barkas - kék, 1982:.....GC 41-00-tól 41-99-ig 100 db Robur busz - kék 1971-72, 100 db XX-es Barkas mikróbusz 1972-73 - kék,szürke /a számokat később/...volt még 100 db GA xxxx AMG 407,408 - as autóbusz, ez is egy sorozat volt GA xx-01 - től xx-99-ig, ez majd eszembe fog jutni,sajnos majd 40 éve - öregszem.....kb.100-150 db GA-GC rendszámú Ikarus 31/311- es és Ikarus 620/630-as, ezek sajnos nem sorban voltak, úgy hogy ami eszembe jut majd írom......GC 31-00 Ik 311,.............
Ez a sztori mindenkinek kötelező. Akinek volt autója a rendszerváltás előtt, annak emlékezni, akinek nem volt autója, vagy talán nem is élt, annak tudni. Tovább »
De persze, ez volt. Gondolom a megvilágítás okozza a színkülünbséget, ezek a képek ragyogó napfényben készültek, az expón meg csarnokban volt, nem túl erős megvilágításban.
Valójában semmi sem sem utángyártott, minden korhű, eredeti, Villtesz/Elekris sziréna-fényhíd, BEAG mikrofon, BRG URH rádió, nem beszélve a Ladáról, ami szintén korban passzol. Csak 20 évet késett az összeépítés. :) Még a rendszám kombináció is stimmel, egy régi zsarumagazinban vadásztam le egy 2107-es rendőrautó képéről. És mindössze 42000 km van benne.
Egyébként ezt is Zsolti barátom kezdte el, (a totalcaron decemberben még ő volt vele), aztán apróságokkal én fejeztem be, mikor ő belevágott a kereklámpásba.
Köszönöm szépen. Nem, nincs fénykép, csak a filmről kerestem anyagot, és az egyik könyvbe olyan jelenetek voltak kivágva, amelyeken látszott a rendszám. S mivel van egy olyan legenda, hogy ez a konkrét autó a Szemere család tulajdona volt, gondoltam, hátha te tudod, így van-e. Ezek szerint nem. Köszönöm még egyszer.
Segítséget szeretnék kérni tőletek de előtte álljon itt a történet, röviden:
Családunkban eddig csak újonan vásárolt Skodák fordultak meg. Az első egy 1981-es 120L(TM-68-28, színe: Brilliant Orange, 7845), ezt három évesen az újabb 120L megérkezése miatt el kellett adni. Az új autó egy 1984-es 120L(KX-54-82), de ezt sajnos néhány hónapos korában totálkárosra törte egy szabálytalan autós. Ezt követően 1985. júlus 31-én érkezett meg a következő autó, egy újabb 120L(GJ-85-99). Ez az autó jelenleg is családunkat szolgálja, immár 26 esztendeje töretlenül. És hogy nem hulladéról van szó: lakatolni, fényezni még sohasem kellett, néhány kiegészítőtől eltekintve teljesen gyári.
A fenti történet pár hónappal ezelőttig igaz is volt, míg nem kapott el az elmebaj, hogy vissza kell vásárolnom az első két autót. De sajnos a felkutatás nagyon nehezen ment volna(írjon, ha valaki csinált már ilyet, és sikerrel járt), csupán a régi rendszámuk volt meg(csak a szám, nem maga a tábla), ezek alapján pedig nehéz megatalálni őket. Ráadásul mindkettő sérült volt, az első jobb eleje kutyával találkozott, a második pedig mint írtam totálkáros lett, de később megjavították, és az eredeti rendszámával tovább futott.
Ekkor botlottam egy internetes hirdetébe, ahol egy 1981. júliusban gyártott 120L-t kínáltak eladásra Brilliant Orange színben, 60 000 km-rel, a leírás szerint makulátlan állapotban, első tulajdonostól. Nekem se kellett több, apró hibái ellenére senki sem tudott róla lebeszélni, engem megfogott a gyári fényezés, a szép belső, és az hogy ez pontosan olyan... Megvettem. Az autó kereskedésben volt, így sajnos nem tudtam az első tulajdonossal beszélni, de szerencsére a forgalmiből kiderültek az adatai, így levélben felvettem vele a kapcsolatot, nagyon kedves hölgy. Tőle sikerült megtudnom, hogy az autó eredeti rendszáma TR-23-71 volt.
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan lehetne ezt a rendszámot rekonstruálni, újra legyártatni? Azt már remélni sem merem, hogy valhol valakinek megvannak ezek a rendszámok, és még sesetleg el is adná őket....
Ezen kívül én még 3 komplett rendőrautóról tudok, az OT-21-01 talán az az amelyik eredetileg is rendőrautó volt, ez kék alapon fehér csíkos, tehát első szériás, bár talakítottak rajta dolgokat, tükrök, indexek, aztán van még az OT-05-00, ami fehér alapon kék csíkos, de ez utólagos építés, és szinezés valamint a fényhíd nem passzol az autó korához, az autó a kinézete alapján 1971-73 közötti, míg a szinezése és fényhídja alapján 80-as évek eleje-közepe. És nekem van egy utánépített 2107-es konvojkísérő autóm.
Ne csináljuk már mindenhol. Ez is egy replika, mint egy kivételével az összes, és a leggyengébb azok közül, amt láttam. Meg kell nézni a szombathelyiek 1200s-ét, ha már 21013-as, az meg van csinálva.
Szerintem ezt guglizhatod. Nem fogsz találni semmit. Anyámnál valahol eltéve meg vannak a régi újságok. Ha lesz időm egyszer, akkor beteszem ide is a képet.
Igen fejből. :-) Amikor olvastam annak idején a cikket, nagyon megmaradt bennem a kép a középen szétszakadt Ladáról. Afelől nem voltak már akkor sem kétségeim, hogy időnként a rendőrök is törik az autóikat, csak azt nem gondoltam, hogy ilyen mértékben.
"OFF , inkább a nyolcvanas évek közepe, vége fele történt ez . A 22. kerületben , Budafokon volt a robbanás , egy ember ott meg is halt . A 11. kerületből ment kifelé a fiatal rendőr a két utasával a Fehérvári uton , mikoris a Kondorosi kereszteződés elött ment keresztül a villamos sínen . Talán még az eső is esett . Mindenesetre túl gyorsan ment , megcsúszott a sínen , és az út túl oldalán lévő oszlopnak csapodott . Kb , ahol most az ÖMV kút van . Mind a hárman meghaltak a helyszínen ! ON "
Van a képek között egy fénykép az RA-74-91-es rendőrségi Ladáról.
Egy régi szomorú történet jutott róla eszembe amit még a 80-as évek végén olvastam egy 80-as évek eleji Magyar Rendőr újságban. Szóval valahol Budapesten történt egy gázrobbanás. Egy 22 éves rendőr őrmester kapta a parancsot, hogy azonnal vigye a kerületi Tanács egyik illetékesét a kárhelyszínre. Az őrmester fel is "vette" az ügyintézőt és kéklámpa-szirénával elindultak. A nagy sietség közepette - egy macskaköves útszakaszon - a járművezető megcsúszott az URH-s kocsival és oszlopnak csapódtak. A baleset következtében a Lada kettészakadt és a benne utazók a helyszínen életüket vesztették.
És ami a lényeg: az újságban lévő fényképen szereplő Lada rendszáma RA-74-92 volt.
Mivel azt tapasztaltam, hogy sok topikba illesztenek be mostanában különböző korabeli autós videókat, úgy gondoltam, egy külön erre szakosodott topiknak is lenne helye az index-fórum alatt.
Így most ezzel a majálisi hangulatot árasztó filmmel megnyitottam ezt a topikot.
Ez az az időszak lehetett, amikor éppen azt találták ki, hogy a "szolgáltató" célú személyautókra fekete alapú és fehér írásjelű rendszámokat raktak. Ugyanis első lépésben rendeletileg korlátozták a közületek által használható személyautók számát. Aztán rájöttek arra, hogy kicsit más a helyzet például egy városi tanács és egy autósiskola személyautó-szükséglete között, annak dacára, hogy a dolgozói létszámuk hasonló. Ekkor felpuhították a rendeletet úgy, hogy kiagyalták ezt a "szolgáltató szgk." fogalmat. Eleinte rá is kellett írni az ilyen kocsikra, hogy mifélét "szolgáltatnak". Persze a magyar nyelv igen gazdag. Így megszámlálhatatlan mennyíségű "szolgáltatásról" lehetett eme autókon olvasni. Azután be is fejezték a feliratozási kényszert.
Az ATI kocsijain A-s rendszám volt. B-s az MHS -> MHSZ kocsikon volt.
Biztos ez? Nem tudom, hogy a 70-es években hogy volt, de '88-ban a szegedi MHSZ-nek AZ-s fekete hátterű rendszámai voltak. Speciel amin én vezetni tanultam az egy Lada volt AZ-21-69-es rendszámmal.
talán az ATI-é, azokon volt B-s rendszám úgy emlékszem
Az ATI kocsijain A-s rendszám volt. B-s az MHS -> MHSZ kocsikon volt. Úgy rémlik, hogy valamikor az Autóklub is belevágott az oktatásba. Ennél a cégnél értelmes dolog is lehetett a Wartburg. Mivel ez a cég is társadalmi szervezet volt és nem állami vállalat, ezért a B-s rendszám odaillő. Az MHS->MHSZ a Gaz-69-eseket használta B kategória oktatására.
"Olyat én még nem hallottam, hogy egy rendszámra rácsavaroztak egy másikat:D"
Akkor nem vagy túl tapasztalt ;-D
Nem esküszöm meg rá, de minthogyha láttam volna már ilyet...
De amúgy igazad van, az alsó az (NDK?) rendszámtartó. Viszont azért furcsa a "rozsdás rendszám helye", mert a végén kirajzolódni látok egy 0-t, s meglepő, hogy a rendszám lenyomata ennyire átütött volna.
(nekem még a négy csavarnyom is gyanús, hogy nem csak nyom, hanem maga a fej...)
Szerintem pedig a képen egy sima rendszámtartó van, a rozsdás nyom pedig a rendszám helye. Olyat én még nem hallottam, hogy egy rendszámra rácsavaroztak egy másikat:D
Erről konkrétan semmit. Minden autót nem ismerek csak sok tulajt. Valamiért nekem úgy rémlik, hogy az RA-00-07 eredetileg W108-on lakott. De utána kellene keresni, mintha már lett volna itt róla fotó.
Vácon, a régi 2-es út mellett áll egy udvarban. Nem volt időm körülnézni, ez volt a legfeltűnőbb, de van ott Volga is, rendőrségi Zsigulik, terepjárók.
A Skoda 1000 MB itt a képen még szürke de át lett festve pirosra.A Wartburg 353 kárpitja szép kék volt.A Skoda 1000 MB-nek egyszer ki kellet rúgni mert kavics felverődés volt...
A Wartburg után volt egy okkersárga Lada 1500 és egy zöld 1200-as Lada.Ha tálálok képet akkor felteszem.
A történetben egy nőt öltek meg, és ez a Sko volt a bizonyíték a végén a tettes ellen, ennek a vontatókötelével akasztották fel a pácienst. Határozottan emlékezni vélek rá hogy 120L volt, bár rég olvastam, kifene tudja, lehet tévedek.
Az UB-24-45 olasz gyártmányú Fiat 126. A márkajelzés hátul látszik. Valószínűsíthető évjárata 1973. A lengyel gyár is '73-ban kezdte meg működését, de '76-ig ők is olasz fődarabokat használtak. Számomra mindenképp kuriózum az a kép, mert bizonyítja hogy hoztak be az országba 126-os Fiatokat (bár szerintem elenyésző számban). köszönöm...
Csak azért szóltam hozzá a képhez, mert anno a környéken laktam. Igaz a "G"-s rendszámokról nincsenek emlékeim, de a jelen esetben, a leendő BZ 12-24-ről igen. Hajtó Bálint honlapján megtalálható (volt) a régi pécsi buszállomány, és a régebbi rendszámok is szerepeltek a táblázatban. Innen "tudok" néhány GF kezdetű rendszámot. Nos, az emlékek kopottak, de a 10-29 illik a képbe, a 10-23 pedig nem is biztos, h. Pécsen szolgált. (Tény(?): az átrendszámozás '82-ben ha nem is 100%-ban, de sorban zajlott:
GF 10-27>BZ 12-22 ; GF 10-28>BZ 12-23 ...ez alapján GF 10-23>BZ 12-18 lenne, de BZ12-19<GF 09- XY..ez fejből most nem megy)
Szóval: bár jó szemem van, arról a képről nem mondanám meg, h. 3-as, v. 9-es (bár én már láttam e képet máshol is, talán jobb minőségben:-D) ...és, ha erre jár valaki a "régi rendszámok szakértői" közül, talán megtudhatjuk, lehetett-e a képen a 10-23.
Gratulálok a 70 párhoz , külön külön jutottam hozzá , de ugyanonnan , úgyhogy a te "beszerzésed" különösebb történet. Ja és itt a jelen állás próba ügyben :
Nem sok mindent tudok a képek eredetéről, a nagyapám a nemzeti bank elnökének sofőrje volt annó, és tőle származnak a képek. megkérdezni sajnos már nem tudom...A ford az biztos hogy az elnöknek volt a személyes járgánya, azt még gyerekkoromba mesélte hogy azzal jártak vidékre a kastélyba.
Már a háború előtti kis kategóriás szgk-k ( Adler Junior, FIAT Topolino, DKW Meister oder Sonderklasse ) is tudták / bírták a tartós 80 km/h-t diagonál gumijaikon.
"egy Skoda úton tartása 60-70 km-es sebességnél igazi kihívást jelentett."
Skodája és útja válogatja.
"Ennél gyorsabban nem is igen autóztak."
De igen. Saját emlékeim kb. 3 évvel későbbről: Több Csepel D 350-essel utaztam tartósan 70-80-al. A személykocsik pedig gyorsabbak voltak. Platós Barkassal mentem 100-al Bp és Hatvan között több helyen. Meglehet, hogy én fiatal voltam és felelőtlen. De a hatóság 1963-ban így gondolta:
Más idők voltak azok. Nem csodálkozom rajt, hogy a sebességet túlzónak találta a hatóság, akkoriban egy Skoda úton tartása 60-70 km-es sebességnél igazi kihívást jelentett. Ennél gyorsabban nem is igen autóztak.
1981-ben 4000 forintért adta a tulajdonosa, és nem volt annyi pénzem. Később 1991-ben kőbányán a sírkert utcánál állt a metaloglobus hátsó bejáratánál kibelezve.
Én is jártam ilyennel anno. A "Dózsa" garázshoz tartoztunk ami a Dózsa Gy úton volt. Aztán beraktak minket a Posta Járműtelepre. Évekig hajtottam Izs-eket Barkas-okat Ladát, Mercit és VW Transportereket. Aztán jött az éhenhalós fizetés és elváltak útjaink. Most retro gépeket vezetek 30 év körülieket.
Jól néz ki , kár , hogy nincs már ilyen ! Én a főtaxi helyében is üzemeltetnék pár régi 2101-est , szerintem sokan utaznának vele a régi emlékek miatt ! Tényleg múltkor írtad , hogy megkeresed a taxi rendszámodat , és lefényképezed , nem került még elő véletlenül ?
Valóban nem egyedi lesz, hanem "egyénileg kiválasztott", jelenleg 112.450 Ft-ba kerül ez a kis akció. :) + ahogy mondod az előző autó átrendszámozásának (vagy forgalomból kivonásának) költsége.
Van egy olyan lehetőség is,hogy a sima rendszámot megtartod és átviszed egy későbbi autódra.
Persze ez is költséges,mert a korábbi kocsidat amin a rendszám volt eladás előtt át kell rendszámoznod ami ugye forgalmi cserével és további sarcokkal jár.
A lényeg,hogy lehet rajta korábbi kiadású rendszám úgy,hogy nem egyedi.
Lehet , hogy vett rendszám , de erről másik fórumon tudsz több infót szerezni , itt csak a két betű négy számos rendszámokkal kapcsolatos dolgok szerepelnek.
Pobeda. Az orosz autó a motorházfedél oldalán, az A-oszlophoz közel hordta a típusjelzését, nem a sárvédőjén, mint a lengyel kocsik. Voltak más eltérések is, de ezen a képen ezt az egy azonosítást segítő pontot találtam.
szevasztok!2 rendszámot tennék közre:CA-64-75 skoda 445 1958-ból és IR-36-95 fiat 500 1970-ből.mindegyik az én tulajdonomat képezik.A fiat kész, a skoda most készül!esetleg ha valaki tud ez ügyben segíteni alkatrész ügyben megköszönöm!sok sikert a rendszám regisztrációhoz!üdv:tálas ervin , ajkáról
őróla van szó ezt a busz a veszprémi volán leselejtezte megvette a hatvani volán 9 évig használta aztán őkis leselejtezték én meg megvettem.és hazahosztam veszprémbe ahonnan való volt.
És amit írtál,hogy a buszod megérdemli(...amúgy ez nagyon tetszik !!!),ezt hogy kell érteni..? A tulajdonodban van az egykori buszod..???? Ha írsz egy e-mail-t a címemre,a többit megbeszélhetjük,hm?
nagyon szépek nekem is van egykét ilyen régi bár számomra haszontalan van kockába is meg ijen hoszabba is ha kell valakinek szivesen odaadom nekem nem kell nekem csak egy pár kellene amit leirtam abból pénz nem számit.
sziasztok nemtugy valaki véletlenül nyomnak e még valahol régi rendszámot? mert nekem szükségem lenne egy BY 07-68 ra ez volt a buszom eredeti rendszáma.
Igen, ezt tudtam. Ez volt jellemző a korai 126-os Fiatokra és a még olasz fődarabokkal épült Poski Fiat 126p-re is szintén '75-ig. A helyzetjelző itt is az irányjelző mellett volt.
A vezetékek elhelyezéséről sajnos nincs információm, mivel a 126p-ket csak 1975. májusától importálta Magyarország. Leírást sehol nem találtam róla sajnos. Pl. a '76. előtti Kispolskik padlóját gumiszőnyeg borította. Ezt sem leírásból hanem tulajdonostól és homályos gyári fotókról tudom. Magyar oldalakon nagyon hiányos és pontatlan a típustörténet.
A nagyon korai Zsigulikban az indexben volt a helyzetjelző is (duplaszálas foglalat volt), amikor a merkúrban cserélték az indexet sárgára a helyzetjelző égője ugye nem maradhatott ott, és egyszerűen csak a vezetéken belógatták a lámpába, ott lifegett benne. Erre az autóra is utólag került vissza a fehér búra, mint egyébként mindegyikre, hiszen 1976-ban minden autón ki kellett cserélni.
A Zsigák 1975-ig fehér irányjelzővel érkeztek, a Merkurnál cserélték át őket 74-től az átadás előtt. A későbbi rendzámnak sok oka lehet, elvileg első tulajdonos hagyatékából van az autó.
Én is láttam ezt a szép Zsigulit. A rendszám évjárata 1977 ősze, a Zsigáé viszont a jegyei alapján '75 év eleji vagy korábbi. A fehér első irányjelzőbura korai évjárat jellegzetessége, viszont a képek alapján (ha jól látom) a lökhárító "kisbabás", ami ha jól tudom már sárga burával társított. A műszerfala sűrűbordás. Ezt a műszerfalat 1975-ig használták.
Ha a rendszám mégis sajátja az autónak, akkor azt "visszaretrósították". Ezen jellegzetességet viselő Zsigának kb. UK vagy korábbi rendszáma lehetett. Ha a fehér irányjelző eredetileg is jellegzetessége volt, akkor mindenképp kb IP vagy korábbi ('71-es).
Érthetetlen,hogy az 50. sl mercit teszik inkább rendbe,mint egy ilyen magyar technikát. Pedig mekkora királyság egy ilyen busszal bárhol is megjelenni. Szerintem zabálná a nézősereg,bármilyen megjelenésekor. De ezt már átérezted párszor... :-)))
Pedig ennek a busznak a legjobb az lenne,ha Te tennéd rendbe. Tudom,hogy irgalmatlan nagy munka,meg minimum egy rakat pénz,vagy inkább kettő. :-))) De ha segítség,akkor társadalmiban szívesen drótkefézek,szabok-varrok! :-)))
Nem a pénz a fő gond. A győrieknek sem az volt a bajuk.
Ez nem egy kis project. Ráadásul ma már nem gyakori technikai finomságokkal ( mágnes gyújtás, ATE egykörös hidrfék, hegytámasz, ) , hiányzó alkatrészek pótlása minta nélkül ( alu szelepfedél, hűtőmaszk, e sárvédők), laprugók ívelése - rézperselyek cseréje ...
, hiányzó alváznyúlványdarabok pótlása. A lista szinte végtelen.
S cserébe kapsz egy alulmotorizált , ritka , magyar haszongépjárművet , melyből jelenleg van egy üzemképes darab, s 2-3 darab erősen hiányos roncs.
Aztán nem át egy ca. 150m2-es világos , fűtött műhely , némi felszereléssel. S hol találsz olyan lakatost , aki fotó után elkészít táblalemezből egy sárvédőt, zongorazsanéron lifegő íves géptetőket, hűtőt passzentosan körbefogaloló maszkot.. (itt azért nem kasznistoppolásról van szó).
S akkor még remélhetőleg nem repedt a hengerfej, kiad egy túlméretet a főtengely, mert ez nem állólámpás merga, hogy bármely faluban van hozzá , szinte minden gombokért.
S általában olyan emberek értenek leginkább a "retusáláshoz" ,jönnek a hozzáértő dumájukkal, akik még egy Trabantot sem spricceltek át neoluxszal.
Nekem a harmadik buszom készülődik lassan önerőböl kigurulni a műhelyből, de még az előző kettőn is vannak restanciák.
ATimemachine alkotója által megmentett üres bódéhoz sok kis apróságot és nagyobb dolgot gyűjtöttem azóta be.
Ma Magyarországon ilyet senki sem akar megcsinálni.190SL-ek, Pontonok, ... újítódnak fel tucatjával , de ez nem oly divatos, trendi jármű , s forgalmi értéke, piaca sincs.
Teljesen irracionális dolog a felújítása, pedig a hazai járműgyártás ,a tömegközlekedés ritka tárgyi emléke, a kevés túlélők egyike.
GyAMC lett volna ( Győri Veterán Autó és Motor Club) az érdeklődő.
"Eléggé menthető", ... , van hozzá már motor , sebváltó, futóművek, még egy alváz, kormánymű, alkatrészkatalógus, dinamó, karburátor, csak nincs legény a gáton.
Akkor még Tatán van ezek szerint! Pedig eléggé menthető állapotban vészelte át az elmúlt évtizedeket, szinte nem is rohadt, Rá volt építve egy faház és az védte.
Igen lehet tudni, Ez egy Rába super busz. Egy Barátom, Szilvássy Pisti (a Timemachine felerészben építője és az ezen topicon lejebb is látható Elmegyógy és intézet Bogár építője) találta ezt a buszt egy üdülőtelepen és megmentettük közös erővel, azóta már állítólag Győrben van egy Rába baráti kör tulajdonában.
Oda már ezer éve beraktam a képet erról a kocsiról de ott is mindenki csak hümmögött. Kb 4éve van nálam. Én már az első napon ráismertem erre az autóra milyen típus, estére már azt is tudtam hogy ki vette meg a filmgyárból és adta oda a Pilisvörösvári tűzoltókon keresztül annak az óvodának. Csak hétfőn láttam ezt a filmet és ráismertem az autóra és a kérdés a rendszámra vonatkozott hogy ez tényleg a saját rendszáma volt e, és hogy ez alapján ki lehet e valamit deríteni a múltjáról és a karosszéria kiviteléről, mert amit a hétfői filmben láttam az már eléggé átalakított volt, mert már azon az egy ajtón is ami volt rajta azon is Trabant kilincs volt és Trabant zár. Az első szélvédő keret is kamu volt, meg a tető is régebbi kocsiról származott. A filmben 1927-es Colmyn-ként emlegették közben ez egy 1935-és 37 között gyártott Opel p4. Ez a típus is Volkswagen-nek az az népautónak készült a Hitler pályázatára. Csak hát ugye nem ez hanem a Bogár nyerte. Ez egyébként az 1932 és 35 között gyártott Opel 1.2-es továbbfejlesztett verziója és ebbe nem 1200-as motor volt mint az elődjébe hanem csak 1100-as. Szóval nem a típus beazonosítása és ezzel kapcsolatos dolgok érdekelnek hanem a rendszám kérdés itt a lényeg. Tehát: CE-14-19 Meg lehet e tudni ez alapján bármit is a kocsiról?
Családunk régi autói voltak és nyilvántartásodba vágynak:
UO-27-15 Okkersárga Skoda S 100 1974. nov. 11-én gurította ki apám a Szabadkikötő útra a legközelebbi Áfor kútig. :o) akkor "született", mint Leonardo DiCaprio... :) de ez nem tudom, hogy most jó-e, vagy rossz... :o) 1992-93 fordulójáig volt forgalomban, aztán állt nagyanyámék udvarán. Kb 6-7 évi állás után, régi benzinnel (!!!) az AC-t felpumpálva, akksit beletéve 2. (!) indításra röffent!
Azért nem az elsőre, mert elbénáztam és (nyár volt) ráhúztam a szivatót, amit nem kellett volna. Ugyanis hozzászoktam addigra a Samarához. Ott minden hidegindításkor kellett a dúsítás.
A másik:
CH-71-97 kék Skoda Octavia Super (fecskefarkas) 1958 (talán '57, de inkább nem, ezt megszakérthetnéd, mert szeretnék én is biztos lenni) Erről nem sok emlékem van, inkább csak néhány régi fotónkon tűnik fel. Egyszer fejre állt vele apám a Mester és a Liliom utca sarkán, mert egy ittas állami Pobeda söfőr beleszaladt oldalról. A "poén" mindebben az, hogy az eset a forgalomirányító rendőr hefti szemei láttára történt! Még csak mosakodni sem volt lehetősége a hivatásosnak! :)
'75-ben adtuk el, további sorsáról nincsenek ismereteim. Neked, esetleg?
Senkit ne tévesszen meg a forma béli különbség mert ebben a formában már a Kémeri című filmben szerepelt csak akkor már fekete volt. Egyébként a filmgyár privatizációja után Vörösvárra került egy Ovodába-onnan egy raklaposhoz aztán ő meg fizetség fejében nekiadta a cigányoknak aztán én tőlük vettem meg. A film hétfőn ment a tévében és én már akkor rá jöttem hogy az a kocsi ez az a kocsi, másnap bizonyítékokat is találtam rá a kocsi egyetlen saját karosszériaelemén a túzfalon. Egyébként ebben a filmben is már eléggé átépített formában volt látható.
Ez így van Alapműveltség ! Mennyire hiányoznak azok a nyolcvanas évek... ! Én mostanában Lindát nézek , ott is van még JB-s volántaxi , élőben nem is emlékszem csak JC,JD-s taxikra.
Azt az Ifát én is ismertem gyerek korom óta, mivel itt lakom még most is. Középiskolás koromban (gépésztechnikum) 90-92 környékén meg is akarta venni az osztálytársam, aztán raktunk rá papírt a tulajnak. Egyéb iránt a kalapos nekünk is gyanús volt.... :o) Végül a nagybátyám nagykerekű ezres Wartburgja lett az övé. Lehet írogat ide a haver is, csak nem ismerem a nickjét... :)
A normál rendszámokat 1995-ig kellett kicserélni, de pár speciális rendszámra további évek voltak, a honvédségre konkrétan emlékszem, lehet a diplomáciai rendszámokkal is így volt.