A linkelt oldalt ismerem, sok hasznos infót gyűjtöttek össze, de sajnos azért hiányos. Úgy általában azt látom, hogy Balatoni túrázás témában nem sok infó lelhető fel, nemigen találok például úti leírásokat...
A jövő héten nekiindulnánk egy pár napos túrának a Balatonon és infókat keresgélek azzal kapcsolatban, hogy a déli parton melyik kikötőkben lehet tőkesúlyos hajóval megszállni éjszakára. Tud valaki esetleg tanácsot adni?
Ugyan nem a nagyviz kozepe, de olyan utam volt az ejszaka, hogy pont mogottem ment le a nap es pont mogottem kelt is fel (egy nagy felszigetet/csucskot kerultem :)
A Dyneema a tüzes menyecske hatására karfiol formájúra olvad. Fülecselésnél ez elég zavaró. De forró pengével darabolható, ha a végeivel utána nem akarsz dolgozni.
Bár én ha lehet, akkor inkább egy egyszerűbb technikát alkalmazok. Dyneemához nem árt kerámia pengét pengét használni. Az acél kést és ollótt hamar eltompítja.
Szerintem egy 3 mm- es Dyneema pont elég. A biztonság kedvéért 4 vagy 5 mm- es már bitang erős. De a csomózás nagyon nem praktikus. Akár 80%- kal csökkentheti a teherbírását.
Működik. A dyneemat nem szakítószilárdsága, hanem nyúlásra kell méretezni, hogy a nyúlása legyen legalabb akkora, mint korábban a drótnak volt. Igy a szakítószilárdság jóval magasabb lesz. A 6-os (1/4”) dyneema elégnek tűnik egy 18-as hajóra.
Van egy két probléma: a mechanikai szilardsag, ahol fémen surlódik, jól meg kell oldani az árbóchoz es a hajótesthez csatlakozást (nem csomóval rákötni valahogy :), ha fém stagreiterek vannak, az is probléma lehet,
kevésbe UV álló, nem fog addig tartani, mint a drót,
van egy folyamatos, bár nem túl nagy megnyúlása, ami miatt lehet néha utána kell állítani.