Belenéztem az összes hajtókar és főtengely csapágyba, kivétel az 5. főtengelycsapágyat mert így beépítve nem fér hozzá a dugókulcs a főtengelyszimeringháztól.
A 3 főtengelycsapágy a legrosszabb, párban a 3. hajtókarcsapággyal. A csavarok kiszedése után itt maguktól szétestek, a többi jobb csapágy csak kocogtatással jött szét.
Kép nem adja annyira vissza, pereme van a főtengely csapágynak több tized lekopott belőle.
Ha tisztaban vagy vele, akkor kar volt elohozakodni a te vegsebessegeddel.
Egyebkent nem, a mai motoroknal nem csak teljesitmenyt alit elo uzemanyagbol. A gyari konfigban eleg sok nafta megy el "veszendobe" a kibocsajtasi normak betartasaert.
Kiirod az EGR-t, kevesbe ovatosra irod a motorvezerlot es rogton nyersz egy rakas loerot, kevesebbet is fog enni a kocsi.
Nem értelek, az első pillanattól tudom, és nem is titkolom, hogy meg volt írva a motor, de semmilyen egyéb dolog nem volt vele csinálva. Az előző tulaja Donibcsi felesége volt és Doni kicsit belepiszkált a motorvezérlőbe. Komoly tuningot, vagy egyéb fizikai átalakításokat nem kapott és az értékeken sem sokat változtatott meg mert nem kormolt vészesen. A motor az teljesítményt üzemanyagból állít elő, kvázi ha nagyobb a teljesítmény akkor több üzemanyag is fogy, na az enyém nem nagyon fogyasztott sokat mindezek mellett sem, ebből következtetek arra hogy nem volt drasztikus a belenyúlás sem.
Találkoztam már hasonló motorral. A másik autóm egy Rover 25,1.4- es benzines motorral, 2000-es évjárat. Valami kopogott benne, gondoltam megnézem, hátha a hajtókarcsapágyak azok. Nagy lelkesen leszedtem az olajteknőt, hogy majd ott hozzáférek, megrángatom, hátha kibukik a hiba vagy a kotyogás és ez fogadott:
A karikázott csavarok a hengerfej csavar végei. :) Ráadásul a képen látható rácsos rész (elvileg merevítő és olaj terelő szerepe van) fogadott. Tehát ez is a motor tetjétől az aljáig tartja össze az egész motort. Olvasgattam pár napot sírás közben, és az eredmény az lett hogy szépen összeraktam az autót, mert nem mertem szétborítani az egész blokkot. Egyébként ez több éve volt, azóta is azt használom, főleg mióta az A2 szét van szedve. Szívós egy darab, mert bármi is kopog benne, nem romlott az állapota hangra, és teszi a dolgát. Amint kész lesz az Audi, ettől függetlenül bármennyire is szeretem és nagyon fogom sajnálni, meg kell válni tőle, mert rommá van rohadva szegény.
Ezt nem azért írtam hogy Kaper ne foglalkozzon a problémával, hanem csak érdekességként említettem meg, hogy van még pár olyan autó amiben ilyenekkel szívatják a jónépet,és persze a probléma sem ugyan az.
Nekem az 1.4 TDI simán ment 200-at, sőt igazán a végsebességét sosem mertem megnézni, mert 200-nál még valamennyire gyorsult tovább. Kicsit párás, 4-5°C-os aszfaltnál harmadikban még simán kapart ha letiportam. és semmi extra nem volt a motorjával csak kicsit meg volt írva
A kompresszió nem biztos, hogy rossz ha amúgy hulla a motor, bár azért az a 170-es végsebesség erősen azt valószínűsíti. Ha tudsz akkor veszteséget mérj, abból többet megtudni mint egy sima kompresszió végnyomásból.
Ezeknek a java tipikus akkumerülésre utaló hiba. Talán amikor az önindító vérszegényen forgat, akkor annyi áramot vesz fel, hogy pillanatnyilag a kritikus szint alá húzza az akku kapocsfeszültségét és a rendszer teleszemeteli magát ilyen kamu hibakódokkal.
...de ez innentől már erősen távgyógyítás jellegű történet és azt meg nem szeretem. Bontsd meg a motort és legyen rendben az olajnyomás (vagy legyen tisztázva, hogy a motor életképes-e) és utána tudunk érdemben tovább lépni!
Valami nem kerek azzal a motorral! Amikor ennyire nincs olajnyomás (figyelembe véve az új pumpát) az valami szerelési hiba lesz, és vagy a szívó vagy a nyomó ágban van valami tömítetlenség. A másik opció, hogy teljesen el van kopva a motor és azért nincs nyomás mert gyakorlatilag minden csapágyhézag az előírt maximum többszöröse, de egy új pumpánál akkor is kellene lennie ennél azért combosabb olajnyomásnak.
A csapágyak megbontásával kapcsolatban: van olyan motor (1.2 TDI) aminek annyira gyenge a blokkja (alu), hogy a tőcsavarok is bele vannak számítva a rendszer merevségébe. (gyakorlatilag a hengerfejtől a főtengelyig fogják össze a motort) ott nem szabad megbontani, még a hengerfejet sem...!
De a te esetedben az a motor már kapott annyi hősokkot és mechanikai behatást, hogy simán bontható. De ha tényleg kopás eredménye ez a gyatra olajnyomás, akkor az a hajtórudak csapágyain is látszik és azok simán bonthatóak.
Régi kis ford fiestával volt ilyen érzés! Az 850 kg volt az 1.4-es a2 890kg. Én soha nem izgultam a 6 henger v6 böszme gépekre,persze ismeretlenül nem vitathatom el hogy biztos élmény! Én szeretem, pedig mondom veterán autóm is van és moped autóm is van (350kg -5 lóerő :):) )
a legtöbb mai autóhoz képest. Nem vicc, van összevetésem. A kis benzines A2 olyan aranyos, könnyű orrú, semleges, pontosan kormányozható kis gokart, hogy nem igaz. Manapság eleve nem létezik ekkora, ilyen szép és ilyen merev - sőt eleve, semmilyen - 980kg-os autó, még 1180-as sem nagyon. Hozzá képest kőnehéz az összes ma kapható hasonló autó, malomkerék buta dizájnnal (rugózatlan tömegeka lul) túlszervózott, zömmel érzéketlen kormányokkal és drága feláras sportülést nem rendelve erősen középszerű ülésekkel, igen gyakran szánalmasba hajló, fájdalmas bégető motorhanggal. Nemcsak ezeknél jobb vezetni, hanem a közel dupla áron menő családi méretű autóknál is, amelyekben szintén a fent említett jellemzők vannak, hacsak nem a felső polcról válogatunk (normál esetben is 4-5M, a középszerért kis méretben, családi méretben még több).
Egyébként a 75 lovas 1.4 benzinessel nemcsak vidáman lehet kanyarodni, hanem lehet zsebrakétát játszani belterületen, meglepő. Informatív kormányzás, szuper hang, ergonómia-kényelem- nagy belső tér, vicces egyterű-feeling előre, kilátás...én élvezem, és minden más után is nagyon szívesen ülök bele (ha megtehetem, de sajnos ritkán, mert ritkán jutok hozzá)
Az, hogy egy hathengeres nagymotoros összkerekes autó után milyen, nem mérvadó, mert ha csak utóbbit lenne, a könnyedsége és az említett erényei hiányoznának, mert az legalább olyan jó, mint a bunker-feeling menésfaktorral.
...már bocsánat, de ezek annyira általános dolgok, hogy kimerítik a felesleges szócséplés fogalmát... Ha kenési rendellenesség miatt egy motor eljut abba a fázisba, hogy:
- emiatt melegedjen
- emiatt szoruljon
akkor az a motor onnan menthetetlen! Ez is egy általános közhely, de igaz!
A fórumtársunknak meg kell mérnie a valós olajnyomást egy manométerrel, amennyiben úgy is kevés, akkor le kell vennie az olajteknőt és a szelepfedelet és megbontással fel kell mérnie a főtengely nyugvó és lengő csapjainak és azok csapágyazásainak, valamint a vezérműtengely csapágyfelületeinek állapotát és ha egyértelműen látható kopásnyomok, bemaródások vannak bárhol is, akkor meg kell hoznia pár döntést a motorcserével kapcsolatban. Szerencsére egy kódazonos motor nem egy ritka és pláne nem drága dolog manapság.