Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6492

3 = 3.

Előzmény: Törölt nick (6491)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6491

Belenéztem az összes hajtókar és főtengely csapágyba, kivétel az 5. főtengelycsapágyat mert így beépítve nem fér hozzá a dugókulcs a főtengelyszimeringháztól.

A 3 főtengelycsapágy a legrosszabb, párban a 3. hajtókarcsapággyal. A csavarok kiszedése után itt maguktól szétestek, a többi jobb csapágy csak kocogtatással jött szét.

Kép nem adja annyira vissza, pereme van a főtengely csapágynak több tized lekopott belőle.

Octi19 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6490

Áhh, felejtős. Az egy egyszerű nyomásszelep, ahhoz hogy nyisson nyolmás is kell, de nálad meleg olajnál valahol eltűnik a nyomás.  

Előzmény: Törölt nick (6489)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6489

Lehetne, de a méréskor a nyomásmérőn látszik az esés ahogy kinyit 4000fordulat felett.

Előzmény: dzoltan82 (6488)
dzoltan82 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6488

Olajnyomas szabalyzo?

Előzmény: Törölt nick (6486)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6487

...ez nem túl vészes. ennyit meg sem lenne szabad érezni az olajnyomáson. Valamiért melegen mégsincs olajnyomásod. Marad az olajpumpa...

Előzmény: Törölt nick (6486)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6486

Főtengely tengely irányú kotyogás, lenkerekestől-szíjtárcsástól, csavarhúzóval feszítve, 0,9mm tolómérővel mérve.

 

4. hajtókar csapágy:

 

4. főtengely csapágy:

 

A barázdákban köröm nem akad, csak nagyon finoman kitapinthatók.

Előzmény: Törölt nick (6483)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.28 0 1 6485

Komolyan elgondolkodtam rajta, ennyiért a hülyének is megéri egy szép és jó alumínium autó. 

Előzmény: Avant1 (6484)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6484

A dízelt 450e-ért vettem, kb 1éve se, a benzinest 550e-ért, kb fél éve

 

Most 699 irányáron adnak (adtak?) második tulajos szervízkönyves 1.4 benzinest totál karbantartott állapotban. 

Előzmény: Törölt nick (6453)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6483

1.4 benzin AUA

Reggeli hideg motor olajnyomás: alapjárat ; 2000 ; 4000 

(fél éve, másik friss olajjal, másik mérővel, régi szivattyúval 3-3,5bar volt, most 3,5-4bar)

 

Kompresszió, langyos motor: 1 ; 2 ; 3 ; 4 

Kompresszió fél éve, ugyanezzel a mérővel:

1: 13bar , 2: 12.7bar , 3: 11.7bar , 4:14.2bar

Most:

1: 12,9bar , 2: 15.5bar , 3: 14bar , 4: 13,7bar

 

Elsawin elvárás:

 

Biztos vagyok benne ha reggel mennék vele, látszólag szépen és jól működne a délutáni melegig.

 

 

dzoltan82 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6482

Ez igy kicsit keves lesz a cafolathoz... jo lenne valami konkret adatot vagy elmeletet letenni az asztalra

Előzmény: Octi19 (6481)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6481

látom nem túlságosan értesz a témához, de mindegy is...

Előzmény: dzoltan82 (6480)
dzoltan82 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6480

Ha tisztaban vagy vele, akkor kar volt elohozakodni a te vegsebessegeddel.

Egyebkent nem, a mai motoroknal nem csak teljesitmenyt alit elo uzemanyagbol. A gyari konfigban eleg sok nafta megy el "veszendobe" a kibocsajtasi normak betartasaert.

Kiirod az EGR-t, kevesbe ovatosra irod a motorvezerlot es rogton nyersz egy rakas loerot, kevesebbet is fog enni a kocsi.

Előzmény: Octi19 (6479)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6479

Nem értelek, az első pillanattól tudom, és nem is titkolom, hogy meg volt írva a motor, de semmilyen egyéb dolog nem volt vele csinálva. Az előző tulaja Donibcsi felesége volt és Doni kicsit belepiszkált a motorvezérlőbe. Komoly tuningot, vagy egyéb fizikai átalakításokat nem kapott és az értékeken sem sokat változtatott meg mert nem kormolt vészesen. A motor az teljesítményt üzemanyagból állít elő, kvázi ha nagyobb a teljesítmény akkor több üzemanyag is fogy, na az enyém nem nagyon fogyasztott sokat mindezek mellett sem, ebből következtetek arra hogy nem volt drasztikus a belenyúlás sem.

Előzmény: dzoltan82 (6477)
dzoltan82 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6478

En tudom, hogy neked van tapasztalatod, viszonyitasi alapod A6 szinten is. :)

Meszaros Andrashoz szolt a kerdesem.

 

En nem vagyok annyira nagy rajongoja az A2-nek, viszont azt elismerem, hogy a kortars hasonlo autokhoz kepest jo, de csak ha vigayztak ra.

 

Nekem az a fo kifogasom , hogy roszul birja a rossz utakat (a mienk). Gatlok jok, ultetve nincs, 15colon fut, megis fekvorendorok gyilkosak.

 

Mai autok:

telen vadasztam ceges autot. Hat nem konnyu menet, foleg, hogy 2m kozeli vagyok, igy nem sok opcio van, ahol mogem befer a gyerek a gyerekulesben.

Muanyag hulladekok...

A 15 eves A6-osbol kiszallva es beulve a tesztautoba, olyan erzesem volt, hogy koszi, inkabb akkor vezetnem tovabb a sajatot.

(mert persze az osszeallitott A6 konfigot a fonokom elutasitotta, azt mondta ennek kb fele lenen a keret :D )

 

Előzmény: Avant1 (6465)
dzoltan82 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6477

Azt hittem ezen mar tul vagyunk, de meg mindig nem latod be, hogy a tied tuti chippelve volt?

Csak igy johet ki a fogyasztasod, sebessegmax.

Gyari max ertek 173km/h a 75 loeros 1.4 TDI-nek.

Előzmény: Octi19 (6475)
zombi112233 Creative Commons License 2021.05.28 0 0 6476

Találkoztam már hasonló motorral. A másik autóm egy Rover 25,1.4- es benzines motorral, 2000-es évjárat. Valami kopogott benne, gondoltam megnézem, hátha a hajtókarcsapágyak azok. Nagy lelkesen leszedtem az olajteknőt, hogy majd ott hozzáférek, megrángatom, hátha kibukik a hiba vagy a kotyogás és ez fogadott:

A karikázott csavarok a hengerfej csavar végei. :) Ráadásul a képen látható rácsos rész (elvileg merevítő és olaj terelő szerepe van) fogadott. Tehát ez is a motor tetjétől az aljáig tartja össze az egész motort. Olvasgattam pár napot sírás közben, és az eredmény az lett hogy szépen összeraktam az autót, mert nem mertem szétborítani az egész blokkot. Egyébként ez több éve volt, azóta is azt használom, főleg mióta az A2 szét van szedve. Szívós egy darab, mert bármi is kopog benne, nem romlott az állapota hangra, és teszi a dolgát. Amint kész lesz az Audi, ettől függetlenül bármennyire is szeretem és nagyon fogom sajnálni, meg kell válni tőle, mert rommá van rohadva szegény.

Ezt nem azért írtam hogy Kaper ne foglalkozzon a problémával, hanem csak érdekességként említettem meg, hogy van még pár olyan autó amiben ilyenekkel szívatják a jónépet,és persze a probléma sem ugyan az.

Él és virul:

Előzmény: Octi19 (6471)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6475

Nekem az 1.4 TDI simán ment 200-at, sőt igazán a végsebességét sosem mertem megnézni, mert 200-nál még valamennyire gyorsult tovább. Kicsit párás, 4-5°C-os aszfaltnál harmadikban még simán kapart ha letiportam. és semmi extra nem volt a motorjával csak kicsit meg volt írva

Előzmény: Octi19 (6474)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6474

A kompresszió nem biztos, hogy rossz ha amúgy hulla a motor, bár azért az a 170-es végsebesség erősen azt valószínűsíti. Ha tudsz akkor veszteséget mérj, abból többet megtudni mint egy sima kompresszió végnyomásból.

Előzmény: Törölt nick (6472)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6473

Ezeknek a java tipikus akkumerülésre utaló hiba. Talán amikor az önindító vérszegényen forgat, akkor annyi áramot vesz fel, hogy pillanatnyilag a kritikus szint alá húzza az akku kapocsfeszültségét és a rendszer teleszemeteli magát ilyen kamu hibakódokkal.

 

...de ez innentől már erősen távgyógyítás jellegű történet és azt meg nem szeretem. Bontsd meg a motort és legyen rendben az olajnyomás (vagy legyen tisztázva, hogy a motor életképes-e) és utána tudunk érdemben tovább lépni!

Előzmény: Törölt nick (6470)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6472

Holnap mérek kompressziót. Ha az is rossz, akkor motor csere.

Ha a kompresszió rendben, lehet játszok még vele, szétszedem és talán csapágy csere.

Előzmény: Octi19 (6471)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6471

Valami nem kerek azzal a motorral! Amikor ennyire nincs olajnyomás (figyelembe véve az új pumpát) az valami szerelési hiba lesz, és vagy a szívó vagy a nyomó ágban van valami tömítetlenség. A másik opció, hogy teljesen el van kopva a motor és azért nincs nyomás mert gyakorlatilag minden csapágyhézag az előírt maximum többszöröse, de egy új pumpánál akkor is kellene lennie ennél azért combosabb olajnyomásnak.

 

A csapágyak megbontásával kapcsolatban: van olyan motor (1.2 TDI) aminek annyira gyenge a blokkja (alu), hogy a tőcsavarok is bele vannak számítva a rendszer merevségébe. (gyakorlatilag a hengerfejtől a főtengelyig fogják össze a motort) ott nem szabad megbontani, még a hengerfejet sem...!

 

De a te esetedben az a motor már kapott annyi hősokkot és mechanikai behatást, hogy simán bontható. De ha tényleg kopás eredménye ez a gyatra olajnyomás, akkor az a hajtórudak csapágyain is látszik és azok simán bonthatóak.

 

...de szerintem ebből motorcsere lesz...

Előzmény: Törölt nick (6469)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6470

VCDS:

 

 

Cím 01: Motor

Nem talált hibakódot.

Készenlét: 0010 0000

 

Cím 17: Mûszerfal betét

00562 - Olajszint/olajhõmérséklet jeladó (G266) 30-00 - szakadás/rövidzár pluszra

00562 - Olajszint/olajhõmérséklet jeladó (G266) 27-10 - valószínûtlen jel - idõszakos

 

Cím 46: Komfort elektr

01330 - Komfortrendszer központi vezérlõ (J393) 37-00 - Hibás

00955 - Kulcs 1 35-10 - Ismeretlen hibakód feldolgozás. - idõszakos

14426 - Ismeretlen hibakód 48-00 - Feszültségellátás

14645 - Ismeretlen hibakód 57-00 - elektromos-áramköri hiba

14384 - Ismeretlen hibakód 50-00 - korábbra állítás helyzet nem elért

16672 - Befecskendezõszelep 10 henger P0288 - 32-00 - testzárlat (N300)

08224 - Ismeretlen hibakód 32-00 - Ellenállásérték túl nagy

21749 - Ismeretlen hibakód Ismeretlen - 114-00 - Ismeretlen hibakód feldolgozás.

29556 - Ismeretlen hibakód U0884 - 101-00 -

30053 - Középkonzol körvonalvilágítás 3. izzó U1357 - 114-00 - valószínûtlen üzenet

11848 - Ismeretlen hibakód 82-00 - Mûködésbe hozva

08258 - Ismeretlen hibakód 82-00 - Mûködésbe hozva

19744 - Lineáris lambdaszonda; B4: szivattyúáram szál P3288 - 48-00 - szakadás

12336 - Ismeretlen hibakód 49-00 - nincs kommunikáció

 

4napja még semmi nem volt ezekből.

 

Előzmény: Törölt nick (6469)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6469

Az eddigi nyomásmérőmben nem bíztam, vettem újat.

(meleg motor)Indítás után, alapjárat:

Átmelegedett, járatott motor, alapjárat:

Emelt fordulat:

max nyomás kb 4000fordulat:

Elsawin szerint az elvárt nyomás 2000fordulaton minimum 2bár.

 

Alapból cserélni akartam a hajtókar és főtengely csapágyakat (meglepően olcsók), de elolvastam ezt az elsawinben és nem mertem hozzányúlni:

 

Előzmény: Octi19 (6462)
Mészáros András Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6468

Igen! Ezen is az volt! Viszont amit küldtem az alapból kiküszöböli ezt a hibát! Árban viszont korrekt volt,nem fizettél sokat a cseréért!

Előzmény: Avant1 (6466)
Mészáros András Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6467

Régi kis ford fiestával volt ilyen érzés! Az 850 kg volt az 1.4-es a2 890kg. Én soha nem izgultam a 6 henger v6 böszme gépekre,persze ismeretlenül nem vitathatom el hogy biztos élmény! Én szeretem, pedig mondom veterán autóm is van és moped autóm is van (350kg -5 lóerő :):)  )

Előzmény: Avant1 (6465)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6466

Szia András, 

ebből nekünk is kellett 2-3 éve egy pótlás. Valami repedés volt rajta. A gyárit rakattam bele, az valami 20+ volt.

Előzmény: Mészáros András (6457)
Avant1 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6465

 

 

Szia Zoli,

a legtöbb mai autóhoz képest. Nem vicc, van összevetésem. A kis benzines A2 olyan aranyos, könnyű orrú, semleges, pontosan kormányozható kis gokart, hogy nem igaz. Manapság eleve nem létezik ekkora, ilyen szép és ilyen merev - sőt eleve, semmilyen - 980kg-os autó, még 1180-as sem nagyon. Hozzá képest kőnehéz az összes ma kapható hasonló autó, malomkerék buta dizájnnal (rugózatlan tömegeka lul) túlszervózott, zömmel érzéketlen kormányokkal és drága feláras sportülést nem rendelve erősen középszerű ülésekkel, igen gyakran szánalmasba hajló, fájdalmas bégető motorhanggal. Nemcsak ezeknél jobb vezetni, hanem a közel dupla áron menő családi méretű autóknál is, amelyekben szintén a fent említett jellemzők vannak, hacsak nem a felső polcról válogatunk (normál esetben is 4-5M, a középszerért kis méretben, családi méretben még több). 

Egyébként a 75 lovas 1.4 benzinessel nemcsak vidáman lehet kanyarodni, hanem  lehet zsebrakétát játszani belterületen, meglepő. Informatív kormányzás, szuper hang, ergonómia-kényelem- nagy belső tér, vicces egyterű-feeling előre, kilátás...én élvezem, és minden más után is nagyon szívesen ülök bele (ha megtehetem, de sajnos ritkán, mert ritkán jutok hozzá) 

Az, hogy egy hathengeres nagymotoros összkerekes autó után milyen, nem mérvadó, mert ha csak utóbbit lenne, a könnyedsége és az említett erényei hiányoznának, mert az legalább olyan jó, mint a bunker-feeling menésfaktorral.

 

Előzmény: dzoltan82 (6455)
Octi19 Creative Commons License 2021.05.27 0 1 6464

...már bocsánat, de ezek annyira általános dolgok, hogy kimerítik a felesleges szócséplés fogalmát...
Ha kenési rendellenesség miatt egy motor eljut abba a fázisba, hogy:

- emiatt melegedjen

- emiatt szoruljon

akkor az a motor onnan menthetetlen! Ez is egy általános közhely, de igaz!

A fórumtársunknak meg kell mérnie a valós olajnyomást egy manométerrel, amennyiben úgy is kevés, akkor le kell vennie az olajteknőt és a szelepfedelet és megbontással fel kell mérnie a főtengely nyugvó és lengő csapjainak és azok csapágyazásainak, valamint a vezérműtengely csapágyfelületeinek állapotát és ha egyértelműen látható kopásnyomok, bemaródások vannak bárhol is, akkor meg kell hoznia pár döntést a motorcserével kapcsolatban. Szerencsére egy kódazonos motor nem egy ritka és pláne nem drága dolog manapság.

Előzmény: Mészáros András (6461)
Mészáros András Creative Commons License 2021.05.27 0 0 6463

Végig olvastam és igen a melegedésre is kitér az írás!

Előzmény: Mészáros András (6461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!