Gyűlöletbeszéd: az MSZP a mutogatást is büntethetővé tenné?
2007. április 16. 11:27
MNO
A gyalázkodás, azaz a gyűlöletbeszéd büntethetőségét kezdeményezik a büntető törvénykönyvben szocialista országgyűlési képviselők. Ezt Bárándy Gergely, a javaslat egyik szocialista beterjesztője jelentette be hétfőn Budapesten.
A törvénytervezet bűncselekménnyé nyilvánítaná a gyalázkodást, azaz azt a magatartást, amikor valaki nyilvánosság előtt a lakosság egyes csoportjainak becsületét, emberi méltóságát kifejezéssel, ennek híresztelésével, vagy testmozdulattal megsérti – közölte a képviselő a feles többséget igénylő, az országgyűlésnek a nap folyamán benyújtandó javaslatról.
Bárándy Gergely azt mondta: a törvény célja nem a politikai stílus formálása, meg lehet fogalmazni a szélsőséges megnyilvánulásokat, de lesz egy határ, a közösségek, az emberi méltóság védelme.
(MTI)
Az "Egri csillagok"-ból is ideje lesz kiszerkeszteni Sárközit.
Vagy a Göre Gábor-sorozat azon kötetét is meg kéne kicsit szerkeszteni, amelyből megtudjuk hogy "ha együtt van a tzigány meg a tót oszt a tótnak eltünik valamilye, én tudom hol keressem".
A "Nagyidai cigányok"-at meg lehet törölni az Arany-kötetekből.
Ejnye, egy ilyen protonácira nem kéne hivatkozni, szégyeld magad.
".... Magyarkodóknak, köd-evőknek, Svábokból jött magyaroknak ..."
Egyértelműen pejoratív a svábok említése ilyen szövegkörnyezetben. Vagy azt lehet? Talán össze kéne állítani egy védett csoportok jegyzéket... mindig elbizonytalanodom.
"Talán nem kellene velük "vitatkozni". Nem azért, mert buták, hanem azért nem, mert ocsmány, szemét népség."
Ebben valszeg igazad van.
Ami viszont a későbbieket illeti: mennyiben alkalmas azár az Ady, akár a Kölcsey vers a magyarsághoz tartozó emberek méltóságának megsértésére? Mert szerintem nem.
Tehát büntethető lesz, ha valaki valahol nagy nyilvánosság delőtt az kiáltja a mikrofonba: rohadt hungarista goj söpredék. Igen? Nem? Vagy inkább: az attól függ?
"Nekem pl a 3. passzus nem tetszik, ez a politukusokat kiveszi a buntethetosegbol."
Mondd, tudsz te olvasni? A 3. passzus nem arról szól, hogy a politikusok szabadon gyalázkodhatnak, hanem (kissé szabad fordításban), hogy a politikust szabadon lehet gyalázni.
"egy olyan szemely is jegyzi a javaslatot, aki nevetgelt egy egy holo aldozatokra emlekezo rendezvenyen, meghozza egy zsidokat serto poenon." Ez lassan kezd urban legenddé válni. Nem a rendezvényen, hanem előtte, nem a zsidókat sértette a poén, hanem a kegyeletet, és nem nevetgélt rajta, hanem lehülyézte az illetőt. (Tudod: nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Volgákat, hanem Mercedeseket és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.)
Zuschlag megbűnhődött az idióta poénkodásáért: le kellett mondania a mandátumáról és 2006-ban sem indulhatott újra. De hogy Aratót is büntetni kelljen, aki csak ott volt, amikor Zuschlag baromkodott (sőt, mint mondtam, legott le is hülyézte érte), az már mégis abszurdum.
És olyan, ami alapján az előbb említett roma vagy zsidó följelentést tehetne, van? No, az nincs. Mi meg azt szeretnők, ha lenne.
Kirekesztő ez így is. Mi van a kínai, vietnámi, latin stb. származású csoportokkal? Azokat csak úgy odavetnétek a magyarok gyűlöletének? Több toleranciát, ti megalkuvóak vagytok.
"Van a Btk-nak olyan paragrafusa, ami alapján ezért följelentést tehetsz? Van bizony. És olyan, ami alapján az előbb említett roma vagy zsidó följelentést tehetne, van? No, az nincs. Mi meg azt szeretnők, ha lenne."
Jó, ha majd hatályba lép ez a jogalkotási gyöngyszem, akkortól csak símaszkos és azonosító nélküli röndérek gyalázkodhatnak, mer' őket úgy sem lehet felelősségre vonni.
A (3) bekezdésből látom, hogy orbánozni továbbra is lehet majd ezerrel, az olvtársak nagyobb örömére. :-)))
Először azt kell tisztázni, hogy a parlamenti képviselőknek a választópolgárok képviseletét kell ellátni, vagy ezek az emberek csak egyszerű megélhetési naplopók, esetleg fórumokon okoskodó nyári mikulások!
Jó hecc másokkal szórakozni, meg kifizetődő, ugye?
Az elmélet az, hogy a Magyar Köztársaság alkotmányáról szóló, 1949. évi XX. tv. az 54.§ (1) -ben kimondja, hogy
"A Magyar Köztársaságban minden embernek veleszületett joga van az élethez és az emberi méltósághoz, amelyektől senkit nem lehet önkényesen megfosztani.",
a 61.§ (1) -ben pedig azt, hogy
"A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításra, továbbá arra, hogy a közérdekű adatokat megismerje, illetőleg terjessze."
Namármost mi van akkor, hogyha ez a két alkotmányos alapjog ütközik (konkuráló alapjogok)? Ha valaki a szabad véleménynyilvánítás jogával élve megsérti az én emberi méltósághoz való jogomat? Hát az van, hogy akkor ezzel megvalósítja a Btk-ban "rágalmazás" vagy "becsületsértés" szóval megjelölt cselekmények egyikét, azaz büntethető.
És ha úgy sérti meg az emberi méltóságomat, hogy arra a társadalmi csoportra tesz megalázó megjegyzést, amelyhez én is tartozom? Akkor semmi, mert ezt a tényállást a Btk. nem ismeri.
"mondjuk a méltósághoz való jog inkább okt.23-án sérült, amikor a pribékek a vért ontották a pesti utcán."
Most ne vitassuk meg, hogy is volt az az október 23-a, tegyük föl (bár nem engedjük meg), hogy igazad van. Van a Btk-nak olyan paragrafusa, ami alapján ezért följelentést tehetsz? Van bizony. És olyan, ami alapján az előbb említett roma vagy zsidó följelentést tehetne, van? No, az nincs. Mi meg azt szeretnők, ha lenne.
Nem azért, mert buták, hanem azért nem, mert ocsmány, szemét népség.
Viszont: ha ma valaki megírná, publicisztikában (nem világos, hogyan vonatkoznék javaslatotok a művészi /szándékú/ megnyilatkozásokra) azt az üzenetet, amelyet Ady verse, a Nekünk Mohács kell tartalmaz, az mennyit érne, mármint börtönben?
Hát ha valaki Kölcsey Zrínyi dala, Zrínyi második éneke üzeneteit írná újra..?
...
Törvényem él. Hazád őrcsillagzatja Szülötti bűnein leszáll; Szelíd sugárit többé nem nyugtatja Az ősz apák sírhalminál. És más hon áll a négy folyam partjára, Más szózat és más keblü nép; S szebb arcot ölt e föld kies határa, Hogy kedvre gyúl, ki bájkörébe lép.
Mint egy más alkalommal már említettem, előfordult, amikor a gyerekeim még kisebbek voltak, hogy valamelyikük nyolcra hazaigérkezett, de még fél tízkor sem volt otthon. És olyankor idegességemben nekem is kicsúszott a számon, "hogy hol van már az a kurva kölyök?"
"...a javasolt törvénymódosítás problematikus voltát a legjobban az itteni széljobbos vagy éppen egyértelműen nyilas nickek fantáziálása mutatja, mármint arról, kiket miért fognak beperelni..."
Minthogy bűncselekményről lenne szó, nem beperelni kellene, hanem följelenteni. Aztán a rendőrség megtagadja majd a nyomozást jól.
Valóban. A náci jogrend megengedte, hogy egy cigányembernek azt mondd: "A cigányok rohadt, szemét alja népség, élősködő kelés a magyar nemzet testén, legjobb volna vizilabda-mneccset szervezni, ahol piros sapkában a cigányok játszanak, kékben meg a krokodilok". A náci jogrend megengedte, hogy egy zsidónak azt mondd: "Nem jók a zsidók semmire, az egyetlen haszon, ha szappant főzünk belőlük, azzal legalább föl lehet mosni a lépcsőházat."
Mi meg azt szeretnők, ha a magyar jogrend annyira alulmúlná a nácit, hogy ilyeneket ne mondhasson büntetlenül senki.
"...magasan kullantunk az egyiptomi rabságba, és annak minden kínjaiba, az legyen a zsidók dolga." De nem az ő dolguk, minthogy az igaz keresztények ugyanazt az Istent imádják, mint a zsidók. És ennek az Istennek egyik különlegesen dicsőséges cselekedete volt, amikor hatalmát megmutatván kiszabadította az ő választott népét az egyiptomi rabságból.
"A Husvét az eredetileg a bibliai idõkben par excellence zsidó ünnep volt, lévén akkor még nemigen voltak európai és egyéb nemzetállamok." Nem azért volt zsidó ünnep, mert nem voltak nemzetállamok, hanem mert a zsidók ilyenkor emlékeztek meg arról, hogy az Örökkévaló kivezette őket Egyiptomból, a szolgaság házából.
"Krisztus kereszthalála után a Husvét teljesen más értelmet nyert a keresztény népeknél..." Ne haragudj, de ez marhaság. Nem a zsidó húsvét nyert más értelmet a keresztény népeknél. A helyzet az, hogy szinte minden mérsékelt égöv alatt élő kultúra megüli a tavasz kezdetének, a halottaiból föltámadó természetnek az ünnepét. (A földművelő népeknél pedig ez igen gyakran a meghaló, eltemetett és föltámadó istenség ünnepét jelenti, a földbe vetett és kisarjadó gabona metaforájaként. A perzsáknál Mithraszét, az eleüsziszi misztériumokban az anyjához, Démétérhez az alvilágból vissszatérő Perszephonéét, az egyiptomiaknál Oziriszét, csak ott a Nilus is bele van keverve a dologba, minthogy ott a gabona elvetésének majd kisarjadásának előfeltétele a Nílus áradása.) Vagyis mind a zsidók, mind a keresztények megtartják az ősi tavaszünnepet, csak az egyik az Egyiptomból való szabadulást, a másik Jézus kereszthalálát és dicsőséges föltámadását kapcsolja hozzá (ez utóbbit joggal, minthogy a biblia szerint ez éppen pészachkor történt).
a lakosság egyes csoportjainak becsületét, emberi méltóságát kifejezéssel, ennek híresztelésével, vagy testmozdulattal megsérti
Ez tecc:-) Ezentúl jobb, ha senki sem gyúr válizomra, mert egyes gyakorlatok gyanusan emlékeztetnek a náci karlendítésre. Ugyenez vonatkozik úgy általában a lazításra, ez miden sportot érint. A küzdősportokkal mégrosszabb a helyzet, minden küzdelem előtt meg kell tudakolni az ellenféltől, hogy esetleg zsidó ill. cigány e. Különben még bűncselekménybe keveredik az emberfia:-)