Ha a külső világítás be van kapcsolva, akkor az üzembe helyezett fülkénél (ahol a kulcs el van fordítva) világítanak a fényszórók, a másiknál a zárlámpák (akkor is, ha az irányváltót nem állítja a vezető "előre" állásba).
Sziasztok!
Az lenne a kerdesem, hogy a Combinokban a menetirany valtohoz van kapcsolva a fenyszoro/zarfeny, vagy attol fuggetlen, es kulon kell kapcsolni?
Beszélgettünk itt még régen az utastájékoztató hangokról. Ma utaztam a 2036-os kocsival és ez a szerelvény már visszakapta Tarcsa Zsuzsa hangját. Bár megjegyezném, hogy kicsit érdekesre sikeredett ez a megoldás, mert a metró átszállási lehetőségeknél Hegyi Barbara még mindíg mondja az angol szöveget. Kivéve Oktogon mert ott Tarcsa Zsuzsa 1-es metrót mondd és az átnevezés miatt a Corvin negyednél sem hallhatjuk Hegyi Barbara csilingelő hangját. A hév átszállásokról pedig egyáltalán nem tájékozódhatnak a tisztelt külföldi utazok ugyanis ott is átnevezés volt. Miért kellett ez a faramuci megoldás? Valaki más szerelvényen is tud esetleg erről a megoldásról? Ha gondoljátok osszátok meg a tapasztalataitokat. Előre is köszönöm
sziasztok. 2006 március 14.-én kedden hajnalban. söt még valami: az elsö forgalmi kocsi mi a 2003-as volt még én is rajta voltam. söt: a bkv ujságában is van foto az eseményröl demszkivel meg az megasztáros vili vezetö énekessel együtt!!
Megszépülnek azok az emlékek az ICS-ről, de amikor visszatértek a körútra, hát legalább olyan taposódás volt rajtuk, mint a Combinókon...
A Combinón ha nem az első ajtón szállsz fel, és nem a szűkületben állsz meg, sokkal tágasabb, kényelmesebb állóhelyek vannak, ahol félre lehet állni a tömeg sodrása elől. ICS-n az 1300-asokat leszámítva ilyen nincs, mert ugyan abban nincs szűkület, de végig vannak ülések.
Szerintem minden szempontból. A járművezetőnek is egy kellemes kultúrált környezetben kell dolgoznia, nem egy szakadt és szűk ICS vezetőfülkéjében. Az ICS már nem való a 21. századi közlekedésbe. Utas szemmel nézve meg, az alacsonypadló, a tágas utastér csak az előnyére vállhat.
Igen ez volt az a baleset, csak én még azt hallottam, hogy az autó neki ütközött a 4-es villamosnak is és ezért kérdeztem. Köszönöm a linket, és a válaszodat is a hiba miatt pedig elnézést kérek.
Igen ez volt az a baleset, csak én még azt hallottam, hogy az autó a 4-es voééa,psmal os melo jaktptt ás ezért kérdeztem. Köszönöm szépen a válaszodat, és a linket is a hiba miatt pedig elnézést kérek.
A ma délelőtti rákóci téri balesetben melyik szerelvény volt érintett? Esetleg, ha képe is van valakinek megköszönném, ha megosztaná velünk. Előre is köszönöm!
Dehogyis! Közben beállt kocsiszínbe is elsején. Gondolod, hogy Scraapy is 40 órán keresztül vezette? Kicsit erős lenne. Csak másnap pont azt kapta ki újra valószínűleg... :D
"Arról nem is beszélve, hogy a combinókat óriási terhelésnek teszik ki teljessen feleslegesen. Úgy tudom, hogy ezeknek a meglehetősen komoly elektronikájú villamosoknak bizonyos üzemóra után meghatározott ideig pihenni kellene. Ez a pihenő idő sajnos egyáltalán nincsen meg, ami gondolom a villamosok élettartamának jelentős csökkenésével jár."
Talán még kisebb egy normális éjszaka az utasterhelés, mint nappal. Pihenni a vezetőnek kell, a számítógép nagyon jól érzi magát akár három nap folyamatos forgalom után is (ismereteim szerint estére sincsenek kikapcsolva a kocsik, bár ennek más az alapja). A jármű élettartama nem csökken a folyamatos üzemmel.
Érdemes ezt a hozzászólást és a kapcsolódó beszélgetést elolvasni:
nincs reprezentatív tapasztalatom, de többször utaztam péntek este, amikor szinte minden második utas kezében kinyított borosüveg volt. oké, olyat nem láttam, hogy kilocsolták volna;-)
Demagóóógia a köbön! Én is mondjam azt, hogy szüntessük meg a házad előtt menő buszt, mert én nem használom? Élettartam-csökkenés? Attól, hogy éjszakánként az állomány kb 1/7-e üzemel? Nevetséges... Ha meg már 800 millió: nem azért vettük, hogy a kocsiszínben porosodjon, ha egyszer lehet értelmesen használni...
Tudod azt gondolom hogy azt komoly vívmánynak tekinteni hogy néhány részegnek éjszaka egy 800 milliós villamos járatnak (15 percen ként) hát hogy is mondjam igen csak elferdült gondolkodásra vall. Arról nem is beszélve, hogy a combinókat óriási terhelésnek teszik ki teljessen feleslegesen. Úgy tudom, hogy ezeknek a meglehetősen komoly elektronikájú villamosoknak bizonyos üzemóra után meghatározott ideig pihenni kellene. Ez a pihenő idő sajnos egyáltalán nincsen meg, ami gondolom a villamosok élettartamának jelentős csökkenésével jár.
Az elmúlt néhány hónapban többször utaztam éjszaka a combinóval. Semmi extra nem volt, teljes nyugalom, nappal sokkal durvább jelenetek is vannak a hatoson...
bevallom, én sem értettem, és még most sem értem, hogy miért kell kockáztatni a 800 millió ft-os combinókat, amelyek éjszaka guruló kocsmává alakulnak át. amúgy a BKK komoly vívmánynak tekinti, hogy a drága hernyók éjszaka is kint vannak...
Ha már így elkezdtünk bestzélgetni akkor elmondom neked őszintén, hogy már azt sem értettem, hogy miért kellett a combinókat éjszakára kiengedni? Arról nem is beszélve, hogy szégény őrök is csak pórul jártak ugye.......
valóban komoly kockázat volt, de: miután már jó ideje éjjelente is állandóan járnak a Combinók, így valószínűleg volt már tapasztalata az illetékeseknek.