Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2 napja -1 0 143205

Akkor 250-es Tecumseh fűnyírómotor fogja hajtani :-)

Mindegy most mi a koncepció, főleg a Teslánál. Ott 5 évente koncepcióváltás van. Most kb a végtelenben látszik a teljes önvezetés, mint cél.

Előzmény: Platon (143203)
Platon Creative Commons License 2 napja -3 0 143204

A Teslában nincs AI.

 

NVIDIA Drive PX 2 van benne 250W. Olyan is a cucc. teljesen alkalmatlan bármifére önvezetésre

Előzmény: kiggyo (143200)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143203

Rettenetesen számítás igényes a dolog.

Előzmény: mica-r (143199)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143202

Elütés volt. 2kW az.

Előzmény: kiggyo (143200)
kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 1 143201

Szerencsére nem olvassák a világ vezető gyártói ezt a topicot így nem gátolja őket hogy fejlesszenek :-)

Hogy a fenébe kellene már 10kW neki, baromság....

Előzmény: mica-r (143199)
kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 1 143200

Na ha már teljesen fogalmatlan vagy a témában kezdjük az elején:

 

"Még egy gyengébb AI rendszer is nagyságrendileg 2kWh-t simán megeszik"

 

Itt még kWh-ról beszélsz ami energia, utána 5-10kW-ról ami teljesítmény.

 

A tesla jelenlegi hardvere mindennel együtt (nem csak az AI) max 100W teljes fogyatású lehet tippre, de könnyedén utána tudsz járni. Ebből az AI magok, kamerák max 50W teljes terhelésen.

Kiszámolhatod hogy hány tized % hatótávot jelent a használata.

 

Az egyik hardver amit gyártunk egy 8MP kamera, 6Tops teljesítményű NPU és minden körítéssel együtt elmegy 8-10W-ról, PoE-n tápláljuk. 30-40FPS mellett osztályoz a képek alapján.

 

Szóval értem én hogy bármi baromságot be lehet böfögni egy nick mögül itt a topicban, de ekkora baromságot ne állíts már, vagy legalább googlizz egy kicsit. 

Nem a szekrény méretű számítógépek korát éljük.

Előzmény: Platon (143197)
mica-r Creative Commons License 2 napja -1 0 143199

Ha 10kW körül kell majd neki, akkor szerintem soha nem lesz elterjedve. Pazarló nagyon.

Előzmény: Platon (143197)
mica-r Creative Commons License 2 napja -1 1 143198

Kvázi villanyforradalom van tizenéve, hol van még a teljes villanyautósodás? Pedig az elektromos hálózat bizonyos mértékben létezik világszerte. 

Előzmény: Platon (143195)
Platon Creative Commons License 2 napja -1 0 143197

A mai önvezető rendszerek komplex szabályok és egyszerűbb ML algoritmusok hibridjei. De a Level5 hoz ez még nagyon kevés.

 

Még egy gyengébb AI rendszer is nagyságrendileg 2kWh-t simán megeszik. A jövő autóinak az AI okán 5-10 kW nagyságrendű energia igénye simán meglesz.

Előzmény: kiggyo (143193)
Platon Creative Commons License 2 napja -1 0 143196

Nincs benne.

 

Egyetlen egy olyan auto sincs jelenleg amiben AI lenne. A teslában sincs.

Előzmény: kiggyo (143193)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143195

Látod ezt nem tudom. 

 

De szerintem közelebb van a 10 hez int a százhoz. 

 

Különösen hogy a nagy szélfarmok és napelem telepek már adottak, akik jelentősen tudják növelni a profitjukat ha beruháznak hidrogénes tárolásba is mellé, ahogy kiforr a technológia.

 

 

Előzmény: mica-r (143194)
mica-r Creative Commons License 2 napja -1 0 143194

100 év lesz felskálázni a hidrogén rendszert.

Előzmény: Platon (143191)
kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 1 143193

"mert az AI energia igénye egy BEV-ben durván odabasz a hatótávnak"

 

Mondj már konkrétumokat, mennyit fogyaszt vajon az az AI hardver ami benne van?

Előzmény: Platon (143164)
Platon Creative Commons License 2 napja -3 0 143192

Az sem árt ha némi tárgyi tudást összeszedsz.

 

A BEV-et a VER-ről töltöd, nem egy energia tárolóból, mert az nem feasibilis. Azaz 70% fosszilis.

 

 

A hidrogénest meg a VER be kötött megújuló surplus hidrogénjével.

Rendszerszinten sokkal sokkal olcsóbb és tisztább.

Előzmény: FRANKYE (143190)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143191

a hidrogén termelés is időjárásfüggő lesz

 

Ami teljesen ok, mert hidrogén tárolható. Mégpedig felskálázhatóan.

 

És nem lesz drágább, mert a megújulók a VER-ben jelenleg hatalmas költségeket generálnak, amik a hidrogén gazdasággal megszűnnek, és sokkal olcsóbb lesz a a zöld áram, mert megszűnnek a horribilis szabályozási költségek is.

 

Ráadásul tiszta is, ami az akkumlátorrol nem mondható el.

Előzmény: toromon36 (143184)
FRANKYE Creative Commons License 2 napja -1 1 143190

Hát de!!! És az egyik legnagyobb kényelem az EV-nél: a garázsban bedugom az autó csatlakozóját és tölt. 

 

Nem vagy részeg most? Mert fórumozni is józanul kell szerintem. 

Előzmény: Platon (143189)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143189

Hát piszokul nem.

 

 

Előzmény: FRANKYE (143188)
FRANKYE Creative Commons License 2 napja -2 1 143188

Segítek CSAK! neked. A hidrogénes és elektromos autóba optimális esetben UGYANAZT az áramot lehet tölteni!

 

Amúgy ezt a sok hülyeséget magadtól találod ki vagy csak trollkodsz? 

Előzmény: Platon (143182)
FRANKYE Creative Commons License 2 napja -1 0 143187

Miért kéne úgy kanyarodnia egy 5 méteres, 5 személyes 6-700 literes csomagtartóval rendelkező autónak   mint egy lapos kétszemélyes sportkocsinak?????????

 

Sajnos csak vezettem Plaid-et mert nincs olyanom , nekem megfelel(ne)  a menettulajdonsága.  :) :) 

Előzmény: Platon (143170)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2 napja -1 1 143186

JééézusatyaúrIsten.

Kilégzés-belégzés.....

Előzmény: Platon (143164)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 napja -1 0 143185
toromon36 Creative Commons License 2 napja 0 1 143184

A hidrogén mindig sokkal drágább lesz a hatásfok miatt, mint a megújuló energia és ha tisztán megújulóból akarod gyártani, akkor a hidrogén termelés is időjárásfüggő lesz, ami azt jelenti, hogy a nap jelentős részében kihasználatlanul áll és ez még drágábbá teszi.

Előzmény: Platon (143182)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 1 143183

Azt kell - szerintem - megérteni, hogy a hidrogénes autózás nem csak tiszta autójkat jelent. Ennél sokkal több.

 

A hidrogén ökoszisztéma lehetővé teszi a ma csak állami támogatásokon élősködő megujjulók mint a nap meg a szél rentábilis felhasználását, és az atommal együtt kiszoríthatja végre a szenet és a gázt a VER-ből.

 

Mindezeken túl a hidrogén autó egy kompromisszum mentes EV. Óriási hatótáv, nagyobb mint az ICE, gyorsan tölthető, egyszerű, hosszú élettartamú. Kellően erős erőforrás hogy egy AI energiaigényét is ki tudja szolgálni

Előzmény: mica-r (143180)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143182

Igen. A veszteség kevesebb a BEV-nél. De ez nem számít.

 

Mivel:

 

Árban olcsóbb lesz, és 100% ban megújuló, míg a BEV nek durva ökológiai lábnyoma van és az üzemanyaga is 70% ban fosszilis. 

Előzmény: mica-r (143180)
Platon Creative Commons License 2 napja -1 0 143181

Na jó, csodát várni persze lehet :D

Előzmény: Cleaning Cloths (143179)
mica-r Creative Commons License 2 napja -1 1 143180

Abban a formában is jelentős össz veszteség lesz a komplett felhasználási láncban, a villany sokkal kevesebb veszteségű.

Szóval minden rendszerben van valami komoly akadály. 

Előzmény: Platon (143174)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 napja -3 0 143179

Fejlődés akkor is lesz ilyen téren, ha még jelenleg nem is tudjuk merre is. 

A fantasztikus filmek megálmodták a kis méretű hatalmas energiát előállító szerkezeteket.

Nos az is lehet, azt már nem akkumulátornak nevezzük majd.

 

Előzmény: Platon (143178)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143178

Ott sem.

 

1, Kémia. Nem is látszik más kémia a látóhatáron. Laborban sem. A mainak meg kimerültek a lehetőségei

2, Felület növelése. Erre van lehetőség, nanotech stb. DE. Drága, és csökkenti az élettartamot, mert így vékonyabbak az elektródák.

3, Egzotikus elektróda anyagok. Nagyon drága, és a kémi azért megköti hogy mit használhatsz.

 

 

Előzmény: Cleaning Cloths (143177)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2 napja -2 0 143177

Padig az akkumulátorok fejlődni fognak, ha nem is pont azok, amelyet ma tömegesen használunk. 

 

A jövő akkumulátorai még csak a laborban vannak. 

Előzmény: Platon (143176)
Platon Creative Commons License 2 napja -2 0 143176

Egy 50 éves technológiában már nincs túl sok fejlődési lehetőség. 

 

Lehet még csiszolni, de egekbe szökik az ár.

 

Mindig az utolsó 10% teljesítmény viszi el, a költségek 90%-át.

 

Az akkuknál érdemi fejlődés már nem várható.

 

Előzmény: toromon36 (143175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!