Na ha már teljesen fogalmatlan vagy a témában kezdjük az elején:
"Még egy gyengébb AI rendszer is nagyságrendileg 2kWh-t simán megeszik"
Itt még kWh-ról beszélsz ami energia, utána 5-10kW-ról ami teljesítmény.
A tesla jelenlegi hardvere mindennel együtt (nem csak az AI) max 100W teljes fogyatású lehet tippre, de könnyedén utána tudsz járni. Ebből az AI magok, kamerák max 50W teljes terhelésen.
Kiszámolhatod hogy hány tized % hatótávot jelent a használata.
Az egyik hardver amit gyártunk egy 8MP kamera, 6Tops teljesítményű NPU és minden körítéssel együtt elmegy 8-10W-ról, PoE-n tápláljuk. 30-40FPS mellett osztályoz a képek alapján.
Szóval értem én hogy bármi baromságot be lehet böfögni egy nick mögül itt a topicban, de ekkora baromságot ne állíts már, vagy legalább googlizz egy kicsit.
Különösen hogy a nagy szélfarmok és napelem telepek már adottak, akik jelentősen tudják növelni a profitjukat ha beruháznak hidrogénes tárolásba is mellé, ahogy kiforr a technológia.
Ami teljesen ok, mert hidrogén tárolható. Mégpedig felskálázhatóan.
És nem lesz drágább, mert a megújulók a VER-ben jelenleg hatalmas költségeket generálnak, amik a hidrogén gazdasággal megszűnnek, és sokkal olcsóbb lesz a a zöld áram, mert megszűnnek a horribilis szabályozási költségek is.
Ráadásul tiszta is, ami az akkumlátorrol nem mondható el.
Miért kéne úgy kanyarodnia egy 5 méteres, 5 személyes 6-700 literes csomagtartóval rendelkező autónak mint egy lapos kétszemélyes sportkocsinak?????????
Sajnos csak vezettem Plaid-et mert nincs olyanom , nekem megfelel(ne) a menettulajdonsága. :) :)
A hidrogén mindig sokkal drágább lesz a hatásfok miatt, mint a megújuló energia és ha tisztán megújulóból akarod gyártani, akkor a hidrogén termelés is időjárásfüggő lesz, ami azt jelenti, hogy a nap jelentős részében kihasználatlanul áll és ez még drágábbá teszi.
Azt kell - szerintem - megérteni, hogy a hidrogénes autózás nem csak tiszta autójkat jelent. Ennél sokkal több.
A hidrogén ökoszisztéma lehetővé teszi a ma csak állami támogatásokon élősködő megujjulók mint a nap meg a szél rentábilis felhasználását, és az atommal együtt kiszoríthatja végre a szenet és a gázt a VER-ből.
Mindezeken túl a hidrogén autó egy kompromisszum mentes EV. Óriási hatótáv, nagyobb mint az ICE, gyorsan tölthető, egyszerű, hosszú élettartamú. Kellően erős erőforrás hogy egy AI energiaigényét is ki tudja szolgálni