A 6;7-es építőelem nem takarja a vágányt, így csak 45°os pálya építhető. (vagy én csinálok vmit rosszul?) A 8;9-esre pedig nem tudok rájönni, hogy mi az, de nem is hiányzik sehonnan, így első ránézésre.
Köszönöm:) Nagyon hiányzott a hegyvidékről, egész pofás lett:
Megcsináltam, hogy üzemzáráskor megálljon egyszerre mind ott ahol van. Van a vonalon arányosan elosztva annyi timing point, ahány kocsi van, indulási időpontok nélkül, ha a járatra érvénytelen, áthalad, és egy időkorlát, mi szerint estétől reggelig érvényes a járatra. Néha összecsúszik két kocsi is egy ponthoz, de mégse tűnnek el a pályáról éjjelre :)
Mekkora ötlet:) Éjszaka hogy áll meg egyszerre mind ott ahol van? Bár időszakos timing point-al megoldható talán, minden széknek egy-egy timing point) amikor meg nem érvényes rá, áthalad. Egyel jobb, mintha éjszakára bemennének a székek a kocsiszínbe:D Linket tudsz adni?
Én így csinálom, a 0. napon egy kör, esetleg kettő, abból kiderül, hogy mennyi lesz a menetideje és hány kocsi kell a vonalra.
Érdekes, hogy általában városi vonalnál "sikerül" 60 perces (vagy 30, 40, 80) fordulóidős vonalat rajzolni, ezáltal 10 percezéshez 6 (3,4,8) kocsi kell. Így a menetrendírás is egyszerű, mert ha F1: 4:30 az első és F6: 23:20 az utolsó, akkor F1: 23:30-tól egyesével sorrendben mehetnek a garázsba. :-)
A menetidőt hogyan lehet a legpontosabban meghatározni kitalált pálya esetén? (amikor semmi valós adatunk nincs hozzá) Egyszerűen körbezavarni egy villamost és jegyzetelni, hogy mennyi az annyi, vagy van valami gyorsabb módja is?
Olyan 2,5 dimenziós, szerintem a fő hagsúly a menetrend kialakításán és a járműparaméterek (gyorsulás, várakozás, garázsba ki-beállás) beállíthatóságán van.
Konkrét feladat nincs, tehát ilyen szempontból nem stratégiai játék.
Viszont ha megrajzolsz egy pályát és hozzárendelsz vonalakat, járműveket és menetrendet is megadsz a végponton, valamint paraméterezed a járművet (megállóban való várakozás ideje, gyorsulás, stb), akkor szerintem elég reálisan lehet követni egy adott vonalhálózat struktúráját.
Én már rajzoltam budapesti térképet, egy 199x-évek beli vasárnapi menetrendet be is írtam és a valódi kocsiszíni ki/beállási időket alkalmaztam és tényleg menetrend szerint futott az egész.
Az emberi tényezővel nem lehet kalkulálni, tehát ha torlódi, akkor nem fog vissza, ha rosszul adod meg az útvonalat, akkor össze-vissza köröz, valamint a Blahán a kiálló 4-6 megkeveri a 28/37-es vonalakat. :-)
Van vasút, busz, hajó. ezen kívül a többi (város, gyár, erdő) csak szépítés és csicsa, lásd alább. :-)
Eddig jutottam Budapesttel 2003-ig. Alapja egy 1:20000-es méretarányú Budapest térkép, asszem, hogy 1 mm = 1 kocka, tehát méretarányos. Ezen járnak a villamosok egy vasárnapi menetrend szerint.
Megkockáztatom némi bili szinten, hogy a mostani vasútgyilkosoknak is hasznára válna a több milliós egyéb programok mellett a menetrendi fejlesztéshez és ezáltal csak a szükséges helyen történne pályakapacitás-bővítés.