en lebeszelnelek arrol, hogy tapasztalat nelkul nekiallj karbon arbocot laminalni. Eleg draga maga az alapanyag is, jobban jarsz, ha veszel valami hasznalt alut.
igen van. 5. éve van vegám. max egy hallberg rassy 352-re cserélném. hogy viszonylag gyors az inkább a széltartományokra igaz. gyenge szélben lassabb, mint hasonlo méretű hajók, de 25km/h felett már messze gyorsabb is tud lenni. egyszer sem aggodtam ha jött 60-70km/h szél. testsebessége 12,3km/h. nem egyszer mértem 13+ is. éles menetnél 45fokot nagyon nehéz tartani, igaz a groszom még a gyári elég hasas már, csereérett. ha nehéz is vele préselni, kontra nem csúszik lefelé. nagyon erős s massziv, igaz 2,3t. hosszu kiel és szögbe döntött kormánya miatt van az egyetlennek mondható hátránya, azaz lassú sebességnél nehéz vele manőverezni. ha szűk a kikötő s van oldalszél egyedül nehéz is tud lenni az indulás kikötés. nekem csak külmotorom van, igy ez könnyit valamelyest. de találkoztam olyannal, aki csak a kikötések miatt feltett egy külmotort. több holland hajónál (de itthon is) láttam olyan, hogy betettek hátra még egy kormánylapátot, ami 90fokban áll s a kiel végén lévőt leszedték.itthon s külföldön is vegások segitőkészek egymással. külön honlapon regisztrálják hajóikat (albinvega.info). 3500-at gyártottak belőle, ami nem kevés s ezekből legtöbbje még használatba van (40+éves hajók). nem a másik fikázása miatt, de ez nem egy cnso....
belseje olyan amilyen. 2felnőt 2 kisebb gyerekkel még elmegy. állómagasság 180cm. nekem szűkös.
összességében szerintem egy jó hajó ebben a kategoriában. északi sarkra, atlantit, földkerülést is megtettek már vegával elhivatott sporttársak
Próbáltam múlt héten a Bodeni tón egy Albin Vegát:) Eléggé tetszik. Egész gyors hajó, és a belső kényelme sem a kezelhetősége sem tűnik rossznak. Ez viszont hosszú kieles. A stabilítás szerintetek egy ilyen Vega eseétében mennyivel rosszabb mint egy tőkesúlyos hajónál? Feltételezem azonos hajótest méreteknél a kieles hajó gyorsbb tud lenni mint egy tőkesúlyos társa..Van valakinek konkrét tapasztalata ilyen Vega 27es hajóval?
WindSurf árbocot csináltam 30+ éve aluprofilra, formalevászlasztóval. Egész jó lett, csak durván nehéz volt, mert nem bíztunk az anyagban és jó sokat tekertünk rá.
Ma inkább vákumozni kellene, ami szintén járható út, de a a kisker ár mindig rosszabb, mint a gyártóé...
En 1 idoben gondolkoztam rajta. Meg van picike arboc tapasztalatom. En arra jutottam arban es munkaban is 1szerubb venni 1 uj profilt (valahol vaszprem kornyeke es alu) vagy 1 hasznaltat
Érdekes lenne tudni, hogy a 2000+ db hajón levő mobilt melyik bázisállomás(ok) szolgálták ki mondjuk Csopak-Paloznak-Alsóörs között. Ha harmadolom is szolgáltatónként, akkor 600+ körüli készülék akart forgalmazni egy időben egy alkalmazásból. Nézők, sajtó, család, meg mások nincsenek is benne...
Ez van, nem egy látványsport a túravitorlázás... a kwindo jó lesz, csak még csiszolni kell. Mondjuk ha nyomkövetőt adnának minden hajónak és nem a telefonokra alapoznának, akkor talán megbízhatóbb lenne a rendszer...
A Fifty-Fifty csütörtökön 13 óra körül eltünt, nálam nem is jelenítette meg többé. A többieket néha igen.
Este sötétben elment előttem az RD, a sziluettből nem sikerült azonosítani, az app meg nem működött. Célbaérés után tudtuk csak meg, hogy ki volt az.
Következtetés:
Az emberek fogékonyak a többszáz hajó látványára, meg pár vágóképre a mezőnyről. Utána érdektelenné válik az egész, nem érdekel senkit. Különben lenne rendes közvetítés. Szerintem.
Sajnos igen, alig lehetett vele valamit kezdeni, ma is volt reggel, amikor egyáltalán nem a tény állapotot mutatta. Ahhoz képest a hírverése jó nagy volt.
Ja, ja, en is lattam par ugyes vitorlas atepitest, ahol a tulaj okosabbnak gondola magat a tervezonel, de altalaban nem lett belole sikersztori :) Meg Gaal Jozsi is beleszaladt egy ilyenbe az egyik Equatoran :)
Persze, amikor megdől, akkor rendesen oldalra is húz.
Más dolog: Volt évtizedekkel ezelőtt egy szépen kivitelezett, kabin nélküli nyitott, de jó nagy fa motorcsónak Szegeden. A tulaj új beépített motort szereltetett bele, de nem a szokott helyre, a cockpitbe, hanem előre a fedélzet alá, mondván, hogy ott legalább nem foglal értékes helyet. (A propellert persze hátul vezette ki.) További előnynek ígérkezett, hogy az előre vitt súlypont megakadályozza az orr túlzott kiemelkedését nagy sebességeknél. Hát ki nem is emelkedett, de gázadásra egy pillanat alatt hátraarcot csinált. A nagyobb merülés miatt ugyanis akkora lett elől a menetellenállás, hogy a legkisebb kormánymozdulatra túlkormányzottá vált. Tekergett, mint az ökörhugyozás, alig tudott visszatalálni vele a mólóhoz. Közben szabályos piruetteket is csinált, mint a versenyautók, amikor gumiköröket égetnek az aszfaltra.