Keresés

Részletes keresés

zsivany5 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 39504

Nem a penz a problema.

Előzmény: HUN-12214 (39503)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 39503

en lebeszelnelek arrol, hogy tapasztalat nelkul nekiallj karbon arbocot laminalni. Eleg draga maga az alapanyag is, jobban jarsz, ha veszel valami hasznalt alut.

Előzmény: zsivany5 (39501)
tadata Creative Commons License 2019.07.21 0 0 39502

igen van. 5. éve van vegám. max egy hallberg rassy 352-re cserélném. hogy viszonylag gyors az inkább a széltartományokra igaz. gyenge szélben lassabb, mint hasonlo méretű hajók, de 25km/h felett már messze gyorsabb is tud lenni. egyszer sem aggodtam ha jött 60-70km/h szél. testsebessége 12,3km/h. nem egyszer mértem 13+ is. éles menetnél 45fokot nagyon nehéz tartani, igaz a groszom még a gyári elég hasas már, csereérett. ha nehéz is vele préselni, kontra nem csúszik lefelé. nagyon erős s massziv, igaz 2,3t. hosszu kiel és szögbe döntött kormánya miatt van az egyetlennek mondható hátránya, azaz lassú sebességnél nehéz vele manőverezni. ha szűk a kikötő s van oldalszél egyedül nehéz is tud lenni az indulás kikötés. nekem csak külmotorom van, igy ez könnyit valamelyest. de találkoztam olyannal, aki csak a kikötések miatt feltett egy külmotort. több holland hajónál (de itthon is) láttam olyan, hogy betettek hátra még egy kormánylapátot, ami 90fokban áll s a kiel végén lévőt leszedték.itthon s külföldön is vegások segitőkészek egymással. külön honlapon regisztrálják hajóikat (albinvega.info). 3500-at gyártottak belőle, ami nem kevés s ezekből legtöbbje még használatba van (40+éves hajók). nem a másik fikázása miatt, de ez nem egy cnso....

belseje olyan amilyen. 2felnőt 2 kisebb gyerekkel még elmegy. állómagasság 180cm. nekem szűkös.

összességében szerintem egy jó hajó ebben a kategoriában. északi sarkra, atlantit, földkerülést is megtettek már vegával elhivatott sporttársak

Előzmény: Mirrmurr75 (39497)
zsivany5 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 39501

Nagyon ugyes.  A vakum valoszinuleg jo otlet.  Nem tudom hogyan kell csinalni a vakumos dolgot.

Viszont van vakum pumpam. (laboratoriumi technologiai vakum pumpa)(nehogyma rosszra gondoljon valaki)

Előzmény: Törölt nick (39496)
zsivany5 Creative Commons License 2019.07.21 0 1 39500

Az Albin Vega -rol nagyon jokat irnak a konyvben.

 

Előzmény: Mirrmurr75 (39497)
zsivany5 Creative Commons License 2019.07.21 0 1 39499

helyesbites:  Twenty Small Sailboats to Take You Anywhere

 

https://www.amazon.com/Twenty-Small-Sailboats-Take-Anywhere-ebook/dp/B008PYM0Z6

 

 

Előzmény: zsivany5 (39498)
zsivany5 Creative Commons License 2019.07.21 0 1 39498

Meg nem volt Albin Vega hajom.

Egy konyvben eleg jol kielemzik az Albin Vegat, es osszehasonlitjak mas hajokkal.

A konyv cime:  Twenty Small Sailboats that Will Take You Anywhere.

( Husz kis vitorlas hajo ami elvisz barhova)

Előzmény: Mirrmurr75 (39497)
Mirrmurr75 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 39497

Próbáltam múlt héten a Bodeni tón egy Albin Vegát:) Eléggé tetszik. Egész gyors hajó, és a belső kényelme sem a kezelhetősége sem tűnik rossznak. Ez viszont hosszú kieles. A stabilítás szerintetek egy ilyen Vega eseétében mennyivel rosszabb mint egy tőkesúlyos hajónál? Feltételezem azonos hajótest méreteknél a kieles hajó gyorsbb tud lenni mint egy tőkesúlyos társa..Van valakinek konkrét tapasztalata ilyen Vega 27es hajóval?

Előzmény: zsivany5 (39322)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.20 0 0 39496

WindSurf árbocot csináltam 30+ éve aluprofilra, formalevászlasztóval. Egész jó lett, csak durván nehéz volt, mert nem bíztunk az anyagban és jó sokat tekertünk rá. 

Ma inkább vákumozni kellene, ami szintén járható út, de a a kisker ár mindig rosszabb, mint a gyártóé...

 

 

Előzmény: zsivany5 (39492)
zsivany5 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 39495

Ertem.  Talan kisebb sulya lenne mint az alu.  Az esetleg kedvezo.

Előzmény: vakrepulo2 (39493)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 39494

"....mugyanta tapasztalatom...."

Előzmény: vakrepulo2 (39493)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 39493

En 1 idoben gondolkoztam rajta. Meg van picike arboc tapasztalatom. En arra jutottam arban es munkaban is 1szerubb venni 1 uj profilt (valahol vaszprem kornyeke es alu) vagy 1 hasznaltat

Előzmény: zsivany5 (39492)
zsivany5 Creative Commons License 2019.07.20 0 0 39492

Azon tunodok, hogy vajon lehet-e hazilag kesziteni egy arbocot.

5cm atmeroju 7m hosszu pvc csore feltekerni karbon szalagot es lefesteni mugyantava.

Vagy valami mas fajta szalagot hasznalni, mint peldaul dyneema, vagy kevlar.

 

A dyneema eseteben, olvastam a szakirodalomban, a szakito szilardsag nagy de osszenyomasi

ellenallas nem tul jo.

 

Namindegy.  Agymenes.  Csinalt mar valaki ilyet?

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39491

Érdekes lenne tudni, hogy a 2000+ db hajón levő mobilt melyik bázisállomás(ok) szolgálták ki mondjuk Csopak-Paloznak-Alsóörs között. Ha harmadolom is szolgáltatónként, akkor 600+ körüli készülék akart forgalmazni egy időben egy alkalmazásból. Nézők, sajtó, család, meg mások nincsenek is benne...

 

 

Előzmény: crossroad (39490)
crossroad Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39490

Ez van, nem egy látványsport a túravitorlázás... a kwindo jó lesz, csak még csiszolni kell. Mondjuk ha nyomkövetőt adnának minden hajónak és nem a telefonokra alapoznának, akkor talán megbízhatóbb lenne a rendszer...

Előzmény: Törölt nick (39489)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39489

Döcögött. 

A Fifty-Fifty csütörtökön 13 óra körül eltünt, nálam nem is jelenítette meg többé. A többieket néha igen.

Este sötétben elment előttem az RD, a sziluettből nem sikerült azonosítani, az app meg nem működött. Célbaérés után tudtuk csak meg, hogy ki volt az.

 

Következtetés: 

Az emberek fogékonyak a többszáz hajó látványára, meg pár vágóképre a mezőnyről. Utána érdektelenné válik az egész, nem érdekel senkit. Különben lenne rendes közvetítés. Szerintem.

 

 

 

Előzmény: Adam.Clayton (39487)
Veszpremi Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39488

Sajnos igen, alig lehetett vele valamit kezdeni, ma is volt reggel, amikor egyáltalán nem a tény állapotot mutatta. Ahhoz képest a hírverése jó nagy volt.

Előzmény: Adam.Clayton (39485)
Adam.Clayton Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39487

én tegnap 5ször próbáltam, állandóan lefagyott, behalt, utána nem próbálkoztam - lehet én csíptem el azt az idősávot amikor nem működött

 

Előzmény: pdicdiver (39486)
pdicdiver Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39486

Egy ideig tényleg nem működött, az első 5 hajó befutás előtti útvonalát  viszont remekül lehetett követni. Tovább nem néztem...

Előzmény: Adam.Clayton (39485)
Adam.Clayton Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39485

én akárhányszor meg akartam nézni, nem nagyon működött..

Előzmény: Veszpremi (39477)
Veszpremi Creative Commons License 2019.07.19 0 0 39484

Köszi, közben az este megtaláltam. Elég lutri verseny lett ebből, no de vitorlázni lehet bármilyen szélben :) (a szélcsend a kivétel)

Előzmény: pdicdiver (39478)
Szanya Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39483

Elvből nem evezek. :-)

Előzmény: vakrepulo2 (39482)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39482

inkabb evezz ne a telefonod nyomkodd

Előzmény: Szanya (39481)
Szanya Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39481

Django elszabadult. :-)

Előzmény: Szanya (39480)
Szanya Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39480

Előzmény: Veszpremi (39477)
pdicdiver Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39479

view... :)

Előzmény: pdicdiver (39478)
pdicdiver Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39478

Kwindoo life wiev, telefonra.

Előzmény: Veszpremi (39477)
Veszpremi Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39477

Kékszalag valami online követést tud valaki? Hogy állnak egyáltalán, nem tudok semmit sem.

HUN-12214 Creative Commons License 2019.07.18 0 0 39476

Ja, ja, en is lattam par ugyes vitorlas atepitest, ahol a tulaj okosabbnak gondola magat a tervezonel, de altalaban nem lett belole sikersztori :) Meg Gaal Jozsi is beleszaladt egy ilyenbe az egyik Equatoran :) 

Előzmény: construct (39475)
construct Creative Commons License 2019.07.17 0 0 39475

Persze, amikor megdől, akkor rendesen oldalra is húz.

 

Más dolog: Volt évtizedekkel ezelőtt egy szépen kivitelezett, kabin nélküli nyitott, de jó nagy fa motorcsónak Szegeden. A tulaj új beépített motort szereltetett bele, de nem a szokott helyre, a cockpitbe, hanem előre a fedélzet alá, mondván, hogy ott legalább nem foglal értékes helyet. (A propellert persze hátul vezette ki.) További előnynek ígérkezett, hogy az előre vitt súlypont megakadályozza az orr túlzott kiemelkedését nagy sebességeknél. Hát ki nem is emelkedett, de gázadásra egy pillanat alatt hátraarcot csinált. A nagyobb merülés miatt ugyanis akkora lett elől a menetellenállás, hogy a legkisebb kormánymozdulatra túlkormányzottá vált. Tekergett, mint az ökörhugyozás, alig tudott visszatalálni vele a mólóhoz. Közben szabályos piruetteket is csinált, mint a versenyautók, amikor gumiköröket égetnek az aszfaltra.

Előzmény: HUN-12214 (39473)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!