Keresés

Részletes keresés

PLACI Creative Commons License 2022.09.29 0 0 16544

Most így hirtelen nem találom az ezzel kapcsolatos infót a prezentációban, de simán el tudom képzelni, hogy az az osztrákoké. Mint ahogy Pamhagen állomástól délre az egész vasúti pálya Magyarországhoz tartozik, csak azért, mert a trianoni szerződés egyik pontjában így van leírva. (A tényleges országhatár csak a Hansági-főcsatornánál van.)

Előzmény: bárány (16542)
vjano Creative Commons License 2022.09.29 0 0 16543

A lengyel-némethez: ez a német vasút vonala, mentem rajta Zittauból Görlitzbe. Érdekes volt, jópárszor vátott országot, figyeltem végig a határköveket...

 

Hamár ezeknél a peage vonalaknál vagyunk:  a cseh 292 vonal Krnov és Jesenik között jókora szakaszon Lengyelországban halad Gluholazyn még irányt is vált. Kétszer is mentem rajta, a lengyel szakasz kriminális volt....

Előzmény: PLACI (16539)
bárány Creative Commons License 2022.09.29 0 0 16542

Utóbbi, enklávé jellegű. Sopron - Harka országhatár között van az említett szakasz. Ha jól értem, még nem rendezték azóta sem a helyzetét, tisztán magyar tulajdonba tervezték venni területtel, felépítménnyel, felsővezetékkel együtt.

 

Ebben a prezentációban látható, 13-15. slide környékén:

 

https://ktenet.hu/uploads/2022/2022_Vasuti_konf/Kovesdi_Szilard.pdf

Előzmény: PLACI (16541)
PLACI Creative Commons License 2022.09.29 0 0 16541

Ezt nem igazán értem. Albertirsa-Cegléd között is az osztrákok újították fel a pályát, de csak mert a magyar állam bízta meg őket. Itt is erről lehet szó? Hol van ez a szakasz pontosan?

Vagy arra gondolsz, hogy enklávé, azaz az a műtárgy/alépítmény az osztrák állam tulajdona, de teljesen magyar területen fekszik?

Előzmény: bárány (16538)
PLACI Creative Commons License 2022.09.29 0 0 16540

Akkor ezek szerint nem a csehek végzik a karbantartást, mert akkor megváltozna azon a szakaszon a pálya állapota (eltérő életkora), és feltűnt volna. :)

Előzmény: vjano (16537)
PLACI Creative Commons License 2022.09.29 0 0 16539

Ott mentünk el autóval a hasonlóan rövid úton, de messze volt, hogy feltűnjön.

 

Openrailwaymap-on viszont látszik, hogy volt egy iparvágány kiágazás korábban, tehát szolgálati helynek is kellett lennie:

 

Viszont most feltűnt egy szintén hasonló rész, ott a lengyel vasút lép át Németországba. Ez meg azért is külön érdekes, mert a folyót így kétszer is metszenie kell, két komoly műtárggyal: https://goo.gl/maps/H1akAFoCZiVgfATA9

 

Előzmény: timetable (16535)
bárány Creative Commons License 2022.09.28 0 0 16538

Sopronnál is van egy szakasz az osztrák vonalban magyar területen, ahol osztrák a felépítmény, magyar a felsővezeték. Sőt, egy részen még a terület is az osztrák államé, magyar határon belül. Tudtommal az osztrákok fizették a fenntartást. 

Előzmény: PLACI (16534)
vjano Creative Commons License 2022.09.28 0 0 16537

Jópár éve átvonatoztam itt, néztem is a térképet közben, mert érdekesnek tűnt ez a cseh kiszögellés, utasként nem vettem észre persze semmi különöset.

Előzmény: PLACI (16534)
vjano Creative Commons License 2022.09.28 0 0 16536

A hétvégén és is ezen a vonalon mentem Varnsdorfba és vissza, Porajównál nézegettem is menet közben a lehetőséget, hogy hol lehetett az állomás, mert felltételeztem, hogy a "boldog békeidőkben " volt....

 

Előzmény: timetable (16535)
timetable Creative Commons License 2022.09.28 0 3 16535

Konkrét választ erre nem tudok adni, de a közelben van egy hasonlóan fura helyszín. Az egyik cseh vonal Varnsdorfnál megy ki Németországba, átmegy Zittaun, majd Porajów településen áthaladva előbb még lengyel területet is metsz, mielőtt Hradek n/ Nisounál visszalép cseh területre.

 

Ott a lengyel területen fekvő pályáért a PKP a felelős, azonban a határon lévő híd esetében a fenntartásba a német és a cseh vasút is beszáll. A teljesen elszigetelt jellege miatt a lengyelek csak a szükséges minimum szintjéig tartják karban a pályát - ebben a videóban ez elég jól látszik is. https://www.youtube.com/watch?v=8A_CX82Cyzw

 

Egy forrás szerint a település lobbizott is a vasúti megálló visszaépítéséért, ezt azonban elvetették, mert onnantól a teljes vonalszakasz (műtárggyal együtt) lengyel fenntartásba kerülne, és egyben formálisan határállomásként is kellene megépíteni.

Előzmény: PLACI (16534)
PLACI Creative Commons License 2022.09.28 0 2 16534

A hétvégén voltam Észak-Csehországban. Van egy olyan érdekesség, hogy Németország egyik vasútvonala, az Oberoderwitz–Wilthen egy szakasza Csehországon megy keresztül, a volt Fugau (Fukov) falun át, kb. 1 kilométeren keresztül, ahol összesen 1 db műtárgy, egy vasbeton híd van. A falut az 1960-as évek környékén kitelepítették, és az összes építményét lerombolták, a temetőt sikerült valamennyire megmenteni.

 

Sajnos az esős idő miatt nem tudtam a vágányokat megközelíteni egyik határpontnál sem, mert oda nem vezet még földút sem.

 

Szóval ez a rövidke szakasz teljes egészében a DB kezelése alatt áll, vagy a CD felügyeli? Minek hívják az ilyen jellegű infrastruktúrát? Passage/peage?

martinaxe7 Creative Commons License 2022.09.12 -1 0 16533
FOMA Creative Commons License 2022.09.10 0 1 16532
5047 032 Creative Commons License 2022.09.09 0 0 16531

Az éjszakai forgalom hogyan alakul menetrendváltás után Németország felé? 

BahnScorper Creative Commons License 2022.09.09 0 0 16530

Már a horvát tervezetekből is hiányzott.

Előzmény: Godolloi HEV (16528)
zjakabfi Creative Commons License 2022.09.09 0 0 16529

Pedig nem volt üres, nyaron mentem vele párszor, volt utasa.

Előzmény: Godolloi HEV (16528)
Godolloi HEV Creative Commons License 2022.09.08 0 0 16528

Gradec nyaron sem lesz?
A menetrendábrákon nem látszik zölddel sem, miközben a nyári vonatok be vannak húzva.

Melyik szűník meg a 101-esen?
A jelenlegi 365 (Püspökladány-Nagyvárad)/368 (Szalonta-Püspökladány).

A Máv menetrend topikban írtam ezekről már.

Előzmény: zjakabfi (16527)
zjakabfi Creative Commons License 2022.09.08 -1 0 16527

Gradec nyaron sem lesz?

 Melyik szűník meg a 101-esen?

 

Előzmény: Godolloi HEV (16525)
5047 032 Creative Commons License 2022.09.07 0 1 16526

A regionális kishatárforgalom tekintetében sajnos nem előre megyünk, hanem hátra. Hogy elkészült a magasperon Fertőszentmiklóson, kissé módosult a menetrend, az órás átjutás továbbra is álom, de emellett a csatlakozásokat is elrontották. Az ingázásra kiváló 7906-ra nem lehet átszállni, mivel egy perccel korábban elindul Bécs felé mint ahogy Győrből a vonat beérkezik. Gyakran lehet látni ahogy megy ki a peron mellől, miközben a 9910 meg épp megáll.  

Előzmény: Godolloi HEV (16525)
Godolloi HEV Creative Commons License 2022.09.07 0 3 16525

Mostanság mintha fogyatkoznának a nemzetközi vonatok.


A Covid óta nem járnak Mátészalka és Nagykároly között.

Pécs és Pélmonostor között megszűnt a délelőtti járatpár a 3. számú módosítással.

Szeptember 12-től megszűnnek a Kelebia-Szabadka vonatok.

A VPE menetrendábrái alapján a menetrendváltástól Hódosra kevesebb személyvonat lesz, a Gradec se megy Zágrábba és Biharkeresztesnél is megszűnik egy vonatpár (ez utóbbi most éppen a vágányzár miatt nem jár).

5047 032 Creative Commons License 2022.08.08 -1 3 16524

Kár, hogy csak nyáron megy. Legalább már június elején elindulhatna és szeptember közepéig is közlekedhetne. Az egyre fogyatkozó járműállománnyal lehet jövőre már nem is lesz? Ez a heti csupán háromszori közlekedés júliusi indulással már nagyon nem ideális. Mindenki aki lent jár, azt mondják idén szó szerint tele van magyarokkal ez a rövidke tengerpart. El nem tudom képzelni, hogy nem lenne nagyobb igény sűrűbb közlekedésre. Ülőhelyes kocsikkal ez a táv még pont belefér ilyen árfekvésben. 

 

Előzmény: Magyar NaBA (16512)
Izsó001 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 16523

Tavaly augusztus végén pl. nagyon hiányzott a fűtés, ami egyik startos kocsiban sem működött. ;-)

Előzmény: PLACI (16522)
PLACI Creative Commons License 2022.08.08 0 1 16522

Csak azért nem írtam az összetolhatóságot, mert pl. 2-en végig tudnak feküdni, de ha fekvőkocsi van, és 6-an vannak, akkor simán meg tudnak ágyazni is maguknak (4 főnél meg még kényelmesebben).

 

Tárcsafék: rendben, kihagytam, elfogadom. :)

Előzmény: BahnScorper (16521)
BahnScorper Creative Commons License 2022.08.08 0 1 16521

Összetolható ülések? (Habár ebben a régi győri kocsi meg a fekvő se teljesít rosszul, ha csak ketten vannak a fülkében...)

 

TÁRCSAFÉK?!

Előzmény: PLACI (16520)
PLACI Creative Commons License 2022.08.08 0 2 16520

Nem akarom védeni a MÁV-ot, de a szlovén kocsik, amik az Istriában mentek, mitől voltak jobbak, mint a magyar kocsik? Sem zárt WC, sem klíma ott sem, még az ülések is ugyanúgy szövetek, nem műbőrösök voltak. Egyedül az róható fel, hogy nem 6, hanem 8 férőhelyesek a fülkék, de minden más adott a másikban is.

Egyébként igazad van, szégyen ez, mindkét félre nézve...

Előzmény: Magyar NaBA (16512)
rutthin Creative Commons License 2022.08.08 0 1 16519

Én a menetrendi adatokat írtam, a késések más lapra tartoznak! És amúgy Sm.-en csak forgalmi okból állna meg, de nyilván ha nincs rá szükség, halad!

Előzmény: Izsó001 (16518)
Izsó001 Creative Commons License 2022.08.07 0 1 16518

Vissza úton jellemzően órás késéssel, a horvátoknál nagyon nem megy a menetrendszerű közlekedés. Gyakran vissza úton már indulásnál késik, mert nem ér le az indulási idejére. A szerda/csütörtöki vonat Szombathelyen nem állt meg. Egy órás késéssel. :-)

Előzmény: rutthin (16517)
rutthin Creative Commons License 2022.08.07 0 2 16517

23.55 lefelé, 4.57 vissza felé!

Előzmény: V42 531 (16513)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.08.07 0 1 16516

Én nem merném megkockáztatni. Ugyanakkor most késés nélkül érkeztünk Ljubljanába és láttam is az udinei motorvonatot. 

Előzmény: keszekusza76 (16515)
keszekusza76 Creative Commons License 2022.08.05 0 0 16515

Szuper a beszámolód,köszi.

 A hónap végén utaznánk vele Ljubljanáig,

onnan tovább az udinei vonattal,monfalconei átszállással Velencébe.

A kérdés:

mennyire vállalható fel Ljubljanában a 7 perces átszállási idő?

Előre is köszönöm.

Előzmény: Magyar NaBA (16512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!