Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Azért nincs rá írva zónahatár, mert általánosságban nem lehet őket igénybe venni helyi utazásra. Csak a számozott helyközi járatokkal (10, 27, 32, 34, 36) lehet a helyis menetrendjükben szereplő megállók között (gyakorlatilag a város közigazgatási határán belül) utazni helyi jeggyel.
Város közigazgatási határán belül az a helyi járat. Természetesen mindenféle helyi járatos jegyet/bérletet elfogadnak, de ez csak a városon belüli szakaszra érvényes. Ha a faluba akarsz kimenni, oda már helyközis jegy kell.
Győrben napijeggyel szabad helyközi járatokon utazni? Ha igen, akkor hol van zónahatár, ha van? Csak azért kérdezem, mert pl. a 34-esen helyközis busz megy, a menetrendje Ménfőcsanakig "helyis", onnantól meg "helyközis", de a napijegyet a múltkor elfogadták. A jegyre sincs semmi zónahatár írva. Ez olyan furcsa. Köszi előre is.
A CCZ-276 Nagyszentjánoson, CCZ-278 Koroncón kinnalvós, illetve Tápszentmiklóson most azt hiszem a BCA-668 a harmadik csuklós. A többiek mind tartalékok, esetleg belső fordát csinálnak. A hétköznapról inkább nem nyilatkoznék, sokminden változott, de csúcsidőben előbb-utóbb jönni fognak a buszvégre, ha dolgoznak. Elvileg ez még passzol csuklós belső fordarészletnek: 13:20 Ipari Park, 14:40 Koroncó.
Győrnek abban volt és van igaza (Hála Pócza úr előrelátásának és az őt követők következettségének), hogy a mindegy mi csak egyforma legyen, Győrben is igaz.
Győrben Ik-280 már kb. 45 éve közlekedik.
Elméletileg az a frissen szabadult szakmunkás aki 1974-ben 18 éves volt, 1956-ban született, tehát most 63 éves, éppen nyugdíjba készül.
Előfordulhatott, hogy teljes aktív életét, ami kb. 46 év lesz Ikarus-280 javítással töltötte ha abban a műhelyben mondjuk épp Ő volt a 280-as specialista?
Mi lehet az a dolog, amit 46 év folyamatos egy típus javítása után, Ő nem tud a 280-ról ?
Mi lehet az a dolog, amit 46 év folyamatos egy típus javítása után, a művezetője nem tud a 280-ról ?
Mi lehet az a dolog, amit 46 év folyamatos egy típus javítása után, a raktáros nem tud a 280-ról ?
Mi lehet az a dolog, amit 46 év folyamatos egy típus javítása után, az anyagbeszerző nem tud a 280-ról ?
Mi lehet az a dolog, amit 46 év folyamatos egy típus vezetése után, a buszt vezető kolléga nem tud a 280-ról ?
Ezek elméleti kérdések, hisz a valóságban nincs olyan aki végig csak 280-t, szerelt volna, vagy végig csak 280-t vezetett volna.
De ahol a valóság és az elmélet legjobban összeér (például Győr helyiben) ott jön elő a legnagyobb társasági nyereség, ott fordul elő a legkevesebb kimaradt járat, ott a legkevesebb a gond.
Tehát a 280-t nem azért szeretjük mert a világ legjobb csuklósa, hisz egy HESS csuklós valószínűleg jobb volt nála és jobb ma is.
De ennyire jó, könnyen, olcsón, üzembiztosan üzemeltethető városi csuklósa nem lesz többé Győr városának.
Korszerűbb városi csuklós fog járni Győrben, sokkal drágábban, sokkal bonyolultabb üzemeltetési rendszerben.
Én is nagy Ik párti vagyok, elvégre az Ikarushoz mindenki ért és össze bírják tákolni őket nem úgy, mint az egyéb nyugati csodákat, amihez nincs se alkatrész, se szakértelem.
Rohadt sok van még az Énykk ex.Kisalföld volán felségterületén. Rekorder országos 1. hely.
Így számoltuk.
Győr.
AFF-651
AFF-652
AFF-654
AFF-655
AFF-670
AFF-671
AFF-690
AFF-691
AIH-984 ex.Sopron
ANY-537 ex.Sopron
AVC-936 ex.Sopron
BAN-304
CCP-293
CCZ-429
CCZ-430
CLH-694 ex.Veszprém
CLH-695 ex.Veszprém
CLH-696 ex.Veszprém
DZE-276
DZE-258
ELJ-936
ELJ-966
ELJ-967
GNX-320 ex.Veszprém
GNX-321 ex.Veszprém
HCC-475
JGB-791
KAY-416 ex.Veszprém
LVN-969
Ez 29 busz és mind Ikarus 280
Sopron.
GTZ-872 Ikarus 263.30M
GZF-217 Ikarus 263.30M
CDA-262 Ikarus 280.47
Ezek részlegesen helyi járatok. Adott helyi járatokat teljesítenek. ( Fertőrákosi járatok között 1,2,10 helyi járatokat leginkább)
Mosonmagyaróvár.
Itt nincs külön választott helyi üzemegység, de a leggyakoribb buszok helyin a 3 ajtós GOX-117 , Ikarus 260.30A, de továbbá a KIT-120, GXD-415 3 ajtós 263-asok, illetve a GTZ-882.
A 14:00-s műszakváltás után úgy van megoldva az ipari parki közlekedés, hogy kifelé 38A-ként mennek a kocsik a legrövidebb útvonalon az Almafa utcai fordulóhoz, majd visszafelé 38-asként feltárják az egészet, érintve a MAN kft-s megállót is. Ezek a 14:00, 14:40, 15:40, 16:10, 16:40-es indulások a Révaiból. Ezután már csak a 18:00, 22:00-s műszakváltáshoz mennek oda 25-ös, és 38-as járatok.
Az EON megállótól a MAN megálló jó 1,6 km séta, a Tatai út trafóház sokkal közelebb van, kb 500 m.
Rokonom kért tőlem segítséget mint győriként a buszmenetrendet illetően, ahogy böngésztem az ÉNYKK oldalát nem jártam sikerrel, de hátha tudtok valami infot:
15 óra után a MAN Kft nevű megállóhoz (Ipari Park), egyáltalán nem jár busz a délutáni órákban?
amit néztem, ott a 38A-t írja, de az a 38A nem megy el oda, de megáll az EON nevűnél, onnan gyalog nem lehet messze ahogy néztem. De vissza semmi járat utána még onnan se?