Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Vannak különböző táblaképek, mint pl. Vonatpótló járat, Szolgálati járat, Különjárat, Üres kijelző stb. Ezek között van olyan is hogy Énykk Zrt. Ezeket a Táblák gomb megnyomásával lehet előhozni a fedélzeti egységen, a tapolcai eseménykor is ez történt. Ha ott sem nyomkodják a számítógépet, akkor ott is KVZRT felirat lett volna.
Ha jobban átszámolod, csúcsidőben sokkal több a megszüntetés, mint az a néhány új műszakos járat, amelyek között van kora hajnali is, utóbbihoz elég valakinek korábban kezdenie. Hasonlóak a 14-esek és 17-esek temetői/lakótelepi betérései is: a kilométer-csökkenést valóban ellensúlyozzák, viszont ezek miatt az apró betérések miatt nem kell több buszvezető, miközben a törzsvonalak nagy részének csúcsidei ritkítása jó pár osztott fordát szükségtelenné tehet. Különben milyen aktualitása lehetne egy ilyen váratlan, a város jelentős részét érintő ritkításnak, amelyet csak néhány kisebb fejlesztés ellensúlyoz? Az önkormányzat a jövő évre vonatkozó pályázatot is az aktuális teljesítményre írta ki, tehát biztos, hogy (kivételesen) nem a szokásos kilométer-csökkentés a cél (választások előtt különben is furcsa lenne az időzítés). A második gondolatod viszont sajnos jogos: ha a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor ennél drasztikusabb dolgok is történhetnek a jövőben :(
CDA-262-ben jelenleg nincsen fedélzeti egység, csak a helye van meg, és néhány kábel lóg a helyéről. Azt, hogy így mégis, hogyan sikerül kijeleznie a KVZRT logóját és a feliratot, azt nem tudom :D .
KZX-522 futkoz 4 hónapja Garázsmenet feliratos kijelzővel és ősrégi táblákkal. IKC-630 akkumlátorai lemerültek, be lett bikázva, a fedélzeti egységnek pedig betett a bikázás és azóta nem műküdik.
Többi jármű külső kijelzői (többnyire) működnek, inkább a belső hangos utastájékoztatás és a belső kijelzők üzemképtelensége az, ami a legtöbb esetben nem működik.
Sopronban jó pár helyi gép kénytelen már hónapok óta táblával járkálni, mert nem működik a kijelzője. Úgy rémlik, a KCM-449-é meg az EVL-435-é is működőképes volt. Most, hogy ezek selejtek lettek, megkapják az övéket a "rászorulók"?
Azt amúgy lehet tudni, hogy a táblás buszokon melyik meghibásodás a jellemzőbb: maga a kijelző a rossz vagy a vezérlő egység?
Az egyik legfurcsább a CDA-262 kijelzője: korábban is hol működött, hol nem, de most már hosszú-hosszú hónapok óta csak a Kisalföld Volán logó és felirat látható rajtuk. Hány éve nincs már KV? Azóta nem lett frissítve? Azóta döglődik? (Feltételezem, nem a frissítés szándéka hiányzik.)
Rendszerszinten valóban nem spórolnak, de előszélnek megteszi..így nyárra kiszednek néhány fordát, könnyebb kiadni a szabikat, és év végén nem lesz emberhiány.
Ha megnézed, lényegében minden megspórolt kilométer az új AUDI-s és Ipari parkos járatokba ment, buszt és sofőrt nem igazán tudtak ezzel a módosítással spórolni.
Ha majd eljutunk odáig, hogy a létszámhiány miatt ritkítani kell, az ennél sokkal csúnyább lesz és nem csak a tanszünetes/hétvégi menetrendeket fogja érinteni.
Feltehetőleg mindenki sejti, hogy nem a közlekedésmérnöki munkakörben van az a létszámhiány, amely kikényszeríti az ilyen jellegű változásokat. És sajnos országos a probléma, így valószínűleg más városokban is találkozhatunk majd hamarosan hasonló módosításokkal :(
Pár hete olvastam a nagyon büszke bejelentést, hogy a tavalyi év végén 1,6 milliárd forint maradt a város kasszájában pluszban a tervezetthez képest.
Kár hogy arra nem fussa belőle, hogy azt a néhány szükséges plusz műszakváltós járatot kifinanszíozzák belőle ahelyett, hogy máshonnan vesznek el kilométert.
A 9-19-es közlekedése a tanítási napokat és a tavaszi és őszi szünetet foglalja magába, ami nem egyenlő a szorgalmi időszakkal, nagyon leegyszerűsítettem. De nem lennék meglepve, ha egy következő módosítással a város is odáig egyszerűsítené.
2-es tanszünetben egésznap 20 percezik, sűrítés nélkül
14/14B tanszünetben a reggeli csúcs kivételével egésznap 20 percezik, délutáni sűrítés nélkül
7-17/17B tanszünetben egész nap 30 percezik, csúcsidei sűrítés nélkül
9/19 csak az egyetemi szorgalmi időszakban közlekedik
Nyári és téli szünetben 9A/19A, természetesen csúcsidei sűrítés nélkül fix 30 percezéssel
11Y tanszünetben a reggeli kitelepülősökön kívül nem lesz
21/21B tanszünetes délutánokon 30 helyett 60 percenként
Hétvégén napközben minden 14-esből 14B lesz, mert a temető az fontos
Bővülő AUDI-s és Ipari parkos választék
A műszakváltós járatokon kívül a menetidők is bővülnek egy-két időszakban és vonalon.
Zsolti a béka polgi mutatott egy szolid fakkot a városnak. Gondolom nem képeznek elég közlekedésmérnököt Győrben, vagy valami ilyesmi állhat a háttérben.
Győrben egyre kevesebb a szólóbusz. Egyébként a GNX-320-as még ha jól tudom Veszprémben van a telepen és semmit nem kezdtek még vele, se váltó cserét nem kapott még nyilván, de még a busz is kék-fehér színű.