Szóval úgy gondoltam, hogy nekiesem a csörgőnek, és csinálok belőle mozdonyt. Elösször átfestettem a csörgő alvázát, mert ilyen szürke akkor sem volt, amikor kijött a gyárból, amilyennel szállítják. Aztán lefestettem az elejét, no meg az alját is. (a dekoder, és a zöldsárga szigszalag, csak ideiglenes, csak nem akartam leégetni)
Kérem, hogy mindenki jelölje, hogy melyik kategóriába jelöli a képét és mindenki egy kategóriába csak egy képpel nevezhet. Azaz egy ember 2 képpel nevezhet külön kategóriába!
A koszolás a klubtársam (Horváth István) "műve", őt kell megkérdezni a technikáról. De tudomásom szerint nincs semmi titok, vagy különleges technika. A Pisti a porcelánfestő múltja miatt rutinból koszol, fest. Eredményes mocskolgatást!:)
Persze örülnék egy még újabb mozdonynak is de szerintem tőke hiány miatt ez csak álom marad egy jó darabig :o(
Igazából nem az a gond. Egy rendes V63-asért a V43-as ára alapján el lehetne kérni minimum 25ezret bolti áron, az 20ezer netto (áfa nélkül). Az első ezer darabot elővételben el lehetne adni ex-works azaz közvetlenül a gyárból, az 20millió tisztán tőkebevonás, szállítás 1 éven belül. Ha a boltok zongorázzák le, akkor egy szolíd árréssel mittomén 17 millió cash előre fizetve. Ebből megvan a szerszám, a profitot majd termeli a 2376-ik eladott jármű. Utána ugyanez BoBo-ra meg Púposra, etc... etc... etc.
De szerintem egy új modell helyett elegendő lenne a jelenlegi repertoár felcsiszolása. PL. Ax Bx kocsik új maszkja vagy a személykocsik világítása ill. belső terének kialakítása.
Persze örülnék egy még újabb mozdonynak is de szerintem tőke hiány miatt ez csak álom marad egy jó darabig :o(
De a szumma a Gigant lett ez tény, és ami fő szerintem külföldön is versenyképes lenne.
A V43-as géppel kapcsolatban teljesen egyettértünk... :-)
Az ABmot talán nem egy nehezen elkészíthető gép talán, és az ára sem lenne egetverő, ráadásul vitrinmodelnek sem lenne utolsó. Persze fontos lenne, hogy az utastér ki legyen alakítva (már amennyit a motor megenged). További érdekesség, hogy a járművet a felsővezeték fenntartók ma is használják.
Nem tartanám elveszett ötletnek a H0-ás vitrinmodellek gyártását sem. A jármű ára kicsit kedvezőbb lenne motoros társainál, de azoknál szebben kidolgozott lehetne, hiszen a kerékpárok karimái méretarányosak lehetnének, és a kapcsolókészülék miatt sem kell kompromisszumot kötni, továbbá a vezérállás is kidolgozható lenne.
Mozdonyoknál életképes lenne a Gigant, ami sok vasútbarát, és modellező kedvence.
A nagy kérdés, a hattengelyes volta miatti ár...
Azonban a mozdonyszekrény elkészítése a szimetrikus, és letisztult volta miatt talán nem túl nehéz. A forgóváz elkészítése azonban már nem könnyű, és korábbi, színezési változata (a prototipus) forgóváza, és szekrénye eltér a sorozatmozdonytól
A Púpos nagy kedvence a vasútbarátoknak, jelenleg négyféle színezésben létezik,
magyar gyártmány, de egyre kevesebb jár, a sok kapaszkodó, és géptérajtó megneheziti az elkészítését.
"Érdekes ötlet lenne az ABmot motorvonat. (Igaz, ezt most a Deák gyártja)"
V43-at is gyárt Deák, mégis eladható a Fuggerth is, szvsz. szebb is, meg olcsóbb. Az ABmot meg most is használatban van, ilyen ingázik a Füsti és a Nyugati között. Gyerkőcként meg rengeteget utaztam ilyenen a Nagyiékhoz. A hatvanas-hetvenes évek tipikus mellékvonali személyvonata volt sokfelé. Igazi "kispályás" modell lenne. Úgy értem kisebb pályákon nagyon élethűen mutatna, és szvsz. nem bonyolultabb a legyártása, mint egy Csörgőnek. Végülis nagy vonóerő nem kell, max két mellékkocsival mentek anno, vagy csak magukban.
A lista leadásánál figyelembe kell venni, hogy Fuggerth úr elsősorban üzletember, és így fontos, hogy az adott járműből minnél többet el lehessen adni.
- Az MDmot szerelvényre kérdés, hogy mennyi vevőt találna.
- A Gigant egy népszerű gép, biztos sok vevő akadna rá.
- A Púpos is nagyon szép lenne, igaz a Púposok napjai meg vannak számlálva...
- Érdekes ötlet lenne az ABmot motorvonat. (Igaz, ezt most a Deák gyártja)
- A remot Dácsia most egy népszerű gép, és sokáig láthatjuk majd őket, de nem magyar gyártmány.
A Gyík érdekessége, hogy Fuggerth úr rá gondolt előszőr, de aztán az egyszerűbb kialakítás, és a nagy sorozatszám miatt a Csörgő mellett döntött.
A gőzmozdony készítése nem hiszem, hogy időszerű lenne, annak a nehézsége, és ára miatt.
Mondjuk már annak is örülnék, ha a személykocsi park fejlődne egy kicsit... Pl.:
Bx, Ax kocsik rendes kasznival és forgóvázzal,
Kisgyőri kocsik rendes forgóvázzal,
Bmx, Amx kocsik, később Hernyóba is rakható vagy önállóan gyorsvonatként futtatható,
csíkos (gyorsvonati) kocsik közül vmely típuscsalád gyártása, pl. lengyel kocsik v. a győriek közül a ma is futóak, ezekből kisebb-nagyobb átalakítással lehetne IC-kocsit, komfort kocsit, piros mérőkocsit készíteni... Ahogy a valóságban... :)