Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Azt szeretném kérdezni elsősorban a győri topiktársaktól, mivel ez igazán őket érinti, hogy arról van valami információ, vagy esetleg csak egy előjel is, hogy a 2 veszprémi C80-as ( HRR-810, KRR-180 ) akkor végül átkerülnek-e Győr térségbe ? Facebookon terjed ez a hír, de egy tényleg véleményem szerint sem megbízható forrásból. Ugye itt volt már az is, hogy a 2 GNX Sopronba menne a hiány miatt, de az is , hogy a 2 szombathelyi GMY automataváltót kap. Na tehát ezekre gondolok, hogy eddig egyik se jött be, amit híreszteltek. Én már egyébként ezt a GNX-321-es sztorit se kezdem elhinni. Ha az 5-öt levitték eddig, akkor a 6.-at miért nem ?
Igen, de az integráltakat ( 5T,8,14,14B,21,21A,32,33) ne keverd bele, mert ezek helyközis vonalak. Oda jó, hogy helyközis busz jár . ( Mondjuk ott se csak azok , mert a 3 csukós KZX-523,524,525 Credo meg helyis kivitelezés :D )
Még ki tudja mi lesz. Az már biztos hogy a 10 szűrő buszt megepiti a szerb Ikarbus és valószínű az lesz a sorsa a kb 50 elkezdett csuklosnak is (ugyanis alkatreszkent csak a vas árát éri a cucc).
Az Ikarus Egyedi, ami gyártotta csődbe ment, és amúgy sem túl jók azok a buszok, túl könnyű a csukló környékén. Tíz darab van belőlük Budapesten jelenleg.
Sajnos Sopronban előfordulhat, ilyen minőségi hiba, hogy távolsági busz is kiköt helyibe ,de azért ilyen 1x van egy évben csak illetve ez már nagyon különleges eset, ha ilyen van. Ezt a sofőrhiány okozhatja. Viszont a 2 ajtósaknál kár volt így utólag a GTZ-872,GZF-217 középső ajtaját befalazni. Ugye Kópházára meg Fertőrákosra járnak helyis kivitelezésű csuklós Credok, tehát a 3 ajtós 263-as se okozna galibát ott se, illetve akkor a helyin se lenne ördöngős dolog a 2 busz csúcsban, a 2 ajtó miatt, így mindkét helyre jók lennének. A 2016-os sztori is érdekes volt a NOS-033/072-nél. Én nem feltételeztem volna ott se a helyi járatot, még úgy se, hogy igaz ott nem a középső, hanem a leghátsó nincs kialakítva. A 033-as Mercinek még viszonylag jól csinálták meg, a 3-as vonalra lett egésznap beosztva, a brennbergbányai vonal így is felér egy helyközis járattal szinte. Viszont a 072 az összevissza járkál a "gázos" vonalakon is. Ha rajtam múlt volna , én a 12/12A-ra tettem volna , olyan helyre, ahol az utasmennyiségnek eleget tesz ez a kivitelezés is. Ja meg ami még rossz ezeknél, az ajtókiosztás mellett, hogy ugye itt az üléselrendezés is 2-2 ülés, és így alig tudja az ember átverekedni magát a tömegen.
IKU197 általában Nagykanizsára jár oda kiváló,kényelmes busz,de helyin le-fel szállni nem igazán jó illetve elvileg álló utast nem szállíthat ha jól tudom,mert nem arra készült...
Akkor ezek szerint az Econell is volt már helyi járat egy kör erejéig. Eddigi legszebb az április 24.-ei manőver volt Sopronban, a 17.35-ös 3-as járat HNP-140-nel Ikarus E98-cal :)
Vannak különböző táblaképek, mint pl. Vonatpótló járat, Szolgálati járat, Különjárat, Üres kijelző stb. Ezek között van olyan is hogy Énykk Zrt. Ezeket a Táblák gomb megnyomásával lehet előhozni a fedélzeti egységen, a tapolcai eseménykor is ez történt. Ha ott sem nyomkodják a számítógépet, akkor ott is KVZRT felirat lett volna.
Ha jobban átszámolod, csúcsidőben sokkal több a megszüntetés, mint az a néhány új műszakos járat, amelyek között van kora hajnali is, utóbbihoz elég valakinek korábban kezdenie. Hasonlóak a 14-esek és 17-esek temetői/lakótelepi betérései is: a kilométer-csökkenést valóban ellensúlyozzák, viszont ezek miatt az apró betérések miatt nem kell több buszvezető, miközben a törzsvonalak nagy részének csúcsidei ritkítása jó pár osztott fordát szükségtelenné tehet. Különben milyen aktualitása lehetne egy ilyen váratlan, a város jelentős részét érintő ritkításnak, amelyet csak néhány kisebb fejlesztés ellensúlyoz? Az önkormányzat a jövő évre vonatkozó pályázatot is az aktuális teljesítményre írta ki, tehát biztos, hogy (kivételesen) nem a szokásos kilométer-csökkentés a cél (választások előtt különben is furcsa lenne az időzítés). A második gondolatod viszont sajnos jogos: ha a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor ennél drasztikusabb dolgok is történhetnek a jövőben :(
CDA-262-ben jelenleg nincsen fedélzeti egység, csak a helye van meg, és néhány kábel lóg a helyéről. Azt, hogy így mégis, hogyan sikerül kijeleznie a KVZRT logóját és a feliratot, azt nem tudom :D .
KZX-522 futkoz 4 hónapja Garázsmenet feliratos kijelzővel és ősrégi táblákkal. IKC-630 akkumlátorai lemerültek, be lett bikázva, a fedélzeti egységnek pedig betett a bikázás és azóta nem műküdik.
Többi jármű külső kijelzői (többnyire) működnek, inkább a belső hangos utastájékoztatás és a belső kijelzők üzemképtelensége az, ami a legtöbb esetben nem működik.
Sopronban jó pár helyi gép kénytelen már hónapok óta táblával járkálni, mert nem működik a kijelzője. Úgy rémlik, a KCM-449-é meg az EVL-435-é is működőképes volt. Most, hogy ezek selejtek lettek, megkapják az övéket a "rászorulók"?
Azt amúgy lehet tudni, hogy a táblás buszokon melyik meghibásodás a jellemzőbb: maga a kijelző a rossz vagy a vezérlő egység?
Az egyik legfurcsább a CDA-262 kijelzője: korábban is hol működött, hol nem, de most már hosszú-hosszú hónapok óta csak a Kisalföld Volán logó és felirat látható rajtuk. Hány éve nincs már KV? Azóta nem lett frissítve? Azóta döglődik? (Feltételezem, nem a frissítés szándéka hiányzik.)
Rendszerszinten valóban nem spórolnak, de előszélnek megteszi..így nyárra kiszednek néhány fordát, könnyebb kiadni a szabikat, és év végén nem lesz emberhiány.
Ha megnézed, lényegében minden megspórolt kilométer az új AUDI-s és Ipari parkos járatokba ment, buszt és sofőrt nem igazán tudtak ezzel a módosítással spórolni.
Ha majd eljutunk odáig, hogy a létszámhiány miatt ritkítani kell, az ennél sokkal csúnyább lesz és nem csak a tanszünetes/hétvégi menetrendeket fogja érinteni.
Feltehetőleg mindenki sejti, hogy nem a közlekedésmérnöki munkakörben van az a létszámhiány, amely kikényszeríti az ilyen jellegű változásokat. És sajnos országos a probléma, így valószínűleg más városokban is találkozhatunk majd hamarosan hasonló módosításokkal :(
Pár hete olvastam a nagyon büszke bejelentést, hogy a tavalyi év végén 1,6 milliárd forint maradt a város kasszájában pluszban a tervezetthez képest.
Kár hogy arra nem fussa belőle, hogy azt a néhány szükséges plusz műszakváltós járatot kifinanszíozzák belőle ahelyett, hogy máshonnan vesznek el kilométert.
A 9-19-es közlekedése a tanítási napokat és a tavaszi és őszi szünetet foglalja magába, ami nem egyenlő a szorgalmi időszakkal, nagyon leegyszerűsítettem. De nem lennék meglepve, ha egy következő módosítással a város is odáig egyszerűsítené.